• Zijn er mensen die na hun tienerjaren voor het eerst zoenen? En is het erg als je na je 20ste nog nooit gezoend hebt of is dat slecht?


    Nobody Say It was easy

    Ik was net vijftien en ik vond toen dat dat ontzettend laat was. Bijna al mijn vriendinnen hadden al gezoend en omdat ik niet achter wilde blijven zoende ik met een random jongen die ik net vijf minuten kennen. Achteraf vind ik het best wel jammer dat ik het zo heb gedaan. Vijftien is helemaal niet laat en ik had denk ik liever gewacht tot ik iemand was tegengekomen die ik echt leuk vond. Je eerste zoen is eigenlijk toch wel iets bijzonders en je moet je niet haasten omdat je denkt dat je er laat mee bent. Helaas ben ik daar dus wel iets te laat achter gekomen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ik ben 22 en ik heb ook nog nooit gezoend hoor. Ik ben er juist trots op! Tegenwoordig gaat het allemaal maar te snel en te makkelijk... Ja je moet wel gezoend hebben voordat je 16 wordt hoor, anders hoor je er niet bij.. Pff... Daahaaahg

    [ bericht aangepast op 5 juni 2017 - 22:52 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik was 17 haha. Ik ben nu 20 en heb wel meerdere malen gezoend. Niet dat ik spijt heb, maar als ik weer 17 was zou ik nu niet meer al gezoend hebben. Maarja dat is achteraf. Gelukkig heb ik daarna al veel leukere ervaringen gehad met zoenen. c:

    Mijn beste advies; wacht tot het echt goed voelt om met iemand te zoenen en laat je vooral niet pressuren! Leeftijd maakt daar helemaal niks voor uit, het is voor iedereen op een ander moment.


    The truth is out there.

    Meraki schreef:
    Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik bij biologie leerde dat mijn tong ook een spier is. Sindsdien vind ik kusjes toch veel liever dan zoenen, het idee dat ik een spier van een ander in mijn mond heb... ugh.


    Omg hahaha.

    Ik ken zowel mensen die er (misschien iets te) vroeg bij waren en mensen die zulke ervaringen pas laat hadden.

    Ik was denk ik gemiddeld met mijn 15 jaar (ik typte verkeerd en toen stond er 5 jaar lol)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wel, ten eerste, wat is zoenen? Is het een lange kus op de mond of is het echt met tong en al? Want als het dat laatste is, zoen ik nooit van mijn leven. Hoeveel ik ook van mijn vriend hou, ik gruwel al als zijn lippen nat zijn. Is dat slecht? Wel, het is niet handig, maar het is wat het is. Doe wat je wil, wanneer je wil en met wie je wil. Cijfers en andere mensen hebben daar niets te zoeken (:


    Mhm?

    Of het erg is om na je 20ste nog niet gezoend te hebben? Natuurlijk niet, je gaat er niet dood door. D: Wat wel erg is, is spijt ervan hebben! Daarom dus wachten tot je de juiste tegenkomt om je eerste kus mee te delen. Het is iets intiem en ga je voor de rest van je leven onthouden. Laat het geen slechte herinnering worden.

    Als je nu iemand gaat kussen gewoon omdat anderen in je omgeving wel al hebben gekust, dan ben je een dikke meeloper. (krul)

    Mijn eerste zoen was op mijn 17de en het is wel leuk om er eens aan terug te denken. Ik heb er dus geen spijt van.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik was iets van 15/16 of zo, maar dat was in een dronken bui dus veel kan ik me er niet van herinneren.
    Trouwens, ik kan niet op de poll stemmen, dan krijg ik "dit topic bestaat niet" te zien.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben 20 en heb ook nog nooit gezoend. Heb er ook geen behoefte aan of iets, dus het is totaal niet raar of erg.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik ben 19 en nog nooit gezoend of iets. Ben blij om te lezen dat er meerdere zijn.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 0:38 ]


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Vroeger voelde ik me daar ook wel eens onzeker door, eigenlijk voelde ik me niet onzeker vanwege het feit dat ik nog nooit gezoend had, maar omdat ik bang was dat het impliceerde dat ik sociaal minderwaardig of zo zou zijn. Dat waren natuurlijk maar mijn eigen paardenlappen, want er zijn genoeg gevallen geweest van jongens die hints hebben uitgezonden. Ik had gewoon geen behoefte om erop af te gaan.

    Heel vaak ligt het het niet aan het feit dat jongens niet in je geïnteresseerd zouden zijn hoor. Volgens mijn mama ligt het vooral aan mijn eigen karakter. Dat is wel waar. Ik ben vrij afstandelijk met mensen die ik nog niet ken en niet super sociaal. Ik spaar mijn affectie liever voor mensen uit mijn eigen kring en fysiek contact zoeken met iemand waar ik geen gevoelens/diepe band mee heb, is niet aan mij besteed. Komt er nog eens bij dat ik ook niet bepaald snel onder de indruk ben van een man. Ik ben best kieskeurig en wil niet kussen met zomaar iedereen. Dat je nog niet gezoend hebt, betekent niet dat de rest al verder staat in de liefde dan jou en het al allemaal gevonden hebben, maar ze zijn misschien iets losser op dat vlak, of opener of sneller verliefd of leggen de lat minder hoog daarvoor. Of ze komen meer de deur uit, waardoor ze sneller iemand gevonden die bij hen past of ze hebben gewoon geluk gehad al iemand tegen te zijn gekomen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Zoenen met tong of gewoon kus op de mond? Dat eerste namelijk niet. Gewoon kussen geven wel. xp Heb ook niet bepaald interesse in het tongzoenen. Wel eens geprobeerd met mijn ex, maar aangezien ik totaal geen ervaring had lachte hij me vierkant uit en sindsdien heb ik geweigerd het tongzoenen nog uit te proberen. xp


    Smile. You're beautiful. <3

    Kalokagathia schreef:
    Zoenen met tong of gewoon kus op de mond? Dat eerste namelijk niet. Gewoon kussen geven wel. xp Heb ook niet bepaald interesse in het tongzoenen. Wel eens geprobeerd met mijn ex, maar aangezien ik totaal geen ervaring had lachte hij me vierkant uit en sindsdien heb ik geweigerd het tongzoenen nog uit te proberen. xp


    Ik bedoel echt zoenen met tong.


    Nobody Say It was easy

    Ik ben 23 jaar, ik heb ook nog nooit gezoend en I don't give a shit. (cat)

    Nee, maar serieus. Het maakt totaal niet uit of je nog niet gezoend hebt of wel. Tegenwoordig "moet" je het, omdat je anders vreemd of raar overkomt of in ieder geval dat je er niet bij hoort, terwijl je vrienden dat wel hebben gedaan. Maar het maakt niet uit. Jij moet doen, waar jij je goed bij moet voelen. Niemand die daar over iets moet zeggen of oordelen. (:

    Iedereen hun tijd komt wel en het is juist iets moois als je jezelf op deze manier ook nog "bewaard" voor een iemand, die jij vindt dat het waard is. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik was 16 geloof ik. Het was tijdens het uitgaan en heb die jongen daarna dus ook nooit meer gezien.(Het was trouwens wel een goede eerste zoen!) Daarna ook best veel gezoend. Maar het maakt eigenlijk helemaal niet uit wanneer je voor de eerste keer zoent. Het gaat erom hoe jij je er bij voelt. Ik vind zoenen bijvoorbeeld niet zo'n big deal. Het betekent alleen wat voor mij als ik met iemand zoen waar ik gevoelens voor heb.
    Iedereen moet gewoon lekker doen wat ze willen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik was 15 en als een van de laatsten van mijn ene vriendengroep (die meer uitging) en een van de eerste in mijn andere vriendengroep (die liever met elkaar in een willekeurige woonkamer met z'n allen hing). Was best leuk, hoor, maar tongzoenen vind ik toch wel een beetje overrated. Er zijn veel meer dingen die je kan doen om een beetje intiemig met iemand anders te zijn die me een stuk meer bevallen. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.