• Als jullie vandaag op YouTube hebben gekeken, zagen jullie vast dit filmpje wel:



    Het filmpje gaat over vluchtelingen. Als je de comments bekijkt eronder, word ik echt gek. Mensen zeggen dat dit filmpje fake is en ik zag een comment die zei:
    Poland : 0 refugees, 0 terror attacks

    London : 117'000 refugees, Terror attacks every week

    Gelukkig antwoordde er ook een keer iemand:
    The Netherlands: More than 200000 refugees, 0 terror attacks

    Snap je dan niet dat de mensen die vluchten, op de vlucht zijn voor degene die de aanslagen plegen? Of ben ik de enige die er zo over denkt? Mensen willen de vluchtelingen terugsturen 'naar waar ze vandaan komen'. Maar dat kan niet, want daarom zijn ze weg. Denk je dat ze het leuk vinden om weg te moeten uit hun eigen land?
    De mensen die reageren willen weer een 'blank Europa'. Ze willen alleen hun eigen kleur, geen denken aan andere mensen, ookal kunnen ze volledig hun taal spreken.
    Er waren mensen die boos reageerden dat ze geen belastinggeld meer wilden geven, zodat de regering geld kon geven aan alle kinderen die ze toch niet kunnen voeden maar wel verwekken. Weet je hoe het komt dat ze zo vaak zwanger zijn? Omdat ze geen voorbehoedsmiddelen hebben, omdat ze daar geen geld voor hebben!
    Mensen zeggen dat ze niet de waarheid spreken, dat er nooit zoveel kinderen en vrouwen zijn, dat het vaak jonge mannen zijn. Klopt, maar vrouwen en kinderen werken beter om de waarheid in je kop te stampen. Mensen, vrouwen/kinderen/mannen, allemaal, zijn op de vlucht.

    Het enige waar ze vast gelijk in zullen hebben, is dat YouTube hun comments verwijderd. Dat lijkt me als enige van alle comments reëel.

    Ik ben hier zo boos over, maar misschien is er iets wat ik mis? Want íedereen in de comments is tegen het filmpje. Denk ik zo dom? Ik snap er niks meer van. Ik weet het echt niet en ben boos en gefrustreerd tegelijk. Kan iemand het uitleggen? Of het met me eens zijn?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ach, het is maar een filmpje op Youtube. Bij heel veel filmpjes doen mensen zo kinderachtig.

    Ik ben het grotendeels met je eens, ja, maar het zit iets gecompliceerder in elkaar dan hoe jij het voorstelt. Dat aantal kinderen, bijvoorbeeld, heeft met veel meer te maken dan geen voorbehoedsmiddelen, maar dat doet er nu niet zoveel toe, want je hebt wel honderd procent gelijk. Mensen zijn bang voor wat ze niet kennen en willen het weg, willen het verdrijven. Dat is menselijk, maar dat is ook gewoon heel fout.

    Ik heb nu niet heel veel tijd om uitgebreid te reageren, maar je denkt echt niet dom en het feit dat het je zo boos maakt toont eigenlijk enkel dat je een mooi mens bent die inzit met anderen - emotionele vaardigheden zijn super belangrijk, dus dom is het zeker niet. Ik vind dat je totaal gelijk hebt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    het is ook wel zo dat grotendeel in polen zeer nationalistisch is, en dat ook wel met de historie van polen te maken heeft.
    ze zijn daar zo bang dat hun land weer overgenomen wordt, en die angst heb je in elk land, alleen in polen wel extreem.
    toch jammer dat het er bij sommige mensen niet doordringt.
    ik heb me er al lang bij neer gelegd, gewoon niet je aandacht aan spenderen of zoiets als dat zeggen dus.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik heb het filmpje gezien van ASAPscience (dit ook in die filmpje voorkomen) en ook op hun filmpje waren heel veel negatieve reacties, zelfs een derde ongeveer had gedownvote op hun filmpje. En eerst maakte ik mij daar echt kwaad over, maar het punt is, uiteindelijk moet je inzien dat de mensen die tegen vluchtelingen zijn, zo narrow-minded zijn dat jouw mening niet meer door dringt. Het heeft geen zin om je kwaad te maken over hen, hun ignorantie zal er heus niet mee weg gaan. We moeten vooral dit soort filmpjes, en boodschappen en geluiden blijven delen en blijven steunen, zodat ze meer en meer mensen raken.
    Want uiteindelijk, iedere vluchteling verdient een thuis.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2017 - 21:29 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Vaak vergeten mensen wel even erbij te melden dat de aanslagplegers vaak geboren zijn in het land waar de aanslag gepleegd wordt. Dus 2e of 3e generatie meestal.
    Dit geld natuurlijk niet voor alles.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Er zal echt een deel zijn wat met verkeerde intenties (aanslag willen plegen) vlucht. Dat wil niet zeggen dat iedereen zo is. Rotte appels heb je overal. Ik denk persoonlijk dat de media hier ook een invloed in heeft. Als er iets gebeurt zouden ze het woord 'vluchtelingen' vervangen door 'mensen' zouden reacties heel anders zijn. Dit geldt ook voor momenten dat er iets gebeurt waar religieuze partijen bij betrokken zijn. Zijn moslims, christenen en katholieken dan geen mensen? En is een Marokkaanse man, of een Turkse man, of een Indonesische man, niet gewoon een man? De toon waarop heeft veel invloed.


    26 - 02 - '16

    Kijk, begrijp me niet verkeerd, ik zou precies hetzelfde doen als ik in hun schoenen stond, maar ik snap waarom veel mensen geen zin hebben in die vluchtelingen. Ze komen hier voor onbekende tijd, maar integreren, Ho maar. Ze verwachten misschien te veel van onze Vrijheid van geloofsuiting, weet ik niet, maar velen doen weinig moeite Nederlands te leren, eventueel een supermarkt baantje te zoeken en ze blijven heel lang hangen in het geloof. Als wij daar zouden komen zouden wij vrouwrn ook in zo'n lelijke jurk met hoofddoek moeten lopen, de mannen mogen niet meer drinken en weet ik wat nog meer. Het zijn niet alleen vluchtelingen hoor, maar ook de andere moslim buitenlanders en ook Polen, etc. maken zich schuldig aan te weinig integratie.
    Tevens vind ik dat er eens een tandje bij gezet moet worden in de aanvallen op IS. Ze bombarderen hier de boel plat, en wij doen dat daar. Zo gaat dat toch niet?
    En dan heb je nog de media die alles opblaast. Wow, verkeerde woordkeuze. In de tijd van mijn ouders waren er ook genoeg aanslagen, maar toen het Internet nog niet, er waren geen 100 zenders op tv, de radio had ook vrij weinig stations. Sterker nog, de tv kwam net binnen. Maar nu heb je dus het nieuws dat iedere dode moet melden, iedere update over een aanslag post op de site, etc. Vroeger las je de krant die eens per dag kwam en luisterde je eens naar de radio. Hierdoor zijn veel mensen bang aan het worden, want sinds die vluchtelingen hier zijn is het de ene aanslag na de andere en dat maakt mensen toch bang. ze zijn te goedgelovig.

    Dus ja, ik heb wel echt medelijden met die mensen en ik vind ook zeker dat Europa ze op moet vangen, maar dan moeten ze naar mijn mening wel deelnemen aan een soort integratie programma om dus in de maatschappij te passen en zo de negatieve reacties van mensen te verminderen. Ze hoeven voor mij echt niet hun geloof op te geven, maar een beetje Nederlands en proberen wat minder op te vallen door west Europese kleding te dragen kan best lijkt me.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @ Catmint: Je hebt naar mijn mening gelijk, je hebt echt al veel dingen gezegd die ik ook zo vindt. Zoals dat ze dan wel hun best moeten doen zich aan te passen, de taal enigszins te leren, etc. Dat zouden ze immers ook van ons verwachten, het draait gewoon om respect (voor de cultuur).
    Maar het frustreert me wel als ik Nederlanders hoor praten alsof zij het superieure ras zijn. Een tijd geleden was ik bij m'n oma (R.I.P.) voor het kerstfeest en in het verzorgingshuis kwamen van die mensen die op een gegeven moment alléén over vluchtelingen spraken. Negatief natuurlijk. Dat vind ik best triest, als je een ander persoon/land/etniciteit zo naar beneden haalt. But ohwell, ik besteed geen energie meer aan die sukkels.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind het gros van de mensen heel erg belachelijk reageren, moet ik eerlijk zeggen. Zij roepen dingen als 'Vang ze op in buurlanden' of 'geef ze eten', terwijl zij ook best weten dat waar zij vandaan komen, IS de macht in handen heeft en niet bang is mensen te vermoorden voor hun doeleinden, wat die ook mogen zijn. Er zitten altijd een paar rotte appels tussen, ook tussen de Nederlanders, Belgen en mensen uit Monaco, om zo even wat te noemen. Het feit dat iedereens haren meteen recht overeind gaan staan wanneer er weer eens ergens staat dat er een aanslag is gepleegd en dat ze dan meteen gaan roepen dat het 'die moslims' of 'die vluchtelingen' waren, vind ik gewoonweg verschrikkelijk. Moet je je eens indenken hoe het zou zijn als gevluchte moslim uit Syrië of ergens in die buurt. IS pleegt aanslagen en pretendeert het te doen voor Allah, terwijl 99% van de moslims dat nooit ook maar zou bedenken.
          Ja, ik vind dat vluchtelingen moeten (proberen te) integreren in de Nederlandse samenleving, maar vergeet niet dat deze multicultureel is. Wat in ons kleine kikkerlandje allemaal samenleeft, heeft niet alleen maar een blanke huid, blond haar en blauwe ogen. Er wonen zoveel verschillende nationaliteiten hier dat het moeilijk is te zeggen hoe 'dé Nederlander' eruit ziet of zich zou moeten gedragen. Ik ben zelf totaal niet gelovig, maar ik word ook niet verplicht om met Kerstmis in de kerk te gaan zitten, of wel? Wij zouden ze de ruimte moeten geven zich aan te passen aan de samenleving, maar dat gebeurt echt niet binnen enkele dagen. Daar gaat weken, maanden of jaren overheen. Zij komen uit een omgeving die gevaarlijker is dan wij ons ooit in kunnen beelden. Zodra ze hier komen, waarvan ze denken dat het een veilige omgeving is die ze zal steunen, begint meteen iedereen te roepen dat ze maar op moeten flikkeren als ze niet binnen enkele dagen de Nederlandse taal kunnen spreken.
          Dit soort dingen moet je van twee kanten bekijken. Aan de ene kant staan 'wij'. wij die bang zijn voor aanslagen en bang zijn dat het hier ook een keer staat te gebeuren. Aan de andere kant staan 'zij'. Zij zijn ook bang voor aanslagen en zij worden elke keer banger als er weer een aanslag is geweest en zij daarvan de schuld krijgen.


    Matty out.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mirinae schreef:
    @ Catmint: Je hebt naar mijn mening gelijk, je hebt echt al veel dingen gezegd die ik ook zo vindt. Zoals dat ze dan wel hun best moeten doen zich aan te passen, de taal enigszins te leren, etc. Dat zouden ze immers ook van ons verwachten, het draait gewoon om respect (voor de cultuur).
    Maar het frustreert me wel als ik Nederlanders hoor praten alsof zij het superieure ras zijn. Een tijd geleden was ik bij m'n oma (R.I.P.) voor het kerstfeest en in het verzorgingshuis kwamen van die mensen die op een gegeven moment alléén over vluchtelingen spraken. Negatief natuurlijk. Dat vind ik best triest, als je een ander persoon/land/etniciteit zo naar beneden haalt. But ohwell, ik besteed geen energie meer aan die sukkels.


    Dat is heel veel met oude mensen hoor, mijn oma doet dat ook heel veel. Denk dat door het generatieverschil komt. Zij zijn opgegroeid in de tijd van de verzuiling van de geloven en hebben dus eigenlijk al vooroordelen over andere geloven, omdat zij zijn opgevoed met Je bent katholiek/protestant/etc en de rest is slecht, je mag alleen met je eigen geloof trouwen.
    Ik vind ook niet dat Nederlanders of blanken in het algemeen een superieur ras zijn, aziaten, afrikanen (en dan heel afrika gewoon even voor het gemak), zuid-amerikanen, ze kunnen allemaal net zo slim zijn als europeanen, maar door de verschillen in geloof is het kennelijk moeilijk anderen te accepteren en te respecteren.
    Zo had ik laatst een gesprek op facebook in een internationale nanowrimo groep over of de nakomelingen van zwarte slaven een vergoeding van de overheid moesten krijgen. Iemand riep toen zelfs al dat ze die van de nakomelingen van de slavenhouders moesten krijgen. En ik heb toen gereageerd dat ik vond dat dat overbodig was, dat dat het verleden naar boven halen was en weer rassen voortrekken en dat je dan in dat cirkeltje blijft. Zo hebben ze in Amerika een bepaald programma dat gelijk gekwalificeerden op basis van ras gaat kiezen. Dus een blanke en een zwarte zijn gelijk gekwalificeerd, en dan moet het bedrijf eigenlijk de zwarte aannemen van dat programma, om die ook een kans te geven. Toen ik zei dat dat racisme tegen blanken was, beweerde iemand dat reverse racism NIET bestaat. Reverse racism, natuurlijk, want ineens zijn de blanken geen ras meer, hebben ze alleen maar slechte dingen gedaan en moeten de mensen die nu leven boeten voor de fouten van vroeger. Want dat maakt de wereld zoveel beter. Is het niet zo dat iedereen op een functie wil komen door zichzelf? Door hun eigen vaardigheden in plaats van door een programma of een doel dat gesteld is?


    Gareth schreef:
    Ik vind het gros van de mensen heel erg belachelijk reageren, moet ik eerlijk zeggen. Zij roepen dingen als 'Vang ze op in buurlanden' of 'geef ze eten', terwijl zij ook best weten dat waar zij vandaan komen, IS de macht in handen heeft en niet bang is mensen te vermoorden voor hun doeleinden, wat die ook mogen zijn. Er zitten altijd een paar rotte appels tussen, ook tussen de Nederlanders, Belgen en mensen uit Monaco, om zo even wat te noemen. Het feit dat iedereens haren meteen recht overeind gaan staan wanneer er weer eens ergens staat dat er een aanslag is gepleegd en dat ze dan meteen gaan roepen dat het 'die moslims' of 'die vluchtelingen' waren, vind ik gewoonweg verschrikkelijk. Moet je je eens indenken hoe het zou zijn als gevluchte moslim uit Syrië of ergens in die buurt. IS pleegt aanslagen en pretendeert het te doen voor Allah, terwijl 99% van de moslims dat nooit ook maar zou bedenken.
          Ja, ik vind dat vluchtelingen moeten (proberen te) integreren in de Nederlandse samenleving, maar vergeet niet dat deze multicultureel is. Wat in ons kleine kikkerlandje allemaal samenleeft, heeft niet alleen maar een blanke huid, blond haar en blauwe ogen. Er wonen zoveel verschillende nationaliteiten hier dat het moeilijk is te zeggen hoe 'dé Nederlander' eruit ziet of zich zou moeten gedragen. Ik ben zelf totaal niet gelovig, maar ik word ook niet verplicht om met Kerstmis in de kerk te gaan zitten, of wel? Wij zouden ze de ruimte moeten geven zich aan te passen aan de samenleving, maar dat gebeurt echt niet binnen enkele dagen. Daar gaat weken, maanden of jaren overheen. Zij komen uit een omgeving die gevaarlijker is dan wij ons ooit in kunnen beelden. Zodra ze hier komen, waarvan ze denken dat het een veilige omgeving is die ze zal steunen, begint meteen iedereen te roepen dat ze maar op moeten flikkeren als ze niet binnen enkele dagen de Nederlandse taal kunnen spreken.
          Dit soort dingen moet je van twee kanten bekijken. Aan de ene kant staan 'wij'. wij die bang zijn voor aanslagen en bang zijn dat het hier ook een keer staat te gebeuren. Aan de andere kant staan 'zij'. Zij zijn ook bang voor aanslagen en zij worden elke keer banger als er weer een aanslag is geweest en zij daarvan de schuld krijgen.


    Matty out.


    Dat is wel een feit ja, ik bedoelde het ook niet als in Ze MOETEN integreren binnen x maanden, ze MOETEN de taal spreken, maar ik vind het wel zo prettig dat ze mij niet vreemd aankijken als ik in mijn topje waar mijn bh-bandjes en misschien een stukje zijkant vanonder komen en een short rondloop. Ik bedoel, dat is Nederland, jij komt hier wonen, dan moet je de cultuur zelf ook accepteren als zij jouw cultuur willen accepteren. Ik knik altijd en glimlach vriendelijk en het enige wat ik krijg is een vreemde blik. Sorry, maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik vind jouw boerka ook niet mooi, maar ik kijk toch ook niet afkeurend naar je?
    Ik zeg ook niet dat dé Nederlander een arisch uiterlijk moet hebben, gezien het inderdaad multicultureel is hier, maar ik zou wel graag willen zien dat er minder aandacht aan het geloof wordt besteed in de media en door die mensen zelf. Het is leuk hoor, maar ik ben echt niet geïnteresseerd in de islam. Dat bedoel ik eigenlijk met minder aandacht aan het geloof.
    Daarom vind ik zelf dat er een goed integratieprogramma moet zijn waarin dat soort dingen worden aangekaart. Als daar nou eens geld in gestoken wordt in plaats van nog meer spoorwegen en nog meer snelwegen die slecht zijn voor het milieu, dan zou dit land misschien de goede kant opgestuurd worden. Dan heb je dit soort stellingen en kwesties een stuk minder.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2017 - 8:25 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Catmint: Nee, je begrijpt me verkeerd. Mijn oma (of de andere ouderen in het verzorgingshuis spraken daar niet over), de familieleden die kwamen voor het feest deden dat en die waren 35+.
    Over het reverse racism: Ik begrijp wat je bedoeld, maar hoewel sommige mensen nog in het verleden leven en dat het daar teveel gericht op is, denk ik ook dat het voor sommigen maar al te echt is. Hedendaags nog steeds die racisme ervaren. Het is goed om bij de historie stil te staan, het te respecteren e.d., maar het is een ander ding als het je leven beïnvloedt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mirinae schreef:
    @Catmint: Nee, je begrijpt me verkeerd. Mijn oma (of de andere ouderen in het verzorgingshuis spraken daar niet over), de familieleden die kwamen voor het feest deden dat en die waren 35+.
    Over het reverse racism: Ik begrijp wat je bedoeld, maar hoewel sommige mensen nog in het verleden leven en dat het daar teveel gericht op is, denk ik ook dat het voor sommigen maar al te echt is. Hedendaags nog steeds die racisme ervaren. Het is goed om bij de historie stil te staan, het te respecteren e.d., maar het is een ander ding als het je leven beïnvloedt.


    Ah okay, sorry, dacht dat het om de ouderen in het verzorgingshuis ging inderdaad.
    Ik snap ook wel dat racisme voor vooral zwarten en moslims maar al te echt is, maar dat geeft mensen niet het recht om blanken dan maar uit te schelden of schuldig te maken, etc. Dat is in mijn ogen net zo erg en racistisch als dat het voor de zwarten en andere rassen is. Dat bedoel ik meer, blank racisme is ook racisme, want het is wel omdat je blank bent, ben je in hun ogen gelijk een slavenhandelaar bijv. Discriminatie op basis van ras dus.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik wil er nog wel even bij zeggen dat vluchtelingen hier (op een klein percentage na) echt geen kans heeft op een toekomst.
    Ze kunnen de taal niet, vaak is hun Engels maar redelijk, sommigen kunnen niet eens lezen of schrijven, als ze al diploma's hebben zijn die veel minder waard dan die hier.
    Ze zullen dus geen banen kunnen krijgen en niet zelf een toekomst op kunnen bouwen. Je zou ze dan voor 2-3 generaties moeten ondersteunen met veel geld (in totaal in de miljarden) om ze een redelijk leven te geven.

    Moeten we ze opvangen? Jazeker. Maar ze moeten uiteindelijk ook allemaal terug. En daar moeten we rekening mee houden, want voor je het weet willen ze niet meer terug. En dan zitten wij hier met 200.000 mensen zonder goede diploma's, die de taal niet goed spreken, met totaal andere normen en waarden, die weigeren weg te gaan.

    En dat geld hetzelfde voor de rest van Europa. Dan heb je hier straks miljoenen mensen die niet meebetalen en meewerken aan de maatschappij, maar waar wel enorm veel geld naar toe gaat.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Weggooiwashand schreef:
    Ik wil er nog wel even bij zeggen dat vluchtelingen hier (op een klein percentage na) echt geen kans heeft op een toekomst.
    Ze kunnen de taal niet, vaak is hun Engels maar redelijk, sommigen kunnen niet eens lezen of schrijven, als ze al diploma's hebben zijn die veel minder waard dan die hier.
    Ze zullen dus geen banen kunnen krijgen en niet zelf een toekomst op kunnen bouwen. Je zou ze dan voor 2-3 generaties moeten ondersteunen met veel geld (in totaal in de miljarden) om ze een redelijk leven te geven.

    Moeten we ze opvangen? Jazeker. Maar ze moeten uiteindelijk ook allemaal terug. En daar moeten we rekening mee houden, want voor je het weet willen ze niet meer terug. En dan zitten wij hier met 200.000 mensen zonder goede diploma's, die de taal niet goed spreken, met totaal andere normen en waarden, die weigeren weg te gaan.

    En dat geld hetzelfde voor de rest van Europa. Dan heb je hier straks miljoenen mensen die niet meebetalen en meewerken aan de maatschappij, maar waar wel enorm veel geld naar toe gaat.


    Zeker ook waar, maar dat betekent niet dat we ze niet tijdelijk kunnen laten integreren door ze aan de cultuur bloot te stellen, de basis van de taal leren, de wetten, etc. etc. Dan voelen zij zich minder buitengesloten, hebben wij minder problemen met de tijdelijke verblijvers lijkt me en kunnen ze misschien een baantje in de supermarkt vinden for the time being. Ik vind ook zeker dat ze terug moeten, want het is en blijft hun land en ik zou ook terugwillen. Soms vraag ik me af of zo'n vluchtelingenstadje niet beter is.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    ^ Dat is helaas meestal het probleem. Niet dat ze hier komen, maar dat ze hier blijven plakken en niets toevoegen. Ik ben natuurlijk ook helemaal voor op vluchtelingen op te vangen, maar je ziet het om je heen wel gebeuren - ze klitten allemaal bij elkaar en zelfs na een jaar spreken ze nog geen woord Nederlands en maar heel halfjes Engels. Dat hebben ze niet nodig, want ze gaan niet naar school en hoeven niet te werken en alles leeft bij elkaar. Ze leven erg geïsoleerd in hun eigen groepen. Dat kan best fijn zijn, helemaal als je hier voor het eerst komt, maar ik vind dat helemaal niet positief.
    En volgens mij is dat voor velen een angst. Dat ze allemaal blijven plakken zo.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen