• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Lyrea schreef:
    (...)

    Nee deze reactie is beter dan de meeste :')
    Ik ben nu zestien jaar oud geworden, een paar dagen terug (27 juli) en we hebben contact met een dokter. Mijn zusje bezoekt namelijk om het halve jaar het ziekenhuis want ze heeft geen schildklier en daar zeggen ze dat er niks aan de hand is zolang ik blijf groeien wat nog het geval is maar het blijft lastig. Het is gewoon iets waar ieder meisje vanaf haar 15de wel ongeveer over mee kan praten en het kan daardoor soms best rot zijn als je dat niet kan. Sta je daar met een mond vol tanden zachtjes te vertellen dat je nog steeds geen "echte" vrouw bent. Ach ja I'll deal with it, zolang ik af en toe lekker mijn frustraties eruit kan gooien overleef ik het ook wel ^

    Al goed dat er niks mis is. Maar ja, het blijft nog altijd niet leuk. :S Ach ja, ze komen wel. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden tho


    <3

    Amica schreef:
    (...)
    Al goed dat er niks mis is. Maar ja, het blijft nog altijd niet leuk. :S Ach ja, ze komen wel. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden tho


    Waarschijnlijk ben ik er over een paar jaar blij mee :')


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Lyrea schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk ben ik er over een paar jaar blij mee :')


    Dat waarschijnlijk.
    Ik was ook laat niet zo laat als jij, maar toch
    Ik weet nog in groep 8 toen was er volgens mij al de helft van de klas ongesteld, en ik nog niet. (Dat is dan 12 jaar)
    Heel vervelend om dan laat te zijn. Nu ik het echter ben, wel was ik blij met mijn late periode. Ik was 14/15 zoiets?
    Achja, als ze er vertrouwen in hebben, komt het vast goed^^

    [ bericht aangepast op 8 aug 2017 - 11:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Leonis schreef:
    Vroeger was dit topic perfect voor me geweest, maar aangezien ik hier over een maand of 2 nooit meer last van zal hebben, huppel ik vrolijk het topic weer uit *O*

    Hoe voelt ongesteld zijn voor jou dan?
    Want ik heb altijd het gevoel dat voor transmannen ongesteld zijn nog 100 keer erger is dan voor vrouwen, omdat het niet hoort dat hun lijven bloed verspreiden vanuit de onderkant.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ongeveer een week voordat ik ongesteld word, heb ik altijd al super veel pijn. Ik merk het aan alles. Ik haat deze emotionele toestand. (no_chears)


    The sun will rise and we will try again.

    ^ Ja, ik herken dat echt. Ik heb soms cycli gehad waarbij ik al een week van te voren pijn had alsof ik ongesteld was. Toen had ik echt zoiets van what the hell?! En PMS is een horror-verhaal apart. Ik zou nu moeten studeren, maar ik heb geen motivatie, noch lichamelijke en mentale energie. Mijn mentale energie gaat momenteel naar het freaken over een issue wat er niet echt is. :')


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik werd voor het eerst ongesteld op mijn elfde :') wel geldt: als je al jong ongesteld wordt is de kans groter dat je ovarium- en baarmoederhalskanker krijgt (en dat effect wordt nog groter als ook je moeder er vroeg bij was).


    oi, suzy

    Jure schreef:
    Ik werd voor het eerst ongesteld op mijn elfde :') wel geldt: als je al jong ongesteld wordt is de kans groter dat je ovarium- en baarmoederhalskanker krijgt (en dat effect wordt nog groter als ook je moeder er vroeg bij was).

    leuk. tof. gezellig.

    (ik was net elf, mijn nicht was tien, mijn oma was negen)

    Maar goed stiekem ben ik erg blij met dit topic want mijn ongesteldheid is echt een fucking ramp soms en ik word er zo moe van

    als in, ik ben nu op het level waarop ik knock out ga van de pijn als ik op mijn eerste dag niet iets van drie ibuprofen neem (paar keer gebeurd, niet erg charmant), en dan nog duizend andere klachten erbij, en op dit punt weet ik gewoon niet meer of dit een medisch ding is of dat ik gewoon fucked ben


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Aaayyy ik ben heel erg ongesteld vandaag. Gisteren begon het en oh mijn god het was verschrikkelijk.


    Tijd voor koffie.

    Oh boy. Ik werd toen ik net 11 was voor het eerst ongesteld en ben op mijn 13e met de pil begonnen omdat het maandverband niet aan te slepen was en ik op alles doorlekte. Was ook sowieso 2 dagen ziek. Ik heb nu alweer een jaar de spiraal dus nu wordt ik godzijdank niet meer ongesteld, en man man man wat is dat heerlijk want het was echt een lijdensweg. :')


    The truth is out there.

    Ah yes, ik ben echt ontzettend blij met dit topic. Kan ik ergens klagen als mijn ongesteldheid weer een ramp is (cat)
    Wat eigenlijk dus elke keer is (':
    Echt, ik sterf soms van de pijn. Om de een of andere reden heb ik altijd de eerste en derde dag enorm veel pijn (?) en zeker de derde dag is het echt vre-se-lijk. En die derde dag was dus gisteren, yay. Het is zo erg dat ik al tig keer naar de gynaecoloog ben gegaan en zij denkt dat de pil de enige oplossing zou zijn, aangezien ik al de zwaarste dosis pijnstillers neem die ik mag. Maar ik ben dertien en zowel de arts zelf als mijn moeder willen dus dat ik nog een paar jaar wacht met de pil, yay (':


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Kowalski schreef:
    Ah yes, ik ben echt ontzettend blij met dit topic. Kan ik ergens klagen als mijn ongesteldheid weer een ramp is (cat)
    Wat eigenlijk dus elke keer is (':
    Echt, ik sterf soms van de pijn. Om de een of andere reden heb ik altijd de eerste en derde dag enorm veel pijn (?) en zeker de derde dag is het echt vre-se-lijk. En die derde dag was dus gisteren, yay. Het is zo erg dat ik al tig keer naar de gynaecoloog ben gegaan en zij denkt dat de pil de enige oplossing zou zijn, aangezien ik al de zwaarste dosis pijnstillers neem die ik mag. Maar ik ben dertien en zowel de arts zelf als mijn moeder willen dus dat ik nog een paar jaar wacht met de pil, yay (':


    Heh? Mijn huisarts zei destijds begin lekker aan de pil want dan wordt je leven infinitely makkelijker. Maarja dat is ook al weer 7 jaar terug. Misschien zijn er nu nieuwe studies die zeggen dat dat echt niet slim is. Werkt Aleve voor jou? Ik deed op de ergste dag altijd gaan slapen met een warme pittenzak op mijn buik, dat hielp mij heel goed met inslapen.


    The truth is out there.

    Ik ben het deze week geworden en ik heb echt nergens last van gehad. Terwijl ik er meestal extra veel last van heb wanneer ik de pil begin te slikken, vaak met een gouden dag waar ik de hele dag de boel onderkots. Maar nu heb ik nergens last van: 3 dagen tamponnetje in en klaar. Alternative universe?


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Kowalski schreef:
    Ah yes, ik ben echt ontzettend blij met dit topic. Kan ik ergens klagen als mijn ongesteldheid weer een ramp is (cat)
    Wat eigenlijk dus elke keer is (':
    Echt, ik sterf soms van de pijn. Om de een of andere reden heb ik altijd de eerste en derde dag enorm veel pijn (?) en zeker de derde dag is het echt vre-se-lijk. En die derde dag was dus gisteren, yay. Het is zo erg dat ik al tig keer naar de gynaecoloog ben gegaan en zij denkt dat de pil de enige oplossing zou zijn, aangezien ik al de zwaarste dosis pijnstillers neem die ik mag. Maar ik ben dertien en zowel de arts zelf als mijn moeder willen dus dat ik nog een paar jaar wacht met de pil, yay (':

    Maar waarom is dat? Omdat je lichaam nog niet uitontwikkeld is en de pil gekke dingen kan doen met je hormonen, of omdat ze je niet willen aanmoedigen om seksueel actief te worden? Alleen omdat je de pil hebt betekent natuurlijk niet dat je daarom meteen op jan en allemans discostick gaat hoppen natuurlijk, lijkt me vet kut als je er zo veel last van hebben en het niet mag vanwege wat preutsheid ):


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Eggsy schreef:
    (...)
    Hoe voelt ongesteld zijn voor jou dan?
    Want ik heb altijd het gevoel dat voor transmannen ongesteld zijn nog 100 keer erger is dan voor vrouwen, omdat het niet hoort dat hun lijven bloed verspreiden vanuit de onderkant.

    Het ongesteld worden zelf gek genoeg niet dramatisch? Ik bedoel, je raakt eraan gewend. Waar ik wel altijd vreselijk veel moeite mee heb gehad, was het onderwerp op zichzelf. Reclames van Always, wanneer anderen erover praatten etc. Ik vind het helemaal leuk dat ik aan het eind van deze maand begin met hormonen en er dan snel van af zal zijn, maar ik ga het nog 1000 keer toffer vinden dat ik gewoon niet meer het idee zal hoeven hebben dat ongesteldheid iets is wat bij mijn lichaam hoort. Dat het niet meer op mij van toepassing is.
    Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? Het is moeilijk uitleggen. :x

    [ bericht aangepast op 11 aug 2017 - 18:36 ]


    Caution first, always.