• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vijf nummers zijn dan dus ook al bekend.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Kyiv, Kiev, Ukraine. Na de overwinning van vorig jaar door Jamala met 1944.



    Semi Final 1 : 9 mei

    Albania
    Armenia
    Australia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    Czech Republik
    Finland
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Latvia
    Moldova
    Montenegro
    Poland
    Portugal
    Slovenia
    Sweden


    Semi Final 2: 11 mei

    Austria
    Belarus
    Bulgaria
    Croatia
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Hungary
    Ireland
    Israel
    Lithuania
    Malta
    Norway
    Romenia
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Switzerland
    The Netherlands


    Finals : 13 mei

    Australia
    Armenia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Moldova
    Poland
    Portugal
    Servia
    Spain
    Sweden
    Ukraine
    United Kingdom










    De deelnemers: 42 / 42

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbeijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republik
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romenia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    Credendo Vides

    Rohrer schreef:
    (...)

    Maar aanzoek was na t stemmen he.

    Alvast pr voor als je doorgaat


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bij dat derde lied van de avond dacht ik opeens aan 'Colours of The wind' ik vond de melodie er aardig op lijken af en toe (':

    En Yes!!! Ze zijn door ^^
    Deze tweede halve finale was trouwens Zoveel beter!!

    [ bericht aangepast op 11 mei 2017 - 23:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Baudelaire schreef:
    (...)
    Alvast pr voor als je doorgaat


    Nogal nutteloos, vele mensen zouden t al vergeten zijn of toch dr niet op stemmen omdat t al weer overschaduwd zou worden.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Baudelaire schreef:
    (...)
    Alvast pr voor als je doorgaat


    Ik vind het dom als iemand op een land gaat stemmen om een aanzoek.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Nou, het wordt zaterdag dus weer Nederland versus België (en een stapel andere landen), oehhh. (nerd)

    En ik ben ook heel blij dat mijn dit-is-raar-en-ik-wil-er-tien-van favoriet dit keer wel door is! De paardenstaartfanaat heeft het weliswaar niet gehaald, maar de seksueel getinte jodel-rap met extreem floppy haar en een geëxplodeerde Sesamstraatstudio op de achtergrond wel, hell yes.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik lees dat veel de kwaliteit deze keer hoger vonden? I'm confused. Het was wel diverser, maar ik heb zo ontiegelijk veel valse noten gehoord omygawd. (Ahum Wit-Rusland, maarechtnietnormaalgewoon.)


    Deep inside, I've never felt alive

    Square schreef:
    Nou, het wordt zaterdag dus weer Nederland versus België (en een stapel andere landen), oehhh. (nerd)

    En ik ben ook heel blij dat mijn dit-is-raar-en-ik-wil-er-tien-van favoriet dit keer wel door is! De paardenstaartfanaat heeft het weliswaar niet gehaald, maar de seksueel getinte jodel-rap met extreem floppy haar en een geëxplodeerde Sesamstraatstudio op de achtergrond wel, hell yes.

    Ik zei al tegen m'n vader: deze achtergrond hoort op t Junior Eurosong, niet op het Eurovisie Song 😅


    Deep inside, I've never felt alive

    De eerste halve finale vond ik wel beter. Maar ik vind sowieso dit hele jaar niet zo goed. Ik ging pas Eurovisie 2016 kijken en jezus, die waren goed.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Maar Omg you guys: zaterdag eindelijk commentaar met the one and only: Graham Norton! Ik ben veel te hyped daarvoor x'D
    Stiekem zou ik nog wel een keer willen dat Engeland wint, zodat hij hopelijk gaat presenteren, lawl.


    Deep inside, I've never felt alive

    Captain_Obvious schreef:
    Maar Omg you guys: zaterdag eindelijk commentaar met the one and only: Graham Norton! Ik ben veel te hyped daarvoor x'D
    Stiekem zou ik nog wel een keer willen dat Engeland wint, zodat hij hopelijk gaat presenteren, lawl.


    Ohhh tof, dan zal het misschien ook uitgezonden worden op de BBC zender die wij ontvangen, hoop ik. Want ik ben Jan zo zat echt, zo zat.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Captain_Obvious schreef:
    (...)
    Ik zei al tegen m'n vader: deze achtergrond hoort op t Junior Eurosong, niet op het Eurovisie Song 😅


    Het sloeg inderdaad echt helemaal nergens op en ik vond het geweldig, gosh. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Fresco schreef:
    (...)

    Ohhh tof, dan zal het misschien ook uitgezonden worden op de BBC zender die wij ontvangen, hoop ik. Want ik ben Jan zo zat echt, zo zat.


    Ik weet wat je bedoelt, haha. Wij hebben dinsdag nog de Nederlandse uitzending gekeken omdat we hem toch weer het voordeel van de twijfel wilden geven, maar vandaag zijn we toch overgegaan op de Belgen. Dat is altijd een heel fijn alternatief als je Jan Smit probeert te ontwijken. (fish)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Fresco schreef:
    (...)

    Ohhh tof, dan zal het misschien ook uitgezonden worden op de BBC zender die wij ontvangen, hoop ik. Want ik ben Jan zo zat echt, zo zat.

    Volgens mij 3 of 2
    Maar je kunt gewoon de programmering checken ^^
    Graham had trouwens ook al iets getweet over OG3NE _O_ (hij was positief)

    [ bericht aangepast op 12 mei 2017 - 0:06 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Square schreef:
    (...)

    Het sloeg inderdaad echt helemaal nergens op en ik vond het geweldig, gosh. (nerd)


    Dat jodellied was ook echt geweldig. Ogene, Noorwegen en Roemenië vond ik tof, de rest mocht van mij regelrecht naar huis gaan damn wat slecht was dat


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Square schreef:
    (...)

    Ik weet wat je bedoelt, haha. Wij hebben dinsdag nog de Nederlandse uitzending gekeken omdat we hem toch weer het voordeel van de twijfel wilden geven, maar vandaag zijn we toch overgegaan op de Belgen. Dat is altijd een heel fijn alternatief als je Jan Smit probeert te ontwijken. (fish)

    Ik had altijd een hekel aan Jan Smit, maar ik heb hem bij maak je droom waar gezien en dat deed hij zo goed dat ik hem nu best kan waarderen. Ik vind het heel jammer dat Zwitserland niet door was, prachtig nummer en Tsjechië had ook wel een plekje verdiend. Helaas was het gister ook voetbal en werd het bij mij een beetje verpest door mijn broertje die de hele tijd tegen de voetbal zat te brullen. Wat vinden jullie btw van Portugal? Het is 1 van de favorieten maar ik vind het niks


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one