• Serieus, ik was net even kwaad. Ik erger me kapot aan mijn buren... Het ding is, mijn buren praten al een tijdje niet meer tegen ons, omdat we hun sleutels niet meer bij wilde houden als ze op vakantie gingen en ook deels omdat onze achterbuurvrouw ons tegen elkaar heeft opgezet. Belachelijk dus, maar whatever.
    Maar goed, ze beginnen echt te ver te gaan. Ze gaan mensen opzoeken om die aan hun kant te krijgen, om dan hardop te vertellen hoe wij apen en gorillas zijn om maar problemen te kunnen zoeken. Goed, wij reageren niet, omdat we niet zo laag gevallen zijn. Nu een maand of twee geleden vonden we twee keer op een week tijd geschilde en gekookte groente en aardappelen in onze voortuin. We wisten natuurlijk niet wie dit had gedaan, tot vandaag. Ik stond net aan het raam van mijn kamer (ik slaap aan de kant van de straat en kan dus uitkijken op onze voortuin). Wat zag ik? Ik zag hoe twee doekjes schuin van hiernaast in onze tuin vielen en daarna hoorde ik hoe ze het raam met een harde klap dichtgooide.
    Sorry, maar zijn dit nog volwassen mensen? Dit slaat toch nergens op?! Oh ja, er lag ook nog een sjalot bij, dus die hadden ze ook meegegooid, like wauw... Voelen ze zich nu stoer of zo? Net zoals ze hun stomme struik maar aan onze kant door de draad laten groeien... Zucht.

    Hebben jullie ooit zoiets met jullie buren meegemaakt?


    16 - 09 - '17

    Ah jezus, wat kinderachtig weer.
    Spreek ze er alsjeblieft op aan, of eventueel zelfs iemand van de buurtpolitie ofzo. Gewoon om ze eens lekker te laten schrikken, zodat ze ophouden met dat gedoe.
    Het is niet meer de kleuterschool. Geez.

    Ik heb gelukkig alleen maar leuke buren die je met allerlei dingen willen helpen als je problemen hebt, thank god haha c:
    (Ze passen op de kat als we op vakantie zijn, ze lenen ons hun dure tuinspullen, ze helpen met het in elkaar zetten van bepaalde dingen, het maken van dingen, ze hebben een bedrijfje waardoor wij korting krijgen als we bepaalde dingen willen laten maken, etc. Dit zijn van mn buren aan allebei de kanten btw).


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Wat weggooiwashand basically zegt. Praat er met je buren over, want dit kan echt niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik was sowieso wel van plan om eens te gaan aanbellen hiernaast.


    16 - 09 - '17

    ^ Of je ouders spreken ze aan, want 'volwassenengesprek'. Ik ken ze niet, maar vanuit dit topic denk ik dat ze niets aannemen van een 'kind'.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Cataholic schreef:
    ^ Of je ouders spreken ze aan, want 'volwassenengesprek'. Ik ken ze niet, maar vanuit dit topic denk ik dat ze niets aannemen van een 'kind'.


    Als 23-jarige denk ik dat ik het recht wel heb? Zeker als je ouders niet staan te springen om een confrontatie aan te gaan, maar dit kan niet door blijven gaan. De buren hun zoon is iets van een 20 of 21 en doet ook weleens het woord voor hen, maar die denkt sowieso dat hij de man is.


    16 - 09 - '17

    Wat een kinderachtig gedoe van hen. -.- Dat ze bewust dingen in jullie tuin gaat gooien, echt... Wat denken ze wel. Hopelijk stopt het als je ze aanspreekt. En anders zoals Weggooiwashand al zei: politie erbij halen.

    Wij hebben gelukkig geen last van onze buren, maar ook niet echt een band met hen. Wel zijn ze vriendelijk en maken ze af en toe een praatje met ons. En we krijgen altijd een kerstkaartje.


    Ik wil een tuin vol egels

    Reigns schreef:
    (...)

    Als 23-jarige denk ik dat ik het recht wel heb? Zeker als je ouders niet staan te springen om een confrontatie aan te gaan, maar dit kan niet door blijven gaan. De buren hun zoon is iets van een 20 of 21 en doet ook weleens het woord voor hen, maar die denkt sowieso dat hij de man is.

    Natuurlijk heb je het recht wel! Ik bedoelde het ook niet aanvallend of iets, meer zovan dat ik die gedachte van ze krijg, maar zoals ik ook al zei: ik ken ze natuurlijk niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Cataholic schreef:
    (...)
    Natuurlijk heb je het recht wel! Ik bedoelde het ook niet aanvallend of iets, meer zovan dat ik die gedachte van ze krijg, maar zoals ik ook al zei: ik ken ze natuurlijk niet.


    Ik nam het niet aanvallend op, hoor (:
    Maar ik snap je wel.


    16 - 09 - '17

    Gooit hun zoon ook rotzooi?
    Zo niet, misschien moet je anders met hem gaan praten en niet meteen met zijn ouders.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik zou je ouders met de ouders van de buren in gesprek laten gaan. Alhoewel je zelf 23 bent, ben ik van mening dat het niet echt jouw taak is om dit op te pakken. Daarnaast zou ik gewoon rustig blijven, want met z'n burenruzie is alles ineens te veel – jij hebt bijvoorbeeld ook beschreven dat hun struik over jullie draad groeit, terwijl dat anders misschien geen probleem geweest zou zijn.
    Blijf rustig en laat je niet kennen. Dan is voor hun het doel er ook snel vanaf. Daarbij: laat je ouders het oplossen.


    @Kim, de zoon doet lekker mee. Hun dochter doet wel normaal, maar die is veel jonger.
    @Kaur, de struik was wel al lang een probleem, haha.


    16 - 09 - '17

    ^Als die dochter inderdaad veel jonger is, zal met haar praten ook niet super veel zin hebben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ken zulk soort buren, trust me. :'D Na enkele jaren hebben we enige vorm van contact gewoon opgegeven. Ik zou erover praten, zeker als ze zo doen. Wij hebben er relatief weinig last van, maar als ze werkelijk zulke dingen flikken, lijkt praten mij het beste.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Kun je hun gedrag niet proberen te filmen? En dan zo laten inzien dat ze associaal bezig zijn?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Pfff... Dat is echt gewoon zo laag. Triest gewoon.