• Mijn favoriete films bestaan onder andere uit vele geanimeerde films. Ook al schijnen die voor kinderen te zijn, in geanimeerde films komen personages tot leven op een bepaalde manier die me heel erg aanspreekt. Ook het gebruik van muziek en liedjes spreekt me heel erg aan, omdat in een geanimeerde wereld voor mij een stuk geloofwaardiger is om plotseling in een emotionele zang uit te barsten.
    Ik weet nog dat ik met mijn familie naar Mamma Mia zat te kijken en mijn broer keek de hele tijd nukkig naar het scherm en zei: "Niemand gaat, terwijl hij aan het zingen is, met flippers en een duikbril zo'n dans uitvoeren." Daar moet ik hem wel gelijk in geven.
    Echter zijn de veelgeprezen films vaak Disney of Pixar (aka Disney), terwijl Dreamworks ook haar fair share aan geweldige geanimeerde films heeft. Niet geweldig, maar eigenlijk meesterlijk! Daarom hier een lijst van alle geanimeerde films die van mij wat meer waardering van het huidige publiek verdienen. (Klik op de bovenstaande link om bij het lijstje te komen.)
    Overigens: er zijn nog vele andere geweldige niet-Disney animatiefilms (Quest For Camelot, Thumbelina, The Land Before Time).Ik heb mijn fair shares van WatchMojo-youtubelijstjes gezien, maar ik ga geen films op deze lijst zetten die ik niet gezien heb en ik moet zeggen dat ze me nu niet zo aanspreken. Voel je zeker vrij om te reageren met jouw favoriete nonDisney/Pixar geanimeerde film!


    Deep inside, I've never felt alive

    Anastasia is en blijft een geweldige film ^^

    Ook Spirit blijft voor mij een speciale film, omdat dit de eerste film is (waarvan ik het me kan herinneren) dat we deze in de bioscoop zijn gaan kijken toen ik een jaar of zeven/acht was.

    Fun fact; wist je dat Don Bluth Anastasia (en onder andere Thumbelina & All Dogs Go to Heaven) gemaakt heeft? Hij heeft tot en met Pete's Dragon voor Walt Disney gewerkt (Hij heeft ook nog een paar scenes voor The Fox and the Hound gemaakt, maar hij is redelijk vroeg in de film gestopt).

    [ bericht aangepast op 9 nov 2017 - 19:46 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.