• Dag lieve Q'ers!
    Dankzij het 'ik kocht een kleed' topic van Anna, besefte ik met wat voor unieke mix van Belgjes en Nederlanders we hier eigenlijk zitten. Deze site is dan ook de perfecte manier om dingen aan elkaar te vragen :3 hieronder dus mijn vragen naar de Nederlanders:
    - Hoe werkt jullie schoolsysteem? Die HVO, HAVO, BVO, NJGIENFE ik snap die letters langs geen kanten haha en zou het graag willen begrijpen
    - Hoe zit het met Vilders? Is hij jullie hoogstpersoonlijke Trump? Why all the hate?
    - Hoe komen jullie aan zo'n geweldige wegen en storen jullie zich ook zo aan die van ons? :')

    Hebben jullie vragen voor de Belgen? Of hebben nog meer Belgen vragen voor de Nederlanders? Dit is het juiste topic daarvoor!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Bartok schreef:
    (...)

    Dat weet ik, haha, maar misschien is dat ook een speciale g met een andere benaming die ik niet ken. Of misschien ook niet haha. (want ik hoor toch nog een verschil bij sommige West-Vlamingen tbh, maar ik hoor wel vaker rare dingen, dus dat kan ook helemaal aan mij liggen (: )


    Hangt wellicht ook af van de regio in West-Vlaanderen waar men vandaan komt. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik wil gewoon weten waarom poepen in godsnaam neuken betekend in België 😂


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Klaar schreef:
    (...)

    't hoa olik hin woar zin é


    Toetoet, ek ze goeste, goje zaagn

    En ik die dacht dat ik beirehoed Hents hing leren in Hent


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Flugzeug schreef:
    Ik wil gewoon weten waarom poepen in godsnaam neuken betekend in België 😂


    Haha, geen idee, al was twaalfjarige ik wel flink getraumatiseerd toen ik in de Efteling een moeder tegen haar twee kinderen hoorde zeggen dat ze maar lekker moesten gaan poepen :'D


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Mazikeen schreef:
    (...)

    Haha, geen idee, al was twaalfjarige ik wel flink getraumatiseerd toen ik in de Efteling een moeder tegen haar twee kinderen hoorde zeggen dat ze maar lekker moesten gaan poepen :'D


    ;’)

    Mijn pa had het. Hij is de puntenteller van het Belgisch kampioenschap Rummikub en hij is daar elk jaar. Een jaar kwam hij thuis met her verhaal dat hij de hele voorzittersraad heeft laten lachen, omdat hij met de mededeling kwam dat hij even ging poepen.
    Hij niet weten waarom zij lachen, dus hij vroeg om uitleg. Toen werd hem dus verteld dat poepen niet kakken is, maar neuken. Nou, mijn vader had zich nog nooit zo beschaamd gevoeld :’D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flugzeug schreef:
    (...)

    ;’)

    Mijn pa had het. Hij is de puntenteller van het Belgisch kampioenschap Rummikub en hij is daar elk jaar. Een jaar kwam hij thuis met her verhaal dat hij de hele voorzittersraad heeft laten lachen, omdat hij met de mededeling kwam dat hij even ging poepen.
    Hij niet weten waarom zij lachen, dus hij vroeg om uitleg. Toen werd hem dus verteld dat poepen niet kakken is, maar neuken. Nou, mijn vader had zich nog nooit zo beschaamd gevoeld :’D


    Wel grappig dat je papa dat ook zo verkondigt, haha. Ik wist trouwens niet dat we een nationaal kampioenschap Rummikub hebben.


    Mhm?

    Mazikeen schreef:
    (...)

    Toetoet, ek ze goeste, goje zaagn

    En ik die dacht dat ik beirehoed Hents hing leren in Hent


    vanjeneihens dak goa zaagn!
    't enige dialect daje leert en Hent ès 't West-Vloms!
    't Is echt neig hoeveel West-Vlaams er in Gent is, God. Grenzen dicht! Geen enkele West-Vlaming meer binnen! (krul)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bartok schreef:
    (...)

    Wel grappig dat je papa dat ook zo verkondigt, haha. Ik wist trouwens niet dat we een nationaal kampioenschap Rummikub hebben.


    Mijn pa zegt wel meer dingen luid op waarvan ik denk, pap, serieus... xd

    Ja, al jaren haha. Ben een aantal keer mee geweest ook. Ben in Luik, Gent, Brussel en nog wat steden geweest. Ik haal Wallonië echt trouwens. De meesten spreken niet eens Nederlands of Engels. Pfff. Geef mij Vlaanderen maar.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2017 - 22:35 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Er zijn ook veel Vlamingen die de Walen niet afkunnen. Ik denk dat het aantal Walengrapjes gelijk staat aan dat van de Hollanders.


    Heaven is a place that we all have

    Flugzeug schreef:
    (...)

    ;’)

    Mijn pa had het. Hij is de puntenteller van het Belgisch kampioenschap Rummikub en hij is daar elk jaar. Een jaar kwam hij thuis met her verhaal dat hij de hele voorzittersraad heeft laten lachen, omdat hij met de mededeling kwam dat hij even ging poepen.
    Hij niet weten waarom zij lachen, dus hij vroeg om uitleg. Toen werd hem dus verteld dat poepen niet kakken is, maar neuken. Nou, mijn vader had zich nog nooit zo beschaamd gevoeld :’D


    Hahaha, oh nee :'D


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    dad schreef:
    Er zijn ook veel Vlamingen die de Walen niet afkunnen. Ik denk dat het aantal Walengrapjes gelijk staat aan dat van de Hollanders.


    Maar Walengrappen zijn gewoon super leuk om te maken. Niet omdat ze waar zijn, want dan zouden 't geen grappen zijn, maar gewoon om het gezicht te zien van de mensen tegen wie je het vertelt. We hadden in het middelbaar een Waal in klas (die heel z'n lager en middelbaar in het Nederlands en Vlaanderen had gedaan, uiteraard) en het is gewoon te leuk. (no_chears)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    dad schreef:
    Er zijn ook veel Vlamingen die de Walen niet afkunnen. Ik denk dat het aantal Walengrapjes gelijk staat aan dat van de Hollanders.


    oooh ja. :')


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MacGyver schreef:
    @Frodo

    Ik heb me echt zitten af vragen wie je nou bedoelde met Vilders. Ik dacht dat je de HP personage en een echt persoon door elkaar had gehaald. Pas toen ik de reacties las, snapte ik dat je Wilders bedoelde.


    Hahaha oeps, sorry! :'D

    En ja, wij gebruiken dat deuren-ding ook! Toen ik 20 werd, kreeg ik een nieuwe voordeur hehe. En toen mijn vader 50 werd stond onze hele voortuin vol met deuren. Dunno, het is een traditie.

    En leuk dat er zo actief gereageerd wordt op dit topic! Quizlet dood, hoezo? (krul)

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 9:46 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Hahaha oeps, sorry! :'D

    En ja, wij gebruiken dat! Toen ik 20 werd, kreeg ik een nieuwe voordeur hehe. En toen mijn vader 50 werd stond onze hele
    voortuin vol met deuren. Dunno, het is een traditie.


    Serieus? Echte fysieke deuren?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Klaar schreef:
    (...)

    Heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord, haha. Ik hoor mensen het af en toe "tram x" noemen (op je 20ste zit je op tram 2, op je dertigste op tram 3), maar ik geloof niet dat dat iets is wat over heel Vlaanderen gebeurt? Het is een beetje streekgebonden, denk ik?

    Yup. Ik weet dat mijn familie in Oost-Vlaanderen ook trams gebruikt. Ikzelf komt uit Limburg en hier zijn het voordeuren :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque