• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    niets is zo erg als voor de allereerste keer je regels krijgen op scoutskamp waar je geen degelijke wc hebt noch bijstand van je moeder noch wetende wat je moet doen (me anno 2014)


    aangezien we allemaal meisjes zijn synchroniseren we en ben je gegarandeerd ongesteld op kamp - wat een pret :W


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben zo hard ongesteld nu. Jeej. En morgenavond blijf ik ook nog eens bij le bf slapen, dus dat wordt lachen met het wisselen van dingen, want hij woont alleen met zijn vader (geen prullenbak etc.). Dus ja.
    Oh ja, en daarna krijg ik het koperspiraaltje ingezet, en gaan mijn periodes heftiger worden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb meestal van tevoren hoofdpijn, ik ben emotioneler en mijn (onder) rug gaat pijn doen. Nog meer dames die last hebben van hun rug in plaats van hun buik? Want mijn buik blijft vrijwel pijnloos (klopt af) en in het begin vond ik dat raar, want ik dacht dat je buik pijn hoorde te doen.

    O en hebben jullie ook wel eens last van dat je meer gaat drinken/eten vlak voordat je ongesteld wordt? Ik heb het af en toe. Nu ik meer drink, mer ik wel dat het zeldzaam wordt.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    Ik heb meestal van tevoren hoofdpijn, ik ben emotioneler en mijn (onder) rug gaat pijn doen. Nog meer dames die last hebben van hun rug in plaats van hun buik? Want mijn buik blijft vrijwel pijnloos (klopt af) en in het begin vond ik dat raar, want ik dacht dat je buik pijn hoorde te doen.

    O en hebben jullie ook wel eens last van dat je meer gaat drinken/eten vlak voordat je ongesteld wordt? Ik heb het af en toe. Nu ik meer drink, mer ik wel dat het zeldzaam wordt.


    Ik had vroeger veel last van rugpijn, en dat is over gegaan naar buikpijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Leonis schreef:
    (...)
    Het ongesteld worden zelf gek genoeg niet dramatisch? Ik bedoel, je raakt eraan gewend. Waar ik wel altijd vreselijk veel moeite mee heb gehad, was het onderwerp op zichzelf. Reclames van Always, wanneer anderen erover praatten etc. Ik vind het helemaal leuk dat ik aan het eind van deze maand begin met hormonen en er dan snel van af zal zijn, maar ik ga het nog 1000 keer toffer vinden dat ik gewoon niet meer het idee zal hoeven hebben dat ongesteldheid iets is wat bij mijn lichaam hoort. Dat het niet meer op mij van toepassing is.
    Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? Het is moeilijk uitleggen. :x

    Je uitleg is duidelijk. En ik ben blij voor je dat je er straks van af bent. Het hoort niet bij jouw lijf, dus weg ermee.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    MacGyver schreef:
    Ik heb meestal van tevoren hoofdpijn, ik ben emotioneler en mijn (onder) rug gaat pijn doen. Nog meer dames die last hebben van hun rug in plaats van hun buik? Want mijn buik blijft vrijwel pijnloos (klopt af) en in het begin vond ik dat raar, want ik dacht dat je buik pijn hoorde te doen.

    O en hebben jullie ook wel eens last van dat je meer gaat drinken/eten vlak voordat je ongesteld wordt? Ik heb het af en toe. Nu ik meer drink, mer ik wel dat het zeldzaam wordt.

    Ik heb behoorlijk wat buikpijn, maar eigenlijk is mijn spierpijn het ergst. Ik heb ook in mijn rug heel hevige spierpijn, en in mijn bovenbenen ook.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Wiarda schreef:
    (...)
    Maar waarom is dat? Omdat je lichaam nog niet uitontwikkeld is en de pil gekke dingen kan doen met je hormonen, of omdat ze je niet willen aanmoedigen om seksueel actief te worden? Alleen omdat je de pil hebt betekent natuurlijk niet dat je daarom meteen op jan en allemans discostick gaat hoppen natuurlijk, lijkt me vet kut als je er zo veel last van hebben en het niet mag vanwege wat preutsheid ):

    Het eerste gelukkig, mijn arts ziet het niet zitten om me hormonen te geven aangezien ik nog mijn puberteit zit (: Preutsheid is er gelukkig, voor zover ik weet, niet mee gemoeid.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Eggsy schreef:
    (...)
    Je uitleg is duidelijk. En ik ben blij voor je dat je er straks van af bent. Het hoort niet bij jouw lijf, dus weg ermee.

    Precies! ^^


    Caution first, always.

    Als ik ongesteld ben joepie, ik mag vanaf woensdag weer... doet m'n alles pijn. Rug, buik, alles.
    De eerste drie dagen voelt het aan alsof iemand keihard van binnen tegen m'n buik aan slaat. En de krampen die ik erbij krijg, zijn echt niet leuk.
    Ik moet pijnstillers gebruiken, anders wil ik alleen maar in foetushouding op de bank liggen en de hele dag janken.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik had vroeger veel last van rugpijn, en dat is over gegaan naar buikpijn.


    In het begin had ik soms last van mijn buik. Maar de rugpijn is niet leuk, lang staan is gewoon geen optie. Ben wel eens wezen winkelen en moeten wachten op de twee mensen voor mij was gewoon al heel pijnlijk.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2017 - 22:09 ]


    Physics is awesome

    Kowalski schreef:
    (...)
    Ik heb behoorlijk wat buikpijn, maar eigenlijk is mijn spierpijn het ergst. Ik heb ook in mijn rug heel hevige spierpijn, en in mijn bovenbenen ook.


    Ik weet niet of het bij mij spierpijn is of niet. Mijn (onder)rug begint meestal eerst te zeuren oftewel pijnlijk maar de pijn valt nog mee en daarna gaat het echt zeer doen. Heftig dat je het ook hebt in je bovenbenen.


    Physics is awesome

    Voor mij is het deze week weer huilen. Ik ben vandaag al een soort van ongesteld geworden. Weinig tot geen bloed, maar zoveel pijn.

    Even een vraagje trouwens:
    Gebruiken jullie alleen maandverband, alleen tampons of allebei als jullie ongesteld zijn? Ik gebruik zelf alleen maandverband.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben plots best wel ongesteld terwijl ik dat normaal nooit ben sinds ik de spiraal heb. Maar ik heb zo last van hormonen. Super emotioneel, moodswings etc. Anderen die hier ook last van hebben?


    The truth is out there.

    @Eggsy. Ik gebruik tampons en maandverband. Vooral de eerste dagen zijn tampons heel erg fijn. Dan voel ik me net iets minder vies en maak ik me minder zorgen over doorlekken, omdat ik als ik een tampon in heb ook altijd een maandverband in doe.

    @Leliana. Ik heb dat ook de laatste tijd, dat ik zo in huilen kan uitbarsten. Dat begint de week voordat ik ongesteld word en duurt meestal tot halverwege mijn ongesteldheid.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    OMG ik ben zo blij. Ik keek verkeerd op mn app en ik dacht dat ik precies in survivalkamp ongesteld zou worden, maar het is een week daarvoor! Dus als het goed is heb ik hoogstens nog een kleine bloeding de eerste dag. Echt ik deed een dansje toen ik dat zag.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.