• Ik zit nu al heel lang met een som en snap bij god niet waarom iets niet -3p maar +3p
    WaArOM???


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Abrakadabra....poef ='D
    Eeeeh, nee geen idee. Wellicht dat ik er twee jaar geleden nog enigzins iets van had gesnapt,maar nu snap ik niet eens waar je mee bezig bent :')


    You were born original, don't die as a copy.


    zoals deze ook, waarom moet die P nou weg?????
    cri


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ohja oeps met die gedeeld door bedoel ik keer maar ik schreef dus gedeeld door op, im confused ok


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Min en min maakt plus?
    Sorry, anders zou ik het ook niet weten. Ik heb mijn wiskundeskills diep begraven (of verbrand, hoe je het noemen wilt...) nadat ik mijn diploma behaald had een aantal jaar geleden. :')


    Smile. You're beautiful. <3

    Kijk eens heel goed naar de - tussen de twee hoofdtermen ;)
    Je doet (pq+5q)-(pq-3p). Je krijgt dus pq+5q-pq--3p, dus wordt de 3p +.


    Stenenlikker

    SPECS schreef:
    Abrakadabra....poef ='D
    Eeeeh, nee geen idee. Wellicht dat ik er twee jaar geleden nog enigzins iets van had gesnapt,maar nu snap ik niet eens waar je mee bezig bent :')

    ik snap zelf ook niet waarmee ik bezig ben, na de toets is het ctrl alt delete


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    oooh oke, dat klopt min en min is plus, maaar het is geen keer toch? maar ik moet de bovenste twee (teller heet zoiets toch?) als keer zien?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaver schreef:


    zoals deze ook, waarom moet die P nou weg?????
    cri


    Onder staat 10p x 2q, dat maakt dus 20pq. Dat had je geloof ik even gemist.
    Dan wordt het vanzelfsprekend 35p/20pq, dus kan je de p wegdelen.


    Stenenlikker

    Klaver schreef:
    (...)
    ik snap zelf ook niet waarmee ik bezig ben, na de toets is het ctrl alt delete


    Herkenbaar, vooral wiskunde.... :')


    You were born original, don't die as a copy.

    Stenenlikker schreef:
    (...)

    Onder staat 10p x 2q, dat maakt dus 20pq. Dat had je geloof ik even gemist.
    Dan wordt het vanzelfsprekend 35p/20pq, dus kan je de p wegdelen.

    oke maar zijn het dus geen aparte termen? want pq is niet het zelfde als p, ik dacht dat je iets alleen mocht wegstrepen als het beiden dezelfden zijn.
    maar tnx! ben blij dat ik ff dit topic nog open 😅


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaver schreef:
    oooh oke, dat klopt min en min is plus, maaar het is geen keer toch? maar ik moet de bovenste twee (teller heet zoiets toch?) als keer zien?


    Welke som bedoel je? De eerste of de tweede?


    Stenenlikker

    Klaver schreef:
    (...)
    oke maar zijn het dus geen aparte termen? want pq is niet het zelfde als p, ik dacht dat je iets alleen mocht wegstrepen als het beiden dezelfden zijn.
    maar tnx! ben blij dat ik ff dit topic nog open 😅


    Dat is hetzelfde als je 25x^2 : 5x = 5x.

    Desondanks x^2 en x niet hetzelfde zijn. Misschien niet het allerbeste voorbeeld, maar het werkt in principe hetzelfde met pq / p
    p valt dan weg, want p : p = 1.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2017 - 18:26 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Klaver schreef:
    (...)
    oke maar zijn het dus geen aparte termen? want pq is niet het zelfde als p, ik dacht dat je iets alleen mocht wegstrepen als het beiden dezelfden zijn.
    maar tnx! ben blij dat ik ff dit topic nog open 😅


    Nouja, 35p/p=35, dus zo ook 20pq/q=20p. Want pq is pxq, twee termen die dus met elkaar vermenigvuldigd worden. Als je daarboven ook px35 hebt staan, mag je de p dus wegdelen.
    Je moet alleen wel opletten met wat er in de termen staat, want zodra er een + of - in verschijnt, mag dit niet meer.


    Stenenlikker

    ah oke heel erg bedankt!
    is het trouwens oke als ik door de loop van de avond nog meer foto's post als ik er niet uitkom?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Is goed hoor en graag gedaan!


    Stenenlikker