• Ik zit nu al heel lang met een som en snap bij god niet waarom iets niet -3p maar +3p
    WaArOM???


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Yellowstone schreef:
    je mag enkel wegdelen als je deelt met een getal dat zowel van de teller als van de noemer een factor is. indien je teller of noemer een som/verschil is, moeten de alle getallen die factor bezitten.


    oh ja dat verduidelijkt al heel wat


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Yellowstone schreef:
    (...)

    ik heb die ontbonden in factoren (:

    aah oke, ik ga de som nu nog eens maken en kijken hoe ver ik kom


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ik heb het op een andere manier gedaan nu (volgens mij is deze makkelijker)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    nee ik kom er nog steeds niet uit, hoe moet ik het gaan ontbinden in factoren?

    -jeetje ik voel me echt heeel erg dom-

    iig al ontzettend bedankt dat jullie zo goed helpen!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Yellowstone schreef:
    ik heb het op een andere manier gedaan nu (volgens mij is deze makkelijker)


    yes alweer een stapje verder, die manier is inderdaad wat makkelijker. ik snap wat je doet maar het is echt een probleem dat ik hier nooit zelf op zou komen


    LaAt ZiEn WiE jE bENt


    dit is alle theorie die het boek geeft


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaver schreef:
    (...)
    yes alweer een stapje verder, die manier is inderdaad wat makkelijker. ik snap wat je doet maar het is echt een probleem dat ik hier nooit zelf op zou komen


    het vergt gewoon oefening (: sommige mensen zien meteen wat ze moeten doen, andere niet.
    Wiskunde is het zien van de juiste oplossing. Je kan het niet vanbuiten leren.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Klaver schreef:
    nee ik kom er nog steeds niet uit, hoe moet ik het gaan ontbinden in factoren?

    -jeetje ik voel me echt heeel erg dom-

    iig al ontzettend bedankt dat jullie zo goed helpen!


    Je moet het kleinste gemene veelvoud zoeken (: als dat er niet is, kan je her niet ontbinden en vereenvoudigen.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2017 - 19:55 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    het vergt gewoon oefening (: sommige mensen zien meteen wat ze moeten doen, andere niet.
    Wiskunde is het zien van de juiste oplossing. Je kan het niet vanbuiten leren.

    i know i know, ik heb die vaardigheden helaas nooit gehad. ik ben nu twee hele middagen bezig geweest met wiskunde B en dit is het laaste wat ik nog niet snap


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaver schreef:


    dit is alle theorie die het boek geeft


    Het blijft natuurlijk wel belangrijk om de theorie van de vorige lessen/jaren mee te nemen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik kijk naar de afbeelding voor 0,5 seconde en werd er meteen alweer aan herinnerd waarom ik Wiskunde heb laten vallen.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Je moet het kleinste gemene veelvoud zoeken (: als dat er niet is, kan je her niet ontbinden en vereenvoudigen.

    oke, dus bij die bovenste stap heb jij 9 • 3 • x^2 • x^4 gedaan
    alleen ik zelf zou x^2 • x^3 gedaan hebben
    want 2 •4 is geen 6 maar ik mis vgm nu het hele punt dan?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Manoeuvre schreef:
    Ik kijk naar de afbeelding voor 0,5 seconde en werd er meteen alweer aan herinnerd waarom ik Wiskunde heb laten vallen.

    haha die grapjassen die wiskunde geven wilden in de eerste instantie ons deze sommen met de toets laten maken zonder rekenmachine en tussenstappen
    sorry maar hoe?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaver schreef:
    (...)
    oke, dus bij die bovenste stap heb jij 9 • 3 • x^2 • x^4 gedaan
    alleen ik zelf zou x^2 • x^3 gedaan hebben
    want 2 •4 is geen 6 maar ik mis vgm nu het hele punt dan?


    Nee, bij de vermenigvuldiging van x'en moet je de exponenten optellen: x^2 . x^3 = x^5

    Enkel bij een macht van een macht van x vermenigvuldig je: (x^3)^2 = x^6

    Deze theorie staat op de pagina uit je handboek die je hebt gepost in dit topic (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Nee, bij de vermenigvuldiging van x'en moet je de exponenten optellen: x^2 . x^3 = x^5

    Enkel bij een macht van een macht van x vermenigvuldig je: (x^3)^2 = x^6

    Deze theorie staat op de pagina uit je handboek die je hebt gepost in dit topic (:

    ohja en tussen haakjes wel keer
    mijn god ik haal echt alles door elkaar, ik laat deze som ff staan en kijk er morgen weer ff helder naar. ik ben iig stukken verder gekomen.
    hartstikke bedankt!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt