• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    • Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    • Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Gareth || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Bathsheba
    • William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Sappho
    • Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Tad
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Cranston
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Lily

    Een warm gevoel trekt door me heen zodra ze zich niet meteen lostrekt van mijn lippen en ik kan het niet laten om te glimlachen. Het voelt oprecht heel erg goed en ik kan niet zeggen dat ik rouwig ben om het feit dat ik ik het zojuist heb aangedurfd om haar, in een volle zaal met onze medestudenten, te zoenen. Op de lippen. Gewoon terwijl iedereen om ons heen staat. Het rustige nummer is dan ook afgelopen en hoewel ik blikken op ons voel branden, merk ik dat de dansvloer volstroomt met mensen die nu ook beginnen te dansen. Op zich niet erg, want Lily's wangen zijn zo rood als haar wangen en het is ontzettend lief. Toegegeven vind ik alles aan Lily Evans lief.
          Ze verbreekt de kus en ik kijk haar met een lome grijns aan. 'Ik... J... je... Heeft iemand je ooit verteld dat subtiliteit echt, echt, echt niet je sterkste kant is?'
          Een lachje verlaat mijn mond en ik kan het niet laten een losgebroken pluk haar uit haar gezicht achter haar oor te strijken en de kroon wat beter op haar hoofd te plaatsen. 'Ik denk dat mij dat weleens is verteld, ja,' geef ik toe en ik laat mijn hand in die van haar glijden, waarna ik even knipoog en we gestoord worden door Remus Lupin. Ik grijns breed als ik naar een van mijn beste vrienden kijk die voor Sirius terug is gekomen en ik lach kort.
          'Hij is bij Blake, volgens mij. Zoiets heb ik opgevangen zonet.' Ik geef hem een klopje op zijn schouder aan en lach. 'Sirius is teleurgesteld dat hij geen Prom Queen is geworden, misschien moet jij hem maar opvrolijken, Remus,' vervolg ik en ik kijk dan weer even naar Lily als Remus vertrekt om zijn vriendje in de armen te vallen. Sirius kennende zal hij gaan huilen als hij weet dat Remus hier is. Lily staat er nog altijd maar een beetje bij en ik houd mijn hoofd een beetje schuin. 'Wil je wat drinken?' vraag ik en ik wijs even naar de bar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Great Hall • Frankie

    'Ik hoop dat het butterbeer goed is,' zegt Frankie zodra ze weer naast me zit en ik grinnik kort.
          'Vast wel,' brom ik met mijn mond half vol met vlees en friet en alles wat ik verder zo ongeveer op mijn bord had liggen. We kijken beiden naar de dansvloer waar James Potter en Lily Evans tot King en Queen zijn uitgeroepen en nu dansen (en zoenen?).
          'Dat hoort toch niet te kunnen? Zo'n modderbloedje als koningin van het bal. Schandalig,' merkt Frankie op en een kleine grijns staat rond mijn lippen.
          'Ik ben het zowaar een keer met je eens,' lach ik even en ik haal mijn schouders op. 'Hopelijk planten ze zich niet voort, we hebben geen behoefte aan nog meer halfbloedjes hier op de planeet,' zucht ik even en ik neem nog een hap eten, waarna ik ook een slok butterbeer neem. 'Ik bedoel,' zeg ik weer en ik slik de hap door voor ik verder praat, 'als, als, wij kinderen zouden krijgen, zouden ze tenminste volbloed zijn en de voordelen kunnen hebben die wij ook hebben. En reken maar dat ik ze zal verbieden om überhaupt te praten met die bloedverraders,' merk ik op. Ik glimlach heel kort naar Frankie en schuif mijn lege bord van me weg, al weet ik dat ik straks waarschijnlijk nog wel wat ga halen. Nee, ik weet dat Potter de beste vriend is van Sirius, maar ik kan hoe dan ook niet ontkennen dat ik het niet oké vind dat hij, een volbloed, al zo lang achter zo'n modderbloedje als Evans aan loopt. Zo hoort het niet en dat weet hij ook wel, maar hij weigert dat te begrijpen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Dress & Mask || One day more before the nightmare become reality || Great Hall || Regulus
    Regulus leek het eens te zijn met mijn keuze voor een drankje. Toch iets waar we het over eens waren. Niet veel later, terwijl ik een hap eten in mijn mond stopte, bleek dit voor nog meer dingen zo te zijn. Hij kon het ook niet aanzien dat een mudblood met een pureblood samen ging, en zeker niet als prom king en prom queen. Ik nam een slokje butterbeer en keek hem aan toen hij weer begon te praten. Bij zijn woorden over kinderen kromp ik een beetje in elkaar, maar hij had zeker wel gelijk. Wij zouden prachtige pureblood kinderen krijgen, geen gore halfbloed koters. Ik knikte bij zijn woorden. Hij had zeker wel gelijk. "Ik verwacht niets anders. Ze zullen volbloed zijn, adel van bloed. De wereld heeft zeker niet meer vieze halfbloedjes hebben. Ze zouden bij elk huwelijk, waar halfbloedjes uit kunnen komen, een sterilisatie uit moeten voeren." Ik nam nog een hap eten en genoot er best van. Het was heerlijk en zo'n enigsins possitief gesprek met Regulus was een fijne verandering. Langzaam leunde ik nog iets naar hem toe, zonder er veel van door te hebben. Hij was lekker warm, en dit was een van de eerste echt possitieve dingen die ik in mijn leven had, de laatste tijd. Zelfs de lol die ik beleefde aan het pijnigen van Roy, was niet echt possitief. Ik keek hem even aan, schonk hem een glimlachje, en nam toen een slokje van mijn butterbeer. Mijn gedachten gingen wel verder. We zaten hier te praten over de opvoeding van onze toekomstige kinderen, dicht tegen elkaar, op een bal, met dinner. Je zou bijna denken dat we dit allemaal uit vrije wil deden, dat we een gelukkig koppel waren. Misschien was dit leven zo slecht nog niet. Ik schrok van deze gedachte. Mijn hele leven was door mijn familie geplant, ik had geen keuzes meer, en toch zat ik hier, alsof het compleet mijn eigen keuze was. "Wil je zo dansen? Zo kunnen we de bloedverraders en mudbloods laten zien hoe het hoort." Ik had eigenlijk geen idee of ik het voorstelde om de facade op te houden of dat ik het echt wilde. Het was zo verwarrend en het kleine beetje alcohol in het butterbeer hielp ook niet. Hopelijk zou alles snel duidelijker worden.


    Bowties were never Cooler

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Great Hall • Frankie

    'Ik verwacht niets anders. Ze zullen volbloed zijn, adel van bloed. De wereld heeft zeker niet meer vieze halfbloedjes nodig. Ze zouden bij elk huwelijk waar halfbloedjes uit kunnen komen een sterilisatie uit moeten voeren.' Ik grinnik wel eventjes als ik Frankie zo gepassioneerd hoor praten over het belang van volbloed tovenaars en ik kan niet zeggen dat ik het oneens ben. Dat steriliseren is misschien wat overdreven, maar hé, ik snap waar ze vandaan komt. Dat zouden alle volbloeden moeten begrijpen, maar helaas vallen sommigen van hen voor die vieze modderbloedjes. Ze leunt nog wat naar me toe en hoewel ik me er wat over verbaas, zeg ik er niks van en laat ik haar lekker zo zitten. We zullen het toch met elkaar uit moeten houden, ook al is er verder totaal geen liefde tussen ons. We waarderen elkaar redelijk en op zich kunnen we ongeveer wel met elkaar opschieten, maar een huwelijk vol met passie en liefde zal het echt niet worden.
          'Wil je zo dansen?' vraagt ze dan ineens en ik kijk naar de roodharige naast me. 'Zo kunnen we de bloedverraders en mudbloods laten zien he het hoort.' Ik grinnik kort als ik even naar mijn lege bord kijk en dan maar knik op haar vraag. Kijk, het is niet dat ik heel erg goed kan dansen, maar ik kan het op z'n minst beter dan Jily, die alleen maar bij elkaar staan en verder niks lijken te ondernemen. Ik kom overeind en lach kort.
          'Kom op dan,' zeg ik en ik loop voor Frankie uit naar de dansvloer. Zo vermaak ik me toch nog een klein beetje, ondanks alles wat hierbij komt kijken en het feit dat ik mijn leven niet meer in kan delen zoals gepland. Straks pak ik nog wel meer eten en desnoods ga ik vanavond naar de keukens. Die huiselven zullen alles voor me maken, daar zijn ze namelijk voor.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Dorcas / Mary / Roy > Nova – In front of Hufflepuff – Beater – Year 6

    ”Wat denk je zelf?" antwoordde Dorcas op Maia’s vraag of ze al gingen. Ze zuchtte geïrriteerd en haalde haar toverstok te voorschijn, om die op Roy's lichaam in het water te richten. ”Wingardium Leviosa.”
          Er kwamen protesterende geluidjes uit Maia’s mond, maar veel nut hadden die toch niet, omdat niet veel later Roys lichaam weer op het droge lag. "Accio water in Roy's longen,” zei Dorcas toen. Maia stond erbij als een klein kind dat geen lolly mocht van haar moeder. Dorcas stopte haar stok weer weg, wachtte tot dat Roy uitgehoest was en stapte toen op hem af.
          “Je bent een eerste klas klootzak, Gilderoy Lockhart. Gefeliciteerd, nu is er toch nog iets in het leven waar je wél in slaagt,” zei ze, waarna ze hem met de vlakke hand sloeg. Maia juichte zachtjes. Ze liep weer terug naar Maia, griste Roy’s telefoon uit haar handen en gooide die terug naar Roy.
          ”Nu kunnen we gaan,” zei ze. Op dat moment kwam Mary er aan lopen. "Roy is al uit het water en levend," zuchtte ik tegen haar. "Maar als je hem nog een klap wilt verkopen, be my guest,” zei Dorcas tegen haar en niet veel later gebeurde dat ook.
          ”Jij... jij... ego-centrische, vieze klootzak,” zei Mary tegen Roy en Maia genoot van het feit dat iedereen hem nog meer uitkotste dan haar. Maia zag hoe ook Mary met haar vlakke hand tegen Roy’s wang uithaalde. Die ging morgen flink rood (en blauw) zijn. Maia’s wenkbrauw ging echter fronsend omhoog toen Mary haar toverstok erbij pakte. “Als jij het ooit nog waagt of ook maar in je hoofd haalt om één van mijn vriendinnen pijn te doen, op wat voor manier dan ook. Ik weet je te vinden en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat er weinig van je stomme haar en koppie overblijft. Wij zijn over, Lockhart,” zei Mary tegen de jongen, waarop Maia haar een schouderklopje. Daarna draaide ze zich om naar Dorcas toe.
          ”Laten we teruggaan?” vroeg ze toen aan haar. Op dat moment trilde haar telefoon. Het was een berichtje van Nova. Die vroeg of Maia naar haar toe wilde komen. Natuurlijk wilde ze dat. Ze had op dit berichtje al maanden gewacht. Haar mondhoeken krulde omhoog en ze typte snel terug dat ze eraan kwam. Daarna keek ze weer omhoog.
          ”Change of plans, ik ga naar Nova,” zei Maia, waarna ze wegrende, naar Nova toe. Het duurde een tijdje voordat ze er was, maar toen ze eenmaal op de afgesproken plek kwam en Nova zag, liep ze naar haar toe en omhelsde ze haar gelijk. Of ze dat nu wilde of niet.

    ”"Life is like Hangman. The more wrong words, the closer you get to the hang."”

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 17:33 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • The Great Hall • James & Remus
    Het voelt goed, is de gedachte die door mijn hoofd schiet als mijn blik die van James vindt. Het zien van de lach op zijn gezicht — niet spottend, maar eerder... voldaan — zorgt voor een warm gevoel van binnen, evenals zijn lichte aanrakingen. Mijn haat voor hem is gaandeweg langzaamaan afgebrokkeld, net zoals mijn trots om dit vooral niet toe te geven. Anders dan bij Valentijnsdag, was deze kus nu niet bepaald heel privé en ik geloof dat het moment waarop het niet meer valt te ontkennen dat ik James ergens best wel leuk vind. nu eindelijk is aangebroken.
          Een lach verlaat mijn keel wanneer hij toegeeft dat hij niet altijd even subtiel is en ik open mijn mond om te antwoorden, maar op dat moment hoor ik een stem die deze situatie een heel stuk minder ongemakkelijk maakt en een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Remus. "Het is zo goed om je weer te zien," murmel ik, waarbij ik mijn armen kort om de jongen heen sla om hem een vriendschappelijke knuffel te geven. Mijn wangen voelen nog altijd enigszins rood aan, maar ik maak van de gelegenheid graag gebruik om mijn kalmte te hervinden en luister naar hoe James Remus van een antwoord voorziet. Ik kan niet wachten om Sirius' reactie te zien wanneer hij doorheeft dat zijn vriendje hier is, want ik weet dat hij er even helemaal doorheen heeft gezeten.
          Ik word afgeleid door James' hand in de mijne en ik kijk op bij het horen van zijn stem. Direct weer voel ik hoe kriebels in mijn maag opspelen en ik spreek mezelf vermanend goed, want het is James Potter en ik weet dat dat wel de laatste persoon is bij wie ik nerveus wil zijn. Ik kijk even van de bar naar James en aarzel. "Moet je niet naar... Ada?" vraag ik hem. Het is gemakkelijk te geloven dat James mijn date is, maar we weten allebei dat dit niet het geval is en de brunette heeft me er al van beschuldigd haar date gestolen te hebben. "Ik zou niet willen dat je haar op je dak krijgt en daarbij — Remus beloofde me warme chocolademelk met slagroom, sprinkles en marshmallows, dus ik ben sowieso niet alleen," vervolg ik dan, met een lachje.
          Ik aarzel kort, waarbij ik mijn blik op de jongen voor me richt. "Maar ik zou best wat met je willen drinken, ja," geef ik dan toe. Misschien zelfs wat sterkers dan enkel chocolademelk, want om heel eerlijk te zijn, heb ik niet het gevoel alsof ik de situatie onder controle heb.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 19:01 ]


    She's imperfect but she tries


    Luke Nathan MacNamara
    Hufflepuff Prefect || Suit & Mask || I can't help falling in love with you || Hallway || Roza

    Ik kon Roza nergens vinden en ze leek ook niet op appjes te reageren. Als een kip zonder kop rende ik door het trappenhuis en stond net op het punt gewoon haar naam te gillen toen ik me bedacht dat ik haar ook gewoon kon bellen. Wat stom dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Ik bleef midden op een van de trappen staan en haalde mijn mobiel tevoorschijn, waar ik snel haar naam aantikte. Ik hield het ding tegen mijn oor en wachtte tot er werd opgenomen.
    Ondanks dat ze niet wilde praten, klonken de tranen duidelijk door in haar stem. Natuurlijk was het haar fout, maar ze was nog altijd mijn beste vriendin en het brak mijn hart om haar zo te horen. Na even gaf ze me haar locatie en begon ik die kant op te hollen. Het was best een stuk verder op en ik was nog aan de telefoon dus echt rennen kon ik niet, want dan zou ik vreemd gaan hijgen. Roza zou dan misschien denken dat ik heel andere dingen aan het doen was, dan op zoek naar haar te gaan. Na even zoeken liep ik de juiste verdieping op en even later ook de gang in. Aan het einde zag ik Roza zitten. Na een zacht afscheid over de telefoon rende ik naar haar toe en stopte heel plots recht voor haar. "Ik kom altijd als je me nodig hebt, Rozie. Dat weet je toch? Ik laat je nooit alleen." Ik drukte een kus op haar voorhoofd en sloeg daarna mijn armen stevig om haar heen. Ze voelde zo breekbaar, alsof elk woord en elk briesje haar in duizend stukjes zou breken. "Je bent veilig en alles komt goed. Echt waar. Het lijkt nu wel allemaal compleet verloren, en misschien is een deel dat ook wel, maar er is zo veel meer wat gered kan worden. Het is makkelijk om je mee te laten slepen in je fouten en gebreken, maar je kan er ook naar kijken als verbeterpunten en dingen die je nooit meer wil laten gebeuren. Verwerk het, bedenk hoe je dit in de toekomst kan voorkomen, hoe je dit soort situaties moet handelen, en bewijs dat je kan veranderen, dat dit je niet definieert, maar dat dit eenmalig is. Vecht. Laat je acties voor je spreken. Je bent lief, loyaal, trots, met prachtig haar en een enorm hart waar je veel te veel mensen in sluit. Je kan ook dit overwinnen, Roza. Zeker weten. En ik zal er altijd, elke stap, elke hobbel, en elke overwinning, zijn. Je hoeft dit niet alleen te doen en zelfs al zou je het willen, dan gaat dat ook niet gebeuren." Zo eindigde ik mijn preek speels, maar ik geloofde er wel in. Ja, ze had iets gedaan wat echt niet kon, maar dat betekende niet dat Roza een vreemdgaande slet was. Ze moest gewoon aan Nova bewijzen dat ze wel de dame was waarvoor ze was gevallen. Ofwel ze moest het netjes afronden met Nova en Isla vertellen hoe ze verder wilde, als daar haar hart lag. Iedereen verdiende de waarheid, stabiliteit, en liefde, zelfs in een situatie als deze. Eigenlijk vooral in een situatie als deze. Ik drukte nog een kus op haar krullen en hield haar dicht tegen me aan. "Beidh gach a bheith ceart go leor, Rozie. Beidh gach a bheith ceart go leor.*"

    *All will be okay, Rozie. All will be okay.


    Bowties were never Cooler

    Castor 🍕

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • The Great Hall • Calana & Killian
    Ik uit een theatraal 'au'-geluid wanneer Killian tegen mijn schouder stompt, maar de grijns verdwijnt niet van mijn gezicht. Een Ravenclaw die niet door de N.E.W.T.s heen komt, is geen alledaagse verschijning en als hij ook maar een seconde denkt dat ik hem hiermee gemakkelijk weg zal laten komen, dan heeft hij het mis. Dit gegeven heeft mijn arsenaal aan grappen zojuist fors versterkt en ik zal nooit schromen om hier gebruik van te maken.
          "Connie en Clyde, Cal. Connie en Clyde," verbeter ik Caleb wanneer ik hoor hoe hij Croissant probeert tegen te houden om een kruistocht van één persoon te ondernemen tegen Roy. Om eerlijk te zijn snap ik niet heel goed waarom hij dit zelfs nog maar probeert, want ik geloof dat de furieuze Française Roy met twee vingers in haar neus aan zou kunnen en dat zou ons alvast moeite schelen. Toegegeven: het feest crashen klinkt alvast heel wat leuker, dus ik houd wijselijk mijn mond. Ik schud afkeurend mijn hoofd als Kill me probeert te overtuigen van zijn sprankelende karakter, want die jongen denkt met zijn lul en door de glitters lijkt hij eerder op een discobal dan een daadwerkelijke ladykiller.
          Alhoewel. Via Whatsapp ben ik erachter gekomen dat hij met Iz praat over behoorlijk intieme zaken en dat zorgt voor een ruzie, want hij is verdomme mijn broer. We leggen het schoorvoetend bij, of nou ja, dat denk ik dan, want ik heb behoorlijk kwetsende dingen gezegd, zelfs al meende ik deze niet. Nu zeg ik eigenlijk altijd wel kwetsende dingen, maar desondanks voelt dit anders. Ik volg het gesprek om me heen nog maar half en merk ook niet dat Croissant vrij stil is geworden, maar ik kijk pas op als ik Kill over een kettingzaag hoor praten. "Die kun je wel thuislaten," geef ik hem te weten. "Je gezicht is al huiveringwekkend genoeg." Ik werp kort een zijdelingse blik naar mijn broer bij deze opmerking, misschien een tikkeltje aarzelend. Gewoon, op zoek naar de bevestiging dat het daadwerkelijk weer oké is tussen ons.
          "Daarnaast vraag ik me af of karaoke wel iets voor jou is, want je kunt moeilijk vals spelen door je stem ter plekke te autotunen. Niet dat je überhaupt ooit vals speelt, natuurlijk." Ondanks het feit dat ik mijn best doe om mijn vrolijke zelf te zijn, merk ik dat ik flink de pest heb in de situatie en god, ik lijk wel een huffleduff met al mijn misplaatste gevoelens. Om dit zo goed mogelijk te verhullen haal ik wat shotjes van het dienblad van een voorbijlopende huiself af en deel ik deze uit. "Op de partycrash van het jaar. Wat zeg ik? Van de eeuw." Ik sla het goedje achterover en knijp mijn ogen even dicht. "Drink je die nog op?" vraag ik, naar Kills shotje knikkend. Wat kan mij deze avond ook nog schelen.


    She's imperfect but she tries

    ISLA ASHWORTH
    hufflepuff || the great hall || cas (&calana&killian) || dress+mask

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    gifs © Cranston
    gezien ik deze zelf gemaakt heb
    Jase was even naar de wc en ik kon lastig met hem meegaan, dus bleef ik alleen achter op het harde houten bankje. Ik begon me met de minuut slechter te voelen, en in alle eerlijkheid had ik dat wel verdiend. Volgens mij had ik nog nooit zoveel mensen in één dag gekwetst en ik wilde dat ik een tijdverdrijver had zodat ik de hele dag terug kon draaien en alles wat tot nu toe gebeurd was ongedaan kon maken. Ik probeerde met zowel Roza als Nova te praten, maar beiden wilden niet mij praten, wat ik ook meer dan snapte. Ik hoopte in elk geval dat het goed zou komen tussen Roza en Nova. Liever dat het goed kwam tussen hun, dan tussen hun en mij, want ik wist hoe belangrijk ze waren voor elkaar. Ik wilde dat er íéts was wat ik kon doen om alles goed te maken, maar dat leek onmogelijk en dat deed ontzettend veel pijn. Het liefst had ik fles drank gepakt zodat ik tenminste voor de rest van de avond kon vergeten. Echter, er was nog één ding dat ik eerst moest proberen. Kill had gezegd dat ik niet erg bold was, maar wat ik van plan was om te doen viel toch wel in die categorie. God, ik leek wel gek.
          Met klamme handen stond ik op en ik liep richting Cas en zijn groepje, terwijl vlinders in mijn buik een wervelwind van zenuwen veroorzaakten. Ik voelde mij net zo zenuwachtig als de keer dat ik hem 's avonds bezocht in de ziekenzaal terwijl de rest naar een feest was en ik hem uitvroeg. Net zo zenuwachtig als de keer dat we op onze eerste date gingen en ik uit alle macht probeerde om het recept van de pizza te onthouden in een poging om indruk op hem te maken. Toen waren het echter goede zenuwen en nu was ik zo bang dat het niet ging werken dat ik trilde op mijn benen.
          "Cas?" begon ik toen ik mij bij de groep voegde. Kill, Cal en Lana stonden er ook, maar al mijn aandacht ging uit naar Cas. "Kunnen we a-alsjeblieft praten? Vijf minuten maar en als je dan wilt dat ik je met r-rust laat dan zal ik dat doen." Zoals ik al bang was, zag Cas er niet uit alsof hij mee wilde komen en met grote moeite knipperde ik de tranen in mijn ogen weg. Die zouden het waarschijnlijk enkel erger maken. Ik kon het nog steeds doen. Het betekende alleen dat ik het hier moest doen. En dat ik me misschien wel ontzettend voor schut zette voor iedereen, maar dat maakte mij niet uit. Voorzichtig draaide ik hem wat weg van de groep, zodat we er in elk geval nog een beetje privacy hadden.
          "Het spijt me. I-ik weet dat je even ruimte nodig hebt maar ik moet dit echt even face to face doen, en dan zal ik je met rust laten." Ik praatte op een zachte toon, zodat alleen hij het kon horen. "Het spijt me zo erg dat ik je gekwetst en teleurgesteld heb. Ik zweer dat het allemaal niks betekende wat ik je broer stuurde. Als ik geweten had dat het je pijn zou doen, dan had ik het nooit gedaan, echt niet, en ik weet nu dat ik het helemaal niet had moeten doen. Als je mij nog een k-kans wilt geven, dan beloof ik dat het nooit meer gebeuren zal, met niemand." Ik haal even diep adem. "Toen je mij vertelde dat je het nog een keerde wilde proberen, met ons, dat je terug wilde naar hoe wij eerst waren, je weet niet half hoe blij dat mij maakte. Mijn dag was niet geweldig tot dat moment, maar jij maakte het daarmee een heel stuk beter. Je betekent echt heel erg veel voor me, meer dan je denkt. Ik weet dat je niet meer weet wat in de brief staat, maar ik meen het nog steeds. Dat ik je nu bijna elke dag zie, dat betekent niet dat ik die dingen van je niet mis. Want ik mis je echt heel erg, ik mis ons."
          Ik keek op naar hem terwijl ik een traan uit mijn ooghoek veegde. Langzaam bracht ik mijn handen naar zijn gezicht. All or nothing. Ik duwde mezelf iets omhoog op mijn tenen, want zelfs met hakken aan was er nog wat lengteverschil. Zachtjes drukte ik mijn lippen op die van hem, met al mijn gevoelens voor hem er in. Al het gemist en al het verlangen, en beide was veel. Alle dingen waarom ik hem zo ontzettend leuk vond.
          Ik had geen idee hoeveel tijd er verstrekken was toen ik mijn lippen van die van hem afhaalde, maar het was veel te kort voor mij. Terwijl ik weer terugzakte op mijn voeten, durfde ik hem nauwelijks aan te kijken, bang om afwijzing in zijn ogen te lezen.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 17:41 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Dress & Mask || One day more before the nightmare become reality || Great Hall || Regulus
    Ik at rustig mijn bordje eten, terwijl Regulus dat van hem op een veel hogere snelheid naar binnen werkte. Toen ik mijn bord bijna leeg was, stelde ik voor om te dansen. Wat de king en queen van het bal deden, was nog niet eens schuifelen te noemen. Het was gewoon sneu hoe die twee ongemakkelijk tegenover elkaar stonden. Ik nam mijn laatste hap eten en spoelde het weg met het laatste slokje butterbeer. Op dat moment stond Regulus op. Zelf zette ik ook mijn bord weg en sprong soepeltjes op mijn voeten. Rustig volgde ik hem naar de dansvloer. Het was rustig en degenen die dansten, kon je niet echt dansers noemen. Het was zielig om te zien. Ik legde voorzichtig een hand op zijn bovenarm en legde de ander in zijn hand. In eerste instantie ging ik me door hem laten leiden, maar als hij niets kon, zoals Roy zoveel maanden geleden, zou ik de leiding overnemen. Toch had ik zo het gevoel dat Regulus wel kon dansen. De meeste pureblood kinderen kregen dansles, omdat dit soort dingen niet ongewoon waren. De muziek was opzich best okay, en mijn danspartner was een beetje aan de lange kant, maar de hakken hielpen een hoop. Ondanks alles was het fijn om mij gedachten even overal vanaf te halen en te dansen, zelfs al was het geen ballet. Ik leunde iets naar hem toe, maar hield mijn houding wel netjes. Ondanks dat ik weinig les had gehad, had ik wel wat dingen over andere dansen geleerd. Even kon ik vergeten dat ik danste met een jongen aan wie ik was weggegeven. Een jongen die ik amper kende. Een jongen die jonger was dan ik en wiens leven nu ook compleet was vastgelegd. Toch zou hij nog een baan kunnen kiezen, terwij er van mij verwacht werd dat ik thuis zou zitten met krijsende etters. Dat werd toch mooi het werk van huiselven of een nanny. Ik had nooit kinderen gewilt en het feit dat ik negen maanden met een dikke buik zou moeten lopen van tijd tot tijd was al erg genoeg. We wilden namelijk allebei geen kinderen, zeker niet op dit moment, maar we zouden bijden alsnog worden onterft als ze er niet binnen een korte tijd van het huwelijk zouden komen. Even haalde ik mijn hand van zijn schouder, om door mijn haren te gaan. Ik legde mijn hand weer terug en keek hem aan. Ik glimlachte zwakjes. We konden er maar het beste van maken.


    Bowties were never Cooler

    Gabriel "Uri" Ulrick Murray
    “Some people are worth melting for.”



    Gabriel "Uri" Murray - Hufflepuff - Halfblood - 17 years old - outside > Hallways - Scarlett & Alex > Luke & Roza





    Ik lijk een beetje te ontspannen als Scarlett mij terug knuffelt. De alcoholgeur is echter onmiskenbaar en mijn bezorgdheid voor haar schiet omhoog. Zoveel alcohol is helemaal niet goed. Het tast je hersens, lever en nieren aan en het laat je gekke en onveilige dingen doen. Oké, ik drink soms ook wel eens, maar toch. Op feestjes raak ik altijd ontzettend bezorgd over iedereen en wil ik het liefst iedereen knuffelen om er zeker van te zijn dat alles goed met ze gaat, maar zij willen gewoon feesten.
    'Hey, wie moet je verder nog allemaal langs?' zegt Scarlett en ik grinnik zachtjes. Mijn lijst is enorm lang zoals altijd. Ik laat Scar weer los en net op dat moment komt Alex eraan lopen.
    'Well, hello there,' zegt hij en ik grijns naar hem. 'Ik heb een cadeautje voor je, miss River.' Alex zwaait met een fles drank en ik kijk even naar Scarlett om te zien hoe ze erop reageert. Ze grijnst. Oh, als ze maar wel voorzichtig doet. Alex en Scarlett kussen elkaar op de wang en ik voel me een beetje ongemakkelijk gezien ik nu duidelijk het derde wiel ben, 'Wil je ook wat, Uri?' Ik knik even voorzichtig naar Alex en grijns weer naar hem. Kop op, Uri. Je moet nog minstens drie mensen knuffelen vandaag. Het is belangrijk. Even kijk ik Mary achterna, die Alex wegduwt, maar dan focus ik me toch weer op de twee voor mij.
    Ik pak de fles aan van Scarlett en wil een slok nemen van de alcohol, als mijn blik op Alex' bloedende hand valt. Met het geluid van brekend glas laat ik de fles op de grond vallen. De alcohol en het glas spat tegen onze benen aan(zie je wel dat regenlaarzen functioneel zijn?) en ik stap naar Alex om zijn bloedende hand te pakken.
    'Wat heb je gedaan?' vraag ik geschokt en zeer bezorgd. Ik wil mijn toverstok pakken om zijn hand te genezen, maar Alex trekt nogal geïrriteerd zijn hand weg. Ik laat mijn handen weer zakken.
    'Het is niets,' zegt hij en mijn mond vormt een "oh". Mijn bezorgdheid is weer eens overboden. Maar toch, het ziet erg niet goed uit.
    'Sorry,' zeg ik zacht, 'reparo.' Ik wijs op de fles drank, die weer in zijn originele staat springt. Ik druk de fles in Scarletts handen en kijk even om me heen, 'Ik-uh... Ik ga andere mensen knuffelen. Be safe.' Ik glimlach even naar ze en loop dan weer naar binnen. Ik scrol door mijn knuffellijstje en kom erachter dat Roza het waarschijnlijk het meest nodig heeft. Op naar de zevende verdieping dan maar?
    Ondertussen komen Gwen, Roza en Pixie erachter dat ik gay ben (en Lily en Isla bijna) en het stelt me absoluut niet gerust. Ik moet echt mijn mond leren houden en mijn ziekte voor mij houden. Ik ben ziek en dat hoeft niemand te weten. Het is super eng en raar. Pixie heeft echter het "fantastische" idee om mij te koppelen aan een of andere jongen. Ik raak aan de praat met hem terwijl ik de trappen oploop en kan maar een ding zeggen: Pixie is verdomd goed in koppelen. Hij is echt zo leuk en schattig en lief. Ik glimlach even in mezelf en stop dan mijn mobiel weg. Ik ben aangekomen bij de zevende verdieping.
    Het duurt niet lang voor ik een knuffelende Luke en Roza heb gevonden. Even blijf ik kijken en vraag ik me af wat ik moet doen, maar dan loop ik naar ze toe en sla net als Luke mijn armen om Roza heen.
    'Hey Rozie, gaat het een beetje?' vraag ik zachtjes. Ik ben niet zo heel goed met woorden. Online kan ik er langer over na denken, maar zo in real life moet het direct. Ik ga aan de andere kant naast haar zitten en druk mezelf dicht tegen haar aan.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    17 • Year 6 • Muggleborn • Prefect • Hufflepuff • Hallways > Common Room • Maia

    Ik heb nu met Maia afgesproken en om eerlijk te zijn brengt dat me op dit moment meer vreugde en energie dan wat anders. Hoewel niemand het wil geloven — Lily, Roza en Isla probeerden me er vanaf te brengen — heb ik Maia oprecht gemist. Ze heeft me aangevallen, ja, en dat zal ik oprecht nooit vergeten, maar we waren heel goede vriendinnen al vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten in de eerste treinreis richting Hogwarts aan het begin van ons eerste jaar. Zij kwam uit een strenge pureblood familie en ik kwam uit een simpel muggle gezin, maar dat maakte voor haar niks uit. Het voelde fijn dat zij onze vriendschap echt op prijs stelde en dat ze me niet dumpte. Ik mis haar vriendschap gewoon. Ze heeft de afgelopen maanden al vaker geprobeerd met me te praten, maar elke keer heb ik haar afgewezen. Zelfs vanmiddag nog een keer, voordat Roza en ik... Maar nu wil ik in ieder geval alles met Maia uit de weg helpen. Ik wil geen drama, al krijg ik juist steeds meer op mijn bord.
          Ik loop langzaam richting de Common Room van Hufflepuff en ik leun daar tegen de muur aan, waar ik op Maia wacht. Ik veeg wat tranen van mijn wangen en vervloek het feit dat ik make-up op heb gedaan voor het feest. Voetstappen in de verte laten me opkijken en ik zie dat Maia naar me toe loopt. Ik glimlach meteen breed als ik de brunette mijn kant op zie komen en voor ik het weet, slaat ze haar armen al om me heen. Ik sluit mijn ogen en kan mezelf niet tegenhouden in huilen uit te barsten zodra ik ook mijn armen om haar middel leg. Ik voel me oprecht zwaar kut en ik ben klaar met mensen die Roza (en Isla) verdedigen. Het kan dan wel een ongeluk of een of andere stomme grap zijn, het maakt het niet beter en het zorgt er niet voor dat ik me beter ga voelen. Verdomme.
          'Hé,' zeg ik zachtjes met een gebroken stem als ik mezelf een klein beetje bij elkaar weet te vegen en ik mompel het wachtwoord zodat we de Common Room van Hufflepuff in kunnen lopen. Met een beetje geluk is iedereen op het feest en zijn we gewoon alleen. Ik heb geen behoefte aan starende blikken en mompelende mensen om me heen. Ik haal diep en trillerig adem en plof meteen op een van de sofa's neer waarna ik mijn ogen kort sluit en naar Maia kijk. Ik glimlach eventjes naar haar en bijt op mijn onderlip. 'Sorry dat het zo ineens kwam, nu...'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Lily

    'Moet je niet naar... Ada? Ik zou niet willen dat je haar op je dak krijgt en daarbij — Remus beloofde me warme chocolademelk met slagroom, sprinkles en marshmallows, dus ik ben sowieso niet alleen,' zegt Lily me en ik houd mijn hoofd even schuin, waarna ik mijn schouders ophaal. Ik heb Ada niet meer gezien en om eerlijk te zijn heb ik ook niet echt moeite gedaan haar te vinden. Zij heeft mij ook geen bericht gestuurd met vermanende woorden, dus over het algemeen zal het wel meevallen, denk ik. Ik grinnik wel eventjes.
          'Wel, ik kan je ook warme chocolademelk bezorgen en ik heb nog niks van Ada vernomen, dus ze zal zich ongetwijfeld vermaken zonder mijn gezelschap,' lach ik. 'Daarbij zie ik jouw dates ook niet,' merk ik vervolgens op en ik wiebel kort met mijn wenkbrauwen. Ze zou met Alex en nog wat anderen hierheen komen, maar ik heb amper gemerkt dat ze hier kwam, omdat ik veel te hard lachte om de anderen die onder de glitters bedolven werden.
          'Maar ik zou best wat met je willen drinken, ja.' Ik knik dan tevreden en ik loop enkele centimeters voor haar uit richting de bar, waar ik me dan weer omdraai en naar Lily kijk.
          'Wat mag het worden?' vraag ik en als ik me beweeg, zie ik wat glitters, die eerst op Lily lagen, van mijn pak af dwarrelen. Ik vind het oprecht niet erg omdat het tenminste de kleuren zijn van mijn afdeling en Sirius en ik degenen waren die de grap met de rest van de school uithaalden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • Year 5 • Pureblood • Seeker/captain • Slytherin • Great Hall • Frankie

    Er zit nogal wat lengteverschil tussen mij en Frankie, maar dat mag de pret niet drukken. Ze draagt hoge hakken en lijkt zich daarop soepel voort te kunnen bewegen. Hoe meisjes ooit op die stelten kunnen lopen is mij nog altijd onduidelijk, maar ik gok dat ze erop geoefend hebben. Ik zou het nooit kunnen, en daarbij komt nog dat ik op zich een prima lengte heb. Frankie lijkt diep in gedachten als we dansen (echt dansen, niet het dansen van Lily en James die ongemakkelijk tegen elkaar aan stonden en niet leken te weten hoe ze in godsnaam moesten bewegen op de muziek) en ik neem haar even in me op. Ik kan bijna wel raden waar ze aan denkt, ik gok namelijk dat het over ons aanstaande huwelijk gaat.
          'Waar denk je aan?' vraag ik zacht zodat de rest het niet kan verstaan. Kijk, nogmaals, ik houd niet van Frankie, ik ben zeker niet verliefd op haar en ik betwijfel of ik dat ooit zal worden, maar we moeten wel met elkaar door een deur kunnen. Ze ziet er oprecht niet goed uit nu, hoewel ze eindelijk wat gegeten heeft, en ik houd mijn hoofd schuin als ik naar het meisje kijk. Ze is gewoon heel slank en ik weet niet of dat door haar genen komt of dat wat anders de boosdoener is. Misschien zijzelf wel. Ik weet het niet. Ik zal meisjes nooit begrijpen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "You tell me i'm wreck, you say that I'm a mess, how could you expect anything less?"
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | Isla

    Ik wist me geen draai te geven in de jurk die ik van Cel had gekregen. Ik slikte terwijl ik mijn haar op verschillende manieren vast probeerde te maken, maar het deed eigenlijk zo goed als niks. Er bleven plukken terug in mijn gezicht vallen. Het was hopeloos. Iz had het uiteindelijk los laten hangen, nog een teken dat er niks te doen viel met mijn haar. Uiteindelijk liep ik dan ook maar richting de grote zaal, waar het al aardig druk was toen ik binnen liep. Ik voelde mijn mobiel trillen en bekeek het berichtje.


    Celeb; De jurk staat je goed. Als je wil, kunnen we na het eten dansen. Tenminste, als je mijn date nog wil zijn? Celebran.


    Ik kon me niet herinneren dat hij vaker zijn hele naam gebruikt had, maar het berichtje zorgde ervoor dat ik hem met mijn ogen zocht in de menigte.
    'Hey, ' hoor ik hem zeggen en ik draai me richting Cel. 'Je hebt nog een dans tegoed.' Ik kijk hem eerst lichtelijk verward aan, alsof er niet helemaal binnen komt wat er gebeurt. Daarna knik ik met een kleine glimlach op mijn gezicht en leg ik mijn hand in de zijne. Dan wordt Cel op zijn schouder getikt.
    "Sorry voor het verstoren. Sorry Fran, maar ik moest dit even doen. Anders krijg ik er spijt van voor het geval ik volgend jaar niet meer terug kom." kan je niet weg blijven Ada? Krijg ik eindelijk de kans met hem te dansen, moet jij er weer tussen met je lelijke kop. Ik rolde even kort met mijn ogen, maar weigerde Cel's hand meteen los te laten. Dan liet hij maar los, zijn keuze.
    "Maar, het spijt me. Ik had het in eerste instantie niet moeten vragen, maar het leek alsof ik niet in een relatie zat met Alex. Ik realiseerde ook later dat ik het niet voor de volle honderd procent wilde en mede ook omdat door die relatie, alles naar de klippen ging," ging ze verder. Ik had geen flauw idee waar ze het over had, maar ik wilde gewoon dat ze weg ging. Hoe verder hoe beter. Kwam ze weer aan met haar drama en haar egoïstische idee dat de hele fucking wereld om haar draaide.
    "maar ja. Dus dat. Het spijt me. Ik.." Ga weg. "Ik wilde je niet pijn doen, dus dat is waarom ik gelijk de waarheid vertelde. Ik.." Rot nu op. "Ik ga denk ik maar weer. Veel plezier." ja ja, loop maar door. "Ik hou van je." Deed ze dat nou echt? Je verteld iemands date niet op hun date dat je van hem houdt. Not done. Mijn mond viel lichtelijk open van verbazing en alles wat ik kon doen was even naar Cel staren voor gefluister over mijn lippen rolde.
    "en dan dacht ik dat ik eindelijk eens kans had." mompelde ik. "Betekend dit dat ik geen kans meer bij je heb?" Tranen voelde ik niet. Geen verdriet. Ik was alles boos dat Ada dit moment weer van haar moest maken. Wel liet ik zijn hand los en zette ik fronzend een stap weg van Ada.



    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 20:09 ]


    We've lived in the shadows for far too long.