• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vijf nummers zijn dan dus ook al bekend.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Kyiv, Kiev, Ukraine. Na de overwinning van vorig jaar door Jamala met 1944.



    Semi Final 1 : 9 mei

    Albania
    Armenia
    Australia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    Czech Republik
    Finland
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Latvia
    Moldova
    Montenegro
    Poland
    Portugal
    Slovenia
    Sweden


    Semi Final 2: 11 mei

    Austria
    Belarus
    Bulgaria
    Croatia
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Hungary
    Ireland
    Israel
    Lithuania
    Malta
    Norway
    Romenia
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Switzerland
    The Netherlands


    Finals : 13 mei

    Australia
    Armenia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Moldova
    Poland
    Portugal
    Servia
    Spain
    Sweden
    Ukraine
    United Kingdom










    De deelnemers: 42 / 42

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbeijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republik
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romenia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    Credendo Vides

    HeiHei schreef:
    (...)

    Ik weet niet of je meekijkt via de app met de webcam, maar het gebouw lichtte niet verder op dan geel, dus tussen de 7-8 punten. Niet wat je zou verwachten van een nummer dat zo hoog zou scoren?
    ik volg je niet helemaal :) ik heb zero kennis qua puntentelling of iets. Haha maar van de jury hebben ze dus niet veel punten gehad?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    HeiHei schreef:
    (...)

    Ik weet niet of je meekijkt via de app met de webcam, maar het gebouw lichtte niet verder op dan geel, dus tussen de 7-8 punten. Niet wat je zou verwachten van een nummer dat zo hoog zou scoren?


    Huh mis ik iets? Waarvan zijn die punten?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nee, via je de app kan je als kijker meestemmen. Die punten tellen niet mee maar is meer voor entertainment. Elk punt heeft een kleur, waarbij 1 - 3 blauw, 4 - 5 groen, 6 -7 geel, 8 - 10 oranje en 11 - 12 knalrood. Dan kan je mee kijken met een webcam naar een gebouw in Kiev, die dus oplicht naar de kleur van de stemmers via de app en zo krijg ik nu een beetje een indruk van welk nummer populair is en welke niet.
    Denemarken bijvoorbeeld, was tijdens de semi-final doorlopend rood en nu met veel moeite geel ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    En dit is favoriet? Ik versta hem niet eens qua zang, z'n geluid is veel te zacht


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    HeiHei schreef:
    Nee, via je de app kan je als kijker meestemmen. Die punten tellen niet mee maar is meer voor entertainment. Elk punt heeft een kleur, waarbij 1 - 3 blauw, 4 - 5 groen, 6 -7 geel, 8 - 10 oranje en 11 - 12 knalrood. Dan kan je mee kijken met een webcam naar een gebouw in Kiev, die dus oplicht naar de kleur van de stemmers via de app en zo krijg ik nu een beetje een indruk van welk nummer populair is en welke niet.
    Denemarken bijvoorbeeld, was tijdens de semi-final doorlopend rood en nu met veel moeite geel ^^
    dat is wel heel leuk gedaan . Sorry dat ik het zeg maar snap niet day Spanje en Portugal favoriet zijn. Ik vind ze echt vreselijk


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    HeiHei schreef:
    Nee, via je de app kan je als kijker meestemmen. Die punten tellen niet mee maar is meer voor entertainment. Elk punt heeft een kleur, waarbij 1 - 3 blauw, 4 - 5 groen, 6 -7 geel, 8 - 10 oranje en 11 - 12 knalrood. Dan kan je mee kijken met een webcam naar een gebouw in Kiev, die dus oplicht naar de kleur van de stemmers via de app en zo krijg ik nu een beetje een indruk van welk nummer populair is en welke niet.
    Denemarken bijvoorbeeld, was tijdens de semi-final doorlopend rood en nu met veel moeite geel ^^


    Oh top, dankjewel voor de uitleg! Hoe stond het met Nederland?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nederland was het eerste nummer van de avond dat rood had. Toen ze inzetten was het vrijwel meteen knalrood maar ze zakten af naar geel.
    Portugal had hetzelfde. De andere nummers zijn vrijwel het groen niet uit gegaan.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik krijg die app niet gedownload, jammer dit. Hahahah. Ik wil die punten wel zien :c


    That is a perfect copy of reality.

    HeiHei schreef:
    Nederland was het eerste nummer van de avond dat rood had. Toen ze inzetten was het vrijwel meteen knalrood maar ze zakten af naar geel.
    Portugal had hetzelfde. De andere nummers zijn vrijwel het groen niet uit gegaan.


    Naar geel afgezakt zelfs?


    That is a perfect copy of reality.

    Wat is Kroatië leuk zeg. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kroatie en australie zijn leuk.

    Iemand idee rond hoelaat de uitslag zal zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Kroatie en australie zijn leuk.

    Iemand idee rond hoelaat de uitslag zal zijn

    Dacht om half één


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    aaah ik vond Portugal praaachtig


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik snap ook niet waarom Griekenland door is... Ze was echt niet zuiver en het nummer is zo... Standaard, naar mijn mening.


    Credendo Vides

    Als deze z'n tekst vergeet lol


    LaAt ZiEn WiE jE bENt