• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een algemeen verbod komen op alle experimenten met proefdieren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oscura schreef:
    Oneens. Ik hou absoluut niet van proefdieren, maar ik weet helaas ook dat dierenproeven onmisbaar zijn in de geneeskunde/wetenschap. Dierenproeven met make-up en andere schoonheidsproducten zijn in de EU gelukkig al verboden! Helaas vormen dieren een onmisbaar stuk in EBM (evidence based medicine). Zo mogen nieuwe medicijnen niet meteen op mensen worden getest. Dierenproeven zijn erg waardevol in de wetenschap en redden mensen levens. Wetenschappers zijn opzoek naar alternatieven, maar helaas zijn deze alternatieven niet betrouwbaar genoeg.


    Shoganai i ne~

    Eens. Ik kan heel erg onmenselijk overkomen, maar van mij mag er best getest worden op verkrachters in de gevangenis. Geen enkel probleem mee.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Oscura schreef:
    Oneens. Ik hou absoluut niet van proefdieren, maar ik weet helaas ook dat dierenproeven onmisbaar zijn in de geneeskunde/wetenschap. Dierenproeven met make-up en andere schoonheidsproducten zijn in de EU gelukkig al verboden! Helaas vormen dieren een onmisbaar stuk in EBM (evidence based medicine). Zo mogen nieuwe medicijnen niet meteen op mensen worden getest. Dierenproeven zijn erg waardevol in de wetenschap en redden mensen levens. Wetenschappers zijn opzoek naar alternatieven, maar helaas zijn deze alternatieven niet betrouwbaar genoeg.


    Ex astris, sciencia

    Oscura schreef:
    Oneens. Ik hou absoluut niet van proefdieren, maar ik weet helaas ook dat dierenproeven onmisbaar zijn in de geneeskunde/wetenschap. Dierenproeven met make-up en andere schoonheidsproducten zijn in de EU gelukkig al verboden! Helaas vormen dieren een onmisbaar stuk in EBM (evidence based medicine). Zo mogen nieuwe medicijnen niet meteen op mensen worden getest. Dierenproeven zijn erg waardevol in de wetenschap en redden mensen levens. Wetenschappers zijn opzoek naar alternatieven, maar helaas zijn deze alternatieven niet betrouwbaar genoeg.
    Dit. Ik vind dat dierproeven met make-up sowieso verboden moet worden. Ik bedoel, wat is het effect hiervan nou? Alle stofjes die in make-up en cosmetica mogen zitten zijn toch al eens getest? Test het dan gelijk op mensen, als het echt nodig is :'D
    Maar als het om medicatie en wetenschappelijk onderzoek gaat ben ik nog steeds wel voor proefdieren. Het op (zieke) mensen testen is een behoorlijk risico. En daarbij is het genetisch creëeren van een muis met ziekte X ook veel gemakkelijker dan bij mensen.
    En ik vind ook dat als het niet nodig is, dus als een test al eens is gedaan, moet het ook niet nog een keer gedaan worden. Geen onnodige proeven dus.


    And then we'll see it.

    Standal schreef:
    Eens. Ik kan heel erg onmenselijk overkomen, maar van mij mag er best getest worden op verkrachters in de gevangenis. Geen enkel probleem mee.


    Tbh vind ik dat ook onmenselijk.


    26 - 02 - '16

    Morii schreef:
    (...)

    Tbh vind ik dat ook onmenselijk.


    Dat kan. Maar dierproeven voor zowel medicatie als make-up vind ik ook onmenselijk.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2017 - 13:30 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik vind dat mensen hoger staan dan dieren, omdat de mens als enige organisme op de wereld, de wereld kan veranderen. Dieren hebben dat denkvermogen niet. Daarom vind ik dat mensen het recht hebben om proeven te doen op dieren, maar alleen als het gaat om proeven die de mensheid verbeteren, zoals medicijnen.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Ik vind dat mensen hoger staan dan dieren, omdat de mens als enige organisme op de wereld, de wereld kan veranderen. Dieren hebben dat denkvermogen niet. Daarom vind ik dat mensen het recht hebben om proeven te doen op dieren, maar alleen als het gaat om proeven die de mensheid verbeteren, zoals medicijnen.


    om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje een moeilijk argument. je kan dit bijvoorbeeld ook anders toepassen: westerlingen staan hoger dan inwoners van derdewereldlanden, omdat zij de enige zijn die wereld kunnen veranderen (voornamelijk op financieel vlak, aangezien wij het kapitalisme in handen hebben), dus hebben wij het recht op die mensen uit te buiten, oid, aangezien zij toch geen kapitaal hebben. Zo komt die vergelijking een beetje op me over. Alsof je - als je macht hebt over iets of iemand - mag uitbuiten/gebruiken: nota bene nog in het voordeel van de mensheid zelf!

    daarom denk ik niet dat wij het recht hebben om proeven te mogen doen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    goud schreef:
    (...)

    om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje een moeilijk argument. je kan dit bijvoorbeeld ook anders toepassen: westerlingen staan hoger dan inwoners van derdewereldlanden, omdat zij de enige zijn die wereld kunnen veranderen (voornamelijk op financieel vlak, aangezien wij het kapitalisme in handen hebben), dus hebben wij het recht op die mensen uit te buiten, oid, aangezien zij toch geen kapitaal hebben. Zo komt die vergelijking een beetje op me over. Alsof je - als je macht hebt over iets of iemand - mag uitbuiten/gebruiken: nota bene nog in het voordeel van de mensheid zelf!

    daarom denk ik niet dat wij het recht hebben om proeven te mogen doen.


    Ik heb het inderdaad vrij lelijk opgeschreven. Wat ik bedoelde is dat de mens de wereld heeft veranderd op een negatieve manier, maar dat de mens ook de enige is die de wereld weer leefbaar kan maken. Niet alleen voor mensen, maar ook voor dieren. Daarom vind ik heb belangrijk dat mensen kunnen testen op dieren, als ze daarmee de wereld kunnen verbeteren. Dus bijvoorbeeld medicijnen, maar ook andere experimenten, waar ik nu even geen voorbeeld van weet. Mensen staan daarin hoger dan dieren. Ik vind niet dat mensen béter zijn dan dieren, maar ze krijgen in ieder geval meer voor elkaar dan dieren.

    Ik had het niet over uitbuiten. Er zijn ook dierenproeven die het welzijn van de dieren niet aantasten en er hoeven niet meer proeven worden gedaan dan nodig. Maar om terug te komen op je voorbeeld, westerlingen zijn wel de enigen die iets kunnen veranderen aan de omstandigheden in de derdewereldlanden, dus daarin staan wij hoger dan de derdewereldlanden. Ik bedoel niet dat wij beter zijn, maar als er iemand iets kan doen aan de omstandigheden in de derdewereldlanden, zijn wij dat.

    Sorry dat het zo bot overkomt, maar dat bedoel ik echt niet.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Half. Ik vind dat je medicijnen beter kan testen op dieren, aangezien de meeste mensen het toch een grotere schande vinden om een mens door een slecht medicijn dood te laten gaan dan een dier. Ik vind wel dat make-up en dat soort troep, niet getest mag worden op dieren.

    Standal schreef:
    (...)

    Dat kan. Maar dierproeven voor zowel medicatie als make-up vind ik ook onmenselijk.


    Makeup is puur cosmetisch. Een medicijn kan het verschil betekenen tussen leven en dood. Een, wat mij betreft, wezenlijk verschil.


    26 - 02 - '16

    Morii schreef:
    (...)

    Makeup is puur cosmetisch. Een medicijn kan het verschil betekenen tussen leven en dood. Een, wat mij betreft, wezenlijk verschil.


    Is dat niet raar? Je test een dier vaak zo erg dat het dood gaat of ziek genoeg is om aan dood te gaan als de medicatie niet werkt. Dus we doden een organisme om een ander organisme te redden. Is dat niet ietswat tegenstrijdig.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben tegen dierproeven en vind dat het niet mag. mijn nogal onpopulaire meing is om het te doen op gevangenen, die mensen vermoord hebben, vreselijke dingen gedaan hebben. Het enige wat die dieren gedaan hebben om in zo'n marteling te eindigen is... níks. Die mensen die al die illegale dingen op hun geweten hebben wel. Het klinkt heel sinister, maar ik denk dat dat beter is.

    Oscura schreef:
    Oneens. Ik hou absoluut niet van proefdieren, maar ik weet helaas ook dat dierenproeven onmisbaar zijn in de geneeskunde/wetenschap. Dierenproeven met make-up en andere schoonheidsproducten zijn in de EU gelukkig al verboden! Helaas vormen dieren een onmisbaar stuk in EBM (evidence based medicine). Zo mogen nieuwe medicijnen niet meteen op mensen worden getest. Dierenproeven zijn erg waardevol in de wetenschap en redden mensen levens. Wetenschappers zijn opzoek naar alternatieven, maar helaas zijn deze alternatieven niet betrouwbaar genoeg.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Standal schreef:
    (...)

    Is dat niet raar? Je test een dier vaak zo erg dat het dood gaat of ziek genoeg is om aan dood te gaan als de medicatie niet werkt. Dus we doden een organisme om een ander organisme te redden. Is dat niet ietswat tegenstrijdig.

    Maar met deze beredenatie haal je ook je eigen punt onderuit. Vind je het dan rechtvaardiger om misdadigers te doden voor de wetenschap, dan dieren?


    Deep inside, I've never felt alive