• Vandaag (Eigenlijk gisteren (10-10-2017)) was de dag. Ik heb voor het eerst in mijn 17-jarige bestaan sushi gegeten. Voordat jullie beginnen: "Hoe kun je nog nooit sushi hebben gegeten???!" Mijn antwoord is: Ik ben sinds 2 jaar vegetarisch, en daarvoor lustte ik toch amper vlees en al helemaal geen vis. En als een echte Sushi-Noob wist ik niet dat er vegetarische sushi bestond.

    Een vriendin appte mij vandaag dus of ik mee uit eten wilde. Mijn antwoord was "Natuurlijk; Waar en hoelaat spreken we af?" en haar antwoord was als volgt: "Sushi Today in Utrecht, om zo en zo laat." Mijn brein stopte even met werken; want... Ze weet toch dat ik vegetarisch ben?? Toen volgde het berichtje: Ze hebben daar namelijk ook heerlijke vegetarische sushi.

    Nou ja, ik natuurlijk mee, en jeetje.. Ik heb in TIJDEN niet zo heerlijk gegeten. Echt waar. Dit was echt de 31 euro waard! (We hadden alle kosten door 4-en gedeeld dus het kwam hierop uit.) Ik heb van ALLES op, maar het lekkerste vond ik denk ik wel de Miso soup of de Crispy 2.0 (Oshinko, Avocado, Komkommer, Mayonaise en Tempura). Ook vond ik banaan en sushi een rare, maar heerlijke combinatie!

    En om het af te sluiten met een lachertje: Het vriendje van die vriendin had iets met aubergine besteld, maar uiteindelijk kregen we een schaaltje met aardappeltjes op tafel. Het zag er heerlijk uit, dus hij nam een hap; de ober had zich misschien wel vergist en zou hij de aubergine de volgende keer wel weer kiezen, maar het was aan zijn gezicht te zien dat hij het enorm smerig vond. Ik als nieuwsgierig aagje dat ik ben pak er ook eentje uit en eet deze vervolgens op. Wat was het nou? Geen ZOETE aardappel maar GEZOETE aardappel. Letterlijk aardappel met suiker er over heen. Nou, ik heb nog nooit zoiets smerigs qua smaak of textuur op. Gad-Ver-Damme. Misschien is dit wel iets wat andere mensen heel normaal vinden, maar ik heb er nog nooit van gehoord en ik wil het ook NOOIT meer eten. Verder was de rest wel heerlijk hoor! En hij heeft uiteindelijk zijn aubergine gekregen ^^

    En om het topic nog nuttig te houden:
    Wat vinden jullie van sushi? Wanneer heb je het het laatst gegeten, of zijn er nog meer Sushi noobs zoals ik?


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Zelf ben ik dus wel een echte viseter, dus.... Ik zit al dagen te snakken naar sushi, maar ik kom er maar niet aan en mijn moeder heeft me ookal lekker gemaakt met sushi. Uch. Nou wil ik zeker naar dat ene lekkere sushi "all you can eat"-restaurant. 😟


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben maandag nog sushi gaan eten met mijn vriend. Yum :Y)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oooh, ik heb ook lang geen sushi gehad, maar ik wist wel dat er een paar vegetarische sushi's waren. Well, en toen ging mijn zusje voor haar verjaardag sushi eten, en moest ik wel mee. En inderdaad, man, zo goed eten als dat dat was. Dus ja, lang leve sushi.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ahh, vegetarische sushi bestaat? Oké, nu wil ik ook een keer. :')


    Caution first, always.

    Noct schreef:
    Ahh, vegetarische sushi bestaat? Oké, nu wil ik ook een keer. :')

    Jaaa ik wist dat dus ook niet, maar het is echt heerlijk! Ik raad je zeker aan om het een keertje te gaan eten!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Sushi is duur, maar zolang het vers gemaakt is, wel de prijs waard. Al moet je dat zeker niet elke week gaan eten of je budget moet heel hoog zijn.

    De allereerste keer dat ik het at, was ik misschien 12-14, maar dat was in een Chinees (niet Japans) zelfbedieningsrestaurant en daar was de sushi niet echt goed, dus dacht ik al gauw dat sushi overgewaardeerd was. Omdat het duur is (en ik nog dacht dat het overgewaardeerd was), vermeed ik sushi. Totdat ik in mijn studententijd toch nog eens wilde proberen. En plots vond ik het helemaal niet overgewaardeerd. Als ze vers en net gemaakt zijn, zijn ze heel lekker. (blush) en uiteindelijk zit daar toch wat handarbeid in.

    De laatste keer dat ik het at, was zondagavond. :3 Het was weer een tijdje geleden.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik lust sushi absoluut niet. Bah.


    16 - 09 - '17

    Ik eet heel graag sushi, en het liefst in IDA van Almere, waar het overigens stikt van sushi restaurants, maar ik vind IDA het beste :Y)


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik eet echt super graag sushi en ga er dan ook vaak voor op restaurant. De sushi in de winkels is vaak niet meer zo vers. Zeker niet als je de sushi eet uit een restaurant waar het op de moment zelf gemaakt wordt. Dat verschil proef je overduidelijk.
    Ik vind 31 euro alleen best veel voor sushi. Ik ga vaak naar een restaurantje waar je voor 25 euro zo veel je maar op kan, kunt eten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nortia schreef:
    Ik eet echt super graag sushi en ga er dan ook vaak voor op restaurant. De sushi in de winkels is vaak niet meer zo vers. Zeker niet als je de sushi eet uit een restaurant waar het op de moment zelf gemaakt wordt. Dat verschil proef je overduidelijk.
    Ik vind 31 euro alleen best veel voor sushi. Ik ga vaak naar een restaurantje waar je voor 25 euro zo veel je maar op kan, kunt eten.

    Dit was idd 25 voor het eten, de rest was voor drinken dat daarbij werd genomen. Omdat we met 4 man waren hadden we nogal veel drinken erbij, twee daarvan hadden alcohol genomen en dat is automatisch ook wel duurder. c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik heb ook nog nooit sushi op, maar het lijkt me eerlijk gezegd ook niet weg te krijgen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Lotz schreef:
    Ik heb ook nog nooit sushi op, maar het lijkt me eerlijk gezegd ook niet weg te krijgen.

    Jawel, met wat wasabi en sojasaus 😂


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik eet wel eens sushi, maar alleen de vegetarische versie :Y). De enige niet-vegetarische serie dat ik wel lekker vind is zalm.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2017 - 17:59 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Mij kan je echt midden in de nacht wakker maken voor sushi! Sws alles Japans vind ik lekker, maar sushi, damn...

    Onze familie heeft met een andere familie de traditie nederland te doorkuisen en lekkere sushi woktestaurants te vinden. Tot nu toe was een in Utrecht het beste maar we gaan binnenkort shabu shabu in aperdoorn proberen, die staat op nr 1 in Gelderland. En in de herfstvakantie ga ik het zelf maken met mama! #superexcited!
    Eerste keer sushi was voor mij denk ik toen ik een jaar of 15/16 was ofzo. Ik ben gek van zalm, gebakken, gerookt, whatever, dus de Sake (de zalmsushi) vond ik het eerste lekker! Daarna volgde de rest vanzelf hihi


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Noct schreef:
    Ahh, vegetarische sushi bestaat? Oké, nu wil ik ook een keer. :')

    Hmhm! Met avocado, komkommer of zeewier is echt lekker (:


    And then we'll see it.