• Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MacGyver schreef:
    @Hale

    Dat is dan een geluk bij een ongeluk, dat je niks bijzonders had gepland. Wel vervelend dat het te vroeg komt. Dat heb ik volgens mij nog niet gehad. Wel eens te laat geweest. Ben je misschien de laatste tijd gestresst geweest? Want ik hoorde dat veel stress ervoor kan zorgen dat je regelmaat kan worden verstoord.


    Ik ben maandag naar Engeland vertrokken voor 3 maanden, dus zou daar misschien door komen. Eerste keer vliegen, spanning.. dus zou inderdaad best wel kunnen.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2017 - 16:50 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    (...)

    Ik ben maandag naar Engeland vertrokken voor 3 maanden, dus zou daar misschien door komen. Eerste keer vliegen, spanning.. dus zou inderdaad best wel kunnen.


    Je lichaam reageert toch op wat ermee gebeurt. Ik hoop dat je er niet meer last van hebt dan gewoon.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Je lichaam reageert toch op wat ermee gebeurt. Ik hoop dat je er niet meer last van hebt dan gewoon.


    Gelukkig niet meer dan normaal. Ben alleen wat emotioneler dan normaal: de kleinste dingen kunnen me zo wat aan het huilen maken.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    (...)

    Gelukkig niet meer dan normaal. Ben alleen wat emotioneler dan normaal: de kleinste dingen kunnen me zo wat aan het huilen maken.


    Hele late reactie, sorry, dat moet balen zijn geweest.

    Dat heb ik soms voor mijn menstruatie en dan heb ik zoiets van, waarom ben ik zo emotioneel? (Hoewel ik dan niet huil)





    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Hele late reactie, sorry, dat moet balen zijn geweest.

    Dat heb ik soms voor mijn menstruatie en dan heb ik zoiets van, waarom ben ik zo emotioneel? (Hoewel ik dan niet huil)






    Ik heb dat wel eens achteraf dat ik zoiets heb van "goh, dat zou wel eens kunnen zijn omdat ik ongesteld zou moeten worden".


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als ik ongesteld ben dan wil ik altijd een warme kruik, vooral 's avonds in bed is dat heel fijn, maar nu is het daar veel te WARM voor en dat is zo frustrerend want ik wil mijn kruik maar ik wil ook niet vies en plakkerig en bezweet zijn want ik ben al vies genoeg zo D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    Als ik ongesteld ben dan wil ik altijd een warme kruik, vooral 's avonds in bed is dat heel fijn, maar nu is het daar veel te WARM voor en dat is zo frustrerend want ik wil mijn kruik maar ik wil ook niet vies en plakkerig en bezweet zijn want ik ben al vies genoeg zo D:


    Dit ongeveer. Het liefst kruip ik nu onder mijn dekbed en zorg ervoor dat mijn buik goed warm is, maar het is al zo warm. Gisteren had ik dan ook echt moeite met slapen en dat is zo frustrerend.


    Physics is awesome

    Ik had gisteren een enorme huilbui en vanochtend was het ja hoor, ongesteld.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik ben echt blij, ik ga maandag op kamp en ben gister ongesteld geworden (: echt chill. Maar het liefst wil ik nu gewoon de hele dag slapen, alleen heb ik school...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.



    Hoera , het is weer de tijd van de maand waarin de bovenstaande situatie voorkomt. Dus yay


    Firm believer of all that is magic

    Dag 2 van m'n menstruatie en ik ben 2 paracetamol verder. I'm still going strong, period!


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben net weer klaar met ongesteld zijn en het was raar. Normaal heb ik de eerste dag/twee dagen last van mijn buik en rug en bloed ik zeven dagen lang veel, maar nu had ik alleen de avond van tevoren heel lichte buikpijn en bloedde ik vrijwel niet???


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Deze keer was het sneller over dan verwacht. Misschien ligt het aan het weer of dat ik me nu om een andere reden niet lekker voel.


    Physics is awesome

    Oké, ik moet even wat kwijt over 2 weken geleden toen ik dus ongesteld was. Dit is iets wat me echt nog nooit is overkomen en ik heb heel google ook afgezocht waarom dit kon voorkomen en wat ik er aan kon doen.

    Ik had ineens zweertjes aan de zijkant van mijn mond, net aan de binnenkant van m'n lippen en ik had zeer gevoelig tandvlees boven m'n snijtanden en bij 1 kies. Dat tandvlees werd redelijk rood en ook daar leek het alsof er wittige zweertjes op kwamen. Ik heb elke dag gewoon m'n tandengepoetst, dus ik vond het heel raar. 2/3de dag dat ik ongesteld was, kreeg ik een paar witte plekken onder mijn tong (bij het puntje van m'n tong). Ik heb heel google afgezocht en het bleek een soort schimmel of iets te zijn, maar ook dat het door hormonen kan komen of wanneer je je eetgewoontes aanpast. Ik was net een paar dagen in Engeland, dus ja mijn eetgewoontes waren echt drastisch veranderd en ik was ongesteld (hormonen en zo). Dus ik heb er elke dag opgelet en serieus, toen ik niet meer ongesteld was ging het ook weg.

    Ik weet dat dit misschien niet heel duidelijk is, maar ik moest het even kwijt in dit topic. Van m'n tong had ik niet zoveel last en van het gevoelige tandvlees alleen als ik op mijn gezicht wreef om bv. mijn make-up eraf te halen. Maar die zweertjes precies aan de zijkant/binnenkant van mijn lippen was echt hel. Alles wat er langs kwam qua eten, deed zeer. Ik lik mijn lippen best wel vaak op een dag, dus mijn tong kwam er ook elke keer weer langs.

    Nu is alles weg en zie ik er ook niks meer van terug, maar ik ga er over 2 weken wel echt even goed op letten.
    Heeft iemand anders hier ook ooit zoiets meegemaakt toen ze ongesteld/zwanger waren?

    [ bericht aangepast op 31 aug 2017 - 15:43 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    Oké, ik moet even wat kwijt over 2 weken geleden toen ik dus ongesteld was. Dit is iets wat me echt nog nooit is overkomen en ik heb heel google ook afgezocht waarom dit kon voorkomen en wat ik er aan kon doen.

    Ik had ineens zweertjes aan de zijkant van mijn mond, net aan de binnenkant van m'n lippen en ik had zeer gevoelig tandvlees boven m'n snijtanden en bij 1 kies. Dat tandvlees werd redelijk rood en ook daar leek het alsof er wittige zweertjes op kwamen. Ik heb elke dag gewoon m'n tandengepoetst, dus ik vond het heel raar. 2/3de dag dat ik ongesteld was, kreeg ik een paar witte plekken onder mijn tong (bij het puntje van m'n tong). Ik heb heel google afgezocht en het bleek een soort schimmel of iets te zijn, maar ook dat het door hormonen kan komen of wanneer je je eetgewoontes aanpast. Ik was net een paar dagen in Engeland, dus ja mijn eetgewoontes waren echt drastisch veranderd en ik was ongesteld (hormonen en zo). Dus ik heb er elke dag opgelet en serieus, toen ik niet meer ongesteld was ging het ook weg.

    Ik weet dat dit misschien niet heel duidelijk is, maar ik moest het even kwijt in dit topic. Van m'n tong had ik niet zoveel last en van het gevoelige tandvlees alleen als ik op mijn gezicht wreef om bv. mijn make-up eraf te halen. Maar die zweertjes precies aan de zijkant/binnenkant van mijn lippen was echt hel. Alles wat er langs kwam qua eten, deed zeer. Ik lik mijn lippen best wel vaak op een dag, dus mijn tong kwam er ook elke keer weer langs.

    Nu is alles weg en zie ik er ook niks meer van terug, maar ik ga er over 2 weken wel echt even goed op letten.
    Heeft iemand anders hier ook ooit zoiets meegemaakt toen ze ongesteld/zwanger waren?

    Zoek eens op aften. Aften zijn relatief onschuldig en volgens mij gaan ze vanzelf weer weg.

    Ik moet over enkele dagen weer menstrueren en ik BEN VANDAAG ZO CHAGRIJNIG HELP

    [ bericht aangepast op 31 aug 2017 - 22:05 ]


    oi, suzy