• Lieve users!

    Zoals al wat langer bekend was, is het bemiddelaarsteam onderbemand. Dit betekent dat het tijd is voor nieuwe verkiezingen.

    Net zoals de vorige keren zal de verkiezing uit twee delen bestaan. De eerste ronde bestaat uit het sturen van een motivatiebrief. De bemiddelaars en enkele moderatoren zullen op basis van deze brieven een selectie van tien kandidaten maken. Deze tien kandidaten worden op het forum bekend gemaakt en vervolgens krijgen users drie weken de tijd om kennis te maken met deze kandidaten, die elk een stukje van maximaal honderd woorden mogen schrijven. Dit is de tweede ronde. Het staat de users vrij om deze kandidaten vragen te stellen in het daarvoor aangemaakte topic. Deze vragen mogen variëren van persoonlijke vragen (leeftijd, studie, bemiddelaarservaring) tot vragen die gaan over de manier waarop deze persoon bemiddelingszaken zou aanpakken. Na deze drie weken mag iedereen een stem uitbrengen op de kandidaat waarvan hij/zij vindt dat het de beste aanvulling voor het team is. De twee kandidaten met de meeste stemmen zullen bemiddelaar worden.

    Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, hoe jong of oud je ook bent. Je hoeft niet per se over ervaring te beschikken, als je maar goed kunt verwoorden waarom deze taak bij jou past.

    Ben je al enthousiast? Mooi zo, maar weet je wat deze taak precies inhoud? Neem snel een kijkje onder de spoilerknop zodat je in je motivatiebrief kunt ingaan op de punten die belangrijk zijn.

    Positie van bemiddelaars in de crew

    Wij werken veel samen met de moderators, maar maken geen deel uit van het moderatorteam en zijn onafhankelijk van hen. Dit houdt in dat wij modtopics kunnen zien en dat wij daarop kunnen reageren, maar de taken van een moderator kunnen wij niet uitvoeren. Wij zien er als bemiddelaars op toe dat de moderators onpartijdig blijven en wij kunnen hun adviseren. Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators, maar onze functie is dan ook slechts adviserend en niet wethoudend. Door onze onafhankelijkheid ten opzichte van de moderators en met de toegang die wij hebben tot het modforum zijn wij uitermate geschikt om zowel interne als externe enquêtes in te zamelen over de moderatoren. Daarbij houden wij ook een oogje in het zeil tijdens verkiezingen, om te controleren of die eerlijk verlopen. Wij hebben daarentegen zeer weinig met de bèta-readers te maken.

    Functie van de bemiddelaars


    Bemiddelen

    Onze voornaamste taak is natuurlijk het bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen hiermee instemmen. Deze aanvragen tot bemiddeling kunnen op verschillende manieren bij ons binnenkomen. Als er twee mensen zodanig ruzie hebben dat dit gemeld wordt bij de moderators, dan geven zij dit aan ons door. Wij nemen dan contact op met de ruziemakers en vragen ze dan of ze behoefte hebben aan bemiddeling. Het kan ook zijn dat users zelf naar ons toe stappen omdat ze ruzie hebben.
    Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en ze te begeleiden met het uitpraten van hun ruzie. Tijdens een ruzie willen beide partijen vaak niet meer tegen elkaar praten, waardoor het idee van een tussenpersoon interessant is. Vaak zijn de users enkel maar geïrriteerd bij het lezen van elkaars berichten, waardoor de teksten vol woorden staan die ze eigenlijk niet willen neerschrijven. Dankzij een tussenkomst van een bemiddelaar krijgen de users de tijd om hun emoties te laten afkoelen. Doordat wij een schets maken van het probleem en de users hun goedkeuring geven voordat wij het naar de tegenpartij sturen, komen de teksten veel minder over als een woedeaanval en krijgen de users de tijd om al hun problemen in één bericht aan te kaarten. Overhaaste berichten vervallen dus tijdens deze vorm van bemiddeling waardoor het probleem al snel wordt opgelost door de rust die terugkeert tussen beide users.
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen en wij zijn hierbij slechts een begeleider. Wij lossen de ruzies niet op, maar wij helpen de partijen wel om samen tot een oplossing te komen. Natuurlijk is het hierbij belangrijk dat beide partijen hierbij mee instemmen. Als een van de twee niet wil, dan houdt het helaas op. Wij kunnen argumenten aandragen om iemand te overtuigen, maar we gaan mensen niet dwingen met ons te werken. Bemiddeling is vrijblijvend en vind los van inmenging van de moderators plaats.
    Natuurlijk kan het ook voorkomen dat er een conflict is tussen users en het moderatorteam of een van de moderatoren afzonderlijk. Aangezien de users niet op het modforum kunnen komen en het gehele moderatorteam als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen kan het erg lastig zijn om direct te communiceren tussen de twee partijen. Wij zullen in dit geval optreden als de vertegenwoordiger van de user.

    Raad geven

    Het gebeurt ook vaak dat een user ten einde raad is tijdens een probleem of ruzie en eerder raad vraagt in plaats van een tussenpersoon die de ruzie probeert op te lossen. Dit kan op verschillende manier gebeuren, door tips te geven of door te helpen met het opbouwen van een verontschuldiging.

    Luisterend oor

    Een bemiddelaar is er niet enkel om een ruzie te begeleiden, maar kan zich ook opstellen als een aanspreekpunt. Dit is voornamelijk belangrijk binnen de crew. Soms voelt een moderator zich niet goed bij de eindconclusie van een zaak of bij de behandeling van een zaak. Het komt dan voor dat de moderator in kwestie haar hart even bij ons lucht. In dit geval is de bemiddelaar dus voornamelijk een luisterend oor.


    Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om er een in te dienen!


    Er zijn een aantal vragen in je motivatiebrief die wij sowieso graag beantwoord zouden zien worden.

    - Wat motiveert je om bemiddelaar te worden?
    - Waarom vind jij jezelf geschikt voor deze functie?
    - Wat wil je graag bereiken als bemiddelaar?
    - Wat zie je onder de taak van bemiddelaar?

    Meedoen kan tot en met 13 juli.

    Indien je nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

    Veel succes en wie weet ben jij binnenkort een nieuw crewlid van Quizlet.

    Liefs,

    De bemiddelaars
    Margot (Baudelaire) en Megan (Kalanithi)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 11 juli 2017 - 20:49 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 juli 2017 - 9:26 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Hallo, niks te doen, lees dan mijn nieuwe HP story : How it all went wrong • Draco
    Daag x

    abcdefz schreef:
    Hallo, niks te doen, lees dan mijn nieuwe HP story : How it all went wrong • Draco
    Daag x


    Ik denk dat je beter ff een topic kan aanmaken, en niet in random topics gaan promoten.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Even een mt ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Een MT.
    Ik ga een poging wagen (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik twijfel zo erg oeps


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    succes iedereen! <3


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Je hebt nog een week om in te schrijven!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hoe gaat het bij iedereen?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Nog steeds twijfel :Y)


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Waar zit de twijfel precies?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Nou, ik twijfel of ik het wel kan. Ik ben bang om zoiets te verpesten ofzo, dat is het grootste punt :')


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Als je bemiddelaar wordt krijg je sowieso goede begeleiding van Megan en mij. Wij helpen met het opstellen van berichten en dergelijke. Ook als je al langer bemiddelaar bent kun je prima vragen of iemand een bericht wil nalezen. Dus als daar je angst zit, hoef je je geen zorgen te maken.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 17:37 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Chlorisse schreef:
    Nou, ik twijfel of ik het wel kan. Ik ben bang om zoiets te verpesten ofzo, dat is het grootste punt :')


    Yup, same. :') Gewoon doen tho.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Inderdaad, gewoon doen ^^
    Je wordt echt niet direct in het diepe gegooid en voor vragen kun je altijd bij de oude bemiddelaars terecht (of bij de mods).


    I am an idiot, I move.

    Ik heb me na lang twijfelen, toch ook aangemeld! (:


    Faith is everything.