• Hallo,

    Ik zal was niet de enigste zijn die concludeert dat Quizlet best wel achteruit gaat. Er zijn nog maar weinig mensen online. En de abonnees zijn magertjes. Waar is die tijd gebleven waarbij je 900+ abonnees had op je story? Dat je dood werd gegooid met kudo's en pagina's vol met enthousiaste reacties smeek bedes wanneer je verder gaat?

    Ik vind dat zó ontzettend jammer. Want ik breng graag mijn vrije tijd op Quizlet door. Wát kunnen we doen om Quizlet een boost te geven en nieuwe mensen te trekken?


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik weet dat het vertrouwenspersoon initiatief is ontstaan, maar of er al een help nieuwe users iets is, geen idee. Ik zat zelf te denken aan 4 jaar of 3 jaar heel actief zeg maar. Ik zou eigenlijk zeggen van voor de verandering naar deze lay-out, maar dan heb je vrij veel users van rond de 20 die niet allemaal staan te springen om 12-jarige nieuwelingen te helpen. Daarbij zie ik vaak dat mensen na een jaar of 3/4 de website verlaten, omdat ze dan ineens een shitload aan studie hebben, of omdat ze zich niet meer welkom voelen op Q. De eerste 3 jaar was ik vooral heel erg bezig met schrijven, RPG's, fora afstruinen en alle nieuwe dingen uitproberen. Tegen de tijd dat ik in de 4e zat heb ik een tijd niets gedaan op Q, gewoon vanwege school en desinteresse - veel 1D en 5SOS zooi die mij niet interesseerde en te weinig HP fanfics naar mijn mening. Daarna ben ik teruggekomen omdat ik toch weer wilde gaan schrijven. Ik kwam iedere week wel eens online om wat te lezen, maar ik kon vrij weinig nieuws vinden en schrijven liep ook niet zo lekker toen. Dat is mijn ervaring in ieder geval en daarop baseer ik dus de jaren lidmaatschap op Q voor zo'n soort functie.

    Je bedoelt de gidsen misschien. Dat waren ook 'veteranen' die newbies hielpen. Maar het is een beetje uitgestorven. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Je bedoelt de gidsen misschien. Dat waren ook 'veteranen' die newbies hielpen. Maar het is een beetje uitgestorven. ^^

    Dat bedoelde ik inderdaad! Ik wist toch dat ik er ooit iets van gezien had :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Hierdoor ging ik kijken hoe lang het geleden is dat ik hier ben gestrand en dat is alweer 8 jaar. (mijn account daarvoor niet meegerekend.)
    Het is inderdaad een stuk minder, maar Quizlet heeft wel vaker mindere periodes gehad. Het heeft inderdaad vooral te maken met fan-doms. Ik lees hier over 1D enzo. maar daarvoor was het Tokio Hotel en in die tijd er tussen was er ook veel geklaag over dat het minder werd.

    Ik zelf ben hier ook nog maar zelden te vinden, maar dat heeft de voornaamste reden dat ik enorm het gevoel heb dat er enorme groepjes zijn ontstaan hier en je niet ergens makkelijk tussen komt met bv. een Rpg. Super leuk voor al die mensen die hier leuke vrienden hebben gevonden, maar voor buitenstaanders is het lastig. Ik heb gewoon het gevoel of het niet meer zo spontaan is als eerst, maar dat komt denk ik ook omdat iedereen wat ouder is geworden.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik zou niks doen met veteranen. Er is al een hele scheiding tussen oude leden en nieuwe leden (sommige mensen hier reageren bijvoorbeeld dat ze het forum niet leuk vinden omdat sommige mensen elkaar al vet goed lijken te kennen). Door die oude leden dan ook nog eens te zien als "veteranen", maak je de scheiding alleen maar groter.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    MacTavish schreef:
    Ik vind het veteranen-idee wel erg leuk. Toch ben ik nog niet overtuigd.

    Wie bepaalt er wie er een veteraan is? Vanaf hoe veel tijd online ben je een veteraan? Wordt elke veteraan automatisch een 'gids'? En wat als een veteraan dat niet wil?
    Wat als een niet-veteraan meer weet van de site dan een veteraan? Mag die niet-veteraan dan ook gids worden of niet?


    Ik dacht inderdaad een soort van verkiezingen met daarbij een eis dat je minstens x jaar ervaring moet hebben of x maanden actief online. Ik denk dat de mods dan moeten bepalen wie er een veteraan is - zoals ik eerder zei zou ik dat zelf rond de 4 jaar stellen, 3 jaar mits veel actief.

    Nu zou ik het alleen zelf erg jammer vinden als de mensen die enthousiaster en behulpzamer overkomen voorrang krijgen op de mensen die meer ervaring hebben op Q, dus daarom zou ik er wel een limiet op zetten met betrekking tot de lidmaatschapstijd.

    Eledhel schreef:
    Ik zou niks doen met veteranen. Er is al een hele scheiding tussen oude leden en nieuwe leden (sommige mensen hier reageren bijvoorbeeld dat ze het forum niet leuk vinden omdat sommige mensen elkaar al vet goed lijken te kennen). Door die oude leden dan ook nog eens te zien als "veteranen", maak je de scheiding alleen maar groter.


    Het kan beide kanten op werken. Je kan een hechtere community creëren waarin de gidsen straks niet meer nodig zijn, omdat het gewoon erg open is, of het kan een nog grotere kloof tussen de oude en nieuwe leden maken. (Het zou mij juist leuk lijken om dat te doen, maar dan wil ik wel gewoon graag de kans krijgen om dit te doen zonder dat de nieuwere, enthousiaste leden de plaatsen weer van voor mijn neus plukken zoals al vaker is gebeurd tijdens verkiezingen - klinkt misschien erg jaloers, maar ik baal er gewoon echt van dat ik dan mijn best doe om iets in te vullen met uiterste precisie en dan door te gaan naar de tweede ronde om er vervolgens uitgetrapt te worden door jongere en nieuwere leden van Q. Niks tegenover hen persoonlijk, maar ik baal dan gewoon heel erg.)

    Daarom zou je wel echt een soort van verkiezingen moeten doen zodat iedereen die zin heeft en voldoet aan de eisen ook gekozen kan worden.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2017 - 19:08 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Het kan beide kanten op werken. Je kan een hechtere community creëren waarin de gidsen straks niet meer nodig zijn, omdat het gewoon erg open is, of het kan een nog grotere kloof tussen de oude en nieuwe leden maken. (Het zou mij juist leuk lijken om dat te doen, maar dan wil ik wel gewoon graag de kans krijgen om dit te doen zonder dat de nieuwere, enthousiaste leden de plaatsen weer van voor mijn neus plukken zoals al vaker is gebeurd tijdens verkiezingen - klinkt misschien erg jaloers, maar ik baal er gewoon echt van dat ik dan mijn best doe om iets in te vullen met uiterste precisie en dan door te gaan naar de tweede ronde om er vervolgens uitgetrapt te worden door jongere en nieuwere leden van Q. Niks tegenover hen persoonlijk, maar ik baal dan gewoon heel erg.)

    Daarom zou je wel echt een soort van verkiezingen moeten doen zodat iedereen die zin heeft en voldoet aan de eisen ook gekozen kan worden.

    Maar dan wil je dus "veteranen" gebruiken zodat jonge leden geen kans maken? Dat klinkt heel bot nu ik het zo typ maar zo bedoel ik het niet - het is alleen ter verduidelijking. Als we dit doen, mag naar mijn mening iedereen meedoen die al een tijdje actief is en het leuk vindt. Dus misschien een keertje zonder verkiezingen, gewoon volgens een "geef je op en je komt vanzelf wel een keer aan de beurt" principe.

    Maar aan de andere kant ben ik bang dat dit dan zo'n hiërarchisch systeem gaat creëren, zo van, "ik zit al 3 jaar op de website dus ik mag X en Y doen en dat is heel leuk! En jij bent nieuw dus jij niet. PUNT." Klinkt een beetje kinderachtig... Het heeft voor- en nadelen naar mijn mening.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2017 - 11:09 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Maar dan wil je dus "veteranen" gebruiken zodat jonge leden geen kans maken? Dat klinkt heel bot nu ik het zo typ maar zo bedoel ik het niet - het is alleen ter verduidelijking. Als we dit doen, mag naar mijn mening iedereen meedoen die al een tijdje actief is en het leuk vindt. Dus misschien een keertje zonder verkiezingen, gewoon volgens een "geef je op en je komt vanzelf wel een keer aan de beurt" principe.

    Maar aan de andere kant ben ik bang dat dit dan zo'n hiërarchisch systeem gaat creëren, zo van, "ik zit al 3 jaar op de website dus ik mag X en Y doen en dat is heel leuk! En jij bent nieuw dus jij niet. PUNT." Klinkt een beetje kinderachtig... Het heeft voor- en nadelen naar mijn mening.


    Ik snap je punt, maar jij zegt zelf "die al een tijdje actief is". Dus wat valt er onder een tijdje actief? In feite zeg jij hetzelfde als ik, alleen heb jij niet gespecificeerd wat de lidmaatschapstijd moet zijn, wat ik wel deed en wat hoger heb gelegd dan jij zou doen denk ik. Ik wil absoluut niet dat jonge leden geen kans maken, maar het is voor de oude leden makkelijker om dingen uit te leggen, gezien die de website gewoon langer kennen. Zeker degene die met dit template mee zijn gegroeid op de site. Een jonge Q'er die een jaar op de site zit bijvoorbeeld kan ook nieuwelingen helpen, maar heeft zelf ook nog dingen om uit te zoeken.

    Het liefst zou ik gewoon zien dat newbies goed geïntroduceerd worden op Q, eventueel meegenomen door een oudere user om kennis te maken met een groepje users, die zoals eerder aangegeven kennelijk zijn ontstaan de afgelopen maanden/paar jaar. Een goede start met een goede aansluiting zou gewoon het beste zijn. Gewoon een begeleidersysteem en of dat nou een functie op Q wordt, een initiatief vanuit de users zelf of een soort columnist achtige functie, dat maakt mij niet uit. Ik zou gewoon graag Quizlet weer wat levendiger zien.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik denk ook dat je niet moet kijken naar het lidmaatschap van een user. Er zijn veel mensen (zoals ik) die af en toe een nieuw account aanmaken, en daardoor bijvoorbeeld pas op 6 maanden zitten - terwijl ze al jarenlang bekend zijn met Q en alle ins en outs kennen. Misschien kun je een soort 'toelatingstoets' maken. En als je slaagt, ben je automatisch een 'gids'. Dan zijn het niet echt verkiezingen (want er is geen gelimiteerd aantal mensen dat zo'n 'gids' kan worden).


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik denk ook dat je niet moet kijken naar het lidmaatschap van een user. Er zijn veel mensen (zoals ik) die af en toe een nieuw account aanmaken, en daardoor bijvoorbeeld pas op 6 maanden zitten - terwijl ze al jarenlang bekend zijn met Q en alle ins en outs kennen. Misschien kun je een soort 'toelatingstoets' maken. En als je slaagt, ben je automatisch een 'gids'. Dan zijn het niet echt verkiezingen (want er is geen gelimiteerd aantal mensen dat zo'n 'gids' kan worden).


    Same. Ik zit hier nog maar bijna 2 jaar en toch kan ik wel zeggen dat ik veel van Q afweet.


    Heaven is a place that we all have

    aesthetik schreef:
    (...)

    Same. Ik zit hier nog maar bijna 2 jaar en toch kan ik wel zeggen dat ik veel van Q afweet.

    Is een beetje het zelfde als dat ik al 5 jaar lid ben en pas dit jaar het forum heb ontdekt, lol. Maar dat ligt natuurlijk aan mij (nerd)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hey maar even een ideetje tussendoor: als ik een nieuwe user zou zijn (en met een beetje geluk is die nieuwe user dan een brugklasser, want ik geloof dat de meesten van ons rond die fase naar Quizlet kwamen), zou ik totaal geen behoefte hebben aan een zestienplusser die hier al vier jaar zit en iedereen bij naam kent en die me aan een groep veel oudere, veel meer ervaren users introduceert. In zo'n geval zou ik liever een andere twaalfjarige zien die zomaar mijn gastenboek binnen kwam rollen en zelf ook nog niet weet waar alles is, want het zijn de mensen die ervoor zorgen dat je het leuk vindt op een website. Ik geloof dat nieuwe, jonge kiddo's veel liever op Quizlet zouden zitten voor leuke, smileygevulde gastenboekberichtjes dan het forum, eigenlijk, want het forum zit op dit moment nou eenmaal vol met jongvolwassenen die het hebben over op kamers gaan en studeren en allemaal van die volwassenen dingen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Hey maar even een ideetje tussendoor: als ik een nieuwe user zou zijn (en met een beetje geluk is die nieuwe user dan een brugklasser, want ik geloof dat de meesten van ons rond die fase naar Quizlet kwamen), zou ik totaal geen behoefte hebben aan een zestienplusser die hier al vier jaar zit en iedereen bij naam kent en die me aan een groep veel oudere, veel meer ervaren users introduceert. In zo'n geval zou ik liever een andere twaalfjarige zien die zomaar mijn gastenboek binnen kwam rollen en zelf ook nog niet weet waar alles is, want het zijn de mensen die ervoor zorgen dat je het leuk vindt op een website. Ik geloof dat nieuwe, jonge kiddo's veel liever op Quizlet zouden zitten voor leuke, smileygevulde gastenboekberichtjes dan het forum, eigenlijk, want het forum zit op dit moment nou eenmaal vol met jongvolwassenen die het hebben over op kamers gaan en studeren en allemaal van die volwassenen dingen.


    Hear hear. Toen ik hier net was, bijna zeven jaar geleden, stikte het van allerlei soorten verhalen met de meest apart plotten. Zelf schreef ik die ook. Dat mis ik eigenlijk wel. Toen was er nog niet zo'n sprake van dat mensen per se elkaars fouten moeten verbeteren, ook al wordt er niet om gevraagd, en al die kritiek. De eisen lijken tegenwoordig zo hoog dat ik liever in m'n writersblock blijf of ergens anders schrijf. De lat komt veel te hoog te liggen. Kom op jongens, dit is een site voor het uiten van je creativiteit en niet voor het schrijven van bestsellers. Althans, zo ervaar ik het.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    (...)

    Hear hear. Toen ik hier net was, bijna zeven jaar geleden, stikte het van allerlei soorten verhalen met de meest apart plotten. Zelf schreef ik die ook. Dat mis ik eigenlijk wel. Toen was er nog niet zo'n sprake van dat mensen per se elkaars fouten moeten verbeteren, ook al wordt er niet om gevraagd, en al die kritiek. De eisen lijken tegenwoordig zo hoog dat ik liever in m'n writersblock blijf of ergens anders schrijf. De lat komt veel te hoog te liggen. Kom op jongens, dit is een site voor het uiten van je creativiteit en niet voor het schrijven van bestsellers. Althans, zo ervaar ik het.

    Ik heb nog nooit gemerkt dat er ongevraagd fouten worden verbeterd en ik heb ook niet het gevoel dat de lat enorm hoog ligt. Misschien ervaar jij dat zo, maar ik niet.


    oi, suzy

    Glam schreef:
    (...)
    Is een beetje het zelfde als dat ik al 5 jaar lid ben en pas dit jaar het forum heb ontdekt, lol. Maar dat ligt natuurlijk aan mij (nerd)


    +1. Via telefoon kan je niet meteen zien dat Q. ook een forum heeft. Misschien dat ze daaraan iets kunnen doen? Of ik zag het 4 jaar lang over het hoofd

    Het is niet alleen bij Quizlet. Ook bij andere sites, bijvoorbeeld Girlscene, merk je dat het rustig is bij het forum. Mensen hebben gewoon geen tijd en/of interesses meer in zulke sites.