• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik gebruik de eerste paar dagen afwisselend tampons en mijn menstrual cup. De laatste dagen als het een beetje slapjes is, doe ik ook wel maandverband of inlegkruisjes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    VeniVidiVici schreef:
    OMG ik ben zo blij. Ik keek verkeerd op mn app en ik dacht dat ik precies in survivalkamp ongesteld zou worden, maar het is een week daarvoor! Dus als het goed is heb ik hoogstens nog een kleine bloeding de eerste dag. Echt ik deed een dansje toen ik dat zag.

    Oh yeah! Maar wat voor app gebruik je? Misschien dat het handig is als ik die ook ga gebruiken.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Eggsy schreef:
    (...)
    Oh yeah! Maar wat voor app gebruik je? Misschien dat het handig is als ik die ook ga gebruiken.


    Ik gebruik P-tracker. Heel fijne app, alleen jammer dat je reclame krijgt, maar ja.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb echt medelijden met sommige mensen. Als ik dan hoor hoeveel pijn.

    Ik heb eigenlijk nooit veel gehad met mijn ongesteldheid, vanaf begin al zo regelmatig als wat geweest. En soms beetje last van mijn rug/buik. Not much. Al komt er ook nog eens een zeldzame keer voor dat ik een huilbui of migraine heb, die laatste komt vaak in combinatie met stress (':

    Ja ik heb een paar jaar geleden heel erg last gehad van pijnen, wat bleek? Toen ik stopte met de pil werden mijn menstruatieklachten minder, echt super vreemd. Dus nu slik ik een ander soort pil maar, en mijn lichaam heeft nu zoiets: alles dumpen in twee dagen en klaar. Gek genoeg, niets te klagen dus.

    Dit klinkt heel opschepperig als ik het nog eens doorlees, zo is het echt niet bedoeld, sorry

    [ bericht aangepast op 16 aug 2017 - 8:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Asgard schreef:
    @Eggsy. Ik gebruik tampons en maandverband. Vooral de eerste dagen zijn tampons heel erg fijn. Dan voel ik me net iets minder vies en maak ik me minder zorgen over doorlekken, omdat ik als ik een tampon in heb ook altijd een maandverband in doe.

    @Leliana. Ik heb dat ook de laatste tijd, dat ik zo in huilen kan uitbarsten. Dat begint de week voordat ik ongesteld word en duurt meestal tot halverwege mijn ongesteldheid.



    Echt heel erg. Ik had van de week een gigantische huilbui en ik wist gewoon echt niet waarom. Gewoon super erg huilen en voelde me heel erg overwhelmed terwijl er helemaal niks specifieks was. Dit is de eerste keer in een jaar tijd dat ik het uberhaupt zo heftig heb. D:


    The truth is out there.

    @Mare Thanks! Ik ga 'm eens bekijken!

    @Danique Mag ik jouw lijf hebben? Ik wil ook nauwelijks last hebben als ik ongesteld ben. :c


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik heb eerlijk gezegd medelijden met iedereen, want ik heb nooit pijn of last, eigenlijk. Het enige waar ik over kan klagen is de hoeveelheid, want die was vroeger echt abnormaal. :') Maar met de pil lijkt dat toch wat vermindert te zijn.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    VeniVidiVici schreef:
    (...)

    Ik gebruik P-tracker. Heel fijne app, alleen jammer dat je reclame krijgt, maar ja.


    Is het icoon/pictogram/plaatje van de app op je telefoon een bloem? Want dan heb ik hem ook.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Is het icoon/pictogram/plaatje van de app op je telefoon een bloem? Want dan heb ik hem ook.


    Ja, die heb ik (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Een goeie app om je menstruatie mee bij te houden is trouwens Clue! Ik gebruik het nu een paar maanden en het bevalt er goed. Je kan vanalles bijhouden: stemming, cravings, hoe veel je slaapt, sport, motivatie/productiviteit etc. En hij is gratis!


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik mag sinds vandaag weer, bijna een week te vroeg maar oké. Had vandaag in gelukkig niks bijzonders gepland dus liep niet rond met een rode vlek in m'n broek of iets haha.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Oei, dat is wel vervelend dat het ineens een week te vroeg komt. Ik heb vaker gehad dat het bijna een week te laat was, maar te vroeg?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    @Hale

    Dat is dan een geluk bij een ongeluk, dat je niks bijzonders had gepland. Wel vervelend dat het te vroeg komt. Dat heb ik volgens mij nog niet gehad. Wel eens te laat geweest. Ben je misschien de laatste tijd gestresst geweest? Want ik hoorde dat veel stress ervoor kan zorgen dat je regelmaat kan worden verstoord.


    Physics is awesome

    De rode shit is er weer, hate it...


    16 - 09 - '17

    Ik ben gelukkig nu zelf op de helft. Dinsdag is mijn laatste dag gelukkig alweer.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."