• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.
    Dit topic is niet bedoeld om te zeuren of je dagelijkse problemen kwijt te kunnen!


    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.




    Ik vind dat mensen die de taal niet willen leren spreken van het land waarin ze (willen) verblijven, gewoon uitgezet/afgewezen mogen worden, ongeacht een oorlog of niet. Er zou van mijn part een jaar na aankomst een taaltest oid mogen afgenomen worden. Bij kinderen ook, natuurlijk. Het is namelijk belangrijk dat ze goed naar school gaan.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2017 - 22:18 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mensen moeten niet zo snel zeiken als mensen covers doen van rock of happy hardcore en er een totale andere interpretatie aan geven. Nee het nummer wordt niet verkracht het wordt op een andere manier opnieuw tot leven gewekt met een heel andere betekenis.;


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Yellowstone schreef:
    Ik vind dat mensen die de taal niet willen leren spreken van het land waarin ze (willen) verblijven, gewoon uitgezet/afgewezen mogen worden, ongeacht een oorlog of niet. Er zou van mijn part een jaar na aankomst een taaltest oid mogen afgenomen worden. Bij kinderen ook, natuurlijk. Het is namelijk belangrijk dat ze goed naar school gaan.


    This. Al misschien iets soepeler bij kinderen onder achttien. Plus, als ze de wet overtreden mogen ze wat mij betreft ook uitgezet worden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Yellowstone schreef:
    Ik vind dat mensen die de taal niet willen leren spreken van het land waarin ze (willen) verblijven, gewoon uitgezet/afgewezen mogen worden, ongeacht een oorlog of niet. Er zou van mijn part een jaar na aankomst een taaltest oid mogen afgenomen worden. Bij kinderen ook, natuurlijk. Het is namelijk belangrijk dat ze goed naar school gaan.


    Helemaal mee eens! Het is alleen zo jammer dat je meteen wordt uitgemaakt voor racist als je zulke dingen zegt...

    Ergens kan ik er gewoon niet tegen als Nederlanders in het Engels zeggen dat ze in "Holland" wonen, in plaats van in "the Netherlands".
    Holland zijn twee provincies van Nederland, Noord en Zuid. TWEE van de twaalf provincies zijn dat...


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hannibal_Lecter schreef:
    (...)

    Helemaal mee eens! Het is alleen zo jammer dat je meteen wordt uitgemaakt voor racist als je zulke dingen zegt...


    Ja omg. Dan ben je direct een vieze racist. Echt irritant want het is gewoon een weloverwogen idee. Ik vind ook dat ze na betasting of verkrachting van een vrouw (of man of kind als dat bekend wordt) ook direct het land uit mogen. Bij andere criminele zaken eigenlijk ook, maar verkrachting e.d. gaat ook over hoe je tegen vrouwen aan kijkt en de normen en waarden van NL (en überhaupt mag verkrachting harder bestraft worden in NL maar zo kan ik heel erg afdwalen haha)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Yellowstone schreef:
    Ik vind dat mensen die de taal niet willen leren spreken van het land waarin ze (willen) verblijven, gewoon uitgezet/afgewezen mogen worden, ongeacht een oorlog of niet. Er zou van mijn part een jaar na aankomst een taaltest oid mogen afgenomen worden. Bij kinderen ook, natuurlijk. Het is namelijk belangrijk dat ze goed naar school gaan.



    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hannibal_Lecter schreef:
    (...)

    Helemaal mee eens! Het is alleen zo jammer dat je meteen wordt uitgemaakt voor racist als je zulke dingen zegt...


    JA HAHA. Vandaar dat ik dacht dat het enorm unpopular ging zijn en ik haat over me heen zou krijgen, haha. :'D Maar weet je, het is echt niet onmogelijk om als kind een taal te leren (natuurlijk wel op niveau van de leeftijd gezien). Toen ik in België kwam, deed ik er een half jaar of zo over om Nederlands te leren en ik kon toen al prima volgen op school. Ik sprak zelfs beter Nederlands dan andere (buitenlandse) kinderen in mijn klas, en kijk waar ik nu sta (cat) Uiteindelijk is het ook goedgekomen met mij x)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    McDonnelly schreef:
    Ergens kan ik er gewoon niet tegen als Nederlanders in het Engels zeggen dat ze in "Holland" wonen, in plaats van in "the Netherlands".
    Holland zijn twee provincies van Nederland, Noord en Zuid. TWEE van de twaalf provincies zijn dat...

    Same^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Gadot schreef:
    (...)

    This. Al misschien iets soepeler bij kinderen onder achttien. Plus, als ze de wet overtreden mogen ze wat mij betreft ook uitgezet worden.


    Bij kinderen is het meer op het niveau dat behaald kan worden per leeftijd gezien. Zolang ze maar goed meekunnen op school, want vaak zijn het die kinderen die in hun kleuterjaren niet naar school gaan (aangezien het in België, ik weet niet of dat in Nederland ook zo is, niet verplicht is om elke dag naar de kleuterschool te gaan. Schoolplicht is pas vanaf de basisschool). Maar je leert enorm veel op de kleuterschool oa sociale contacten, cultuur en taal, waardoor ze nog een grotere achterstand krijgen en uiteindelijk jaren moeten dubbelen, etc. Dan kom je gewoon in een vicieuze cirkel terecht, want die mensen gaan geen of een laag diploma behalen en kunnen op hun beurt weer niet zorgen voor hun kinderen.

    Met mensen die gewoon mee kunnen met onze maatschappij en culturele activiteiten, want ja, er is wellicht een groot verschil, heb ik geen probleem. Je bent in West-Europa, pas je aan en toon respect naar onze cultuur.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    McDonnelly schreef:
    Ergens kan ik er gewoon niet tegen als Nederlanders in het Engels zeggen dat ze in "Holland" wonen, in plaats van in "the Netherlands".
    Holland zijn twee provincies van Nederland, Noord en Zuid. TWEE van de twaalf provincies zijn dat...


    HAHAAHA belg zijnde, als ik het heb over Nederland Nederlands zeg ik Hollands. Sorreh, ik weet heus wel dat het verkeerd is, maar het is gewoon gemakkelijker.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    HAHAAHA belg zijnde, als ik het heb over Nederland Nederlands zeg ik Hollands. Sorreh, ik weet heus wel dat het verkeerd is, maar het is gewoon gemakkelijker.

    Dat hoor ik niet heel veel trouwens dat mensen "Hollands" spreken in plaats van "Nederlands". Misschien is dat echt zo'n Belgen-dingetje. (;


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Bij kinderen is het meer op het niveau dat behaald kan worden per leeftijd gezien. Zolang ze maar goed meekunnen op school, want vaak zijn het die kinderen die in hun kleuterjaren niet naar school gaan (aangezien het in België, ik weet niet of dat in Nederland ook zo is, niet verplicht is om elke dag naar de kleuterschool te gaan. Schoolplicht is pas vanaf de basisschool). Maar je leert enorm veel op de kleuterschool oa sociale contacten, cultuur en taal, waardoor ze nog een grotere achterstand krijgen en uiteindelijk jaren moeten dubbelen, etc. Dan kom je gewoon in een vicieuze cirkel terecht, want die mensen gaan geen of een laag diploma behalen en kunnen op hun beurt weer niet zorgen voor hun kinderen.

    Met mensen die gewoon mee kunnen met onze maatschappij en culturele activiteiten, want ja, er is wellicht een groot verschil, heb ik geen probleem. Je bent in West-Europa, pas je aan en toon respect naar onze cultuur.


    De leeftijd van 4 tot 7 jaar is cruciaal om een tweede taal te leren (dus als je het leert als tweede taal en niet als tweede moedertaal). Als ze in die periode naar school gaan en dus elke dag bezig zijn met die tweede taal (dus praten, lezen, spelen, puzzelen - eigenlijk alles in de kleuterklassen / groep 3 van Nederlands basisonderwijs) gaat het eigenlijk vanzelf.

    Wat je veel ziet is dat er op de middelbare (en tegenwoordig ook basis) school er weer een accent wordt gevormd, vaak terwijl ze dat in eerste instantie niet hadden. Dit doen veel buitenlanders om een soort "club" te vormen en hun eigen identiteit te profileren. (Er zijn dus ook niet Marokkaanse mensen die wel een Marokkaans accent hebben, omdat ze bij die groep willen zijn en zo hun buitenlandse identiteit 'showen').

    Er zijn dus ook heel veel jongeren die het eigenlijk wel heel precies kunnen, maar het niet doen om bepaalde redenen.

    Daarbij hangt het ook heel erg van het land af waar ze vandaan komen. Wat ik heb geleerd is dat bij Marokkaans mensen, de taal niet heel belangrijk is. Je kunt dus ook op en top Marokkaan zijn, zonder de taal (volledig) te spreken. Bij Turkse mensen is dat dus totaal andersom. De taal is zo'n belangrijk onderdeel van de cultuur als Turks zijnde. Daarom vinden veel oudere mensen die naar Nederland komen het moeilijk om de Turkse taal los te laten en Nederlands te leren.

    Oké i'm so sorry dit was even mijn hele cursus van de universiteit. Maar ik vond het zo interessant en zo passend bij de discussie dat het er even ongecontroleerd als diarree uit kwam :D

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 11:02 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Mannen met een sterke kaaklijn, mooie cheekbones, langer dan 6'/1.80m en met een sixpack zijn nou eenmaal mijn type.
    En daar is helemaal niks mis mee.

    Ik hoef niet al die andere mannen ook aantrekkelijk te vinden, omdat de media vind dat we iedereen knap, aantrekkelijk en waardevol moeten vinden.
    Want toevallig voel ik geen enkele aantrekkingskracht tot veel van die mannen.
    En dat is 100% okay. Want velen zijn wel door hun aangetrokken, maar ga me dan niet als een of andere hoer beschouwen als ik ze niet knap vind.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Vrouwen die niet tegen naroepen kunnen maar wel mannen nastaren of naroepen, zijn hypocriet.


    26 - 02 - '16