• Dag lieve Q'ers!
    Dankzij het 'ik kocht een kleed' topic van Anna, besefte ik met wat voor unieke mix van Belgjes en Nederlanders we hier eigenlijk zitten. Deze site is dan ook de perfecte manier om dingen aan elkaar te vragen :3 hieronder dus mijn vragen naar de Nederlanders:
    - Hoe werkt jullie schoolsysteem? Die HVO, HAVO, BVO, NJGIENFE ik snap die letters langs geen kanten haha en zou het graag willen begrijpen
    - Hoe zit het met Vilders? Is hij jullie hoogstpersoonlijke Trump? Why all the hate?
    - Hoe komen jullie aan zo'n geweldige wegen en storen jullie zich ook zo aan die van ons? :')

    Hebben jullie vragen voor de Belgen? Of hebben nog meer Belgen vragen voor de Nederlanders? Dit is het juiste topic daarvoor!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik haal dit topic naar boven want ik heb weer een vraag: wat is een 'tentamen'? En wat is het verschil met een examen?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik haal dit topic naar boven want ik heb weer een vraag: wat is een 'tentamen'? En wat is het verschil met een examen?


    Een tentamen is een schoolexamen (SE), maar de verwoording verschilt per school (en meestal wordt op hoge scholen en universiteiten 'tentamen' gebruikt). Deze worden afgenomen door het jaar heen (vaak in aparte SE-weken) en bevatten nooit álle stof. Een examen (laten we uitgaan van het eindexamen) bevat in principe alle stof van de afgelopen jaren.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Frodo schreef:
    Ik haal dit topic naar boven want ik heb weer een vraag: wat is een 'tentamen'? En wat is het verschil met een examen?


    Dit vraag ik me echt al zo lang af! Ik dacht dus dat het hetzelfde was, maar er zit blijkbaar toch een verschil in!


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.