• Yo mede Q-ers

    Ik werk in het weekend in een fruitwinkel in mijn stad (het is echt heel fijn werk en ik doe het graag) als bijbaantje. Nu had ik vandaag een best een lastige klant waarbij het volgende gebeurde:

    Zij kocht fruit/groente aan 8,20 euro en betaalde met een briefje van 20 euro (zoals iedereen goed kan uitrekenen hoor ik dan 11,80 weer te geven). Ik gaf haar vervolgens het wisselgeld, waarop zij beweerde dat ze 50 euro had gegeven en ik 30 te weinig weer had gegeven, maar ik was en ben er nog steeds steevast van overtuigd dat ze degelijk met een briefje van 20 heeft betaald, aangezien ik echt wel het verschil zie tussen 20 en 50 xd

    Mijn collega's hebben toen mijn baas geroepen, terwijl ik vriendelijk zei dat ik echt heel zeker was dat ze met 20 had betaald en ik haar niet zomaar 30 extra kon geven, aangezien het woord tegen woord is. Mijn baas heeft het dan min of meer opgelost door te zeggen dat hij haar het geld niet kan geven, omdat ik zo overtuigd ben dat ze 20 gaf (we kunnen wederom niets bewijzen), maar hij gaat vanavond het geld natellen (zoals elke avond) en vergelijken met de kassa. Als het klopt, heb ik gelijk, maar moest er toevallig 30 euro te veel in de kassa zitten, zal hij haar opbellen en het geld alsnog geven. De vrouw is toen best pissed geworden en zei dat ze het echt niet vond kunnen dat ik haar te weinig geld had teruggegeven, aangezien er nu één briefje van 50 in haar portemonnee zat en ze nét naar de bank was geweest en er toen twee had afgehaald en ze het geld echt nog zo nodig had, omdat ze nog wilde winkelen.

    Anyway, ik ben nu aan het wachten tot mijn baas me terugbelt (vanavond pas) en ik weet of de kassa nu klopt of niet. Ik ben nog steeds overtuigd dat ik het juist heb gedaan, maar als iemand zoiets beweert, ga je ook aan jezelf twijfelen, natuurlijk. Laten we zeggen dat ik 99% zeker ben, haha. Daarbij heb ik ook echt geen rekenfout gemaakt of me vergist, aangezien het wisselgeld op 50 euro zo'n 41,80 zou moeten zijn (en je daarvoor helemaal geen briefje van 10 nodig hebt, zoals ik had genomen om weer te geven op 20, dus ik kan me halverwege niet vergist hebben). Er zijn dus twee opties (aangezien ik juist gerekend hebt): oftewel heb ik een slechte oog-denkcoördinatie of zo haha en heb ik 50 als 20 aanzien, wat me heel sterk lijkt, maar ja, ik ben ook maar een mens, oftewel heeft die vrouw me onterecht beschuldigd van diefstal of iets wat daar toch dicht tegen ligt.

    Mijn baas heeft wel het volle vertrouwen in me, net zoals mijn collega's, die me vertrouwen als ik zeg dat ik zeker ben dat het echt 20 euro was dat ze gaf (ik win hier niks mee, tenzij ik natuurlijk die dertig euro in mijn eigen zak steek, maar zo ben ik niet haha). Ze steunden me ook tijdens het 'debat', haha. Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat de kassa zegt. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden moest ik alsnog een fout gemaakt hebben (niet dat ik mijn fout niet wil toegeven, maar omdat ik nu zo zeker ben dat ik het niet fout heb... :'))

    Anyway, heeft iemand dit al eens meegemaakt? Misschien niet als verkoper, maar misschien als klant?

    UPDATE

    Mijn baas heeft gebeld en er was een kassaverschil (nu voel ik me best rot hahhaa aangezien ik het echt echt echt niet begrijp) en ik me het niet herinner dat het 50 euro was.

    Nu zegt mijn baas dat het nog steeds geen bewijs is, want het kan op een ander moment fout gegaan zijn (iemand die geld uit de kassa genomen heeft om iets te kopen van nodige producten maar niet heeft opgeschreven of op een foute plaats heeft opgeschreven, oid). Hij gaat het geld naar de vrouw overstorten, maar wilt mij nog steeds geloven, wat ik ontzettend lief vind. We zouden gewoon camera's moeten hebben, want die hebben we niet :')

    Pooh ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik hiermee moet. Ik ben er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat het niet zo was, en dit klinkt alsof ik mijn fout niet wil toegeven, maar het is nu gewoon zo... Ik heb echt zo'n dubbel gevoel hierbij.

    UPDATE

    Ik heb gevraagd naar het kassaverschil (hij heeft niet het precieze aantal gezegd), maar was duidelijk meer dan 30. Daarom is er dus nog steeds een onzekerheid. Ik vind dit best wel een rotte situatie, aangezien we er nog stééds niet over uit zijn. De klant heeft intussen haar 'gestolen geld' teruggekregen, en voor mijn baas is het dus opgelost (hij is niet kwaad op me of zo), maar ik voel me er gewoon nog steeds een beetje slecht bij. :'D

    [ bericht aangepast op 25 juni 2017 - 22:53 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Catmint schreef:
    Oei....
    Al antwoord gehad?


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Zolang jij ervan overtuigd bent dat je het juist hebt gedaan, dan denk ik dat de kans groot is dat het ook goed is gegaan. Anders heb je, je vergist, maar fouten maken is menselijk. Hoewel het dus ook een trucje van de klant kan zijn geweest, heb wel eens vaker van dat soort verhalen gehoord.

    Rot voor jou, ik hoop dat het verlossende telefoontje snel komt en goed nieuws brengt.

    Ik heb het een keer gehad toen ik contant betaalde en het werd ontkend. Nadien heb ik daar alleen nog maar met pin betaald. En een keer dat degene achter de kassa teveel had aangeslagen en daar (helaas) pas later achter kwam.


    Physics is awesome

    Ai, vervelend zoiets. :/
    Ik heb eens betaald in het studentenrestaurant toen ze me vroegen hoeveel ik nu weer gegeven had, 10 of 20. Ben wel eerlijk geweest haha. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Er is een website notalwaysright.com en notalwaysworking.com waar vaker mensen bij kassa's wel eens de kassamedewerker proberen op te lichten of gelijk te halen bij de manager. Maar het hoeft ook niet zo te zijn soms vergissen ze zich wel. Maar het kan wel.

    Ik hoop dat je snel gebeld wordt, lijkt me helemaal niet fijn met dit gevoel te zitten wachten.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Dat lijkt me echt ontzettend vervelend. Heb je al iets gehoord?


    26 - 02 - '16

    UPDATE

    Mijn baas heeft gebeld en er was een kassaverschil (nu voel ik me best rot hahhaa aangezien ik het echt echt echt niet begrijp) en ik me het niet herinner dat het 50 euro was.

    Nu zegt mijn baas dat het nog steeds geen bewijs is, want het kan op een ander moment fout gegaan zijn (iemand die geld uit de kassa genomen heeft om iets te kopen van nodige producten maar niet heeft opgeschreven of op een foute plaats heeft opgeschreven, oid). Hij gaat het geld naar de vrouw overstorten, maar wilt mij nog steeds geloven, wat ik ontzettend lief vind. We zouden gewoon camera's moeten hebben, want die hebben we niet :')

    Pooh ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik hiermee moet. Ik ben er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat het niet zo was, en dit klinkt alsof ik mijn fout niet wil toegeven, maar het is nu gewoon zo... Ik heb echt zo'n dubbel gevoel hierbij.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2017 - 23:56 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het is in ieder geval zeker dat je het niet expres hebt gedaan, toch? Dit soort dingen slaat je brein gewoonweg niet op, zeker niet in het langetermijngeheugen. Lief dat hij je vertrouwt en ook goed dat hij het geld gaat overstorten, maar jij hoeft je er niet schuldig over te voelen, ook al zou ik precies hetzelfde doen en voelen als ik in jouw schoenen zou staan.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2017 - 23:05 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    goud schreef:
    Mijn baas heeft gebeld en er was een kassaverschil (nu voel ik me best rot hahhaa aangezien ik het echt echt echt niet begrijp) en ik me het niet herinner dat het 50 euro was.

    Nu zegt mijn baas dat het nog steeds geen bewijs is, want het kan op een ander moment fout gegaan zijn (iemand die geld uit de kassa genomen heeft om iets te kopen van nodige producten maar niet heeft opgeschreven of op een foute plaats heeft opgeschreven, oid). Hij gaat het geld naar de vrouw overstorten, maar wilt mij nog steeds geloven, wat ik ontzettend lief vind. We zouden gewoon camera's moeten hebben, want die hebben we niet :')

    Pooh ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik hiermee moet. Ik ben er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat het niet zo was, en dit klinkt alsof ik mijn fout niet wil toegeven, maar het is nu gewoon zo... Ik heb echt zo'n dubbel gevoel hierbij.


    Was het verschil dan precies 30 euro?
    Wel lastig, zeg!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Was het verschil dan precies 30 euro?
    Wel lastig, zeg!


    Dat ga ik morgen vragen, tbh, want dat wil ik ook wel zeker weten :/ ik ben alleszins niet ontslagen x)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Groffsauce schreef:
    DIt is zo vervelend aan klanten
    Mij is aangeleerd het geld wat ik van de klant krijg altijd nog uit de la te houden tot im het wisselgeld heb terug gegeven zodat als ze zeuren ik het makkelijk kan aantonen, misschien handig?


    maar dat had ik gedaan x) wij moeten dat altijd doen, alleen had ik het toen al weggestoken want ze zei het pas toen ze haar wisselgeld had en ik haar spullen ging inladen


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    JA, DiT H EB IK OOK GEHAD.

    Een vrouw die betaalde met 20, beweerde dat ze met 50 betaald had en boos werd.

    Maar ik wist zeker dat ze met 20 betaald had, omdat we briefjes van 50 gelijk af moeten romen, en ik heb toen niet onder de kassa gebukt, daar was ik vrij zeker van. + mn leidinggevende kon de cameraabeelden terugbekijken dus dat was wel heel chill


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dit is wel een hele bekende truc om op te lichten die de vrouw gebruikt.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Dit is wel een hele bekende truc om op te lichten die de vrouw gebruikt.


    Dit inderdaad. Heel vaak wordt deze manier gebruikt voor de bekende wisseltruc (die er inmiddels op nog meer verschillende manieren zijn), je wordt dusdanig van de wijs gebracht dat je aan jezelf gaat twijfelen terwijl het negen van de tien keer niet jouw fout is.

    Ik ben heel erg benieuwd wat het kasverschil is geweest en of het klopt met wat je zelf berekend had. Toch lijkt het me sterk dat je er naast zit, gezien je zo zeker overkomt dat daar niet over te twijfelen valt. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Canagan schreef:
    (...)

    Dit inderdaad. Heel vaak wordt deze manier gebruikt voor de bekende wisseltruc (die er inmiddels op nog meer verschillende manieren zijn), je wordt dusdanig van de wijs gebracht dat je aan jezelf gaat twijfelen terwijl het negen van de tien keer niet jouw fout is.

    Ik ben heel erg benieuwd wat het kasverschil is geweest en of het klopt met wat je zelf berekend had. Toch lijkt het me sterk dat je er naast zit, gezien je zo zeker overkomt dat daar niet over te twijfelen valt. ^^


    Mja, mijn baas heeft dus gebeld dat er degelijk een kassaverschil is dus nu ben ik helemaal van de wijs, eigenlijk... (update staat een paar postst eerder)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    goud schreef:
    (...)

    Mja, mijn baas heeft dus gebeld dat er degelijk een kassaverschil is dus nu ben ik helemaal van de wijs, eigenlijk... (update staat een paar postst eerder)


    Maar wat je baas ook wel had mogen zeggen is de grootte van het kasverschil. Als er een kasverschil is van ±30, dan is het logischer dat het met de situatie te maken heeft dan een kasverschil van bijv. €0,10 oid.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh