• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Gareth || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Bathsheba
    William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • Sappho
    Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Tad
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Cranston
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Dress & Mask || One day more before the nightmare become reality || Great Hall || Regulus
    We dansten soepel door de zaal, terwijl ik langzaam diep wegzakte in gedachten. Dansen hielp me altijd compleet tot mezelf te komen. Mijn gedachten gingen over alles heen wat er de afgelopen tijd was gebeurt en ik kon alleen maar tot de conclusie komen dat ik het zo slecht nog niet had. Er was geen liefde tussen Regulus en mij, en die zou er waarschijnlijk nooit echt komen, maar we konden redelijk goed met elkaar opschieten en hopelijk zou er wel sprake zijn van een vriendschap, in de loop der jaren. Ik bleef dansen, maar blijkbaar viel het op dat ik er niet met mijn gedachten bij was. Ik sloeg mijn ogen naar hem op bij zijn vraag en merkte nu ook dat ik wel heel dichtbij hem stond. Ik deed een klein stapje achteruit, maar bleef toch wel dichtbij. "De toekomst. Dat het veel slechter had kunnen zijn. Dat we er het beste van zullen moeten maken en dat het dan zo slecht niet hoeft te zijn." Ik drukte een zacht kusje op zijn mondhoek en schonk hem nog een glimlach. Er was geen liefde, maar een beetje flirten mocht toch wel? Nu kon dit het allemaal wel erg lastig maken, zelfs al was dit wat onze ouders zo graag wilden. "Waar denk jij aan?" vroeg ik terug in de hoop de situatie nog een beetje te redden. Of in elk geval het minder ongemakkelijk te maken, want daar was ik duidelijk niet goed in. Hoe was het zo makkelijk als er niets aan vast zat, maar waarom leek flirten nu het meest foute on te doen? Misschien juist omdat het werd verwacht, maar er geen gevoelens waren, maakte dat het lastiger was dan normaal. "Wil je nog wat drinken?" Ik wilde zelf nog altijd niet aan de alcohol, al lonkte het wel. Een glas wijn zou er zeker wel ingaan, maar als de drie druppels alcohol in het butterbeer dit al veroorzaakten, wist ik niet wat een glaasje wijn zou doen. Ik had weinig zin in een herhaling van wat er gebeurt was na de wedstrijd. Toch zou misschien een klein beetje ons in elk geval iets losser en gemakkelijker rond elkaar maken.


    Bowties were never Cooler

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Hufflepuff Common Room • Alone • dress & mask
    Ik heb het goed verpest. Ik hoor Luke’s voetstappen in de verte, maar ik heb de kracht niet om mijn hoofd te heffen en mijn beste vriend aan te kijken. ‘Ik kom altijd als je me nodig hebt, Rozie. Dat weet je toch? Ik laat je nooit alleen.’ Hij drukt zijn lippen tegen mijn voorhoofd. Zijn stem klinkt ver weg, alsof er een muur tussen ons zit, maar als ik zijn armen stevig om mijn tengere lichaam voel, weet ik dat hij daadwerkelijk hier is. Ik leg mijn betraande wangen tegen zijn borst aan en sluit mijn ogen, terwijl mijn lichaam langzaam heen en weer schokt van mijn gesnik. Ik heb mijn telefoon maar uitgezet. Het liefst zou ik hem weggooien, als dat ding niet een paar honderd euro had gekost. Het lijkt bijna alsof Isla haar best gedaan heeft alles nog wat erger te maken. Zojuist heeft ze me laten weten dat ze weer samen is met Castor, alsof het niks is? Ik heb met haar gepraat, alles eruit gegooid, alles wat ik vast hield, ik heb mijn emoties open en bloot gelegd en ik dacht dat zij hetzelfde gedaan had. Ik dacht dat ze het meende toen ze me vertelde dat ze daadwerkelijk meer voor me voelt dan enkel vriendschap. Ik heb mijn eigen relatie naar de knoppen geholpen en me laten leiden door gevoelens. Ik heb haar gekust. Natuurlijk is dat niet haar schuld. Ik ben degene die het echt goed verpest heeft. Ik heb Nova pijn gedaan, maar als Isla me gewoon verteld had dat ze nooit van me zou kunnen houden als meer dan een vriendin, dan zou het niet ook nog een extra klap in mijn gezicht zijn nu ze weer naar hem terug gerend is. Ik verberg mijn gezicht diep in Luke’s shirt en snuif zijn bekende geur op. Ik heb het voor elkaar gekregen om het te verpesten met alles en iedereen. Nova wil liever naar Maia toe dan naar mij. Isla en Castor leven in hun eigen bubbel van verliefdheid en Jason staat vol aan de kant van Isla. Hem maakt het volgens mij ook niet echt uit als ik van deze wereld verdwijn. Alleen Luke is er nog, zoals Luke er altijd is. Steady as a rock.
          ‘Je bent veilig en alles komt goed. Echt waar. Het lijkt nu wel allemaal compleet verloren, en misschien is een deel dat ook wel, maar er is zo veel meer wat gered kan worden. Het is makkelijk om je mee te laten slepen in je fouten en gebreken, maar je kan er ook naar kijken als verbeterpunten en dingen die je nooit meer wil laten gebeuren.’ Ik klamp me vast aan de jongen terwijl ik luister naar de stem die ik uit duizenden zou herkennen. Soms vraag ik me af hoe het zou zijn als we beide niet gay waren. Dan zou ik met deze jongen trouwen en ervoor zorgen dat ik mijn hele leven aan hem vast zat. Al verdien ik niet zo iemand als hij. Bijna niemand verdient Luke, behalve Benji misschien. ‘Verwerk het, bedenk hoe je dit in de toekomst kan voorkomen, hoe je dit soort situaties moet handelen, en bewijs dat je kan veranderen, dat dit je niet definieert, maar dat dit eenmalig is. Vecht. Laat je acties voor je spreken. Je bent lief, loyaal, trots, met prachtig haar en een enorm hart waar je veel te veel mensen in sluit. Je kan ook dit overwinnen, Roza. Zeker weten. En ik zal er altijd, elke stap, elke hobbel, en elke overwinning, zijn. Je hoeft dit niet alleen te doen en zelfs al zou je het willen, dan gaat dat ook niet gebeuren.’ De tranen lopen geruisloos over mijn wangen en al geloof ik nu nog niet in zijn woorden, ergens weet ik dat hij gelijk heeft. Ja, ik moet vechten voor Nova en dat ga ik ook doen, dat ben ik ook aan het doen. Het is alleen zo makkelijk om af te druipen, op te krullen in een hoekje en heel hard te huilen, zoals ik de afgelopen tijd ook gedaan heb. ‘Beidh gach a bheith ceart go leor, Rozie. Beidh gach a bheith ceart go leor.’ Ik weet niet wat ik moet zeggen, woorden komen me tekort, daarom hou ik de jongen maar stevig vast. Een verbaas geluidje verlaat mijn mond als ik ineens nog een paar armen om me heen voel.
          ‘Hey Rozie, gaat het een beetje?’ Het is Uri. Van binnen smelt ik. Deze twee jongens doen zo erg hun best om me beter te laten voelen, maar ik kan het niet. Ik maak me los uit hun grip en stap weg. Ik kijk ze aan en schud mijn hoofd.
          ‘Ik verdien dit niet,’ fluister ik terwijl ik mijn hoofd blijf schudden. ‘Ik heb vandaag voor de eerste keer seks gehad met Nova en nu ben ik vreemd gegaan. Ik heb haar vertrouwen gebroken. Ik heb haar kapot gemaakt. J-Jullie zijn geweldig. Echt, maar ik verdien dit niet. Ik weet dat jullie vinden van wel, maar ik wil het niet.’ Ik stap nog wat verder van ze vandaan. ‘Alsjeblieft, volg me niet, het is… ik heb even tijd nodig. Ik ga het proberen goed te maken, maar…’ Mijn haren dansen heen en weer terwijl ik ze heen en weer schud. Ik draai me om en verdwijn dan om de hoek. De hele weg naar de hufflepuff Common Room loop ik op een drafje. Mijn telefoon heb ik in mijn handen en op het beeldscherm staat het nummer van mijn ouders weergeven. Het is duidelijk geworden wat ik moet gaan doen. Ik haal diep adem en druk op het groene hoorntje. De stem van mijn moeder brengt me opnieuw bijna over de rand en tranen prikken in mijn ogen. Zodra ik in mijn kamer ben, begin ik met een hand mijn koffer in te pakken.
          ‘M-Mam?’ fluister ik. Mijn stem breekt. ‘I-Ik… ik ga akkoord. Schrijf me maar in. Het spijt me voor ales wat ik gedaan heb in het afgelopen jaar.’ Ik snik. ‘Ik mis je, mam.’

    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Great Hall • Fran & Adalae • outfit & mask

    Fran staat het toe dat ik mijn handen op haar heupen leg. Ik voel haar lichaamswarmte door de stof heen en bijt mijn lip. De zaal om me heen is een grote blur door de hoeveelheid aan alcohol die ik naar binnen getankt heb, maar dansen is ondertussen zo’n gewoonte geworden dat het me nog redelijk gemakkelijk afgaat, totdat ik opeens een zachte tik op mijn schouder voel en bijna Fran’s teen verpletter. Ik draai me om en knipper verbaasd als ik zie dat Adalae achter me staat. Beide meiden staan in jurken, gekocht door mij en ergens vraag ik me af of het wel slim was om dat voor beide te doen. Ach, wat deert het ook?
          ‘Sorry voor het verstoren. Sorry Fran, maar ik moest dit even doen. Anders krijg ik er spijt van voor het geval ik volgend jaar niet meer terug kom.’ Ik frons en laat mijn armen langs mijn lichaam zakken. Een hand laat ik echter losjes op haar heup liggen. Waar heeft Adalae het over? Natuurlijk hebben we ruzie gehad en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dit gesprek nu te voeren. Zij is degene die het verpest heeft door met Alexander te gaan en ik heb haar ondertussen wel een soort van vergeven, maar niet echt. Het is mijn vertrouwen wat ze verpest heeft door me zo te gebruiken en ze heeft mijn trots aangepast. ‘Maar, het spijt me. Ik had het in eerste instantie niet moeten vragen, maar het leek alsof ik niet in een relatie zat met Alex. Ik realiseerde ook later dat ik het niet voor de volle honderd procent wilde en mede ook omdat door die relatie, alles naar de klippen ging.’ Ik merk dat Fran nogal afkeurend kijkt en het is overduidelijk dat zij absoluut geen zin heeft in dit gezeik. Ik kan het me voorstellen, maar ik weet dat de dramatische Adalae zichzelf van alles aan gaat praten als ik haar dit moment niet gun. Ze staat zelfs te janken. Merlin’s beard. Ik kijk haar koeltjes aan en wacht to ze verder gaat. ‘Maar ja. Dus dat. Het spijt me. Ik…’ zal je nu met rust laten? ‘Ik wilde je niet pijn doen, dus dat is waarom ik gelijk de waarheid vertelde. Ik…’ zal nu bij Jason in bed kruipen, omdat het me toch niks kan schelen hoe jij je voelt. ‘Ik ga denk ik maar weer. Veel plezier. Ik hou van je.’ Fran lijkt even verbaasd als ik ongemakkelijk ben. Moet dit nou? Tegenover mijn date.
          ‘En dan dacht ik dat ik eindelijk eens kans had,’ mompelt ze. Ik verstijf. Een kans? Een kans met wat? ‘Betekend dit dat ik geen kans meer bij je heb?’ Ze laat me los en stapt van me weg. Ik kijk de twee dames aan en hef mijn handen wat in de lucht.
          ‘Wow, rustig, ik…’ ik kijk naar Adalae. ‘Je weet wat ik ervan denk, we praten het nog wel uit, maar niet nu.’ Ik pruts wat aan mijn masker. ‘En een kans… tja.’ Ik lach een koude lach. ‘Ik ben hier zoveel te ver in gegaan. Fran, ik hoef geen relatie met je en ook niet met jou Adalae. Ik vind jullie niet leuk. Ik ben geen ijsprins die smelt door een beetje liefde. Merlin’s beard, wat zijn jullie toch naïef. Jullie beide. ‘ Ik schud mijn hoofd. ‘Ik heb geen zin in meisjes drama, ik heb wel belangrijkere dingen om te doen.’ Ik kijk ze aan. ‘Ik heb een drankje nodig.’ Ik verdwijn in de menigte richting de bar. Van alle kanten beuken bezweette lijven tegen me aan en zodra ik de bar bereik, bestel ik twee, sterke shots die ik snel na elkaar naar binnen giet. Ik kijk terug naar de plek waar Adalae en Fran nog altijd staan en laat dan voorzichtig mijn hand in mijn jasje glijden. Voordat deze drama alles verpest en ik niet meer weet wat ik doe, kan ik maar beter doen waarvoor ik naar dit bal gekomen ben. Ik kijk over de menigte heen en zie een dienblad in de verte. Aha. Ik stap op de huiself af en hou mijn wand vast in mijn hand, net onder mijn jasje, zodat deze niet zichtbaar is. Zachtjes mompel ik de woorden “imperio”. De eerste keer werkt het niet. Deze spreuken zijn niet zo makkelijk als ze misschien lijken. De tweede keer lijkt het echter het gewenste effect. Zonder dat het teveel opvalt, giet ik een van de drankjes vol met het vergif en met een tevreden grijns stuur ik de elf in de richting van Lily Evans.
          Terwijl ik terugloop naar Adalae en Fran, ondertussen met een nieuw drankje in mijn hand, kijk ik toe hoe de elf haar het rozige drankje aanbied. Dat kan ze nooit afslaan. Ik sluit me weer aan bij de twee dames. ‘Klaar met jullie drama? Of moet ik nog een drankje gaan halen?’ Ik neem een grote slok en kijk ze aan.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || OUTSIDE || WITH SCARLETT AND URI

    float like a butterfly
    sting like a bee

    "Oh, maar Mr. Alexander, dat had u toch helemaal niet hoeven doen," lachte Scarlett terwijl ze haar hand op mijn schouder legde. Ze leek geen seconde te aarzelen en nam een grote slok van de Russische wodka. Schijnbaar meende ze het echt dat haar relatie met Jona saai werd, anders stond ze nu met hem op de dansvloer, in plaats van buiten het kasteel te drinken met een andere jongen. Twee zelfs, al schatte ik in alle eerlijkheid dat Uri niet echt Scar's type was, gezien ze Caleb gewend was.
          Ik zag het haast in slowmotion gebeuren, hoe de blondine de fles aan Uri gaf (had die jongen überhaupt eerder gedronken?), die vervolgens de fles met heerlijke wodka liet vallen. En waarom? Juist, om wat bloed op mijn hand. Geërgerd trek ik mijn hand terug wanneer Uri die vastpakte. Als ik wilde dat iemand me genas, dan vroeg ik er wel om of ik deed het zelf.
          "Het is niets," bromde ik.
          "Sorry."
          Waarschijnlijk had ik de jongens ergens wat gekwetst, maar op dat moment maakte dat mij geen hol uit.
          Uri repareert de fles, waarna hij iets zegt over mensen knuffelen en er vandoor gaat. Oké dan. Zolang ik maar niet geknuffeld werd. Ik zuchtte diep, pakte de fles van de grond en keek er met een schuin hoofd naar. "Vodka dat op de grond heeft gelegen. Fantastisch." Oh well. Ik haalde mijn schouders op en nam toch een slok. Smaakte nog steeds goed. Als ik nog met Mary wilde dansen moest ik waarschijnlijk niet te veel gaan drinken, maar ik bleef gefrustreerd door het hele gedoe met Ada.
          "Dus, Scarlett," begon ik terwijl ik haar nog even goed bekeek. "Waarom ben je hier buiten met mij en niet binnen met je vriendje? Ik ben in elk geval niet van plan iets te doen zolang je nog een vriendje hebt." Ik was niet zo van het verpesten van relaties, al had ik voor Roy en Mary een uitzondering gemaakt. Maar, eerlijk is eerlijk, die was toch gedoemd te mislukken en Mary verdiende beter dan die kwal.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Great Hall • Frankie

    'De toekomst. Dat het veel slechter had kunnen zijn. Dat we er het beste van zullen moeten maken en dat het dan zo slecht niet hoeft te zijn.' Ik kijk haar even aan als ze een kusje op mijn mondhoek drukt en ik grinnik kort. Goed, wel, er zal nooit liefde zijn, maar we mogen onszelf best vermaken, toch? Ik ben die ene keer in de kleedkamers na de wedstrijd tussen Slytherin en Ravenclaw nog niet vergeten en hoewel het op die manier waarschijnlijk niet meer zal gebeuren (we kijken wel uit), wordt er van ons verwacht dat wij binnen de kortste keren een gezin beginnen, hoewel ik nog niet eens volwassen ben en buiten Hogwarts magie mag gebruiken. 'Waar denk jij aan?'
          Ik haal mijn schouders dan maar even op. 'Geen idee. Nergens aan, denk ik,' mompel ik en we stoppen dan maar met dansen, omdat er toch weinig meer van lijkt te komen. Ze vraagt me of ik nog wat drinken zou willen en ik knik dan maar even. 'En eten,' grijns ik en we lopen weer de dansvloer af. Ik vind het enigszins jammer dat ik de avond niet gewoon hard feestend en drinkend door mag brengen, maar dat er van mij verwacht word dat ik dolgraag continu tijd met mijn verloofde doorbreng, ook al zitten we straks toch vrijwel altijd bij elkaar omdat we dan getrouwd zijn. Bah. Ik loop naar de bar, pak nog wat stukken vlees en een glas butterbeer en plof weer op de stoel neer waar Frankie en ik net ook al zaten. Ik zucht dan toch wel even en kijk naar het meisje naast me. 'Ik wil echt nog geen kinderen,' merk ik op. 'Echt niet.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • The Great Hall • James
    Ik luister hoe James mijn opmerking over Adalae nonchalant wegwimpelt en houd mijn hoofd schuin. "Ze had er anders weinig moeite mee om mij te laten weten dat ik haar date heb weggekaapt," vertel ik hem met een schaapachtig lachje, al denk ik niet dat de brunette hier daadwerkelijk wakker om ligt. Net zomin mijn dates er wakker van liggen dat ik hier met James loop in plaats van met hen, overigens. Ik haal mijn schouders dan ook in een klein gebaar op als James hierover begint.
          "Ja..." verzucht ik. "Ik geloof dat mijn plannen voor vanavond een beetje in het water zijn gevallen." Ik bijt op mijn lip en veeg een denkbeeldig pluisje van mijn jurk af, zelfs al zijn er in werkelijkheid nog tal van glitters te bespeuren. "Ik bedoel, blijkbaar vindt Alex Mary leuk en vice versa, dus het is in ieder geval wel een goed plan geweest om haar al het gedoe met Roy te doen laten vergeten." Ik lach eventjes. "En nou ja, Theo en Gwen zat er natuurlijk al van mijlenver aan te komen, dus ik geloof dat ik niet echt een date meer heb. Dat of ik ben aan het fifth wheelen en ik weet om eerlijk te zijn niet wat erger is." Ik lach kort en tuur de nog altijd drukbevolkte zaal in, voordat ik James weer aankijk. "Maar goed, alles voor de liefde, natuurlijk — dat gaat nog gezellig druk worden vanavond."
          Ik loop met hem mee naar de bar en grinnik zachtjes als ik zie hoe glitters van zijn pak af vallen. Hij zit er veel minder onder dan de rest van ons en iedereen weet waarom, maar echt boos kan ik er niet om zijn. "Ik geloof dat de zaal over tien jaar nog steeds schittert in goud en rood," merk ik droog op. "En anders ik wel." Ik besluit mezelf er nog niet al te veel om te bekommeren hoe ik de glitters weg ga krijgen, want ik weet dat ik ook nog naar buiten moet en dat ik dan weer een volle lading over me heen zal krijgen.
          Als James me vraagt wat ik wil drinken, aarzel ik kort, want aan de enge kant kan ik wel iets gebruiken om de spanning van me af te laten glijden, maar aan de andere kant snak ik naar chocolade, iets wat misschien een veiligere keuze is. De knoop wordt echter doorgehakt als een passerende huiself me een drankje aanbiedt en ik kan dat lieve gebaar niet weigeren. Als James ook een drankje heeft, hef ik met een klein lachje mijn glas. "Op... de quidditch cup. Op Gryffindor. En op..." En op ons, schiet mijn hoofd te binnen, maar mijn lippen werken niet mee. "Op ons laatste jaar," maak ik mijn zin op alternatieve wijze af, waarna ik het drankje deels naar binnenwerk. Het smaakt al even intens als dat het eruitziet; een mengeling van chemische aardbeiensnoepjes en alcohol en ik weet dat chocolademelk een betere keuze zou zijn geweest, maar daar is het nu te laat voor.


    She's imperfect but she tries

    Blake Sophia Haynes
    “Why don't we just pick up and start again? Because we can't keep holding on to grudges.”

    "Ik ben geen kapotte auto die je op kunt knappen, Sirius," ik sla het glas water achterover. "Je kunt niet van me verwachten dat ik in een zomer alles achter me laat en weer gezond en normaal ben."
    Mijn brein draait ondertussen overuren. Jase en ik zijn niet meer samen, sinds ongeveer een minuut geleden. Hij heeft me alweer gedumpt. Via sms.
    Ik ben er verrassend rustig onder, bedenk ik als ik opsta. Pas dan komt het besef, en met een flinke uithaal raakt mijn vuist de deur van de wc. Het doet pijn, ik kan bijna het bloed naar het oppervlak voelen reizen, maar dat is oké. Nu hij er ook niet meer is heb je geen reden meer om je in te houden. Ja, Sirius misschien, maar die is zo blind als maar kan. Scarlett gaat liever seks hebben met de jongen die mijn relatie zojuist de afgrond in hielp - al heb ik daar vooral mezelf voor te bedanken. Jase duikt waarschijnlijk het bed in met Ada, dus tegen die vriendschap kan ik ook vaarwel zeggen. Sirius heeft Remus, en ziet mij ook alleen maar als een blok aan zijn been. Het is maar beter om nu alles te vergeten, weer terug te gaan naar hoe het was voordat ik Jase als mijn vriendje had.
    Verbazingwekkend genoeg probeert Isla me op te vrolijken, het enige meisje waarvan ik honderd procent zeker wist dat ze me haatte. Nou ja, naast Maia dan.
    Met Sirius op mijn hielen loop ik naar mijn bed, en met een ruk trek ik het laatje van mijn nachtkastje open. Een klein plastic zakje komt, na wat rommelen, tevoorschijn. De felgekleurde pilletjes hebben leuke vormen, van hartjes tot smileys tot auto's. Ik neem twee van de hartjes, breek een van de twee door midden - hoe ironisch - en slik de anderhalve pil dan door. Met een boogje gooi ik het zakje, gesloten, naar Sirius. "Help yourself. Ik ga me even opfrissen."

    19 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • with Sirius • Dress


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Bathroom • Blake • suit & mask

    'Ik ben geen kapotte auto die je op kunt knappen, Sirius.' Ik kijk toe hoe ze het glas water achterover slaat. Een "dank je voor je steun door alles" was ook prima geweest, hoor. 'Je kunt niet van me verwachten dat ik in een zomer alles achter me laat en weer gezond en normaal ben.'
          'Dat heb ik nooit gezegd,' vertel ik haar. 'Ik begrijp beter wat je voelt dan je denkt.' Natuurlijk wil ik haar helpen, ik heb ervoor gekozen om mijn vriend in de Great Hall te laten zitten en er hier te zijn voor Blake, in plaats van dat ik nu weg ren om Remus te knuffelen. Ik volg haar naar de kamer en kijk met een frons toe hoe ze in stilte XTC naar binnen neemt. Ze gooit het zakje naar me toe en ik grijp het vast. 'Help yourself. Ik ga me even opfrissen.'
          'Weet je, gewoon omdat iedereen je als shit behandelt, betekent het niet dat ik dat ook doe. Ik ben er voor je en dat weet je. Als je me hier niet waardeert, ga ik wel weg, maar je hoeft me niet te behandelen alsof ik je laat vallen, want dat doe ik niet. Ik was degene die uit de kamer gegooid werd, omdat jij zo nodig seks moest hebben met Jason. Ik heb vandaag op je gewacht en ik ben enkel bezig om jouw avond beter te maken of je in ieder geval te steunen. Ik kan bij mijn vriendje zijn, maar ik ben hier. Voor jou. Dus hou alsjeblieft op met deze hele pity party, grow some balls en hef je hoofd. Die eikel hoeft niet te weten dat hij je gebroken heeft en dat ga je hem ook niet laten zien en wat je eetprobleem betreft, het gaat lastig worden, maar we gaan eraan werken. Samen. En nee, ik ben niet naìef. Ik heb afgelopen vakantie van alles opgezocht over de ziekte, omdat ik voor je wilde zijn. Ik heb mijn best gedaan om je te begrijpen, omdat ik je wil helpen. Dus voor eens, accepteer mijn hulp, want je komt toch niet van me af.'
          Ik kijk naar het zakje met pillen en twijfel, maar uiteindelijk gooi ik het zakje terug op haar bed. 'Poets je tanden, we gaan.'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Blake Sophia Haynes
    “I love making you believe what you get is what you see. But I'm so fake happy, I feel so fake happy. ”

    Het verbaast me hoe dominant Sirius is. Het blaast me bijna van mijn voeten, "Fuck.." een soort ongemakkelijk lachje verlaat mijn lippen na zijn tirade. Hij heeft gelijk, ik heb niet het recht om hem zo te behandelen. Hij is de enige die er door dik en dun voor me is, en ik reageer mijn boosheid alleen maar op hem af. Dat is niet eerlijk.
    "Sorry..." mompel ik dan, terwijl ik een hand door mijn haar haal. "Je hebt gelijk. Ik.. eh.. zal mijn best doen."
    Vliegensvlug poets ik mijn tanden om de galsmaak uit mijn mond te krijgen. Eventjes heb ik spijt dat ik de pillen geslikt heb, maar het zal mijn humeur vast goed doen. Misschien kan ik dansen met mooie jongens om Jase te vergeten.
    Ik glimlach naar Sirius terwijl ik de tandpasta uitspuug en mijn hakken opnieuw aandoe. "Het spijt me dat ik niet inzie wat een geweldige vriend je bent, Sirius. Ik wist niet.. dat je echt zo gemotiveerd was. Ik ben een egoïstische trut."
    Ik kijk kort in de spiegel. Ja, Blake, je ziet er goed uit. Je ziet helemaal niet dat je een uur gehuild hebt en overgegeven hebt. Je ziet er uit zoals altijd - geweldig. Oke, misschien een beetje overdreven, maar dat mag ook wel een keer. Fake it until you make it.
    "Had ik al gezegd dat je er geweldig uit ziet? Remus gaat echt in katzwijm vallen voor je.." ik druk een kus op zijn wang terwijl ik mijn arm in de zijne haak. "Let's go.. iedereen wacht op ons."
    19 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • with Sirius • Dress


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Dress & Mask || One day more before the nightmare become reality || Great Hall || Regulus
    Regulus dacht blijkbaar nergens aan, maar ik had zo het gevoel dat hij er gewoon niet eerlijk over was. Toch wilde ik hem er niet te veel op pushen. Ik wilde vanavond gezellig houden en dat kon niet als ik nu een rel ging schoppen over zoiets kleins. Ik veranderde dus maar het gespreksonderwerp door te vragen of hij nog wat wilde drinken. Zelf lustte ik wel een wijntje, zelfs al zou ik dan wel echt op mijn maximale alcohol hoeveelheid zitten, als ik nog controle wilde houden. Gelukkig stemde hij in en leidde me de dansvloer af. Ergens was ik nu zelf graag even bezopen geweest als de andere meiden, maar er waren dingen die niet meer in mijn macht lagen. Ik bestelde een wijntje, iets waar ik nog wel zelf over mocht beslissen. Ik ging weer naast hem zitten en keek hem aan terwijl ik een klein slokje nam van mijn wijn. Zijn woorden kon ik helemaal achter staan, maar dat was niet aan ons. "Geloof me, ik ook niet, maar ik denk dat die kleine duiveltjes ook onze keuze zijn. Volgend jaar zit jij hier en ik thuis met zo'n demonisch krijsend ding." Ik zuchtte en nam nog een grote slok wijn. Ik had er echt geen zin in, maar goed, dat was niet aan ons. "Maar laten we er nu niet aan denken. Het werd net eindelijk een heel klein beetje gezellig." Ik begon de eerste slok wijn al een beetje te voelen en nam er nog een, voor ik mijn hoofd tegen zijn schouder liet zakken. Ik hoopte dat we zelfs zonder liefde wel wat lol konden hebben, zelfs al zou het dronken zijn zoals na de wedstrijd. Een leven zonder zelfs maar middelmatige sex zou ik namelijk niet lang overleven. Ik dronk mijn glas leeg en keek naar de jongen naast me. Hij had een butterbeer en at van wat stukken vlees. Ik dacht kort aan de toekomst en het verleden, en mijn verschrikkelijke narcistische ex. "Kan je gewoon even meegaan in wat ik doe?" vroeg ik aan Regulus, terwijl ik mijn telefoon te voorschijn haalde. Mijn andere hand legde ik op Regulus' wang, voor ik mijn lippen op die van hem drukte en niet veel later een foto maakte. Ik liet de kus misschien net iets langer duren dan hoefde. Eigenlijk was de kus zo erg nog niet en het was mogelijk de meeste actie die ik vandaag ging krijgen. Ik trok weer terug en zond de foto naar Roy, voor ik mijn mobiel weer wegstopte. "Dank je, daarvoor. Misschien houd onze narcisistische vriend nu eindelijk eens op met me lastig vallen." Ik drukte een vriendschappelijk kusje op zijn wang en veegde de lippenstift van zijn gezicht. Hierna ging ik weer gewoon tegen hem aan zitten. "Dus..." mompelde ik, zonder echt te weten waar we het nu over konden hebben.


    Bowties were never Cooler

    Caleb Brody Hughes


    “Fingertips putting on a show,
    got me now and I can't say 'no'
    wanna be with you all alone.”



    Nou, wat een sarcasme zo vroeg op de avond. Helaas moet ik dan maar de strik van mijn lul gaan halen, jammer joh. Ik dacht echt dat dat zou werken. Gelukkig heb ik wel mijn hengel meegenomen dus dan kan ik die altijd gebruiken.’
          ‘We weten allemaal dat je, al zou je een reep chocola om je 'hengel' binden, je geen meisje zou kunnen vangen, dus al helemaal Mary niet.’ Dat was uiteraard een leugen.
          ‘Natuurlijk ben ik heel romantisch, maar ik kan die talenten niet uitpakken als Mary niet naar me toe komt. Mijn,’ hij veegde wat glitters van zich af, ’sprankelende karakter zal haar zeker weten meteen voor me doen vallen.’
          ‘Als ze je niet laat zitten, uiteraard.’
          ‘Karaoke? Een party crashen? Sounds like a plan. Wanneer is het? Zal ik mijn kettingzaag meenemen?’ Cas en Killian wisselden een aantal blikken uit en de spanning tussen de twee was om te snijden. Ik keek ze even vragend aan, maar schudde toen vervolgens mijn hoofd.
          ‘Awkward,’ mompelde ik en vestigde toen mijn aandacht op Lana. Ze had verder niets meer gezegd en bezorgd gleden mijn ogen over haar heen. Het was niets voor haar om zo stil te zijn. Op de achtergrond hoorde ik Killian en Cas met elkaar praten, iets meer ontspannen dan toenet dus, wat er ook aan de hand was, hopelijk was het nu weer opgelost.
          ‘Cas?’ Een vijfde persoon was erbij komen staan, Isla. Verbaasd keek ik heen en weer tussen haar en mijn beste vriend. Sinds wanneer waren zij weer on speaking-terms? ‘Kunnen we a-alsjeblieft praten? Vijf minuten maar en als je dan wilt dat ik je met r-rust laat dan zal ik dat doen.’ Ze had waterige ogen en volgens mij stond ze op het punt om te gaan huilen. Ik zag de bui al hangen en gezien ik mijn dosis drama voor de avond wel weer had gehad, besloot ik deze te ontlopen.
          ‘Neem vooral de tijd– wij gaan wel even uh... iets doen.’ Ik klopte Cas even op zijn schouder. ‘Don't be too hard on her, je gezicht is al erg genoeg,’ sprak ik en gunde hem een knipoog. Vervolgens nam ik Lana en Killian even apart. ‘Dus Kill, dat akefietje tussen jou en Cas heeft zeker niets te maken met een Isla die op het punt stond in huilen uit te barsten?’



    18 – Year 6 – Pureblood – Slytherin – Chaser
    Dorm – Cas, Lana, Killian – Suit & Mask


    I just caught the wave in your eyes

    CEDRIC JAMES CARROW
    Ravenclaw, Captain, Hallway, Raven


    Wat een verschrikkelijke avond. Deze avond had de mooiste avond van het jaar moeten worden. Samen met Isla zwierend door the Great Hall. En de dag erna met haar naar mijn ouders toe. Af en toe dacht ik dat het misschien allemaal wel een beetje te snel ging. Maar zo voelde het niet, ten minste, voor mij dan. Isla dacht er, helaas, heel anders over. Toen ze terug kwam wist ik over haar onafgemaakte relatie met Castor. Toch had ik niet gedacht dat hij een van de oorzaken zou zijn van onze break up. En dat nog wel op promnight. Normaal zou het me nooit zoveel doen, maar Isla voelde zo speciaal. Zo bijzonder, dat ik er niet zo een,twee,drie overheen ben. Met een chagrijnig hoofd en minstens zes lege shotglaasjes voor mijn neus zit ik aan de bar. Terwijl ik nog twee shotjes bestel kijk ik de Great Hall rond. Al die stelletjes, blij en gelukkig. Waarom kan ik dat niet hebben. Ben ik een te grote klootzak geweest in het verleden, is dit karma? Ik gooi snel de shotjes achterover en laat mijn ogen opnieuw door de zaal glijden. Ze stoppen bij Isla en Cas, ik lijk precies op het verkeerde, of juist goede, moment te kijken en zie hoe Isla haar lippen op die van Castor drukt. Mijn hart zinkt in mijn maag en het enige wat ik voel is woede. Ik weet dat het beter is van niet maar alsnog stuur ik haar een appje. Het liefst laat ik haar weten hoeveel pijn zij mij heeft gedaan met deze break up. Hoe dom ze is geweest om mij te dumpen en hoe ik er alles aan zou doen om haar terug te krijgen. Maar ik doe het niet, in plaats daarvan gedraag ik me als een dickhead en reageer eerder boos.
    > you just had to rub that in right? ~ C
    < what ~ I
    > kissing Cas like that in front of everybody, in front of me? ~ C
    < I didn't know you were there... - I
    > sure thing, well I hope you will be very happy together ~ C
    > you want me to feel sorry for you :’) ~ C
    < I don't. I know you are mad at me and I know I deserve that - I
    > whatever ~ C

    Ik laat mijn woede het beste van mij nemen en reageer ongelofelijk kinderachtig. Het volgende slow nummer klinkt door The Great Hall en Het laatste wat ik nu wil zien is nog meer klef gedoe van Isla en Castor. Ik grits een fles achter de bar vandaan en loop naar buiten, de gang op. Alleen drinken is nog altijd beter dan deze woede. Ik kom op een naar mijn idee mooi plekje aan en neem plaats. Dan pas merk ik dat ik niet alleen ben. Een meisje, Raven, zit een klein stukje verder, ze ziet er verdrietig uit. Ik neem een hele grote slok uit de fles whiskey en kijk haar aan. ‘Dus, ook gedumpt op promnight?’, vraag ik haar terwijl ik haar de fles aanrijk,


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Sappho > Capodistria


    I just caught the wave in your eyes

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Great Hall • Blake • suit & mask

    'Fuck..' Ik kijk haar aan. Mijn bruine ogen zijn strak op haar gericht en mijn lippen staan in een strakke, geïrriteerde lijn. 'Sorry...' mompelt ze. Haar excuses komt nogal onverwacht aan. Ik had verwacht dat ze me zou vertellen dat ik mijn bek dicht moest houden. 'Je hebt gelijk. Ik.. eh.. zal mijn best doen.' Ik plof op haar bed en kijk stilletjes toe hoe ze haar tanden poets. 'Het spijt me dat ik niet inzie wat een geweldige vriend je bent, Sirius. Ik wist niet.. dat je echt zo gemotiveerd was. Ik ben een egoïstische trut.'
          'Ik geef gewoon meer om je dan je denkt.' Ik haal mijn schouders uit, 'ach, ik ben ook egoïstisch genoeg, dus tja.' Ik pak de fles drank en neem een grote slok. Ik sluit mijn ogen en zucht even, waarna ik mijn blik weer op Blake richt. 'Je ziet er prima uit, Blake, geweldig zelfs. Zoals altijd.' Ik kom overeind en ga naast haar staan.
          'Had ik al gezegd dat je er geweldig uit ziet? Remus gaat echt in katzwijm vallen voor je..' Ik grijn lichtjes en laat haar een kus op mijn wang geven. Ze haakt haar arm in de mijne en het is weer net zoals vroeger. Blake en ik samen op pad. Alleen Scarlett mist nog. 'Let's go.. iedereen wacht op ons.'
          'Ja, blijkbaar,' zeg ik, 'blijkbaar is Remus terug gekomen voor mij.' Ik haal mijn schouders op en glimlach een glimlach die haast verlegen is. Ik lach zachtjes en schud mijn hoofd, waarna ik haar meeneem de hal op. 'Hopelijk vind je het niet erg dat ik straks mijn vriendje even aanval?' vraag ik. De muziek klinkt hard vanuit de grote zaal. Mijn maag lijkt een koprol te maken bij de gedachten dat ik Remus zo weer gaan zien en ik moet moeite doen om niet te rennen. Mijn hart lijkt uit mijn borst te kloppen en ik grijp Blake's hand vast met mijn eigen, zweterige hand. Merlin's beard, sinds wanneer ben ik zo nerveus? Ik bijt mijn lip en kijk snel in de weerspiegeling van het raam. 'Zie ik er echt goed uit, Blakie?'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Great Hall • Caleb • dress & mask

    Ik staar nog steeds wat afwezig in de verte en mijn aandacht word pas weer terug getrokken naar het gesprek als Isla ineens verschijnt. Ze verontschuldigd zijn en neemt Castor mee. Ik kijk haar na en zie hoe ze Castor aanspreekt. Ze ziet er ook al uit alsof ze op het moment staat om in tranen uit te barsten. Het gaat lekker vanavond. Iedereen is in tranen.
          'Neem vooral de tijd– wij gaan wel even uh... iets doen.’ Caleb klopt op Cas zijn schouder en ik zwaai wat afwezig naar de twee. ‘Don't be too hard on her, je gezicht is al erg genoeg.' Ik volg Killian en Caleb, maar blijf er een beetje achter hangen. Mijn blik is gericht op Isla, die zojuist op haar tenen is gaan staan en nu haar lippen op die van Castor gedrukt heeft. Oh. Ik kijk met een openhangende mond toe. Ik hou echt niet meer bij wat iedereen aan het doen is. Isla heeft ook al met Roza gezoend — geloof ik — en nu zoent ze met Castor terwijl het net uit is met Cedric? En Gwen heeft ook al gezoend. En Lily. En Mary. En... ik hou het allemaal niet meer bij. Het is allemaal nog al veel geworden. Ik wil er zijn voor mijn beste vriendinnen, want ik weet dat ik dat de afgelopen tijd slecht gedaan heb, maar als het zo snel gaat dan kan ik het niet bijbenen. Al helemaal niet met die enorme koppijn. Ik vestig mijn aandacht weer op Killian en Caleb. Blijkbaar gaat Killian opzoek naar Mary en verdwijnt hij tussen de studenten door. Ik kijk op naar Caleb.
          'Kiellian ziet er aardig uit,' zeg ik, 'maar 'ij is wel een beetje vol van zichzelf.' Ik kijk weer om naar Castor. 'Castor 'eeft 'et ook goed voor elkaar.' Ik voel iets uit mijn neus druppen en veeg het snel weg. Charmant, snotteren tijdens een feest, tegenover je vriendje. Ik trek mijn hand terug en zie dan pas dat mijn hele hand besmeurd is met bloed. 'Owh.' Ik knipper wat verbaasd en breng mijn vingers naar mijn neus. 'Sorry.' Snel haal ik een zakdoekje tevoorschijn uit mijn tasje. Ik druk deze tegen mijn neus. Mijn zicht is wazig van zowel de alcohol als de hoofdpijn en er verschijnen zwarte vlekken voor mijn ogen, alsof ik te snel opgestaan ben. 'Wacht even,' zeg ik, met een trillerig lachje. Ik ga op de rand van een van de banken zitten die tegen de muur in de Great Hall staat. 'Pfoe.' Ik veeg het bloed weg. 'Wat... raar.' Ik kijk Caleb aan, met een zwakke glimlach. Ik heb geen zin om zijn avond te verpesten met mijn drama en ik vervloek Roy om wat hij gedaan heeft. Hij heeft alles driedubbel verpest.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.