• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    • Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    • Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Gareth || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Bathsheba
    • William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Sappho
    • Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Tad
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Cranston
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || LIBRARY || WITH MARY

    Oh, I may be on the side of the angels...
    but don't think for one second that I am one of them

    "O-omdat h-het is een h–heel lief l-liefdesverhaal o-o-over twee b-b-beste vrienden.” Alex voelde Mary’s kleine hand trillen tegen zijn borstkas en hij wilde dat hij de tranen die over haar wangen stroomden weg kon toveren. Mary was erg lief meisje. Eén van de liefste meisjes die hij kende, en hij kende behoorlijk wat meisjes, dus dat zei wel wat. En in elk geval ook geen meisje die het ook maar een beetje verdiende om overstuur te zijn.
          ”Z-ze l-lopen elkaar t-telkens mis, maar u-uiteindelijk vind-den ze elkaar t-t-toch. E-en dat w-wat R-rosie en Alex h-h-hebben z-zou i-ik ook o-o-ooit w-willen.”
          Hij moest toegeven, het was behoorlijk schattig. Wat ze zei, niet dat ze huilde, natuurlijk. Hij was in elk geval “blij” dat hij haar nu gerust kon stellen, want dat betekende dat hij zelf even niet aan Maia, die wel duidelijk was geweest dat ze het haatte dat ze zijn broer was, en Ada, van wie hij het gevoel kreeg dat ze spijt had. Spijt van zeggen dat ze het wel wilde proberen. Merlin. Als ze het niet wilde, dan had ze het gewoon moeten zeggen, en niet doen alsof ze het wel wilde. Hij wilde zich in elk geval toch niet focussen op zijn eigen problemen. Bovendien, hoe Mary zich voelde was belangrijker.
          ”Alex, huh? Ik moet zeggen dat dat een erg geweldige naam is. Alle ‘Alexen’ die ik ken zijn behoorlijk fantastisch, al zeg ik het zelf.” Er was een cheeky lach op zijn gezicht te zien, al wist hij zelf wel dat zijn ogen op dat moment niet meelachten. “Ik moet je alleen teleurstellen, Mary. Je kan niet hebben wat Rosie en Alex hebben, want dan zal je met je beste vriendin Lily moeten trouwen. Als een fanatieke shipper van Jily kan ik dat helaas niet toestaan. Over Jily gesproken… Ik zoek nog steeds een partner in crime die helpt Jily op date te krijgen.” Hij keek haar vragend aan, hopend dat de focus op Jily Mary verder zou kalmeren en de tranen deed stoppen. Haar ademhaling was in elk geval gekalmeerd en hij haalde haar hand van zijn borstkas. Mary dacht tenslotte dat ze hem nog maar net kende.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I remember it now, it takes me back to when it all first started,
    but I only got myself to blame for it and I accept it now.
    It's time to let it all go, go out and start again.”



    ‘Alex, huh? Ik moet zeggen dat dat een erg geweldige naam is. Alle ‘Alexen’ die ik ken zijn behoorlijk fantastisch, al zeg ik het zelf.’ Ik keek hem aan en de flauwe grap in combinatie met de cheeky lach die zijn gezicht sierde, zorgde ervoor dat ik ondanks mijn tranen toch moest lachen. De lach zag er waarschijnlijk behoorlijk treurig uit, vanwege mijn betraande wangen, rode ogen, gesnotter en gesnik – maar hij was wel gemeend.
          ‘Ik ken er o-op dit m-m-moment m-maar–’ ik hikte ‘–één, of n-ou-ou ja twee, en ik k-k-kan je woorden a-alleen maar be-beamen.’ Ik veegde mijn tranen van mijn wangen.
          ‘Ik moet je alleen teleurstellen, Mary. Je kan niet hebben wat Rosie en Alex hebben–’ iet wat geschrokken keek ik hem aan en wilde al protesteren ‘–want dan zal je met je beste vriendin Lily moeten trouwen. Als een fanatieke shipper van Jily kan ik dat helaas niet toestaan.’ Gelijk klapte ik mijn mond weer dicht en een kleine glimlach verscheen er op mijn gezicht, waarna ik knikte. Met dat antwoord kon ik leven. ‘Over Jily gesproken… Ik zoek nog steeds een partner in crime die helpt Jily op date te krijgen.’ Opnieuw wreef ik met mijn mouw langs mijn wangen en ik knikte enthousiast.
          ‘J-je hebt de j-juiste persoon daarvoor voor je.’ Ik trok langzaam mijn hand terug, nadat hij 'm van zijn borstkas had gehaald en speelde met mijn jurk. ‘D-dankje,’ bracht ik zachtjes uit en keek Alex van onder mijn wimpers aan, ‘ik s-snap n-niet w-waarom je niet v-van h-h-het feest geniet, m-maar b-besluit met mij t-te zijn.’ Mijn ogen gleden onderzoekend over zijn gezicht heen en toen viel me pas op dat hij ook ergens mee leek te zitten, ondanks dat hij dat duidelijk probeerde te verbegen. ‘A-alles oké?’ Voor de laatste keer veegde ik met mijn mouw langs mijn wang en haalde ik mijn neus op, allerminst charmant. ‘J-jij h-hebt je avond o-opgeofferd v-voor m-mij, a-a-als je e-een luisterend o-o-o-oor nodig h-hebt...’ Ik twijfelde even, maar plaatste toen mijn hand op de zijne, om er een kort kneepje in te geven,



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Library
    Alex – Dress & Mask


    I just caught the wave in your eyes

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || LIBRARY || WITH MARY

    Oh, I may be on the side of the angels...
    but don't think for one second that I am one of them

    Een gevoel van opluchtig trekt door Alex heen wanneer er een lach doorbreekt op Mary's betraande gezicht. Missie geslaagd. Hij was even bang geweest dat ze enkel paniekeriger zou worden gezien ze hem 'niet kent', maar ondanks dat was het hem gelukt om haar kalm te krijgen, wat hij toch wel een prestatie vond. Ook dat ze het er blijkbaar wel mee eens wat dat hij 'behoorlijk fantastisch' was een goed gevoel. In elk geval een stuk beter dan de creep die ze hem waarschijnlijk eerst vond. Dat was verbetering in een erg lineaire lijn. Over Jily beginnen was ook een goede keuze geweest, maar het was dan ook geen groot geheim hoe grote fan Mary was van Jily. Haar grote ogen leken weer wat op te lichten en ze knikte enthousiast.
          "J-je hebt de j-juiste persoon daarvoor voor je."
          Alex lachte zacht. "Dat weet ik, Mary, ik vroeg niet niks voor niks of jij mijn partner in crime wilde zijn."
          "D-dankje. Ik s-snap n-niet w-waarom je niet v-van h-h-het feest geniet, m-maar b-besluit met mij t-te zijn," stamelde ze. Hij had zijn antwoord al klaar liggen, maar de brunette praatte verder voor hij iets kon zeggen. "A-alles oké? J-jij h-hebt je avond o-opgeofferd v-voor m-mij, a-a-als je e-een luisterend o-o-o-oor nodig h-hebt..." Ze legde haar hand, die verrassend zacht en warm aanvoelde, op de zijne en kneep er zachtjes in, wat hem een gevoel bezorgde waar hij liever niet over nadacht.
          "Waarom zou ik dat niet doen? Je was duidelijk overstuur. Ik zou nogal een klootzak zijn als ik je alleen door het kasteel had laten dwalen. Daarnaast..." Hij twijfelde even. Was het handig om dat op te brengen? Ze leek het toch niet te geloven dat ze hem al kende. Maar, misschien was er iets waardoor ze het zou geloven... "Zoals ik al eerder zei, en Lily ook, kennen we elkaar al langer, dus ik weet dat jij het absoluut niet verdiend om je rot te voelen. Hoe jij voelt, dat is belangrijker dan een feest. Er zijn meerdere feesten, zoveel doet het er niet toe." Zijn blik gleed naar haar hand, die nog steeds op die van hem lag. Hij moest toegeven dat het meer stak dan moest, dat Mary hem niet meer herkende.
          "En... wat familie en vriendinproblemen. Niks waar jij je druk om hoeft te maken." Hij wilde haar er niet mee belasten, al zou het fijn het hardop tegen iemand te zeggen. Mary had echter al genoeg aan haar hoofd met Roy.
          "Zeg eh, weet je die valentijnskaart nog die je in het derde jaar kreeg? 'Roses are red, violets are blue, hippos are cute, and so are you'?" Hij voelde hoe zijn wangen enigszins rood kleurden, maar zo kon hij in elk geval bewijzen dat hij haar al langer kende. Plus Lily zou niet meer aan zijn hoofd zeuren dat hij het moest vertellen. "Die eh, was van mij."



    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Adalae Crescenta Romanova • Great Hall • Celeb & Fran

    Het gebeurt allemaal veel te snel. Opeens zit ik een relatie met Alex? Toch vraag ik me af waarom ik ja heb gezegd en toch blijf ik levenloos vooruit staren. De kroning van king en queen gaat volledig langs me en ik heb totaal niet door dat Lana ook bij de groep is gevoegd. Het is raar. Het voelt raar. Voelt het goed? Ik weet het niet. Op een gegeven moment haal ik mijn telefoon uit mijn clutch en stuur Celeb, die dichtbij staat, een berichtje om te vragen of het misschien niet slimmer is als wij een relatie hebben. Ik realiseer me echter niet dat ik op dat moment al een verdomme relatie met zijn neef, Alex, heb. Ook realiseer ik me niet dat ik mijn eigen graf aan het graven ben. Kan iemand mij misschien gewoon slaan? Of vervloeken is ook best.
          Ik sta op als Celeb ook opstaat. Hij weert harde woorden over de speech die Cas voor ons schrijven en beent daarna weg naar zijn date. Ik blijf staan als een standbeeld die net is aangemaakt, starend in de verte en met een open mond. Een hele lijst aan scheldwoorden volgt en gooi daarna een willekeurige glas tegen de dichtsbijzijnde muur. Het breekt in tientallen kleine stukjes net zoals mijn brein, ik weet niet meer wat ik wil en wat ik zou moeten doen. Even staar ik naar mijn telefoon en open dan het gesprek met Alex, die eindigt in dat hij me blokkeert. Dat was geen verrassing. Verslagen ga ik weer op mijn stoel zitten en speel wat met mijn glas, waar nog een klein laagje whiskey in zit, terwijl ik na probeer te denken wat ik zou moeten doen. Ik zou iets moeten doen en het voor de verandering niet verpesten.
          Ik drink het laatste beetje whiskey op en kijk kort om me heen voordat ik opsta van mijn stoel. Mijn ogen zijn rood, maar enigszins hoop ik niet dat hij dat gaat merken. Er zitten kleine vlekjes mascara en eyeliner bij mijn oog, maar ik wil mijn make-up niet verder verpesten. Ik mompel een 'ik ben zo terug' naar de groep en verlaat dan de tafel om een zoektocht te beginnen. Het is niet heel moeilijk omdat de jongen zo lang en blond is, dat je hem vanaf New York wel kan zien. Of vanaf de maan. Beide hoogstwaarschijnlijk.
          Voorzichtig tik ik zijn arm aan - zijn schouder is te ver naar boven - en ik haal diep adem voordat ik begin te praten. "Sorry voor het verstoren. Sorry Fran, maar ik moest dit even doen. Anders krijg ik er spijt van voor het geval ik volgend jaar niet meer terug kom." Ik haal mijn schouders op en kijk hem kort aan. "Maar, het spijt me. Ik had het in eerste instantie niet moeten vragen, maar het leek alsof ik niet in een relatie zat met Alex. Ik realiseerde ook later dat ik het niet voor de volle honderd procent wilde en mede ook omdat door die relatie, alles naar de klippen ging," ik haal adem en veeg een traan heel snel weg, "maar ja. Dus dat. Het spijt me. Ik.." Ik heb je nodig. "Ik wilde je niet pijn doen, dus dat is waarom ik gelijk de waarheid vertelde. Ik.." Ik hou van je. "Ik ga denk ik maar weer. Veel plezier." Mompel ik en draai me om. "Ik hou van je."


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I remember it now, it takes me back to when it all first started,
    but I only got myself to blame for it and I accept it now.
    It's time to let it all go, go out and start again.”



    ‘Waarom zou ik dat niet doen? Je was duidelijk overstuur. Ik zou nogal een klootzak zijn als ik je alleen door het kasteel had laten dwalen. Daarnaast...’ Ik keek hem vragend aan en kantelde hierbij mijn hoofd een tikkeltje. Hij leek te twijfelen, wat mij eigenlijk enkel nieuwsgieriger maakte. ‘Zoals ik al eerder zei, en Lily ook, kennen we elkaar al langer, dus ik weet dat jij het absoluut niet verdiend om je rot te voelen. Hoe jij voelt, dat is belangrijker dan een feest. Er zijn meerdere feesten, zoveel doet het er niet toe.’ Zijn bleek gleed naar onze handen – mijn hand op de zijne. Mijn wangen kleurden rood en ongemakkelijk trok ik mijn hand langzaam terug, gezien hij het raar leek te vinden. ‘En... wat familie en vriendinproblemen. Niks waar jij je druk om hoeft te maken.’ Ik knikte langzaam – dus hij had een vriendin, wie zou het zijn?
    [tabb]‘Denk niet dat je mij niets kunt vertellen, enkel omdat ik ook wat drama heb. Jij hebt ook geluisterd naar mij, dus ik doe het met liefde terug als je er... als je iemand even nodig hebt...’ Ik keek hem aan met een zwakke glimlach.
          ‘Zeg eh, weet je die valentijnskaart nog die je in het derde jaar kreeg?’ Ik keek hem verdwaasd aan en knikte langzaam, hoe wist hij daarvan? ‘“Roses are red, violets are blue, hippos are cute, and so are you”?’ Hij wist wat er op de voorkant van die kaart stond. Mijn mond zakte open en mijn ogen werden groot, terwijl ik hem aanstaarde. Ik had die kaart nooit aan iemand laten zien, behalve aan Lily. Tenzij... ‘Die eh, was van mij.’ Verbouwereerd staarde ik hem een poosje aan, terwijl ik iets zinnigs probeerde te zeggen. Na drie jaar wist ik dan eindelijk wie de geheimzinnige persoon achter die valentijnskaart was en dan bleek het een jongen te zijn van wie ik dacht dat hij een vreemde was.
          ‘I– jij– wij... Waarom herinner ik me niets meer... van ons?’ vroeg ik, ook al wist ik dat hij het antwoord daarop ook niet wist. Ik haalde mijn handen door mijn haren en verpestte het enige wat er nog niet verlept uit had gezien. ‘Dus wij...’ Ik wees van hem naar mij, als een soort vragend gebaar of wij elkaar dus echt al langer kenden dan alleen vandaag. Mijn telefoon begon te trillen en fronsend haalde ik 'm tevoorschijn – een berichtje van Gossip Girl.

    Apparently, Ada and Alex have split up. Hardly anyone even knew they were dating just yet - I've listened to podcasts longer than that.

    Adalae en... Alex. Dus zij... Ik keek op en keek Alex treurig aan. ‘Is alles... wil je... heb je behoefte aan een knuffel?’



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Library
    Alex – Dress & Mask


    I just caught the wave in your eyes

    ALEXANDER BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || LIBRARY || WITH MARY

    float like a butterfly
    sting like a bee

    "Denk niet dat je mij niets kunt vertellen, enkel omdat ik ook wat drama heb. Jij hebt ook geluisterd naar mij, dus ik doe het met liefde terug als je er... als je iemand even nodig hebt..." De glimlach die op haar gezicht was zwakjes en lang niet zo stralend als haar gebruikelijke glimlach, maar het was beter tranen. Hoe lief het echter ook aangeboden was, hij wilde haar er niet mee lastigvallen en begon over iets anders: de Valentijnskaart die hij haar in het derde jaar gestuurd had. Hij had het geval zelf gemaakt, het was ontzettend cheesy en er was geeneens een dare voor nodig geweest. God, zijn veertienjarige zelf had haast meer lef dan hij zelf nu had. Het was geen wonder dat hij niet in Gryffindor zat.
          Mary leek het absoluut niet te verwachten, wat niet bepaald vreemd was. Awkward. "I– jij– wij... Waarom herinner ik me niets meer... van ons?" Als hij dat toch een wist, dan kon hij het misschien oplossen, maar hij had geen flauw benul en vreesde er al voor dat het permanent was. "Dus wij..."
          Alex knikte. "Wij kennen elkaar... Sorry dat ik je er zo mee overrompel. Ik dacht misschien dat... dat dit kon bewijzen dat ik je al daadwerkelijk langer ken." Hij wist niet of Mary hoorde wat hij zei, want ze leek nogal in beslag genomen door iets op haar telefoon. Toen ze eindelijk weer op keek naar hem, verraadde de blik in haar ogen genoeg over wat ze gelezen had.
          "Is alles... wil je... heb je behoefte aan een knuffel?"
          Langzaam stond Alex op terwijl hij zijn ogen afwendde van het lieve meisje voor hem. Het was hem gelukt het meeste te onderdrukken, echter nu... Hij schraapte zijn keel. "Ik eh ben zo terug. Blijf je hier?" Hij gaf niet echt antwoord op haar vraag, en gaf Mary ook geen tijd om op zijn vraag te antwoorden, voordat hij een paar gangpaden de andere kant op liep, waar Mary hem niet kon zien. Hij moest grote moeite doen om niet een aantal boeken tegen de grond te smijten. In plaats daarvan keek hij door het raam naar donkere lucht buiten, terwijl zijn knokkels wit werden van zijn stevig greep om de tafel.
          Godverdomme Ada. Hij had gehoopt dat ze het eindelijk eens meende, maar natuurlijk was alles weer een grote grap voor haar geweest. Hij dacht dat ze wel enigszins om hem gaf, maar het was wel weer duidelijk dat dat verre van het geval was. Ze had er niks van gemeend en met zijn gevoelens gespeeld. Voorlopig hoefde hij haar gezicht niet meer te zien, laat staan dat hij met haar wilde praten. Hij zou wel iets verzinnen om niet naar de familiegelegenheden te gaan waar zij met Celeb kwam. Nee, hij hoefde en wilde niks meer met haar te maken hebben. Hij had zich zelden zo verraden gevoeld. Niet een messteek in zijn rug, maar meer een heel zwaard of een bijl. En dan nog wel bedenken dat hij haar zijn moeder's ring had gegeven. Grote fout.
          Gefrustreerd beet hij op zijn onderlip terwijl er tranen in zijn ogen brandden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Room of Requirements (tho she doesn't know) • Alone • dress & mask
    Ik heb het echt helemaal verpest. Ik heb het gevoel alsof het schuldgevoel me nu probeert te verdrinken en ergens weet ik dat ik het niet verdien om mezelf boven water te houden. Eerst word ik verliefd op Isla, die een relatie heeft met Castor. Natuurlijk an ik daar niks aan doen, maar de keren dat ik gehoopt heb dat Castor of Isla het op de een of andere manier zou verpesten zijn ontelbaar. Ik was zelfs blij om te zien dat de twee elkaar moesten verlaten en dat ik de enige zou zijn voor Isla. Ik voel me nog steeds vreselijk dat ik dat alles ooit gedacht heb. Het wakkert een enorm schuld gevoel aan en vandaag is er alleen maar van alles bij opgestapeld. Eerst ben ik afschuwelijk tegenover Isla. Ze weet nu tenminste wel hoe ik me voelde en over wat er gebeurd is in Amerika. Het is niet de manier waarop ik het hoopte te vertellen, eigenlijk wilde ik het gewoon helemaal niet vertellen, maar het is nu uitgekomen. Ik had gehoopt dat dat de drama zou zijn voor vandaag, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Ik had gehoopt dat het gesprek tussen Isla en mij beter zou gaan, dat we gewoon zouden praten, alles op zouden lossen, maar mijn gevoelens zijn in de war geraakt en nu heb ik voor de zoveelste keer alles verpest.
          Ik breng mijn vingers voorzichtig naar mijn lippen en staar afwezig vooruit terwijl de kus zich opnieuw afspeelt in mijn hoofd. Ze kuste me terug, dat had ik niet verwacht, maar eigenlijk had ik helemaal niks verwacht. Ik had niet eens verwacht dat ik haar überhaupt zou gaan kussen. Langzaam begint de realisatie naar binnen te druipen als vergif dat door mijn bloedvaten stroomt. Ik ben vreemd gegaan. Ik heb het meest vreselijke gedaan wat er te bedenken valt. Ik heb Nova's vertrouwen gebroken. Mijn eerste reactie is om het tegen niemand te vertellen en alles voor me te houden. Als Nova niks weet, kan niks haar pijn doen. Ik bijt mijn lip en probeer de blikken van zowel Isla als Jason te ontwijken. Blijkbaar heeft Jason zowel mij als Isla op whatsapp uitgehoord over de spanning die er nu hangt. Mijn hart lijkt haast te zinken als Isla ineens stuurt dat ze een idioot is, omdat ze het eruit gefloept heeft tegenover Jason. Ik voel bijna de judgement van Jason afkomen. Het liefst wil ik inkrimpen. Wegrennen.
          ‘Ja, eh. N-net op tijd. Laten we maar gaan voor we bekendmaking van promking en queen missen.’ Ik hoor Isla's stem als van mijlen weg, maar volg de twee toch maar naar de grote zaal. Ik wil mijn hoofd gebogen houden en doen alsof ik er niet ben. Nova is hier. Als ik de glitters over me heen voel storten, kijk ik niet op. Ik voel de tranen achter mijn ogen prikken. Een zwaar gevoel heeft zich in mijn maag genesteld en het liefst zou ik nu willen huilen. Of overgeven. Of beide. Ik voel me verschrikkelijk. 'Dus eh, wat zijn jullie plannen voor de zomer?' Isla lijkt haar best te doen om het gesprek een andere kant op te sturen, maar ik heb geen zin om daar moeite in te doen. Ik ben al mijn moed aan het verzamelen om op Nova af te stappen en haar de waarheid te vertellen.
          ‘Weet ik nog niet... ik ga naar huis en eh– vakantie vieren? Jullie?’ Ik kijk toe hoe Jason zijn arm om Isla slaat en sla mijn ogen neer. Zou hij me nu haten om wat ik gedaan heb? Waarschijnlijk wel. Wie zou dat niet doen.
          'I-Ik... N-Nova,' weet ik uit te brengen, voordat ik mezelf dwing om haar kant op te lopen. Ik doe de moeite niet om Nova mee te trekken en ga naast de tafel staan met trillende benen. Er is geen manier om dit goed te doen. Voor ik kan beginnen met praten, beginnen de tranen al te stromen.
          'Ik heb Isla gezoend,' gooi ik eruit, omdat ik bang ben dat ik het er anders niet meer uit krijg. 'I-Ik... Het w-was een vaarwel zoen, w-want... ik wilde niet d-dat... i-ik wilde dat we eindelijk gewoon verder konden gaan als v-vrienden e-en...' Ik schud mijn hoofd. 'E-Er is geen excuus. H-Het spijt me, N-Nova,' snik ik. Ik probeer nog iets te zeggen, iets dat goed is. Iets wat dit oké kan maken, maar het is gewoon een feit dat ik iets gedaan heb wat onvergeefbaar was. Ook al was het maar een kleine kus. Ik draai me om en half struikelend over mijn jurk, ren ik de grote zaal uit, langs Jason en Isla op. Ik blijf rennen, omdat ik bang ben om te stoppen en te realiseren wat ik gedaan heb. Uiteindelijk zie ik een deur in de verte, waar ik doorheen schiet. Ik duw de deur achter me dicht en neem niet eens de moeiten om te kijken waar ik ben. Ik wil gewoon niet gevonden worden. Happend naar adem grijp ik naar mijn buik. Huilend zak ik op mijn knieën. Wat heb ik gedaan? Een harde schreeuw verlaat mijn mond. Ik laat me op de vloer zakken en krul me op tot een verdrietig, gebroken balletje, terwijl golven van schuld me overspoelen.

    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Lily

    'Haal die grijns van je gezicht af, Potter,' zegt Lily en ik grijns breed als ik het hoor. Ze vindt me wel leuk. 'We weten allebei dondersgoed dat ik exact twee seconden nodig heb om mezelf om te draaien en je hier alleen te laten staan, of de hele school nu kijkt of niet.' Ik houd mijn hoofd even schuin en plaats de kroon dan op haar hoofd. De muziek begint te spelen en ik laat mijn hand naar die van haar gaan.
          'Wij weten allebei dat je niet zomaar van me weg zal lopen,' merk ik zacht op, zodat niemand anders het kan horen, 'en als je dat wel doet, moet ik de eerste dans met Sirius doen, omdat hij eigenlijk Queen wilde worden. Dus je kan net zo goed met me dansen.' Ik lach ook alleen maar als ze nog voorstelt de dans te skippen en ik schud mijn hoofd. 'Voor geen goud,' merk ik op en ik trek haar dan licht dwingend mee de dansvloer op. Meteen leg ik mijn arm om haar heen en ik trek haar bij me, zodat onze lichamen elkaar bijna raken en ik haar recht aan kan kijken, zelfs door het masker dat ze draagt heen. 'Geef toe... zo slecht is dit niet,' plaag ik Lily vrijwel meteen weer. Ze ziet er gewoon goed uit, dat kan echt niemand ontkennen. Al jaren loop ik achter haar aan en pas de laatste maanden lijkt het echt wat te gaan worden. Overwinning van mijn kant, mag gesteld worden. We dansen langzaam op de muziek. Hoewel ik altijd wel grote praatjes heb, kan ik toch niet zo goed dansen als ik zou willen, wat ervoor zorgt dat we meer op onze plek stilstaan en schuifelen dan dat we een ware salsa laten zien. Niet dat dat zou lukken omdat mijn been nog best veel zeer doet, maar we zouden het op zijn minst kunnen proberen. Wie weet wil ze wel danslessen nemen, zoals wij ook van McGogo hebben gekregen een jaar terug. Nu we alleen op de dansvloer staan, hebben we de kans om tenminste zacht te praten zonder het risico te lopen dat de rest ons hoort en van deze gelegenheid maak ik graag gebruik:
          'Heb je nog steeds spijt van onze kus?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • The Great Hall • James
    Een zachte lach ontsnapt uit mijn keel wanneer ik zijn woorden hoor. Sirius als prom queen klinkt niet eens als een heel slechte wending van dit geheel, als ik heel eerlijk moet zijn. "Je maakt het nu juist heel aanlokkelijk om weg te lopen," kan ik dan ook niet laten om te vermelden. "Ik bedoel, jullie zouden een prachtplaatje maken." Dan zou ik de tijd hebben om Mary op te zoeken en te kijken of ze oké is, net zoals Alex, maar aan de andere kant weet ik ook dat die twee meer dan genoeg hebben aan elkaars aanwezigheid, zelfs al geloven ze er zelf nog niet helemaal in. Daarnaast is het niet dat ik daadwerkelijk een dans met James wil ontvluchten; de brandende ogen en veelbetekenende blikken zijn in werkelijkheid erger dan zijn aanwezigheid. Geloof ik, dan.
          Ik rol mijn ogen wanneer hij meldt dat hij dit voor geen goud wil missen, maar ik protesteer niet wanneer hij me naar de dansvloer begeleidt. Wat onwennig bewegen mijn handen zich naar zijn schouders en een opgelaten gevoel heeft zich van mij meester gemaakt. Door dit gebaar vinden enkele glitters hun weg naar James' pak, net goed, en dit slokt het grootste deel van mijn aandacht op, samen met de bewustheid dat we ons in een overvolle zaal bevinden. Pas wanneer James plagerig stelt dat dit zo erg nog niet is, lijk ik terug bij de les te komen en besluit ik dat ik wat meer op mijn danspartner moet letten en wat minder op mijn omgeving. Iets wat hij wel heel gemakkelijk maakt met zijn volgende vraag — het onvermijdelijke onderwerp.
          "Welke?" stoot ik grappend uit, nog voordat ik het doorheb. Al snel hervat ik mezelf echter. "Ik heb mezelf ermee verzoend," oh, stop de woordgrappen, Lily, "dat zelfs de beste mensen soms grote fouten kunnen maken. Dus het is wel oké en ik kan er wel mee leven, maar het is en blijft een grote fout, dus laat het alsjeblieft rusten en... ik..." Mijn stem sterft weg. Mijn geratel helpt noch James noch mijzelf verder, dus wat wil ik er zelfs maar mee bereiken? Is het dan zo moeilijk om gewoon oprecht na te denken over zijn vraag en hem een eerlijk antwoord te geven? Misschien, na al die tijd, is eerlijkheid wel het minste dat hij verdient.
          "Ik..." Kort zwijg ik, terwijl mijn hart in mijn keel tekeer gaat. Mijn focus verlegt zich naar de glitters op zijn pak, zodat ik hem niet hoef aan te kijken terwijl mijn hersenen overuren maken. Heb ik spijt? Het is waar dat ik James meer dan eens zijn nek om heb willen draaien en dat ik het liefst met een grote boog om hem heen wilde lopen. Dit is niet altijd even makkelijk gegaan, overigens, want niet alleen zitten we in hetzelfde jaar, maar ook nog eens in dezelfde afdeling en dat vraagt uiteraard om problemen. Toch lijken deze gevoelens stukje bij beetje overgewaaid te zijn en lijken ze plaats te hebben gemaakt voor een gevoel waar ik nog altijd niet heel goed mijn vingers op kan leggen. Een gevoel dat zeker na Valentijnsdag is aangewakkerd, een gevoel dat ervoor zorgt dat ik mezelf er vaker en vaker op betrap naar James te staren en een gevoel dat, nou ja, me zo gek krijgt om hem in een opwelling te kussen, om vervolgens enkel en alleen maar sterker terug te komen en steeds lastiger wordt om volledig te ontkennen.
          "Nee," antwoord ik dan dus zacht, waarbij mijn ogen zich verwachtingsvol op die van James richten. "Ik geloof van niet, nee."



    She's imperfect but she tries

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I remember it now, it takes me back to when it all first started,
    but I only got myself to blame for it and I accept it now.
    It's time to let it all go, go out and start again.”



    ‘Wij kennen elkaar... Sorry dat ik je er zo mee overrompel. Ik dacht misschien dat... dat dit kon bewijzen dat ik je al daadwerkelijk langer ken.’ Deze woorden, in combinatie met alles wat er was gebeurd, lieten me twijfelen aan een hoop, maar vooral aan Roy – die een stuk minder lief bleek te zijn. Hij had eerder nog beweerd dat Alex slecht nieuws was – maar wat als het andersom was? Over Alex gesproken, hij en ik leken het op dit moment allebei zwaar te hebben, gezien hij en zijn vriendin net uit elkaar waren gegaan. Plots stond hij op en vragend keek ik naar hem op.
          ‘Wat ga j–’
          ‘Ik eh ben zo terug. Blijf je hier?’ Nog voordat ik iets kon antwoorden, was hij verdwenen in de schaduwen van de verlaten bibliotheek. Zuchtend besloot ik om te blijven zitten en de jongen zijn moment alleen te gunnen – hij was immers waarschijnlijk met een reden weggelopen. Na wat er zojuist was gebeurd had hij waarschijnlijk geen zin in een huilebalk als ik, die zich ging bemoeien met zijn zaken. Echter was er wel één probleem: ik was een héél klein beetje bang in het donker, en het kleine schemerlampje waar ik naast zat, was zwak. Nerveus wiebelde ik heen en weer, wachtend tot Alex weer terug zou komen, maar dat kwam hij niet.
          ‘Alex?’ zei ik niet al the hard en keek ik om mij heen. Waar was hij eigenlijk heen gegaan? Ik haalde mijn toverstok tevoorschijn, zei, ‘lumos,’ waarna ik de richting opliep waarin Alex was verdwenen. In één van de gangpaden van de bibliotheek zag ik hem staan, met zijn rug naar mij toegekeerd. ‘Alex?’ Ik liep naar hem toe en plaatste mijn hand voorzichtig op zijn rug. Langzaam draaide hij zich naar mij toe en door het licht dat mijn toverstok gaf, kon ik zien dat hij op het punt stond om te gaan huilen. Zijn ogen waren waterig en er rolde al een verdwaalde traan omlaag, langs zijn wang. ‘Kom hier,’ zei ik toen en sloeg mijn armen troostend om hem heen en trok hem in een knuffel.



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Library
    Alex – Dress & Mask


    I just caught the wave in your eyes



    Gwendolyn "Gwen" Caroline Martch

    Gryffindor • Keeper • Muggleborn • Great Hall • Dress • Mask • Lily, Mary, Alex, Theo >> Theo • GWEO

    "The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil."

    Vanaf het moment dat ik aan kom lopen, wordt Theo enorm nerveus en hij geeft me een van de borden die hij had gehaald. ‘Dankje..’ Mijn wangen worden langzaam rood en in mijn hoofd begin ik mezelf al uit te schelden. Wat is dit? Waarom kan ik niet even normaal doen? Mijn hoofd wordt nog roder wanneer hij zegt dat ik er goed uitzie. ‘Jij ook, Theo.’
    Hij loopt naar de bar, waarschijnlijk om nu eten voor zichzelf te halen en het gesprek aan tafel zet zich voort. Ze praten over de naam van de nieuwe hond van Lily en mijn gedachten blijven afdwalen naar wat ik moet doen met Theo. Langzaam eet ik verder, terwijl dagdroom.
    Mijn telefoon begint te trillen en wanneer ik kijk is het Theo. Hij vraagt me voor een dans en ik zeg ja. Natuurlijk. Ik glimlach lichtjes. Het gaat toch gebeuren.
    Het schoolhoofd begint te spreken en iedereen kijkt gespannen, wachten om Prom King en Queen te horen. Wanneer hij zegt dat het Lily en James zijn, barst de hele zaal los. Enthousiast joel en klap ik mee. Dit moest gewoon gebeuren.
    Opeens loopt Mary weg en kort daar achteraan Alex, dus ik blijf alleen achter. Ik begreep dat ze weggingen, maar het voelt nog al ongemakkelijk. Gelukkig spreken een aantal mensen uit Gryffindor me aan op de overwinning van vanmiddag en bieden me een drankje aan. Een veldflesje gevuld met – zo te ruiken – rum. We kletsen wat en langzaam maar zeker wordt het flesje leger en ik waziger.
    De berichtjes over Theo en mij beginnen toe te nemen. Constant vragen mensen ernaar. Maar wat ga ik doen? Na al het gedoe tussen Ada en Alex zien, weet ik niet of ik het durf en het Theo aan wil doen.
    Twijfelend klets ik verder met de rando’s en drink ik nog met ze mee. Na een tijdje ontstaat er een stom Truth or Dare spel en Theo krijgt de Dare om me te kussen. Zo hoort dat toch niet te gebeuren? Een soort gedwongen kus omdat mensen het zeggen.
    Langzaam maar zeker begint het door te dringen. Hetgeen wat me afschrikt van deze dare is het feit dat wij zelf niet kunnen kiezen, in plaats van überhaupt de kus zelf. Kan het dan toch zo zijn dat ik te bang ben, maar het eigenlijk wel gewoon wil?
    Ik kijk om me heen, in de hoop hem te vinden. Steeds meer mensen zijn opgestaan om te dansen waardoor ik er niet overheen kan kijken. Ik sta op en begin door de zaal te lopen, in de hoop ergens zijn rode krullen te zien.
    Na een tijdje spot ik hem. Onhandig van de drank maar vastberaden door het eindelijk gemaakt hebben van een beslissing loop ik naar hem toe, soms wat mensen lomp aan de kant duwend. Totdat ik voor hem sta. Even weet ik niet wat ik moet zeggen.
    ‘Ik vind je heel erg leuk en ik kan het niet geloven dat het me zo lang duurde en voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met de dare en alles te maken wat ik voor je voel..’ ratel ik, waarna ik dichter naar hem toe stap en voorzichtig mijn lippen op de zijne druk.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Caleb Brody Hughes


    “Fingertips putting on a show,
    got me now and I can't say 'no'
    wanna be with you all alone.”



    Holy shit,’ bracht Castor uit en ik keek hem waarschuwend aan. Iets subtieler mocht wel. ‘Ik wist dat Avery niet al te snugger is, maar dat hij de Lifnf-regel niet snapt, slaat alles. Ben je oké?’ Ik trok Lana wat dichter tegen mij aan en verborg mijn gezicht in de holte van haar hals.
          ‘Ik ken Avery,’ begon Celeb toen en ik keek vragend op, ‘hij is misschien wel dom, maar hij zou niemand bijten.’ Ik dacht daar even over na en knikte toen bevestigend. Ik kende Avery ook behoorlijk goed en wist bijna zeker dat hij geen rare fetish had dat iets te maken had met bijten. Daarbij... hij zou 'mudbloods' al helemaal niet bijten. ‘En als hij haar daadwerkelijk te pakken heeft gehad, dan verbaasd het me dat ze nog kan lopen. Volgens mij was hij erop uit om het volgende mudbloodje dat hem in de weg stond af te maken.’ Celeb haalde zijn schouders op. ‘I guess she got lucky.’
          ‘Of het was Avery niet,’ concludeerde ik.
          ‘Non,’ antwoordde Lana toen koppig, toen ik zei dat ik haar nou Pomfrey wilde brengen, ‘je... Je vais bien.’ Dat Frans had ik nog verstaan, maar ik betwijfelde ten zeerste of ze de waarheid sprak. ‘We... kunnen 'ier blijven zitten. Iek ben goed.’ Ik zuchtte en drukte een zachte kus tegen haar slaap. Degene die haar dit aan had gedaan was voorlopig nog niet jarig, of het nu Avery was of een andere klootzak.
          ‘Weet je zeker dat je nog hier wilt blijven?’ Ik nam haar gezicht tussen mijn handen en keek haar bezorgd aan. Vervolgens boog ik naar Cas toe, buiten het gehoor van Lana. ‘Luister, dit gaat misschien paranoia klinken, maar ik denk dat er een kans is dat Roy hier iets te maken mee heeft.’ Ik blikte kort naar Lana. ‘Zij gelooft in de goedheid van Roy, maar ik totaal niet, wat jij?’ Ik keek hem vragend aan en richtte me weer tot Lana, net toen er een wat trager nummer werd gedraaid. ‘Als je-je zeker weten goed voelt, kunnen we wel even dansen.’



    18 – Year 6 – Pureblood – Slytherin – Chaser
    Dorm – Cas, Lana, Cel & Ada – Suit & Mask


    I just caught the wave in your eyes

    ISLA ASHWORTH
    hufflepuff || in the great hall on a bench || jase || dress+mask

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    "WWeet ik nog niet... ik ga naar huis en eh– vakantie vieren? Jullie?" Terwijl hij antwoord gaf op haar vraag, sloeg hij zijn arm om haar tengere lichaam heen om haar zo meer tegen zich aan te trekken.
          "I-Ik... N-Nova," is het enige wat Roza zegt voor ze overeind springt en richting Nova loopt.
          Stilletjes kijkt Isla hun kant op terwijl ze tegen Jase aan genesteld blijft. Het gesprek gaat niet heel goed te gaan, want Roza sprint ineens weg. Isla wilt haar achterna gaan, maar krijgt het nauwelijks voor elkaar om stabiel op haar eigen benen te blijven staan, waardoor ze al snel weer naast Jase op het bankje zet en haar gezicht in zijn jasje verstopt. Haar tranen zaten al hoog, maar begonnen nu echt over haar wangen te stromen. Ze was doodsbang dat ze alles verpest had en de gedachte dat mensen straks misschien boos op haar zouden zijn, of misschien zelfs wel zouden haten, deed haar ineenkrimpen en ze kroop dichter tegen Jase aan. Ze dacht er niet veel bij na dat ze nog altijd in de Great Hall zat, maar nog liever dan eerst wilde ze haar bed in kruipen, zich verstoppen onder de dekens en er niet meer uitkomen tot het tijd was om naar huis te gaan, wat gelukkig niet heel lang meer duurde. Wat alles echter alleen maar erger maakte, was dat Roza nu niet eens meer met haar wilde praten. Het ging eindelijk goed, en nu had ze zelf alles weer verpest door het er uit te flappen tegenover Jase. Als ze dat niet gedaan had... dan was er al veel minder aan de hand geweest. Ze begon zich er fysiek misselijk door te voelen.
          "H-het spijt me voor het verpesten v-v-an je a-avond," snifte ze zachtjes in Jase's jasje. "I-ik snap als je h-h-hier geen zin in hebt."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Great Hall • Caleb, Castor • dress & mask

    Ik lig half tegen Caleb aan met mijn ogen een beetje gesloten. Ik voel hoe hij zijn gezicht in mijn nek verbergt en een aangename rilling loopt over mijn rug. Ik probeer mezelf wakker te houden, omdat ik weet dat het niet slim is om te gaan slapen met een mogelijke hersenschudding. Tenminste, dat is wat ik altijd gehoord heb. Ik trek mijn benen wat op en kijk toe hoe iedereen om me heen speculeert over wie het wel of niet zou kunnen zijn, maar volg het amper. Dat is waarschijnlijk ook waarom ik het niet begrijp als Adalae en Celeb vlak achter elkaar overeind komen en verdwijnen.
          ‘Weet je zeker dat je nog hier wilt blijven?’ hoor ik Cal's stem en ik realiseer me dat hij het tegen mij heeft. Hij neemt mijn gezicht tussen zijn handen en kijkt me aan. Ik dwing mezelf om zo alert mogelijk te kijken, omdat ik weet dat hij me gaat dwingen om naar de ziekenzaal te gaan als ik er uit zie alsof ik elk moment om kan vallen, maar ik weet dat ik ondertussen waarschijnlijk zo bleek ben als een geest. Caleb buigt voorover om iets tegen Castor te zeggen, maar ik kan niet verstaan wat hij zegt door de luide muziek. Ik leg mijn hoofd op Caleb's schouder en kijk langs hem heen toe hoe Lily en James de dansvloer op komen. Ze zien er samen prachtig uit. Het perfecte koppel. Ik zucht zachtjes en sla mijn armen langzaam om Caleb heen. Ik hoop dat het vanavond redelijk drama vrij blijft, maar dat gaat toch niet gebeuren. Ik heb zojuist met Mary gepraat die zich ook zorgen maakt om Roy en ik vraag me af of het slim is als die twee een relatie heeft. Het lijkt me niet zo'n heel goed plan, al helemaal niet als Roy niet zeker is dat hij van haar houdt.
          ‘Als je-je zeker weten goed voelt, kunnen we wel even dansen.’ De stem van Caleb brengt me uit mijn gedachten en ik kijk naar hem op.
          'Oui,' fluister ik en ik kom wat wiebelend overeind. Ik pak zijn hand vast en vervolgens die van Castor. 'Kom op, jij gaat ook me,' zeg ik. Ik trek ze omhoog en sla mijn armen om beide jongens heen, mede om mezelf op de been te houden. Een huiself komt langs met drankjes en ik pak drie shots van zijn dienblad af. Ik geef beide jongens een giegelshot en hef de mijne op. 'Op een goed avond?' stel ik voor. Ik neem het shotje voor iemand me kan stoppen. Alles om die bonkende hoofdpijn te stoppen en niet naar de ziekenzaal te hoeven.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Luke Nathan MacNamara
    Hufflepuff Prefect || Suit & Mask || I can't help falling in love with you || Great Hall || Benji & Nova

    Nova vertelde over haar vakantieplannen. Ze ging naar huis en hoopte dat Roza mee zou gaan. Sowieso zou Roza weinig thuis zijn deze vakantie, net als voorheen ook was geweest. Ze zou anders waarschijnlijk veel bij mij thuis zijn en met Benji en mij mee gaan kamperen. Ik bleef rustig eten en achter me hoorde ik ook Benji eten, terwijl Nova wat rondkeek. Misschien dat ze Roza zocht, die al even weg was met Isla. Ze had weinig te vrezen. Roza was trouw en Isla wist ook beter. Toch snapte ik het wel, want wat wilde je nu liever dan dichtbij je liefje zijn?
    Plots stopte de muziek en hoorde ik de stem van de hoofdmeester. Ik draaide mijn hoofd, terwijl ik het laatste beetje van mijn eten opat. Hij meldde dat James en Lily Prom King en Queen waren geworden. Ik maakte me wat zorgen over Lily, maar James was minder erg dan hij in jaren was geweest. Misschien was het niet zo erg. Daarbij betekende dit niet heel erg veel. De muziek begon daarna weer te spelen en ik richtte me weer op Nova, die ons vroeg wat we gingen doen. "We gaan kamperen in het Westen, maar ook lekker thuis tijd besteden. Als je wil kunnen Roza en jij ook mee." zei ik vrolijk, voor ik de borden van Benji en mij wegzette. "Er is niet super veel, maar het is een heerlijk plekje en altijd heel gezellig." Het zou erg gezellig zijn om hen ook bij te hebben. Connemara was niet het meest drukke gebied, maar het was altijd wel even helemaal weg van huis, terwijl het nog wel bekend was.
    "Zal ik drinken voor ons halen?" vroeg Benji. Ik knikte en kroop op de stoel waar hij net had gezeten. Het was nog helemaal warm en fijn. Straks zou ik weer lekker op zijn schoot kruipen. Hij liep weg naar de bar, net toen mijn mobiel begon te trillen. Ik keek en zag iets wat mij schokte. Roza was wel vreemd gegaan. Niet all the way, maar meer dan genoeg. Ik dacht dat zij beter was dan ik, veel beter. Ik keek naar Nova, net toen de schuldige aan kwam lopen. Ze snikte, maar bevestigde alles. Dat kon niet makkelijk zijn, voor geen van beide. Ik was een beetje in dubio wat te doen, zeker toen Roza huilend wegrende, maar Nova had ons nu denk ik meer nodig, zeker omdat zij het slachtoffer was, hoe erg Roza erdoor ook aangeslagen was. Ik zou straks Roza zoeken, maar nu wilde ik eerst zeker weten of het meisje voor ons iets nodig had. Ik stond op en kroop naast haar op de stoel, waarbij ik mijn armen strak om haar heen wikkelde. "Het spijt me zo erg, Tammy." Ik drukte een kus op de zijkant van haar hoofd en keek omhoog naar Benji die aan kwam zetten met 2 biertjes en een glas wijn. "Roza cheated ar a díreach anois.*" zei ik tegen hem zonder geluid. Ik wilde Nova niet nog meer van slag maken, maar hij moest het wel weten, want dit zag er duidelijk raar uit. Hij zette de glazen weg en ging op zijn hurken voor haar zitten, waarna hij haar handen pakte, terwijl ik mijn armen nog altijd om haar heen had liggen. "Kunnen we iets voor je doen, Nova?" Zijn stem was zacht en warm, en dieper dan ik het in een hele lange tijd had gehoort. Ik keek hem aan en liet haar voorzichtig los. "Ik ga even naar de wc. Ben zo terug." Ik gaf benji een kus op zijn lippen en Nova een op haar haren, voor ik wegliep. Eerst liep ik richting de toiletten, maar al snel ging ik op zoek naar Roza. Ik belde Roza in een laaste hoop haar te vinden. Ik maakte me veel zorgen over haar, hoe zwaar het haar schuld ook was.

    *Roza is net vreemd gegaan

    [ bericht aangepast op 25 juli 2017 - 22:14 ]


    Bowties were never Cooler