• Het is me net opgevallen dat ik 4 jaar, 12 maanden, 1 dagen en 4 uur lid ben van Quizlet.
    Er zitten twaalf maanden in een jaar, dus ik zou eigenlijk vijf jaar en een dag lid moeten zijn. Of ben ik nou dom?

    Hoe zit dat? Is dit een fout of wordt er doorgeteld tot 13 maanden?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Het duurt altijd even voordat het omspringt (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Dat is hoe het systeem telt. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Dat is hoe het systeem telt. ;-)


    Heeft dat dan met schrikkeljaren te maken misschien? Of het verschil in dagen per maand? Zomaar een vraagje hoor ^^


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Heeft dat dan met schrikkeljaren te maken misschien? Of het verschil in dagen per maand? Zomaar een vraagje hoor ^^

    Goh, het is ooit uitgelegd hoor, maar ik kan mij niet meer herinneren hoe het kwam. Ik baseer me op een topic in het verleden. ;')

    Het is in ieder geval zo dat als je bijvoorbeeld op 26 juni hier exact twee jaar zit, je pas op 27 juli zal zien dat je hier 2 jaar zit. Je loopt nog een maand rond met" x jaar, 12 maanden en x dagen".

    Edit: ik wist dat het niet klopte, maar nu vraag ik me eigenlijk gewoon af of het écht aan het systeem ligt (dus hoe zoiets geprogrammeerd wordt) of dat Q ergens een maand/getal over slaat.
    Want ik ben eens naar mijn tijd gaan kijken en ik sta op 11 maanden, terwijl het 10 maanden moet zijn. "9 jaar 11 maanden 2 weken 18 uur". Volgens het systeem zou ik op 10 juli 10 jaar lid van Q zijn, terwijl het eigenlijk op 10 augustus is.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 10:04 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Goh, het is ooit uitgelegd hoor, maar ik kan mij niet meer herinneren hoe het kwam. Ik baseer me op een topic in het verleden. ;')

    Het is in ieder geval zo dat als je bijvoorbeeld op 26 juni hier exact twee jaar zit, je pas op 27 juli zal zien dat je hier 2 jaar zit. Je loopt nog een maand rond met" x jaar, 12 maanden en x dagen".

    Edit: ik wist dat het niet klopte, maar nu vraag ik me eigenlijk gewoon af of het écht aan het systeem ligt (dus hoe zoiets geprogrammeerd wordt) of dat Q ergens een maand/getal over slaat.
    Want ik ben eens naar mijn tijd gaan kijken en ik sta op 11 maanden, terwijl het 10 maanden moet zijn. "9 jaar 11 maanden 2 weken 18 uur". Volgens het systeem zou ik op 10 juli 10 jaar lid van Q zijn, terwijl het eigenlijk op 10 augustus is.



    Hmm... Vreemd XD Vanaf wanneer wordt je online tijd eigenlijk gerekend?

    Edit: 5 jaar 5 maanden 6 dagen 3 uur, dit staat er bij mij. Ik ben 2 februari lid geworden 5 jaar geleden, dus ook de 6 dagen klopt niet. Ik denk echt dat er in het systeem iets mis gaat met de schrikkeljaren, verschil dagen van de maand, of iets dergelijks.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 11:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Vreemd dat er bij jullie maanden, dagen en uren bij staan. Bij mij staat er gewoon 8 jaar geleden. ( Als ik er dan over 8 jaar heen gaan met mijn muis staat erop: lid sinds: 22 juli 2008, 9:59) of berekenen jullie dat zelf?

    Bij online tijd staat er 6 maanden en 15 uur (Ik vind dat een erg rare manier van bereken om eerlijk te zijn :x)


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Vreemd dat er bij jullie maanden, dagen en uren bij staan. Bij mij staat er gewoon 8 jaar geleden. ( Als ik er dan over 8 jaar heen gaan met mijn muis staat erop: lid sinds: 22 juli 2008, 9:59) of berekenen jullie dat zelf?

    Bij online tijd staat er 6 maanden en 15 uur (Ik vind dat een erg rare manier van bereken om eerlijk te zijn :x)


    Nee, het staat op je profiel onder het kopje 'badges' en als je dan naar beneden scrolt zie je je statistieken.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Yukimura schreef:
    (...)

    Nee, het staat op je profiel onder het kopje 'badges' en als je dan naar beneden scrolt zie je je statistieken.

    Oh, dom moment van me, sorry.

    Bij mij staat het er inderdaad ook zo. Tijd lid: 8 jaar 12 maanden 5 dagen 3 uur.

    Misschien dat er bij het programmeren een foutje is gemaakt? Het is me eigenlijk nooit echt opgevallen om eerlijk te zijn.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 13:26 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Maar er klopt dus helemaal geen reet van.

    Ik ben lid sinds 23 juli 2012 en Quizlet zegt dat ik al 4 jaar 12 maanden 2 dagen 20 uur lid ben.

    In feite is dat ik 1799 dagen lid ben en dat zijn 60 maanden. Dat is 4 jaar en 12 maanden, want het duurde 161 dagen tot 1 januari 2013. Dus 161 + 365 (2013) + 365 (2014) + 365 (2015) + 366 (2016) + 177 ( 26 juni 2017) = 1799

    Oké, Quizlet gebruikt dezelfde formule als ik. En ik heb bij het omrekenen naar maanden en jaren geen rekening gehouden met schrikkeljaren. Naja, dat kan ik dus niet bekritiseren lol.
    Ik denk dat ik mijn antwoord heb. Qua dagen ben ik 4 jaar 12 maanden 2 dagen 20 uur lid, alleen qua datum niet.


    look at the stars, look how they shine for you;