• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een algemeen verbod komen op alle experimenten met proefdieren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eens. Het is een en al ellende. Ga eerst maar eens kijken voordat je je mening hierover geeft.


    You dare to gaze upon me?

    Ditto schreef:
    Hier ben ik het mee eens. Ja, we hebben als mens dingen zoals medicijnen en DNA-Modification nodig, maar is het dan echt nodig om op dieren te testen? Dieren hebben geen ja of nee te zeggen, ze worden gewoon gebruikt, of ze willen of niet. Het zou fijn zijn als er een andere mogelijkheid kwam: Denk aan mensen die zich vrij aanbieden of gevangenen die vreselijke dingen hebben gedaan en toch de doodstraf zouden krijgen. Het word onmenselijk genoemd, maar is het wel mensenlijk genoeg om jezelf hoger dan dieren te stellen en ze onder leed te zetten door ze vol te spuiten met medicijnen? Een dier kan hier niet voor kiezen, een mens wel.


    You dare to gaze upon me?

    Maar guys. Stel er komt een verbod op proefdieren. Op wie moet het dan getest worden? Lekker makkelijk om dan naar anderen te wijzen en te zeggen dat ze het maar op criminelen moeten gaan uitproberen, maar dat is totaal niet haalbaar.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    HAMlLTON schreef:
    Eens. Het is een en al ellende. Ga eerst maar eens kijken voordat je je mening hierover geeft.

    Geen gebrek aan filmpjes van proefdieren hoor :) Die kijken gelukkig meestal wat makkelijker weg dan dat van het horror-slachthuis van laatst. Sommige dingen zijn zielig, andere dingen vallen wel mee. Sommige dingen zijn illegaal. Het wisselt heel erg per experiment maar gelukkig zijn er regels.
    Morris Water Maze vind ik bijvoorbeeld niet zielig.


    Mod edit: filmpje in een quote gezet wegens het bevriezen van de pagina.

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 juni 2017 - 15:35 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vindt dat er enkel proeven mogen gedaan worden voor medicijnen en andere noodzakelijke dingen. Voor andere dingen zoals schoonmaakmiddelen vindt ik het schandalig.


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Tijgerbloed schreef:
    Ik vindt dat er enkel proeven mogen gedaan worden voor medicijnen en andere noodzakelijke dingen. Voor andere dingen zoals schoonmaakmiddelen vindt ik het schandalig.