• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bowtytee schreef:
    nog iemand problemen heeft met tampons inbrengen? Doet heel erg veel pijn. Weet niet of het komt omdat ik het niet goed steek of omdat ik droog ben maar ik heb het gegoogled en ik kwam uit op vaginitus ofzo. Heeft operaties nodig of anders kan je nooit zonder pijn seks hebben en ben heel erg in paniek lmao


    Nooit zelf doktertje spelen op Google. :') of ergens anders op het internet

    Uit je berichtje maak ik op dat je maagd bent, klopt dat? Dan kan het zijn dat je daaronder gewoon erg smal bent en het daarom pijn doet. Of dat de mond van je baarmoeder dieper/gekant ligt.


    everything, in time

    MacGyver schreef:
    (...)

    Tampons is het enige wat voor mij werkt en het natuurlijk goed schoonhouden.


    Tampons zijn oprecht heel erg pijnlijk voor mij, dus dat is niet echt een optie :/

    [ bericht aangepast op 7 aug 2017 - 19:33 ]

    Bowtytee schreef:
    nog iemand problemen heeft met tampons inbrengen? Doet heel erg veel pijn. Weet niet of het komt omdat ik het niet goed steek of omdat ik droog ben maar ik heb het gegoogled en ik kwam uit op vaginitus ofzo. Heeft operaties nodig of anders kan je nooit zonder pijn seks hebben en ben heel erg in paniek lmao


    Eerste paar keer waren niet leuk, het gaat nu beter. Ik heb ook last gehad met eruit halen en dat gaat nu gelukkig ook beter. Ik denk dat het komt/kwam omdat je onbewust toch gespannen bent en bij mij gaat een tampon inbrengen als mijn ongesteldheid al redelijk op gang is. Anders gaat het een stuk stroever, zelfde probleem als het bijna over is.


    Physics is awesome

    Frey_ schreef:
    (...)

    Tampons zijn oprecht heel erg pijnlijk voor mij, dus dat is niet echt een optie :/


    Dat is naar. Het gaat nu eenmaal sneller ruiken omdat het gaat broeien en bloed in combinatie met zweet ruikt niet echt top.


    Physics is awesome

    Ik heb zoveel last van pms >.>.


    No growth of the heart is ever a waste

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat is naar. Het gaat nu eenmaal sneller ruiken omdat het gaat broeien en bloed in combinatie met zweet ruikt niet echt top.


    Klopt, dat vind ik dus zo naar :/

    Maar welke tampons gebruiken jullie dan? Want je hebt er met en zonder applicator.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hoe graag ik ook zou mee praten, dat kan ik niet. En mensen kunnen wel vrolijk zeggen dat je geluk hebt omdat je er nog steeds geen last van hebt en het zoveeeel pijn doet. Geloof me als je twee jaar of misschien nog wel meer later bent dan al je vrienden heb je echt het gevoel dat er iets niet goed met je is.

    God moest echt even mijn frustaties dumpen, alvast sorry als iemand zich aangevallen voelt, al denk ik het niet, just to be sure ^^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Patholoog schreef:
    Maar welke tampons gebruiken jullie dan? Want je hebt er met en zonder applicator.


    Ik zonder. Is het makkelijker/fijner om het met een applicator te doen?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik zonder. Is het makkelijker/fijner om het met een applicator te doen?


    Ik vind persoonlijk van niet. Maar als je last zou hebben met inzetten, is het misschien wel fijn? Ik weet het niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Heeft hier iemand ervaring met de divacup/mooncup?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Heeft hier iemand ervaring met de divacup/mooncup?


    Ja, toevallig ik. Ik heb de OrganiCup.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben 21 en al 7 jaar onregelmatig. :') Heb weinig last van mijn menstruatie, alleen vaak de eerste dag(en) mijn rug en buik. Bloed wel veel.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lyrea schreef:
    Hoe graag ik ook zou mee praten, dat kan ik niet. En mensen kunnen wel vrolijk zeggen dat je geluk hebt omdat je er nog steeds geen last van hebt en het zoveeeel pijn doet. Geloof me als je twee jaar of misschien nog wel meer later bent dan al je vrienden heb je echt het gevoel dat er iets niet goed met je is.

    God moest echt even mijn frustaties dumpen, alvast sorry als iemand zich aangevallen voelt, al denk ik het niet, just to be sure ^^

    ik snap je wel hoor. Ik ga niet zeggen dat ik het gevoel herken, want ik kreeg ze op mijn 14, denk ik, maar ik kan wel begrijpen dat het niet leuk is. Hoe oud ben je? Want tegen mij is altijd gezegd dat als je ze op je 15/16/17 nog altijd niet hebt, je best eens een dokter kan raadplegen.

    Sorry als dit niet is wat je wilde horen.


    <3

    Amica schreef:
    (...)
    ik snap je wel hoor. Ik ga niet zeggen dat ik het gevoel herken, want ik kreeg ze op mijn 14, denk ik, maar ik kan wel begrijpen dat het niet leuk is. Hoe oud ben je? Want tegen mij is altijd gezegd dat als je ze op je 15/16/17 nog altijd niet hebt, je best eens een dokter kan raadplegen.

    Sorry als dit niet is wat je wilde horen.


    Nee deze reactie is beter dan de meeste :')
    Ik ben nu zestien jaar oud geworden, een paar dagen terug (27 juli) en we hebben contact met een dokter. Mijn zusje bezoekt namelijk om het halve jaar het ziekenhuis want ze heeft geen schildklier en daar zeggen ze dat er niks aan de hand is zolang ik blijf groeien wat nog het geval is maar het blijft lastig. Het is gewoon iets waar ieder meisje vanaf haar 15de wel ongeveer over mee kan praten en het kan daardoor soms best rot zijn als je dat niet kan. Sta je daar met een mond vol tanden zachtjes te vertellen dat je nog steeds geen "echte" vrouw bent. Ach ja I'll deal with it, zolang ik af en toe lekker mijn frustraties eruit kan gooien overleef ik het ook wel ^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."