• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    • Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    • Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Gareth || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Bathsheba
    • William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Sappho
    • Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Tad
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Cranston
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Is the only reason you're holding me tonight 'cause we're scared to be lonely?”



    ‘Mij maakt het niet zoveel uit wie er geraakt wordt, als ze er maar flink van langs krijgen, vooral de Gryffindors en je mag haar ook Chobe noemen, Castor, dat vind ik ook prima. Dan is het vanaf nu CCCC.’
          ‘Chobe it is. Eigenlijk moeten we nu ook nog een bijpassende trui voor haar fiksen, maar ik vrees dat dat een catastrofe wordt.’ Er steeg een enorm gejuich op van de tribunes en mijn ogen schoten naar het veld. Ik zag een hoop rood en goud op en neer deinen, waardoor ik tot de conclusie kwam dat Gryffindor had gewonnen. Als mijn berekeningen klopten, zou dat betekenen dat ze ook de Cup gewonnen hadden. Ik hoorde een gevloek van Celebs kant komen, wat mijn vermoeden bevestigde. Phobe, of Chobe, leek te schrikken en wandelde over Cas' schoot, naar mij toe, waar ze weer ging liggen. Ik grinnikte en schonk Cas' een veelbetekenende blik.
          ‘Wat een topdag.’ Voor ons, als Slytherins, niet bepaald. Die beker was ons maar mooi weer door de neus geboord.
          ‘Om eerlijk te zijn hoef ik niet te zien hoe je vriendin seks heeft, dus nee ik heb het niet gezien of niet aandachtig. Ik vond het op zich wel grappig eruit zien hoe ze dat meisje een klap verkocht, maar goed. Je weet mijn mening over Savore. Ze blijft een mudbloodje. Om eerlijk te zijn kan je haar maar beter gewoon nu dumpen, dan heb je een goede reden en ben je er gelijk vanaf. Vind je ook niet Cas?’
          ‘'t Is niet onze vriendin, maar ik zou me niet al te druk maken om die filmpjes. Ik bedoel, zolang je geen ruzie met haar krijgt tenminste. Op mij komt croissant altijd best li...’ Hun antwoorden kwamen een beetje laat, want ik en Lana hadden het min of meer alweer goed gemaakt. Over haar gesproken, ik voelde plotseling een stel armen om mij heen en werd in een omhelzing getrokken door Lana. Ik snoof haar zoete, bekende geur in en knuffelde haar stevig terug.
          ‘Dank je voor je vertrouwen in me.’ Ik glimlachte en knikte. ‘Helaas weet ik niet of je vrienden me hierna nog gaan accepteren.’ Ik keek haar vragend aan, maar lang hoefde ik niet te wachten op een antwoord. ‘GOTCHA!’ En ze was weer weg. Cas was niet kletsnat, maar toch behoorlijk nat en ik moest mijn best doen niet te lachen. Hij probeerde te doen alsof er niets was gebeurd, rechte zijn rug en schraapte zijn keel.
          ‘Vergeet wat ik net zei. Ik volg Celebran in dezen: dumpen.’ Ik grijnsde en schudde mijn hoofd, waarna ik mijn armen achter mijn nek vouwde en lui achterover ging zitten.
          ‘Bij nader inzien denk ik dat ze een blijvertje is.’




    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside • CCCC


    I just caught the wave in your eyes

    Jason Axel O'Donnell
    “Oh and when you held my hand – I knew that it was now or never.”



    Een soort opluchting overspoelde me toen ze me niet, de seconde dat ik haar in een knuffel had getrokken, weer wegduwde. Wel keek ik haar een tikkeltje onzeker aan, toen ze zich wat terugtrok – had ze zich misschien dan toch weer bedacht? Echter bleek niets minder waar te zijn. Ze vouwde haar handen om mijn gezicht, waarna ze haar lippen op de mijne drukte. Mijn hart stond voor een seconde stil, voordat 'ie als een gek tekeer ging in mijn borst en het voelde alsof hij er elk moment uit kon springen. Ik zoende haar voorzichtig terug en plaatste mijn handen op haar heupen. Ergens had ik verwacht dat het vreemd zou zijn, om na vijf maanden haar lippen weer op de mijne te voelen. Echter voelde het bijna alsof we nooit uit elkaar waren geweest. Desondanks wist ik niet zeker hoe ver ik kon gaan en hoe ver Blake mij zou laten gaan. Ik had haar net weer terug en ik wilde haar niet gelijk weer kwijtraken – niet opnieuw.
    Blake's vingers speelden met de zoom van mijn shirt en normaliter had hij nu al wel op de grond gelegen. Echter leken wij allebei die barrière te voelen, die ons allebei er van weerhield om de kleren van de ander z'n lijf te rukken. Het feit dat wij zoveel seks hadden en het op een gegeven moment bij ons alleen nog maar om seks leek te gaan, was voor mij ook een overweging geweest om een punt achter ons te zetten. Ik had alleen het gevoel dat-dat nu niet meer een struikelblok zal zijn. Ik wist dat Blake van mij hield, en ik van haar, dat was het belangrijkste.
          ‘Oh... fuck dit.’ Ik keek Blake aan, maar hoefde niet op een antwoord te wachten, gezien ik van het ene op het andere moment van mijn shirt werd afgeholpen. Ergens was het een opluchting om dat ding uit te hebben, gezien het behoorlijk koud begon te worden met zo'n nat, klef ding. Blake begon te prutsen aan de gesp van mijn riem en even overwoog ik om haar tegen te houden. Moesten we dit nu wel doen? Moesten we wel zo snel gaan? Waren we dingen nu niet enorm aan het overhaasten? Hoorde ze me nu niet af te wijzen, simpelweg omdat ik haar vergiffenis niet verdiende? Ik besloot deze vragen te laten voor wat ze waren en mijn verstand op nul te zetten. Wat stond ik eigenlijk toch ook te klagen, ik had haar terug, ondanks alles wat ik had misdaan.
    Nadat Blake me uit mijn broek had geholpen, nam ik plaats op haar bed en trok ik haar op mijn schoot. Inmiddels had ik haar ook al ontdaan van haar shirtje*. Voor een aantal tellen hield ik me even in, zodat ik haar aan kon kijken. Ik streek een pluk haar achter haar oren en ik glimlachte zwakjes naar haar.
          ‘Ik heb je gemist,’ fluisterde ik zachtjes, voordat ik haar gezicht tussen mijn handen nam en mijn lippen op die van haar drukte.



    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper
    Blake's dorm • Blake


    I just caught the wave in your eyes

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Het bleef stil. Het bleef heel lang stil en ergens vroeg ik me af of ik niet alsnog heel stilletjes weg kon sluipen of trippelen. Gewoon wegkomen en ontsnappen aan deze extreem ongemakkelijke situatie. Het feit dat niemand minder dan Severus Snape naast Roy stond, maakte deze hele situatie er niet beter op. Ik had niet écht iets tegen de jongen met de ravenzwarte haren, maar ik had het ook niet echt op hem. Ik vond hem griezelig met zijn rare praktijken en om eerlijk te zijn vond ik het niet zo'n fijn idee dat hij met mijn beste vriendin omging. Ik kende zijn vrienden – elk van hen een bloedstatus discrimineerder. Het feit dat Lily nog steeds et hem omging, alles behalve een pureblood was en dus een logisch doelwit, gaf me de kriebels. Na de aanval op mij door Mulciber, was ik angstiger en meer paranoia geworden voor mensen zoals hij.
          ‘Ja,’ antwoordde Roy op mijn vraag en knukte vluchtjes, ‘maar niet hier. Laten we... zullen we anders even wandelen? Gefeliciteerd trouwens.’ Roys nerveze gedrag hielpen ook niet bepaald mee met het beheersen van mijn eigen zenuwen.
          ‘Is goed,’ bracht ik uiteindelijk, na een lange stilte, moeizaam uit. Roy ging wat rechter staan en liep van het veld af. Ik twijfelde even, maar liep het toen braafjes achterna – zo lullig en gemeen was ik heus niet. Op een grasveldje hield hij stil en ik keek om me heen. Het was een uitstekende plek voor een picknick en te wandelen.Roy hield een stuk papier krampachtig in zijn handen vast en Ik zuchtte en ging zitten in het gras, waanra ik hem gewon naast mij trok – of hij nu wilde of niet. ‘Wat wilde je me vertellen?’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Somewhere • Roy

    [ bericht aangepast op 12 mei 2017 - 0:06 ]


    I just caught the wave in your eyes

    /MT/


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Blake Sophia Haynes


    19 • Year 6 • Slytherin• Prefect • Her room, with Jason
    Lichtelijk 16+

    Het voelt vertrouwd als we ons zo, huid tegen huid, op mijn bed bevinden.
    Ik duw hem met een lichte dwang naar achter, waardoor hij nu op het bed ligt, mijn gewicht nog steeds op zijn bovenbenen. Soepel ontdoe ik me van mijn rokje, dat op de grond belandt bij alle andere kledingstukken.
    Met een glimlach op mijn gezicht en een verlangen dat door mijn gehele lichaam raast druk ik kusjes in zijn hals, over zijn gehele bovenlichaam, tot aan de boord van zijn ondergoed.
    Jase mag dan in de afgelopen vijf maanden nog een aantal 'uitstapjes' gehad hebben, - iets waar ik het liefst niet aan wil denken - ik heb sinds we uit elkaar gingen geen man meer aangeraakt. Dus dan is deze keuze zo vreemd nog niet, toch? Vele meisjes zouden me misschien voor gek verklaard hebben, zomaar je ex vergeven en dan ook nog met hem naar bed gaan, maar ach.
    Kort verplaats ik mijn gewicht, waardoor ik nu ongeveer op de stof van zijn ondergoed zit als een lichtelijke tease, en tergend traag open ik mijn bh, die ik dan nog trager van mijn armen schuif en op de grond gooi.
    Natuurlijk heeft hij me gemist - hoe kan je dit nou niet missen? Er is ook meer om te missen, aangezien ik ondanks alle tegenslagen misschien toch een klein beetje mijn eetgedoe onder controle heb weten te krijgen. Geen uitstekende ribben meer, al is het nog steeds lastig, hoor.
    Ik druk mijn lippen weer op die van hem, vurig en bijna.. dwingend. Na vijf maanden neemt mijn lust het over van mijn verstand. Ik kan alleen nog maar denken aan Jase, die nu zo goed als naakt in mijn bed ligt, en alle dingen die ik wil dat hij met me doet.


    let's show them we got better


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    FRANK LONGBOTTOM

    17 | Volbloed | Ravenclaw | Ravenclaw Common Room

    Ze vloekte toen ik de boeken op haar schoot liet vallen. Ik had haar pijn gedaan. Ik wist niet echt of ik daar blij om moest zijn, zo'n narcistisch persoon was ik nou ook niet weer, maar het gevoel wat ik voelde wat ik voelde had meer te maken met medelijden dan met blijheid. Ik stond perplex om mezelf en besloot het gewoon maar negeren. Nou ja, het was natuurlijk ook hartstikke normaal dat ik me wilde verontschuldigen naar iemand die ik pijn gedaan had, het was ook niet echt mijn bedoeling gehad om haar pijn te doen, ik had misschien gewoon niet genoeg nagedacht voor ik de actie verrichtte.
    De klap op mijn schouder ontving ik dus ook maar gewoon, misschien verdiende ik dat wel, ja. Al keek ik wel boos naar haar, een bitch was ze nog steeds.
    Een bitch, wiens bewegingen ik met mijn ogen volgde op het moment dat ze de boeken en de bos bloemen die ik haar gegeven had op de tafel legde en zich vervolgens naar mij toe draaide. Oh, nu zou haar toespraak komen. Ik wist een heleboel goede dingen over mezelf te zeggen, maar ik verwachtte eerlijk gezegd niet dat dat zou zijn wat er uit haar mond zou komen.
    ‘Nou dan ehm stel ik hierbij voor dat we afscheid van elkaar nemen. Het was... oké om met je gewerkt te hebben.’ Haar toespraak was nog teleurstellender dan ik gedacht had. Ze had best kunnen zeggen dat ik een slimme jongen was of dat ik een goede leerling was. Het was niet dat ik het nodig had om dat te horen, het is gewoon leuk om goede dingen over jezelf te horen soms.
    Ik pakte haar uitgestoken hand vast en schudde deze zacht. Op haar gezicht was een glimlach verschenen, hoogstwaarschijnlijk enkel een formele weliswaar. Mijn gezicht hield ik in plooi, een glimlach zou enigszins misplaatst op mijn gezicht staan.
    'Fij-' 'Veel plezier op prom.' Vond ze het werkelijk nodig om door me heen te praten?
    'Ja, jij ook.' Ik stond op, het gesprek had lang geduurd en we namen immers afscheid. 'Oh sorry, jij gaat niet zeker. Ja, het is ook wel slim om nog even te leren voor de toetsen na de vakantie.' Ik draaide me om en liep naar de deur van de common room waar ik me nog even naar haar omdraaide. 'Slim van je, had ik nooit aan gedacht.'
    Ik was bijna door de deur gegaan, maar struikelde bijna over een konijn. Ik herkende het als Pixies konijn, wat me aangaf dat ze hier moest zijn. Ze zou haar konijn hier echt niet alleen laten rondhuppelen, het zou dan binnen een mum van tijd in een kikker of iets veranderd zijn. Als het niet Pixies konijn was, was dat misschien ook wel wat ik ermee gedaan had.
    Ik keek terug de kamer in en zag dat Pixie er daadwerkelijk op een bank zat. Was ik echt zo onoplettend? Ik liep terug en plofte naast haar op de bank.
    'Wat zie je er weer goed uit vandaag.' Ik strekte mijn benen, draaide me een kwartslag en legde ze over haar schoot heen. Ik mocht wel even uitrusten nu.



    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Gilderoy Lockhart
    "It's not all book signings and publicity photos, you know. You want fame, you have to be prepared for a long hard slog."



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - Quidditch pitch - Lily & Severus > Mary





    Brief met doorstrepingen. (dus hoe Mary hem ontvangt)
    Lieve Mary, Liefste Mary,

    Ergens weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik maar gewoon bij sorry. Sorry Mary, dat ik soms een beetje een eikel ben. Sorry Mary, dat ik soms te veel tijd aan mijzelf besteed. Sorry Mary, dat ik je het gevoel gaf dat ik niets om je geef, want ik geef wel om je. Heel veel zelfs.
    Mary, ik heb wil je wat over mijzelf versell vertellen. Hoewel ik het vaak zo goed mogelijk probeer te verbergen, ben ik eigenlijk heel onzeker. Dat klinkt echt heel stom en als een slap excuus, maar het is wel waar. Ik ben heel makkelijk te beïnvloeden erdoor, want alles wat ik wel wil is geliefd zijn.
    Het feit dat de GG lijst zegt dat ik de meest gehate jongen van Hogwarts ben, maakte mijn dag vandaag al naar. Ik vertel iedereen trots dat ik mijn naam staat bij degene die de meeste kans heeft om beroemd te z worden, maar dat is ook het enige positieve wat ik heb gekregen.
    Sorry Mary, dat ik alweer te veel over mezelf praat. Misschien is het wel waar wat ze zeggen. Misschien ben ik wel een narcist. Ik vind dat zo’n versikkelijk verschrikkelijk woord, hé? Narcisme. Vind jij mij een narcist, Mary? Iedereen zegt het… Maar ik heb helemaal niet zo’n groot ego? Misschien praat ik gewoon alweer te veel over mijzelf. Laten we het nu dus eens over jou hebben, of beter gezegd: over ons.
    We Vanaf het moment dat ik je leven redde (samen met Marlene voordat daar weer gezeur over komt) vond ik je al leuk. Je bent schattig, lief, mooi, dapper, heldhaftig en je bent altijd lief voor mij geweest. Al vond ik het niet zo tof dat je het via WhatsApp uitmaakte. Ik Zoiets doet zeer, Mary. Heel veel zeer. Ik weet dat ik je eigenlijk niet de schuld mag geven, maar ik wil dat je weet dat je me a n wel geraakt hebt. Ik deed gewoon wat Maia mij opdroeg. Is het mai Maia’s schuld dan? Nee, het is mijn schuld. Het is de schuld van Gilderoy Lockhart. Ja, dat heb ik echt opgeschreven. Wauw. Blijkbaar ben ik toch niet zo perfect. Perfectionisme. Daar heb ik zeker wel last van. Schokkend.
    In ieder geval, ik weet niet of ik de juiste woorden heb gebui gebruin gebruikt, maar ik zal daar snel genoeg achter komen. Liefste Mary, ik hoop dat je me nog een kans wil geven, want ik vind je echt heel leuk.

    Liefs,

    Gilderoy Lockhart <3


    Ik laat mijn adem los als ik zie dat Mary mij wel achter mij aan is komen lopen en ook stilstaat op het grasveldje. Ik probeer hopeloos mijn moed bij elkaar te rapen terwijl Mary gaat zitten. Vervolgens trekt ze mij naast zich. Oh, nee. Zo wordt mijn broek smerig. Maar nu opstaan is ook zo wat. Laat ik straks maar meteen een schone broek aan doen, dan komt het vast goed. Eerst even met Mary praten. Ik bijt nerveus op mijn lip en staar haar aan. Ze heeft het echt uit gemaakt. Met mij. Ik snap echt niet waarom iemand dat zou doen, maar ze heeft het wel gedaan. Hoopte ze op iets beters als ik? Want dat is heel lastig. Ik vraag me zelfs af of dat bestaat.
    ‘Wat wilde je me vertellen?’ vraagt ze dan en ik besluit dat ik het nu maar gewoon moet gaan doen. Geen zielig gedoe, maar gewoon een man zijn en je ex de waarheid vertellen. Toch best wel eng, maar ik ben Gilderoy Lockhart en ik kan alles. Er iets niets te zwaar of heftig voor mij. Daarom richt ik mijn blik nu op de brief.
    'Ik heb een brief voor je geschreven,' zeg ik zonder op te kijken, 'ik zal hem voorlezen en hem daarna aan je geven.' Ik vouw de brief open en mijn blik valt vrijwel direct op Mary's naam. Ahh, wat is dit ontzettend eng!
    'Liefste Mary,' lees ik voor en ik werp een vlugge blik naar Mary, voordat ik verder ga, 'Ergens weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik maar gewoon bij sorry. Sorry Mary, dat ik soms een beetje een eikel ben. Sorry Mary, dat ik soms te veel tijd aan mijzelf besteed. Sorry Mary, dat ik je het gevoel gaf dat ik niets om je geef, want ik geef wel om je. Heel veel zelfs.
    Mary, ik wil je wat over mijzelf vertellen. Hoewel ik het vaak zo goed mogelijk probeer te verbergen, ben ik eigenlijk heel onzeker. Dat klinkt echt heel stom en als een slap excuus, maar het is wel waar. Ik ben heel makkelijk te beïnvloeden erdoor, want alles wat ik wil is ook geliefd zijn.
    Het feit dat de GG lijst zegt dat ik de meest gehate jongen van Hogwarts ben, maakte mijn dag vandaag al naar. Ik vertel iedereen trots dat mijn naam staat bij degene die de meeste kans heeft om beroemd te worden, maar dat is ook het enige positieve wat ik heb gekregen.'

    Wat is dit verschrikkelijk eng. Ik merk dat ik al lang niet meer omhoog naar Mary durf te kijken en ik merk ook dat mijn onzekerheid nog groter wordt dan voor de match. Ik voel me zo ontzettend klein en waardeloos. Ik haat het gevoel van onzekerheid.
    'Sorry Mary, dat ik alweer te veel over mezelf praat. Misschien is het wel waar wat ze zeggen. Misschien ben ik wel een narcist. Ik vind dat zo’n verschrikkelijk woord, hé? Narcisme. Vind jij mij een narcist, Mary? Iedereen zegt het… Maar ik heb helemaal niet zo’n groot ego? Misschien praat ik gewoon alweer te veel over mijzelf. Laten we het nu dus eens over jou hebben, of beter gezegd: over ons.' Niet huilen, niet huilen, niet huilen. Wees perfect. Dat kan niet als je zo zwak bent dat je begint te huilen van een afwijzing.
    'Vanaf het moment dat ik je leven redde (samen met Marlene voordat daar weer gezeur over komt) vond ik je al leuk. Je bent schattig, lief, mooi, dapper, heldhaftig en je bent altijd lief voor mij geweest. Al vond ik het niet zo tof dat je het via WhatsApp uitmaakte. Zoiets doet zeer, Mary. Heel veel zeer.'
    Een eenzame traan rolt over mijn wang heen en ik werp een zeer korte blik op Mary, voordat ik me weer focus op de brief. Ik ben zo'n fucking idioot. Ik hoor niet onzeker te zijn. Het past niet bij mij. Ik ben perfect. Ik ben Gilderoy Lockhart.
    'Ik weet dat ik je eigenlijk niet de schuld mag geven, maar ik wil dat je weet dat je me wel geraakt hebt. Ik deed gewoon wat Maia mij opdroeg. Is het Maia’s schuld dan? Nee, het is mijn schuld. Het is de schuld van Gilderoy Lockhart. Ja, dat heb ik echt opgeschreven. Wauw. Blijkbaar ben ik toch niet zo perfect. Perfectionisme. Daar heb ik zeker wel last van. Schokkend.
    In ieder geval, ik weet niet of ik de juiste woorden heb gebruikt, maar ik zal daar snel genoeg achter komen. Liefste Mary, ik hoop dat je me nog een kans wil geven, want ik vind je echt heel leuk.
    Liefs, Gilderoy Lockhart
    ' besluit ik. Er staan nog een paar hartjes op het papier en mijn naam staat er als handtekening, maar verder heb ik alles voorgelezen. Die ene traan is achtervolgd door meer en ik staar nog een paar seconden naar het blad, voordat ik met natte wangen op kijk en de brief naar haar uit reik. Hij is voor haar. Ik hoef hem niet. Ik durf zelfs niet te vragen wat ze er van vond, want dat is veel te eng. Onzekerheid en Gilderoy gaan echt niet samen. Dat is wel duidelijk.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Outside • Raven

    Het is weer zover. Drama in Sirius land. Ik weet echt niet wat ik vandaag heb, maar het enige wat ik kan doen is mensen afsnauwen. Als ik een meisje of weerwolf was zou je zeggen dat ik mijn maandelijkse periode had. Ik zucht diep en sluit mijn telefoon maar gewoon af. Ik heb even geen zin om met iedereen te moeten dealen en te moeten horen dat het allemaal wel goed komt. Dat wil ik niet horen. Ik wil gewoon even de dramaqueen uithangen en me gedragen als een bitch. Ik vier hier gewoon even mijn pity-party zodat ik straks naar het bal kan gaan met een glimlach op mijn gezicht. Hoop ik. Ik kijk naar Raven die fluit als ze mijn chique motor ziet staan.
          'Ga je helemaal Muggle?' plaagt ze. Ondanks mijn slechte humeur, grijns ik. 'Hij is fucking mooi, man,' zegt ze voordat ze eromheen loopt. Ondertussen haal ik een fles firewhiskey uit een krat in de hoek en laat de kurk eraf vliegen. 'Damn. mag ik erop zitten?' Ik schud mijn hoofd om haar enthousiasme en knik dan. Ze gooit haar been over de motor heen en ga erop zitten. 'Daaamn! Born to be wild!' zingt ze en een zwakke glimlach trekt aan mijn mondhoeken.
          'Hij is niet volledig muggle,' leg ik haar uit, 'dat was hij wel, maar hij is flink aangepast. Hij is sterker dan een normale motor en gaat minder snel kapot. Hij werkt niet op benzine, maar op magie en het belangrijkste is: hij kan vliegen.' Ik neem een flinke slok uit de fles en vouw mijn armen over elkaar heen. Over mijn motor praten geeft me weer wat nieuwe energie. 'Het ding heet Elvendork, het is onzijdig,' zeg ik. 'Pr-James en ik hebben die naam verzonnen.' Ik haal mijn schouders op en laat mijn vingers over de glimmende motorkap glijden. Vervolgens neem ik nog een paar flinke slokken van mijn firewhiskey en geef de fles vervolgens aan haar.
    'Laten we een stuk rijden voordat we te dronken zijn.' Ik ga voor haar zitten zodat Raven tegen me aangedrukt zit en leg haar armen rond mijn middel. 'Hou je alsjeblieft goed vast, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat jij straks van de motor af waait.' Ik trap de motor met een kabaal tot leven en grijns over mijn schouder. De deur vliegt open en de motor schiet vooruit. 'Daar gaan we!' roep ik over het geronk van de motor heen, voordat we van de grond loskomen en de lucht in vliegen.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Hospital Wing • Nova (James, Lana, Marlene, Lily)

    'Kom...' Nova helpt me op mijn voeten en ik steun bijna al mijn gewicht op haar. Ik zou willen dat ik zelf zou kunnen lopen, maar één van de bludgers heeft me hard tegen mijn been aan geraakt en een ander tegen mijn ribbenkast. Met elke stap die ik zet en elke teug adem die ik naar binnen zuig, voel ik steken in mijn hele lichaam. Het helpt ook niet dat mijn hele lichaam leeggezogen van energie is door de wedstrijd en mijn gênante mentale breakdown. Ik hoop niet dat we al te veel mensen tegenkomen. Gelukkig kan ik mijn verwondingen en mijn staat afschuiven op de ruwe Quidditch wedstrijd die ik gespeeld heb. 'Heb je zin in vanavond?' vraagt Nova terwijl de ziekenboeg in zicht komt. Ik hou mijn hoofd gebogen en haal mijn schouders zwakjes op. Ik had zin in het feest, maar nu? Ik moet een jurk gaan dragen met een lichaam dat compleet onder de wonden en blauwe plekken zit. Ik heb wallen van hier tot tokio en mijn ogen zijn rood van het huilen. Een douche zal flink schelen, maar dan zal ik me nog steeds niet mooi en gemakkelijk voelen in een weinig verhullende jurk.
          'Ik weet het niet, misschien straks weer,' mompel ik. 'Nu wil ik eigenlijk gewoon douchen en onder mijn dekens kruipen, het liefst in jouw armen,' geef ik toe. Ik leun wat meer tegen haar aan terwijl de deuren open gaan en we de ziekenzaal binnen stappen. Het is er behoorlijk druk. Drie vriendinnen van Nova zitten in de ziekenzaal, naast James Potter. Allemaal Gryffindors. Ik verberg mijn gezicht half achter mijn haren terwijl ik naar binnen strompel. Pomfrey komt op ons afgesneld en in de paar seconden dat ik me uit Nova's grip wurm en op Pomfrey af probeer te lopen, begeven mijn knieën het. De pijn is onverdraaglijk en voor enkelen seconden wordt het zwart voor mijn ogen. Als ik weer bij kom, lig ik op een van de bedden. Pomfrey giet een drankje in mijn mond waardoor ik meteen een stuk rustiger word, want ik merk nu pas dat ik bijna angstig om me heen heb lopen maaien. Een zacht protest verlaat mijn mond als ze mijn gewaad uit begint te trekken. Ze heeft een gordijn om mijn bed heen gezet en ik weet dat ze erbij moet kunnen om te kijken waar de verwondingen het ergste zijn, maar ik denk enkel aan mijn polsen. Voordat ik echter kan protesteren, heeft ze mijn polsen vastgegrepen en zich op Nova gericht. 'Hoe is dit gebeurt?'


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Tribunes • Caleb, Castor en Phobe

    'Wat een topdag,' zegt Castor. Die gast is veel te blij met het verlies van Slytherin. Ik rol mijn ogen. Ravenclaw is derde geworden, dus ik geloof dat hij weinig te zeggen heeft. 't Is niet onze vriendin,' zegt Castor vervolgens omtrent het hele Lana gebeuren, 'maar ik zou me niet al te druk maken om die filmpjes. Ik bedoel, zolang je geen ruzie met haar krijgt tenminste. Op mij komt croissant altijd best li...' Op dat moment komt het huppeltrutje ons vergezellen en ik heb bijna de neiging om haar te vervloeken. Ik trek een vies gezicht als Lana, Caleb bijna aanvalt en rol - opnieuw - met mijn ogen. Mijn vrienden zijn idioten. Vervolgens richt ze zich doodleuk op Castor en ik ben geloof ik de enige die de wand in haar hand ziet. Ik heb mijne al bijna opgeheven als er plotseling een straal water in het gezicht van Castor spuit. Een harde lach verlaat mijn mond. De dame roept "gotcha" en is vervolgens verdwenen. 'Vergeet wat ik net zei,' bromt Castor, die druip en druip nat is. 'Ik volg Celebran in dezen: dumpen.'
          'Ik denk dat ik misschien wel van gedachten kan veranderen,' zeg ik met een grijns, 'als ze dit soort dingen blijft uithalen, dan kan ik misschien wel tijdelijk doen alsof haar bloedstatus niet helemaal modderig is. Heb je een handdoekje nodig, Cassie?' Caleb vouwt zijn handen achter zijn nek en grijnst.
          ‘Bij nader inzien denk ik dat ze een blijvertje is.’ Ik klop Castor op zijn rug.
          'Arme jongen toch.' Ik leun weer met mijn armen op het hek van de tribune en staar over het veld heen. Beneden kan ik nog net de bekende bruine haren van Maia en Adalae zijn. Het duurt niet lang voordat ik weet wie de jongen is die bij hen staat: Alex. Ik zucht geïrriteerd en de grijns van eerder is compleet van mijn gezicht verdwenen. Eerder hebben Adalae en ik een gesprek gehad waarin we afgesproken hebben om seks te hebben. Seks? Met Adalae? Het is afgesproken alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar ik wil niet terug krabbelen. Ik wil niet toegeven dat dit absoluut niet is wat ik wil. Een jongen komt langs met een fles drank in zijn handen en ik grijp de fles uit zijn hand, waarna ik hem meedogenloos onderuit trap zodat hij drie trappen naar beneden glijdt. 'Merci,' zeg ik voordat ik me naar mijn twee beste vrienden omdraai. Ik haal diep adem en haal de kurk van de fles af, waarna ik een overbodig grote slok mijn keelgat in giet. Ik veeg mijn mond af en kijk de twee aan. 'Ik heb een vraag,' zeg ik en ik blijf even stil. Phobe ligt nog steeds te slapen op de schoot van Caleb en ik bijt mijn lip. 'Hoe... uhm...kijk, er is een meisje dat vanavond... je weet wel.... dingen wil doen en zo.' Ik haal een hand door mijn haar en haal nog een slok. 'Hoe doe je dat?' vraag ik snel en zacht. 'En...,' ik leun wat verder voorover. 'Hebben jullie condooms of zo?' mompel ik.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Castor 🍕

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Quidditch stands • Celeb, Caleb and PChobe
    Zowel Celebran als Caleb lijkt het maar al te grappig te vinden dat ik zojuist een plens water in mijn gezicht te verduren heb gekregen en ze schromen niet om dat tot uiting te brengen. Ik brom kort — echt, fuck them en hun medeleven — en probeer het feit dat ook het bolletje pluis op Calebs schoot me ongetwijfeld zou hebben uitgelachen als ze ons niet zo slaapverwekkend had gevonden te negeren. Net zoals het feit dat ze niet eens zou kunnen lachen, zelfs al zou ze dat nog zo graag willen.
          "Ik snap dat het allemaal heel hilarisch voor jullie is en zo, en Celebrans plotseling ontstane, prille liefde voor een muggleborn is zonder twijfel erg ontroerend, maar laten we vooral niet vergeten dat jullie twee zojuist door zo'n beetje het hele Gryffindor team zijn ge-gotchat, of hoe dat ook mag heten," merk ik behoorlijk bitter op. Goddank haalt Celebran een nieuw onderwerp aan, maar bij het horen van zijn woorden bewegen mijn lippen zich ongelovig van elkaar. Ik werp een snelle blik naar Caleb en kijk hem met een verbijsterde blik in mijn ogen aan, want naast de behoorlijk awkward formulering van Celebran is dit iets nieuws. Normaal zijn Caleb en ik degene die plannen hebben met vrouwelijk schoon, niet Celebran, en ik weet niet helemaal of ik dit moment hilarisch of zorgwekkend moet vinden, maar ik heb geen tijd om het antwoord hierop te achterhalen. Ik realiseer me dat ik Celebran inmiddels met een wie ben jij en wat heb je met mijn beste vriend gedaan-blik aan moet kijken en besef eveneens dat Caleb noch ik hem van een antwoord heeft voorzien, waardoor ik kort kuch om mezelf weer bij de les te roepen.
          Traag knik ik — ja, ik heb condooms — maar ik zou Celebrans vriend niet zijn als ik hem niet op subtiele wijze zou verkondigen wat zijn prioriteiten daadwerkelijk moeten zijn. "Maar Cel," begin ik dan ook op vertrouwelijke toon, waarbij ik broederlijk mijn hand op zijn knie leg, "ik denk niet dat je jezelf daar druk om hoeft te maken. Een gezicht als het jouwe levert per slot van rekening al voldoende bescherming op." Ik grijns kort mijn tanden bloot, maar trek al snel mijn gezicht weer in de plooi om op een zogenaamd ernstige toon te vervolgen: "Maar goed, als je daadwerkelijk iemand vindt die naar uiterlijk noch innerlijk kijkt, dan kan je er wel een paar van mij krijgen. Toch denk ik dat je jezelf vooral zorgen moet maken om de vraag die er daadwerkelijk toe doet: ga je 'm wel omhoog krijgen?"
          Kort laat ik een stilte vallen; ik heb altijd al gevoel gehad voor een smaakvolle dosis drama. "Ik bedoel, je hoeft je niet te schamen, hoor. Met dat probleem kan ik je zelf echter niet helpen, sorry, maar ik ben ervan overtuigd dat Cal daar nog wel een wondermiddeltje voor heeft dat je ongetwijfeld mag gebruiken." Ik besef dat ik woorden uit die, zo tussen mijn vrienden inzittend, misschien niet geheel veilig zijn, maar ik heb al veel eerder besloten dat ik graag gevaarlijk leef. Daarnaast adem ik nog altijd, zelfs al zijn we heel wat jaren en beledigende opmerkingen binnen onze vriendschap verder. Onkruid vergaat niet, zo blijkt.



    She's imperfect but she tries

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "You tell me i'm wreck, you say that I'm a mess, how could you expect anything less?"
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | Isla

    ”Uhm, het is een recept van Ada. Vanille cupcakes met butterbeer frosting, of zoiets. En ik denk niet dat je mij de chef moet noemen.” Isla glimlachte naar me en ik haalde mijn schouders op als antwoord. Iedereen kon koken volgens die ene Disney film, dus Isla zou het vast ook wel lukken. “Weet je nog toe we in Ilvermorny brownies wilde bakken? Volgens mij heb ik de huiselven daar een trauma bezorgd,” ging Isla verder. Ik knikte. Dat wilde ik me om heel eerlijk te zijn geeneens herinneren. Dat was een drama geweest, maar ze brownies uiteindelijk wel heel lekker.
    “Ziet dit er goed uit?” vroeg Iz, en ik draaide me om, om te kijken waar ze het over had. Helaas kwam Iz op dat moment al mijn kant op met een heet pannetje, om het te laten zien. Ik beet op mijn lip zodra ik de pijn in mijn hand voelde, maar bleef rustig staan. Iz daarentegen leek meer in paniek.
    ”Oooh, shit shit.“Kom.” zei Iz en ze trok me mee richtig de kraan. Nog steeds was ik niet helemaal bij de les en gewillig liet ik me mee trekken door Iz.“Je hand moet er tien minuten onder. “Sorry, ik ben echt een sukkel. Nu ga je dat ei op mijn hoofd zeker helemaal niet vergeten.” Ze trok een pruillipje. “Ei schijnt wel goed te zijn voor je haar. Zeker weten dat ik ook niet eentje op jouw hoofd moet kapot tikken?”
          Ik grinnikte even en schudde mijn hoofd. Ik pakte mijn toverstok uit mijn zak en voerde een niet al te moeilijke spreuk uit, waardoor de brandwond op mijn hand al een stuk minder was. "Je bent een heks Iz, ik ben een heks. Zo een drama is een klein brandwondje niet."
    Ik haalde mijn hand onder de kraan vandaan. Het was nog aardig rood en de spreuk had zeker niet alle pijn weggehaald, maar het was goed genoeg. Ik liep richting Iz en haalde weer mijn schouders op.
    "Nee, ik hoef geen ei in mijn haar om heel eerlijk te zijn," zei ik rustig. "Zou zonde als we twee eiëren verspilde." Voor Iz kon reageren brak ik een ei op de tafel en opende deze boven haar hoofd, voor ik een aantal stappen achteruit zette. "Ik zou het zo laten als ik jou was. Echt de perfecte haarstijl voor het gala vanavond."
    Ik beet om mijn lip om mijn lach verder in te houden, terwijl ik aan de andere kant van de werbank ging staan. "Je hebt emh, je hebt iets op wang," zei ik zodra er ei op haar wang druppelde. Ik was er klaar voor om te rennen.




    We've lived in the shadows for far too long.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Confident and looking for some fun || Beater || Ravenclaw Common Room with Frank
    Het duurde nog best even voor Frank dan toch echt naast me neer plofte op de bank. Ik glimlachte bij zijn complimentje en legde mijn armen over zijn benen, die hij over mijn schoot had gelegd. "Ik zou hetzelfde zeggen, maar je haar ziet eruit of je met je vingers in het stopcontact hebt gezeten." Ik schonk hem een knipoof en gaf hem een koud biertje voor hemzelf aan. Ik nam nog een grote slok uit mijn eigen flesje, voor ik deze wegzette en met mijn handen zacht door zijn krullen ging, om zijn wilde haren net wat fatsoenlijker te doen. Ik wist dat het een verloren zaak was, maar ik kon het in elk geval een beetje toonbaarder doen lijken. Toen zijn haar wat beter zat, leunde ik weer achterover, om verder te drinken aan mijn biertje. "Dus, heb je zin in vanavond? Of had het niet gehoeven voor je?" Zelf zat ik tussen de twee categorieen in. Ik hield enorm van feestjes, maar feestjes waarbij je een date mee moest nemen, lagen mij niet, puur door het 'date' gedeelte. Ik had letterlijk 1 relatie gehad, en ik heb me nog nooit zo gelimiteerd gevoelt. Het kwam echt niet door de jongen, al wel een beetje, maar het hele trouw blijven en niet eens meer rond mogen kijken voelde niet lekker. Ik tikte met mijn nagels zacht op Frank's benen en keek de jongen aan. Hij was een schatje, en we hadden veel lol samen, maar Friends With Benefits was het enige wat ik ooit met hem zou willen. Ik wilde geen kinderen, geen man, geen huisje, boompje, beestje. Ik wilde gewoon mezelf zijn en doen wat ik wilde en waar ik gelukkig van werd. Mijn moeder had mij altijd opgevoed als sterk en zelfstandig, en dat was ik ook. Ik had niemand nodig, al was af en toe iemand voor de gezelligheid wel leuk, maar daar had je scharrels voor. De meiden waren intussen bezig om samen ons klaar te maken voor het feest, maar er waren nog een aantal voor niet-ernstige dingen in de Hospital Wing, dus ik had nog tijd zat om met Frank door te brengen. De meiden waren enorm gezellig, maar Marly en ik botsten nog wel eens, wat leidde tot spanningen, en om eerlijk te zijn wilde ik gewoon een rustig gezellige avond met een scharrel achteraf, en misschien een halverwege. Ik had geen zin in drama, dus ik zou zo wel naar de meiden gaan, maar voor nu was ik heel blij dat ik hier met Frank zat een biertje te drinken en ons even geen zorgen te maken over wat dan ook zou kunnen komen.


    Bowties were never Cooler

    Caleb Brody Hughes
    “Is the only reason you're holding me tonight 'cause we're scared to be lonely?”



          ‘Ik denk dat ik misschien wel van gedachten kan veranderen, als ze dit soort dingen blijft uithalen, dan kan ik misschien wel tijdelijk doen alsof haar bloedstatus niet helemaal modderig is. Heb je een handdoekje nodig, Cassie? Arme jongen toch.’
          ‘Ik snap dat het allemaal heel hilarisch voor jullie is en zo, en Celebrans plotseling ontstane, prille liefde voor een muggleborn is zonder twijfel erg ontroerend, maar laten we vooral niet vergeten dat jullie twee zojuist door zo'n beetje het hele Gryffindor team zijn ge-gotchat, of hoe dat ook mag heten.’
          ‘Ik heb een vraag. Hoe... uhm...kijk, er is een meisje dat vanavond... je weet wel.... dingen wil doen en zo. Hoe doe je dat?’ Ik staarde Celeb voor een aantal tellen enkel verbluft aan. Waar waren de camera's? Ik keek vluchtig om mij heen, maar kon geen camera bespeuren, en gezien er niet veel verstopplekken waren – het ontbrak hier immers nogal aan bosjes en struiken, zo hoog op een tribune – ging ik er vanuit dat er ook echt geen camera's waren. ‘En... Hebben jullie condooms of zo?’ Ik krabte even kort achter mijn oor en blitke naar Castor. Ik had eigenlijk nooit gedacht dat ik en Cas het ooit over seks zouden gaan hebben met Celeb, gezien zijn minimale interesse in nou ja... seks? Ik en Castor waren er nooit vies van geweest maar Celeb nogal en gezien de manier waarop hij er nu nog steeds over praatte, vond hij het volgens mij nog steeds onprettig. Ik gunde hem een bevreemde blik. Ik en Castor knikte op hetzelfde moment, als een antwoord op zijn vraag of we condooms hadden.
          ‘Maar Cel.’ Mijn ogen schoten weer in Cas' richting – wat voor intelligents ging deze jongen nu zeggen? ‘Ik denk niet dat je jezelf daar druk om hoeft te maken. Een gezicht als het jouwe levert per slot van rekening al voldoende bescherming op. Maar goed, als je daadwerkelijk iemand vindt die naar uiterlijk noch innerlijk kijkt, dan kan je er wel een paar van mij krijgen. Toch denk ik dat je jezelf vooral zorgen moet maken om de vraag die er daadwerkelijk toe doet: ga je 'm wel omhoog krijgen?’ Ik deed mijn best mijn lach in te houden, en vandaar dat er enkel een vaag proest geluid over mijn lippen rolde. Echter trok ik mijn gezicht weer zo snel mogelijk in de plooi, toen ik weer naar Celeb keek. ‘Ik bedoel, je hoeft je niet te schamen, hoor. Met dat probleem kan ik je zelf echter niet helpen, sorry, maar ik ben ervan overtuigd dat Cal daar nog wel een wondermiddeltje voor heeft dat je ongetwijfeld mag gebruiken.’
          ‘De arme jongen weet niet waar hij het over heeft. Hij is degene die een wondermiddeltje importeerd via aliexpress om hem te helpen zijn zaakje omhoog te krijgen.’ Ik haalde mijn schouders op en hield mijn hoofd wat scheef om Celeb schattend aan te kijken. ‘We moeten je wel nog veel leren én ook nog een jurk regelen.’ Ik gluurde kort naar Castor en een grijns verscheen op mijn gezicht. ‘En een speech.’




    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside • CCCC

    [ bericht aangepast op 15 mei 2017 - 21:57 ]


    I just caught the wave in your eyes


    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || KITCHENS || FRAN

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Grinnikend schudde Fran haar hoofd, waarop ze haar toverstok te voorschijn haalde. Isla keek toe met een lichte frons op haar gezicht, en haar mond vormde een kleine 'O' toen Fran een helende spreuk uitvoerde op haar hand. Oja.
          "Je bent een heks Iz, ik ben een heks. Zo een drama is een klein brandwondje niet."
          Isla voelde haar wangen rood worden terwijl Fran haar hand onder de kraan vandaan haalde. "Dat eh, was ik even vergeten..." Erg slim. Hoe moest ze ooit een fatsoenlijke Heler worden als ze dat niet eens kon onthouden? Ze zou vast de geschiedenis in gaan als de meest onhandige Heler ooit.
          "Nee, ik hoef geen ei in mijn haar om heel eerlijk te zijn. Zou zonde als we twee eieren verspilde." Isla had geen tijd om te reageren gezien Fran het ei al opende boven haar hoofd. "Ik zou het zo laten als ik jou was. Echt de perfecte haarstijl voor het gala vanavond. Je hebt emh, je hebt iets op wang." Time for payback.
    "Oh Frannie," begon ze op een onschuldige toon, al verraadde de twinkeling in haar ogen al dat ze iets heel anders van plan was. Langzaam begon ze Fran's kant op te lopen. "Het is hoogtijd voor een knuffel." Met die woorden begaf ze zich naar voren, al rende Fran weg waardoor het even duurde voordat Isla haar armen om Fran heen kon slaan. Haar met ei bedekte wang drukte ze tegen die van Fran. "Nu hebben we niet eens twee eieren nodig." Ze haalde wat van de smurrie uit haar haar en verspreidde het over Fran's lokken. De huiselven dachten vast dat ze een stel gekken waren. To be honest, dat waren ze ook wel. "Weet je wat het nog beter maakt?" Dit keer gaf Isla Fran niet de kans op te reageren, maar ze pakte snel wat bloem van de werkbank en drukte haar handen tegen Fran's wangen. Door het ei bleef de bloem kleven. "Je bent net een kunstwerk zo," lachte ze.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered