• Zijn er mensen die na hun tienerjaren voor het eerst zoenen? En is het erg als je na je 20ste nog nooit gezoend hebt of is dat slecht?


    Nobody Say It was easy

    Ik was 19 toen ik mijn eerste date had, en toen probeerde hij me te zoenen, maar dat mislukte. Daarna raakte ik wel aardig in paniek omdat ik dacht dat ik het niet kon. Het is ook niks met die jongen geworden.
    Een halfjaar later (nog steeds op m'n 19e) had ik een nieuwe eerste date, met een andere jongen. Ook hier mislukte het zoenen; weliswaar minder dan de vorige keer, maar het was zeker niet zoals het 'moest'. Mijn onzekerheid groeide. Ook met deze jongen heb ik geen vervolgdate gehad.
    Toen ik 20 werd (toevallig drie dagen na mijn verjaardag) was ik een jongen leuk gaan vinden en hij mij ook. Die avond gaf hij dat aan me toe en probeerde hij me te zoenen; opnieuw mislukte het. We bleven daarna wel appen. Vervolgens hadden we onze eerste date en ook daar mislukte het zoenen. Ik heb toen in lichte paniek tegen hem gezegd dat ik het niet kon.
    Maar hij vond me leuk en had geduld met me, dus de weken die volgden, gaf hij me na elk afspraakje en ontmoeting een normale kus op mijn mond. Ik was hem ontzettend dankbaar dat hij zo geduldig met me was. Inmiddels is hij nu alweer een dik halfjaar mijn vriend en het zoenen is geen ding meer. De eerste keer dat het 'lukte' was superspannend, maar ik had iemand gevonden die bereid was om geduld te hebben voor me. Ik weet nu niet eens meer waarom ik ooit zo ontzettend onzeker was.

    Al met al ben ik toch blij met hoe het gelopen is; hoewel ik zeker een dik jaar ontzettend onzeker ben geweest, ben ik nu samen met iemand die het wachten waard was en die me eigenlijk simpelweg heeft "leren" zoenen, en die er nooit een issue van gemaakt heeft. In je hoofd bouw je het toch wel een beetje op als je nog nooit met iemand gezoend hebt, en lijkt de druk ineens enorm hoog te liggen. Maar als je dus iemand vindt die jou leuk vindt om wie je bent (en jij hem natuurlijk), dan is het echt niet zo'n probleem als je nog geen ervaring hebt. Dat komt vanzelf.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Laleah schreef:
    Ik ben 22 en ik heb ook nog nooit gezoend hoor. Ik ben er juist trots op! Tegenwoordig gaat het allemaal maar te snel en te makkelijk... Ja je moet wel gezoend hebben voordat je 16 wordt hoor, anders hoor je er niet bij.. Pff... Daahaaahg


    *21, bijna 22. Maar, ja. Dit dus.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 12:52 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    blackpit schreef:
    (...)
    Ik bedoel echt zoenen met tong.

    Oh, dan niet. Op de één of andere manier klinkt dat zo goor.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mirinae schreef:
    (...)
    Oh, dan niet. Op de één of andere manier klinkt dat zo goor.


    Hoe bedoel je, Maia? Lekker de spier van een ander in je mond, hmmmmmmmm. :9~


    everything, in time

    17, op winterbal. ^^
    Ik ben op dit moment 19 en heb niet een bepaald beeld over op welke leeftijd je gezoend zou moeten hebben of iets dergelijks. Wat gaat mij het aan hoe iemand anders daar mee omgaat en wie ben ik om daar iets van te zeggen.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ik was 15 en mijn eerste zoen was tijdens het uitgaan. Het was niet echt awkward of zo en ik heb hem daarna eigenlijk niet meer gesproken (hij zat wel bij mij op school, maar daar nooit echt tegengekomen). Nu ben ik zo'n 21,5 jaar en heb ik aardig wat mensen gezoend c; en ik vind het ook niet zo bijzonder meer of iets dat wanneer ik uit ga om met iemand zoenen. Ik bedoel, ik vind het best lekker (zeker als je iemand hebt die goed kan zoenen) dus wanneer ik tijdens het uitgaan de kans krijg om iemand te zoenen (mits ik hem/haar op dat moment wel zie zitten) dan grijp ik die kans wel (;

    Verder interesseert het mij echt helemaal niks of je nou 15 of 25 bent wanneer je je eerste zoen hebt. Als je er zelf klaar voor bent en goed bij voelt, dan moet je het doen en niet omdat anderen vinden dat het moet.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 13:34 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik was 14 op mijn eerste echte tongtoen. Lekker was het niet want die vent vrat mijn gezicht zowat op. Lekker hoor, echt waar.(no_chears)

    Meraki schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je, Maia? Lekker de spier van een ander in je mond, hmmmmmmmm. :9~

    Oh, je bent er zo een. (cat) Lekker zo'n koppeltje in het openbaar die elkaar zit op te vreten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik was 17 en een half ongeveer. En zoals velen zeggen, moet je gewoon het juiste moment afwachten. Bij mij gebeurde het gewoon, ik was op een feestje al een tijd met een leuke jongen aan het praten en hij was oprecht lief en grappig etc. Toen ik dus besefte dat hij mij wilde kussen, dacht ik: waarom ook niet? Het gevoel was gewoon daar dat dat goed zat, dat het het juiste moment was om dit te doen. En hoewel het achteraf niets geworden is, ben ik nog steeds blij dat ik toen met hem gezoend heb. Het voelde gewoon goed aan.
    Daarmee wil ik zeggen dat je vooral op je gevoel af moet gaan: Is er een leuke jongen waar je al een tijd mee date maar je hebt het gevoel dat je er nog niet klaar voor bent om te zoenen dan moet je dat niet doen, en praat je er eventueel over. Langs de andere kant als je een jongen tegenkomt die je nog niet lang kent maar waarbij je voelt dat je wel zin hebt om die persoon te kussen en het goede moment is daar, waarom zou je het dan niet doen?

    Overigens weet ik dat er een hele tijdsdruk gedoe rond zweeft en dat is eigeblijk hetzelfde met seks. Maar probeer je daar niet te veel van aan te trekken. Dat klinkt misschien niet gemakkelijk maar het is toch het best om dat te proberen.

    Bovendien nu het toch gaat over tongzoenen of niet: ik vind tongzoenen wel leuk in tegenstelling tot een aantal anderen. Maar dat gewoon even om te zeggen dat het soms ook gewoon een kwestie is van persoonlijke mening. Ik ben zeker en vast geen "expert" op het gebied van kussen (heb het nog maar 2 keer gedaan) maar ik vind het een speciaal maar leuk gevoel maar ik zal daarom niet met elke wildvreemde kussen snap je omdat ik denk dat wat het mede leuk of speciaal maakt is het feit dat je eigenlijk intiem bent met iemand die je leuk vindt.
    (om het even heel natuurkundig uit te leggen: we voelen veel in onze lippen maar het psychologische (dus aantrekking, het goede moment,...) doet ook veel)

    [ bericht aangepast op 6 juni 2017 - 15:51 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Mijn eerste echte zoen was toen ik 19 was, tot veler verbazing. Ik was ontmaagd op mijn 16e, maar was tot een paar maanden geleden nog steeds een groentje (cat)


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Er kan terug gestemd worden op de poll! =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Er kan terug gestemd worden op de poll! =)


    Oei :/
    Ik dan toch niet...


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Mijn eerste kus (met tong) was toen ik een jaar of 11 was met een meisje, maar ik tel die nooit mee, aangezien ik er niet echt achterstond. Mijn eerste "officiële" kus was toen ik 17 was


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Spotgaai schreef:
    Mijn eerste echte zoen was toen ik 19 was, tot veler verbazing. Ik was ontmaagd op mijn 16e, maar was tot een paar maanden geleden nog steeds een groentje (cat)


    Ik ben hier redelijk verward over, om heel eerlijk te zijn haha.

    OT; Ik vind zonder tong zoenen echter ook gewoon zoenen - het ligt volgens mij echt gewoon aan wat je fijner vindt. Van mij mogen mensen die tong vooral lekker bij zich houden namelijk. ik heb voor het eerst gezoend toen ik vijftien was en op dat moment dacht ik dat ik verschrikkelijk laat was, omdat de meeste meiden uit mijn klas al gezoend hadden als ik hen mocht geloven. Ik ben daarna echter blijven zitten en kwam toen in een klas waar het grootste gedeelte nog niet gezoend had, dus toen had ik weer het idee dat ik er heel vroeg bij was ;')


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik was 15 geloof ik toen ik mijn eerste kus kreeg. Voor mijn gevoel was ik echt heel erg laat, iedereen die ik kende had al meerdere keren gezoend en/of een vriendje of vriendinnetje gehad. Nouja, uiteindelijk was mijn kus niet bijzonder, het was tijdens het uitgaan en ik kende de jongen niet goed. Maar ik kan niet zeggen dat ik er spijt van heb want het was fijn en het heeft zeker geholpen wat meer zelfvertrouwen te krijgen. Sinds ik weer single ben heb ik wel weer met een aantal jongens (en meisjes) gezoend tijdens het uitgaan en op dates. Moet zeggen dat ik ook geen fan van ben tongzoenen, maar goed, ieder zijn ding I guess. Ik weet niet, voor mij is zoenen niet zo'n big deal eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2017 - 15:57 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.