• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.
    Dit topic is niet bedoeld om te zeuren of je dagelijkse problemen kwijt te kunnen!


    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.




    Cosmonaut schreef:
    Ik vind echt dat die tablet/laptopklassen en scholen compleet debiel zijn. We zitten al genoeg op onze 'devices', geef gewoon boeken jezus. Die ouders kunnen de helft van de tijd niet eens meer een peperdure 'device' betalen.


    Ja echt helemaal mee eens.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Beau van Erven Dorens, Ruben Nicolai en Frans Bauer zijn wat mij betreft gevallen sterren die niet meer op tv hoeven komen.


    oi, suzy

    Cosmonaut schreef:
    Ik vind echt dat die tablet/laptopklassen en scholen compleet debiel zijn. We zitten al genoeg op onze 'devices', geef gewoon boeken jezus. Die ouders kunnen de helft van de tijd niet eens meer een peperdure 'device' betalen.


    Het lost wat dat betreft wel het probleem van inkt- en papierconsumptie op scholen op. Nu denk ik niet dat er veel studenten zullen zijn die geen laptop hebben (aangezien we het praktisch sowieso nodig hebben), maar moest het financieel niet lukken, kan de school goedkopere laptops aanbieden door te investeren in groepsaankopen oid. Boeken zijn geen duurzame studiemedia, dus volgens mij is het wel ecologisch beter, oh, en studieboeken zijn anders ook wel pittig duur, hoor (:

    In Denemarken wordt het in bijna alle scholen zo gedaan. Ik denk dat het meer voordelen heeft dan nadelen.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 15:04 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Het lost wat dat betreft wel het probleem van inkt- en papierconsumptie op scholen op. Nu denk ik niet dat er veel studenten zullen zijn die geen laptop hebben (aangezien we het praktisch sowieso nodig hebben), maar moest het financieel niet lukken, kan de school goedkopere laptops aanbieden door te investeren in groepsaankopen oid. Boeken zijn geen duurzame studiemedia, dus volgens mij is het wel ecologisch beter, oh, en studieboeken zijn anders ook wel pittig duur, hoor (:

    In Denemarken wordt het in bijna alle scholen zo gedaan. Ik denk dat het meer voordelen heeft dan nadelen.


    This. Ik ben wel blij dat mijn middelbare gewoon boeken had tho, want dat vind ik persoonlijk veel fijner leren dan van een schermpje. Op mijn middelbare school was het vaak zo dat je de boeken aan het begin van het jaar moest op halen, en aan het eind weer inleveren. Iemand in het jaar na jou krijgt dan jouw oude boeken, dus valt opzich nog wel mee qua papierverbruik.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gadot schreef:
    (...)

    This. Ik ben wel blij dat mijn middelbare gewoon boeken had tho, want dat vind ik persoonlijk veel fijner leren dan van een schermpje. Op mijn middelbare school was het vaak zo dat je de boeken aan het begin van het jaar moest op halen, en aan het eind weer inleveren. Iemand in het jaar na jou krijgt dan jouw oude boeken, dus valt opzich nog wel mee qua papierverbruik.


    Yep, haha, boeken zijn wel handig, maar invulcursussen vind ik echt nutteloos. Wij doen ook aan leenboeken, maar alsnog zijn die ontzettend duur, tbh. Ik geloof dat het zeker op een 300 euro per jaar komt (voor enkel de huurboeken). Ik bedoel maar, 300 euro maal zes (aantal jaren op middelbare), volgens mij is dat echt wel al een laptop of twee, haha. Dat haal je er echt wel uit, want je doet echt wel meer met een laptop dan enkel voor school werken.


    - Oh ja, en mensen met een lager inkomen krijgen (in België toch) een studiebeurs.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 15:26 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Yep, haha, boeken zijn wel handig, maar invulcursussen vind ik echt nutteloos. Wij doen ook aan leenboeken, maar alsnog zijn die ontzettend duur, tbh. Ik geloof dat het zeker op een 300 euro per jaar komt (voor enkel de huurboeken). Ik bedoel maar, 300 euro maal zes (aantal jaren op middelbare), volgens mij is dat echt wel al een laptop of twee, haha. Dat haal je er echt wel uit, want je doet echt wel meer met een laptop dan enkel voor school werken.


    - Oh ja, en mensen met een lager inkomen krijgen (in België toch) een studiebeurs.


    In Nederland worden boeken op de middelbare vergoed door de overheid, volgens mij. Ik vind 300 nog meevallen haha. Voor mijn studieboeken nu betaal ik soms voor één boek 300 euro.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ^ Ik had het over de middelbare school, niet uni/hoger onderwijs ter verduidelijking. Boeken worden inderdaad hier in Nederland grotendeels vergoed, maar ik heb zelf dus meegemaakt dat je bij die device klassen dus perse een specifiek apparaat moest hebben wat super duur was (hier is dus geen vergoeding voor), ga maar na als je 3 of 4 kinderen hebt. Ik denk niet dat volledig devices de oplossing is. Ik ben voor duurzame oplossingen maar dit is geen duurzaam alternatief. Daarbij komt nog kijken dat we dus al zo onmeunig veel op onze devices spenderen dat het ook niet gezond is voor ons. Schermkijken is niet goed voor een langere tijd, het is veel makkelijker om afgeleid te raken en lang niet zo betrouwbaar als boeken oid. Maarja mijn mening is dan ook de meer onpopulaire one. :'D


    The truth is out there.

    Gadot schreef:
    (...)

    In Nederland worden boeken op de middelbare vergoed door de overheid, volgens mij. Ik vind 300 nog meevallen haha. Voor mijn studieboeken nu betaal ik soms voor één boek 300 euro.


    Eeeeecht? Ew. Zou in België ook wel mogen, haha.

    Maar dat zijn cursussen van de middelbare school. Die kosten gemiddeld tussen de 20 tot 100 euro (aankoopprijs: afhankelijk van het vak, afhankelijk van de graad). Meestal hebben we meerdere handboeken voor een vak (voor geschiedenis heb ik er drie, like, kunnen ze dat niet in één boek doen...)

    Boeken voor de universiteit zijn iets eh, geavanceerder, haha. Alsnog veel, maar begrijpelijker.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik hou niet van de geur van versgemaaid gras.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    Ik hou niet van de geur van versgemaaid gras.

    Ja! Same! _O_


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    BlueJays schreef:
    Ik hou niet van de geur van versgemaaid gras.

    Oh ik vind dat echt lekker ruiken :Y)


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik vind Tumblr geen kut niets aan.

    Boekennerd schreef:
    Ik vind Tumblr geen kut niets aan.

    same haha beetje stereotypische reden van mij, maar die "label hype" irriteert mij zwaar. een vriendin van mij wist eerst niet eens wat biseksueel was en na een maand tumblr moest ze hoognodig een binder kopen, en identificeerde ze zich als nonbinary en lipstick lesbian (no clue wat het is maar k). ja ik ben vrijwel zeker dat ze al die labels van tumblr haalt aangezien ze steeds plaatjes ervan laat zien mij, met de vraag welke ik ben :'). ik ben een mens en val op mensen, wat vind je daarvan looolll.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaver schreef:
    (...)
    same haha beetje stereotypische reden van mij, maar die "label hype" irriteert mij zwaar. een vriendin van mij wist eerst niet eens wat biseksueel was en na een maand tumblr moest ze hoognodig een binder kopen, en identificeerde ze zich als nonbinary en lipstick lesbian (no clue wat het is maar k). ja ik ben vrijwel zeker dat ze al die labels van tumblr haalt aangezien ze steeds plaatjes ervan laat zien mij, met de vraag welke ik ben :'). ik ben een mens en val op mensen, wat vind je daarvan looolll.


    Omg dit is zo waar.
    Ik zit wel op tumblr, maar echt in een uithoek met drie volgers ofzo haha. En dat soort plaatjes zie ik dus tegenwoordig niet meer voorbij komen jeej


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Omg dit is zo waar.
    Ik zit wel op tumblr, maar echt in een uithoek met drie volgers ofzo haha. En dat soort plaatjes zie ik dus tegenwoordig niet meer voorbij komen jeej

    hahahahaha
    blijkbaar heeft elke label zn eigen vlag
    maar blijkbaar ben ik er zo onverschillig over
    ("tfuck is een lipstick lesbian dan weer") en ben ik een van de mensen die mensenrechten dwarsboom en steun ik haar niet in het "zichzelf zijn"
    ok
    ik ben nou wel benieuwd wat het is lol


    LaAt ZiEn WiE jE bENt