• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.
    Dit topic is niet bedoeld om te zeuren of je dagelijkse problemen kwijt te kunnen!


    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.




    Weggooiwashand schreef:
    Voor mij is religie de grootste leugen op aarde.

    ik ben zelf een agnost, maar vind geloof juist een van de belangrijkste dingen op aarde


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Weggooiwashand schreef:
    Voor mij is religie de grootste leugen op aarde.



    weet je wel wat religie inhoudt?

    iedereen heeft een religie anders waren we allemaal suïcidaal

    merk op: er is een nuance tussen religie en godsdienst
    merk op: er is een nuance tussen de dogma's en de interpretaties


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kirkman schreef:
    Oké, dit is wss een heel onpopulaire mening en ik wil hier zeker niemand mee kwetsen.

    Ik vind streefdoelen wanneer het gaat om gewicht echt onzin, mensen hechten te veel waarde aan zo'n getalletje. Het enige waarnaar je zou moeten streven, is gezond zijn.


    True!!
    Veel mensen willen dan ook 10 kilo afvallen in 1 maand en dat is gewoon heftig ongezond.


    Over religie: ik vind religie juist heel mooi en ik vind het jammer dat ik niet-gelovig ben. Het geeft hoop en vertrouwen en liefde en het is echt heel mooi. (Behalve bij extremisten dan maar oké)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    True!!
    Veel mensen willen dan ook 10 kilo afvallen in 1 maand en dat is gewoon heftig ongezond.


    Over religie: ik vind religie juist heel mooi en ik vind het jammer dat ik niet-gelovig ben. Het geeft hoop en vertrouwen en liefde en het is echt heel mooi. (Behalve bij extremisten dan maar oké)


    religie is niet enkel geloven in een god(sdienst)

    religie is ook zingeving en spiritualiteit


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    religie is niet enkel geloven in een god(sdienst)

    religie is ook zingeving en spiritualiteit


    Sorry ik ben verward. Heb ik dat ergens gezegd??


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Yellowstone schreef:
    (...)


    weet je wel wat religie inhoudt?

    iedereen heeft een religie anders waren we allemaal suïcidaal

    merk op: er is een nuance tussen religie en godsdienst
    merk op: er is een nuance tussen de dogma's en de interpretaties

    daarom is het zo belangrijk haha!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    M0NA schreef:
    (...)

    Sorry ik ben verward. Heb ik dat ergens gezegd??


    nee ik heb net dat gezegd (twee post hierboven) (wat ik zonet heb gezegd)
    naar wat verwijst je 'dat' überhaupt?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind alle aandacht rondom overleden Tijn de Nagellakker echt vreselijk. Ik snap niet dat mensen hierdoor geraakt worden.


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Ik vind alle aandacht rondom overleden Tijn de Nagellakker echt vreselijk. Ik snap niet dat mensen hierdoor geraakt worden.

    Hm wil je dat uitleggen? Ik vind het goed dat er eindelijk een grote actie is voor onderzoek naar kinderkanker. Zonder onderzoek geen genezing.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hm wil je dat uitleggen? Ik vind het goed dat er eindelijk een grote actie is voor onderzoek naar kinderkanker. Zonder onderzoek geen genezing.


    Natuurlijk moet er onderzoek plaatsvinden. Maar ik ga niet ineens € 10 doneren aan zo'n onderzoeksinstelling, alleen omdat Tijntje zo'n zielig terminaal ventje is. Hoe sneu het ook mag zijn, ik voel niets bij dit verhaal. Hetzelfde geldt voor reclamespotjes voor SOS Kinderdorp en dat soort organisaties. Mij overtuig je niet met een huilend jochie zonder huis of een meisje dat haar moeder is verloren door HIV.


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)

    Natuurlijk moet er onderzoek plaatsvinden. Maar ik ga niet ineens € 10 doneren aan zo'n onderzoeksinstelling, alleen omdat Tijntje zo'n zielig terminaal ventje is. Hoe sneu het ook mag zijn, ik voel niets bij dit verhaal. Hetzelfde geldt voor reclamespotjes voor SOS Kinderdorp en dat soort organisaties. Mij overtuig je niet met een huilend jochie zonder huis of een meisje dat haar moeder is verloren door HIV.


    Naar mijn mening is dit best respectloos. Tijn is een van de vele kinderen die heel veel pijn lijden en nooit een normaal leven kunnen leiden omdat ze zo snel sterven. Tijn heeft op eigen initiatief iets heel moois opgezet, dat kun je van anderen niet zeggen.


    Kaur schreef:
    (...)

    Naar mijn mening is dit best respectloos. Tijn is een van de vele kinderen die heel veel pijn lijden en nooit een normaal leven kunnen leiden omdat ze zo snel sterven. Tijn heeft op eigen initiatief iets heel moois opgezet, dat kun je van anderen niet zeggen.

    Hoezo ben ik respectloos? Ik zeg toch niet dat ik tegen onderzoek ben? Sterker nog, ik studeer biologie en wil juist nieuwe behandelingen ontwikkelen als ik eenmaal ben afgestudeerd.
    Ik leg alleen uit dat ik niet vatbaar ben voor sneue verhalen. Dat je het daar niet mee eens bent, oké. Dat accepteer ik. Maar ik kan er ook niets aan doen dat die op mij geen indruk maken.


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)
    Hoezo ben ik respectloos? Ik zeg toch niet dat ik tegen onderzoek ben? Sterker nog, ik studeer biologie en wil juist nieuwe behandelingen ontwikkelen als ik eenmaal ben afgestudeerd.
    Ik leg alleen uit dat ik niet vatbaar ben voor sneue verhalen. Dat je het daar niet mee eens bent, oké. Dat accepteer ik. Maar ik kan er ook niets aan doen dat die op mij geen indruk maken.


    ". . . omdat Tijntje zo'n zielig terminaal ventje is." Dát is respectloos. Het is heel mooi dat je dat studeert, maar zonder mensen als Tijn die meer dan 3 miljoen euro ophalen, kún je die behandelingen niet zoeken omdat daar geen geld voor is.


    Iversen schreef:
    (...)
    Hoezo ben ik respectloos? Ik zeg toch niet dat ik tegen onderzoek ben? Sterker nog, ik studeer biologie en wil juist nieuwe behandelingen ontwikkelen als ik eenmaal ben afgestudeerd.
    Ik leg alleen uit dat ik niet vatbaar ben voor sneue verhalen. Dat je het daar niet mee eens bent, oké. Dat accepteer ik. Maar ik kan er ook niets aan doen dat die op mij geen indruk maken.


    Ik moet zeggen dat ik de hype en "oh het is zo zielig" ook niet echt fantastisch vind. We wisten allemaal dat hij dood zou gaan, hij heeft nog iets heel moois gedaan, en nu is hij daadwerkelijk dood. Ik snap niet wat daar zielig aan is.

    Neemt niet weg dat ik het een mooie actie vind, en ook heel knap van zo'n jonge jongen.

    @Iversen, misschien had je het wel wat netter kunnen verwoorden, maar ik snap je boodschap.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Klaver schreef:
    (...)
    ik ben zelf een agnost, maar vind geloof juist een van de belangrijkste dingen op aarde


    Yellowstone schreef:
    (...)


    weet je wel wat religie inhoudt?

    iedereen heeft een religie anders waren we allemaal suïcidaal

    merk op: er is een nuance tussen religie en godsdienst
    merk op: er is een nuance tussen de dogma's en de interpretaties


    Ik zei dat ik het de grootste leugen vind. En leugens kunnen best goede effecten hebben, maar dat betekend niet dat het geen leugen is.
    En met religie bedoelde ik het geloven in God/Goden (dit is een van de/de meest gebruikte betekenis van religie).

    Ik ben niet tegen religie, mensen mogen van mij best geloven in een god. Dat heeft 9/10 keer echt geen effect op mij.
    Daarbij kan religie zowel positieve als negatieve effecten hebben op de samenleving. Maar dat betekend niet dat het geen leugen kan zijn (of voor mij 'is')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]