• Beetje lichamelijk-probleem topic dit, sorry. Okay, ik weet dat iedereen gaat zeggen: "Ga naar de dokter." maar ik ben al naar twee verschillende huisartsen geweest en die wisten niet wat het was of dachten dat het iets was maar dat bleek het niet te zijn. Ik heb antibiotica gehad en alles, maar het heeft niet geholpen.

    Een paar jaar terug had ik er ook last van, maar niet zo heftig als een paar weken terug, tenminste, voor zover ik het me kan herinneren. Wat ik me van toen herinner, is dat het vooral pijn in mijn rug was en dat het binnen een paar minuten wel wegtrok).
    Op 1 december had ik een gezellig avondje met vriendinnen, toen ik opeens instortte, moeite met ademen had (uiteindelijk zelfs hyperventileerde), heel erg pijn in m'n rug/buik/middenrif had, had het constant koud/warm (heb zelfs toen buiten gezeten waar het vroor en ik had het nog steeds bloedheet), alles deed pijn en ik was duizelig. Vriendinnen wilden de ambulance bellen, leek mij niet nodig, ondanks dat ik amper kon praten heb ik ze wel duidelijk gemaakt dat ze beter m'n moeder konden bellen om me op te halen. Even, het voelde alsof ik dood aan het gaan was toen niet dat ik dat erg had gevonden tho. De dag erna had ik nog steeds veel pijn (waardoor ik niet kon werken), maar aan het einde van de dag ging het wel weer oké.

    Nu vandaag had ik precies weer dezelfde pijn, terwijl ik op een donker weggetje op m'n fiets zat, m'n beltegoed was op en m'n abonnement gaat pas vrijdag in, en ik kon dus niemand bellen. Door de rugpijn en duizeligheid en kortademigheid was ik heel erg geneigd om af te stappen, maar ik wist dat ik gewoon naar huis moest gaan ivm ik kan niet instorten bij een donkere weg. Dus naar huis gefietst, daar 4 paracetamol genomen, op de bank liggen creperen en nu gaat het enigszins oké (lang leve paracetamol), maar ik ben bang dat het vaker gaat gebeuren en m'n ouders vinden ook dat ik weer naar de huisarts moet gaan.

    Ik vraag me af of iemand hier op Q dit toevallig herkent en er wel een 'oplossing' voor heeft, of iig een idee of tip om te geven aan de huisarts, aangezien ik zelfs van huisarts geswitcht ben (ook omdat de ene een man was die ik sowieso niet zo fijn vond) maar beiden gewoon niets wisten.

    Tussen m'n menstruaties door heb ik de laatste maanden ook heel erg last van slijm, soms ook met bloed erbij. Dat heb ik er ook bij verteld toen ik bij de huisarts was. Maar omdat ik nog niet seksueel actief ben, vond de huisarts het niet nodig om een uitstrijkje oid te maken, aangezien het geen soa kan zijn dus was dat niet nodig om te onderzoeken. Well, okay then.

    Is er iemand die dit herkent (of toevallig een doktersopleiding volgt oid?) en die een idee zou kunnen hebben wat het kan zijn? Want als ik weer met hetzelfde naar de huisarts ga doet ze er toch niets aan, hoogstens wéér antibiotica voorschrijven, maar daar kreeg ik ook een onwijs vervelende reactie op dus dat heb ik liever niet.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dit doet mij heel erg denken aan de paniekaanvallen die ik een tijd terug had. Het kan wellicht ook iets psychisch zijn.

    Ik hoop in ieder geval wel dat je je snel beter voelt, Vincie.


    look at the stars, look how they shine for you;

    McNuggets schreef:
    Dit doet mij heel erg denken aan de paniekaanvallen die ik een tijd terug had. Het kan wellicht ook iets psychisch zijn.

    Ik hoop in ieder geval wel dat je je snel beter voelt, Vincie.


    Het zijn volgens mij geen paniekaanvallen (of krijg je daar ook plotselinge pijn van?)
    Hmm, okay, kun je van psychische dingen dan ook zulke reacties krijgen :o

    Thanks (omg je username is echt geweldig)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hmm, de duizeligheid en koud-warm aanval kan aan het hyperventileren zelf liggen, en als ik het goed heb hangt erge pijn in het middenrif wel eens samen met hyperventilatie. Heb je toevallig last van stress?
    Ik moet wel even zeggen dat ik nog totaal niet ver in mijn opleiding ben en ik echt geen idee heb waar dit vandaan zou kunnen komen/hoe dit op te lossen is. Ik hoop voor je dat je huisarts snel een oplossing vind, want dit lijkt me echt heel naar voor je.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Mazikeen schreef:
    Hmm, de duizeligheid en koud-warm aanval kan aan het hyperventileren zelf liggen, en als ik het goed heb hangt erge pijn in het middenrif wel eens samen met hyperventilatie. Heb je toevallig last van stress?
    Ik moet wel even zeggen dat ik nog totaal niet ver in mijn opleiding ben en ik echt geen idee heb waar dit vandaan zou kunnen komen/hoe dit op te lossen is. Ik hoop voor je dat je huisarts snel een oplossing vind, want dit lijkt me echt heel naar voor je.



    Het is niet erg dat je niet ver in je opleiding weet en geen idee hebt waar het vandaan zou kunnen komen, want huisartsen die al heel veel ervaring hebben (die ene man is al 20 jaar huisarts van m'n ouders) en dus ooit al afgestudeerd zijn weten het ook niet :'D

    De duizeligheid en koud/warm was voor het hyperventileren iig, maar met die kortademigheid kan het wel het hyperventileren veroorzaakt hebben tho, dus dat zou een verband kunnen zijn.
    Pff, stress, euh, niet dat ik bewust ben van of ik stress heb of niet. Ik zou zelf zeggen van niet :'D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Sorry, ik heb geen idee wat het is, maar ik hoop dat je snel een oplossing vindt!


    -

    Naar de huisarts gaan lijkt mij ook wel verstandig. Misschien is het slim te vragen om vitamines (en mineralen) te laten bloedprikken.
          Herken niet per se jouw klachten, maar ik had ook spontane pijnaanvallen met duizeligheid en ik bleek een verwaarloosde, chronisch vitamine B12 tekort en bloedarmoede te hebben. Niet alles is lichamelijk, maar ook niet alles is een uiting van psychisch onwel zijn.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2017 - 21:30 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Je raadt het al: ga alsjeblieft naar de huisarts. Ik heb wel een andere tip, want ik merk met name hier op Q dat dat iets is waar het bij meerdere mensen misgaat.
    Geef bij je huisarts aan wat er wel al gedaan is en geprobeerd is en dat dat een vervelend/naar/geen effect op je had. Met name als je een second opinion neemt of van huisarts verwisselt, die weten ook (nog) niet precies hoe alles zit, dus dan is het handig om als patiënt zelf aan te komen met: dit heeft de huisarts al zus en zo gedaan en dat had geen gewenst effect, dus dat kun je laten gaan. Huisartsen weten veel, maar je moet je als patiënt niet laten koeioneren, "omdat de huisarts heilig is". Niets tegen huisartsen/medicijnstudenten though, maar je ziet het wel eens misgaan en dat is gewoon zonde omdat er wel iets mis is, maar jij blijkbaar niet serieus wordt genomen. En dit klinkt echt heel heftig.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik zal wel voorzichtig zijn om het te wijten aan psychische klachten/paniekaanvallen.
    Ik liep vroeger bijvoorbeeld overal tegenaan en gaf m’n slaaptekort daavan de schuld, maar toen ik m’n ogen na ging checken voor de zekerheid had ik plots een cilinder van -4, oeps.
    Dus zelfs als het psychisch te verklaren is, kan de oorzaak alsnog lichamelijk zijn. Of een combinatie. (ik stoot me nog steeds tegen van alles :’) )

    Wat je zal kunnen doen is opschrijven wat er vooraf ging aan zo’n pijnaanval. En nagaan of er bepaalde overeenkomsten zijn. (bv altijd na het eten van noten, of altijd na een ruzie, etc) Soms kunnen er wel bepaalde triggers zijn die zoiets uitlokken zonder dat je dat perse doorhebt of aan elkaar linkt. En inderdaad, je waardes laten checken kan soms ook veel duidelijkheid geven!

    Lijkt me ondanks alles wel enorm vervelend, vooral omdat het zo onduidelijk is maar wel ontzettend hinderend is!

    [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 0:33 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hoop dat je snel een oplossing vindt. Maar inderdaad, je moet er wel naar laten kijken. Het komt zo vaak voor op topics dat mensen het eerst online vragen. Goed om erover te praten, dat sowieso. Maar laat er echt een professional naar kijken. Hoe vervelende ervaringen je in het verleden ook hebt gehad misschien met artsen, zoek dan gewoon een andere in de buurt.


    Ik kan de uitdaging aan! Jij?

    Zit de rugpijn op een specifieke plek? Zijn het eerder je rugspieren of misschien botten/wervels? Kunnen het je nieren zijn?

    Je kunt ook wat onderzoek doen op thuisarts.nl. Dat is een site met heeeel veel informatie en het is niet zo dat je kanker hebt als je een hoestje hebt, maar het geeft heel goed aan wat het allemaal kan zijn en wanneer je contact moet opnemen met de huisarts.

    Neem deze informatie ook vooral mee naar je huisarts, want misschien maak je de huisarts zo ook duidelijker wat er mis is.

    Heel veel succes!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Seasons schreef:
    Naar de huisarts gaan lijkt mij ook wel verstandig. Misschien is het slim te vragen om vitamines (en mineralen) te laten bloedprikken.
          Herken niet per se jouw klachten, maar ik had ook spontane pijnaanvallen met duizeligheid en ik bleek een verwaarloosde, chronisch vitamine B12 tekort en bloedarmoede te hebben. Niet alles is lichamelijk, maar ook niet alles is een uiting van psychisch onwel zijn.


    Bloedprikken is inderdaad nog niet gedaan, dat is misschien wel slim om te vragen, thanks!

    Tzipporah schreef:
    Je raadt het al: ga alsjeblieft naar de huisarts. Ik heb wel een andere tip, want ik merk met name hier op Q dat dat iets is waar het bij meerdere mensen misgaat.
    Geef bij je huisarts aan wat er wel al gedaan is en geprobeerd is en dat dat een vervelend/naar/geen effect op je had. Met name als je een second opinion neemt of van huisarts verwisselt, die weten ook (nog) niet precies hoe alles zit, dus dan is het handig om als patiënt zelf aan te komen met: dit heeft de huisarts al zus en zo gedaan en dat had geen gewenst effect, dus dat kun je laten gaan. Huisartsen weten veel, maar je moet je als patiënt niet laten koeioneren, "omdat de huisarts heilig is". Niets tegen huisartsen/medicijnstudenten though, maar je ziet het wel eens misgaan en dat is gewoon zonde omdat er wel iets mis is, maar jij blijkbaar niet serieus wordt genomen. En dit klinkt echt heel heftig.


    Huisarts wordt wss wel pas 2018 want het is geen 'spoed' en natuurlijk zit het hele spreekuur morgen weer vol -_- en dan heb je weekend, 1 januari, op z'n vroegst wordt het dan pas 2 januari maar okay, zolang ik er intussen geen last van heb vind ik het best.
    Ja, de huisartsen werken samen in de praktijk, dus de 'nieuwe' huisarts is wel op de hoogte van wat er allemaal al wel geprobeerd is.
    Nee, huisartsen zijn niet heilig. Echt niet. Ik heb een paar jaar terug maandenlang met buikpijn rondgelopen (kon er niet eens door naar school - niet dat ik dat erg vond tho), en de huisarts dacht dat ik zwanger was :') maar urineonderzoek en echo's en bloedprikken lieten niets blijken. Op een andere manier zijn ze er toch achter gekomen dat er een soort worm en meerdere soorten parasieten in m'n buik zaten (had vervuild water gedronken volgens de dokter in het ziekenhuis) maar dat was ook heel naar. Maar zolang ik zelf geen enkel idee heb wat het kan zijn, kan ik dat ook niet tegen de huisarts zeggen... Daarom dat ik het topic heb aangemaakt, misschien klinkt dit voor een ander heel bekend.

    Hooverphonic schreef:
    Ik zal wel voorzichtig zijn om het te wijten aan psychische klachten/paniekaanvallen.
    Ik liep vroeger bijvoorbeeld overal tegenaan en gaf m’n slaaptekort daavan de schuld, maar toen ik m’n ogen na ging checken voor de zekerheid had ik plots een cilinder van -4, oeps.
    Dus zelfs als het psychisch te verklaren is, kan de oorzaak alsnog lichamelijk zijn. Of een combinatie. (ik stoot me nog steeds tegen van alles :’) )

    Wat je zal kunnen doen is opschrijven wat er vooraf ging aan zo’n pijnaanval. En nagaan of er bepaalde overeenkomsten zijn. (bv altijd na het eten van noten, of altijd na een ruzie, etc) Soms kunnen er wel bepaalde triggers zijn die zoiets uitlokken zonder dat je dat perse doorhebt of aan elkaar linkt. En inderdaad, je waardes laten checken kan soms ook veel duidelijkheid geven!

    Lijkt me ondanks alles wel enorm vervelend, vooral omdat het zo onduidelijk is maar wel ontzettend hinderend is!

    Gelukkig zijn mijn ogen meer dan perfect :'D kon vanuit de hoek van de spreekkamer de onderste rij openingen van zo'n leesding correct benoemen (ja, ik heb ook al ongeveer 6 weken nu last van een tranend oog, werd ook gedacht dat dat aan m'n zicht lag maar dat is dus niet zo).
    Opschrijven is een goed idee, nou ja beide keren was ik bij vriendinnen (gisteren dan op weg naar huis) en het gebeurde 's avonds. Dat zijn verder ook echt de enige overeenkomsten :'D


    M0NA schreef:
    Zit de rugpijn op een specifieke plek? Zijn het eerder je rugspieren of misschien botten/wervels? Kunnen het je nieren zijn?

    Je kunt ook wat onderzoek doen op thuisarts.nl. Dat is een site met heeeel veel informatie en het is niet zo dat je kanker hebt als je een hoestje hebt, maar het geeft heel goed aan wat het allemaal kan zijn en wanneer je contact moet opnemen met de huisarts.

    Neem deze informatie ook vooral mee naar je huisarts, want misschien maak je de huisarts zo ook duidelijker wat er mis is.

    Heel veel succes!


    De buikpijn zat bij m'n middenrif, de rugpijn zit in het midden maar kan ik niet specifiek aanwijzen.
    M'n moeder dacht dat het m'n galblaas was, maar dan zouden m'n ogen geel moeten kleuren ofzoiets en dat is niet zo.

    Thuisarts.nl kende ik nog niet, goede! Thanks!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hopelijk kom je er gauw achter wat het is.
    Tussendoor heb je geen klachten, begrijp ik?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    Hopelijk kom je er gauw achter wat het is.
    Tussendoor heb je geen klachten, begrijp ik?


    Nee, niet echt, ja m'n constant tranende oog en af en toe plotseling spierpijn vanuit het niets...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Nee, niet echt, ja m'n constant tranende oog en af en toe plotseling spierpijn vanuit het niets...

    Helaas spreek ik uit ervaring, echt heel naar.
    De huisarts vragen om enkele simpele dingetjes te checken kan vast geen kwaad.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Dit heb ik ook een keer gehad op school. Heeft een half uur aangehouden, waarna ik weer goed kon ademen en alles. Het voelde echt alsof er ineens een klem om mijn bovenlijf zat waardoor al het lucht eruit geperst werd.

    Ik weet ook niet wat het is en heb het daarna ook niet meer gehad. Leek wel alsof het een aanval was of zo.

    Hopelijk ga je het vinden! Sterkste ermee.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.