• Dag lieve Q'ers!
    Dankzij het 'ik kocht een kleed' topic van Anna, besefte ik met wat voor unieke mix van Belgjes en Nederlanders we hier eigenlijk zitten. Deze site is dan ook de perfecte manier om dingen aan elkaar te vragen :3 hieronder dus mijn vragen naar de Nederlanders:
    - Hoe werkt jullie schoolsysteem? Die HVO, HAVO, BVO, NJGIENFE ik snap die letters langs geen kanten haha en zou het graag willen begrijpen
    - Hoe zit het met Vilders? Is hij jullie hoogstpersoonlijke Trump? Why all the hate?
    - Hoe komen jullie aan zo'n geweldige wegen en storen jullie zich ook zo aan die van ons? :')

    Hebben jullie vragen voor de Belgen? Of hebben nog meer Belgen vragen voor de Nederlanders? Dit is het juiste topic daarvoor!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    @Frodo

    Ik heb me echt zitten af vragen wie je nou bedoelde met Vilders. Ik dacht dat je de HP personage en een echt persoon door elkaar had gehaald. Pas toen ik de reacties las, snapte ik dat je Wilders bedoelde.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    @Frodo

    Ik heb me echt zitten af vragen wie je nou bedoelde met Vilders. Ik dacht dat je de HP personage en een echt persoon door elkaar had gehaald. Pas toen ik de reacties las, snapte ik dat je Wilders bedoelde.


    Same :’) Maar alles is weer duidelijk (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Klaar schreef:
    (...)

    Dat is een gesp. (krul) Al moet je aan West-Vlamingen het verschil niet vragen haha.


    I lol'd :'D


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Klaar schreef:
    (...)

    Dat is een gesp. (krul) Al moet je aan West-Vlamingen het verschil niet vragen haha.


    Ik ben of te Nederlands of te dom voor deze uitspraak hahaha


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik weet niet of het al gezegd is(te lui om te lezen lol)
    Maar de wegen zijn hier zo 'goed' omdat we hier wegenbelasting moeten betalen(geen idee of jullie dat ook hebben) en dat gaat allemaal naar de verbetering van de wegen. Er is bijvoorbeeld in joure(friesland) nu een hele complete nieuwe weg aangelegd, de rotonde die er eerst stond veroorzaakte enorm veel ongelukken, en er kan gewoon nog gereden worden, ze zorgen altijd wel dat er een extra rijbaan is waar je langs kan bijvoorbeeld.


    Little do you know

    McNuggets schreef:
    (...)

    Ik ben of te Nederlands of te dom voor deze uitspraak hahaha


    West-Vlamingen hebben een zachte g. Gesp klinkt dus als hesp met dat accent.


    Heaven is a place that we all have

    dad schreef:
    (...)

    West-Vlamingen hebben een zachte g. Gesp klinkt dus als hesp met dat accent.


    Wijsneusalarm: de meeste Vlamingen hebben een zachte g. Geen idee wat de West-Vlamingen dan hebben, haha. Maar ik weet wel dat ik op school gehoord heb dat wij met een zachte G praten en de meeste Nederlanders met een harde (:


    Mhm?

    Bartok schreef:
    (...)

    Wijsneusalarm: de meeste Vlamingen hebben een zachte g. Geen idee wat de West-Vlamingen dan hebben, haha. Maar ik weet wel dat ik op school gehoord heb dat wij met een zachte G praten en de meeste Nederlanders met een harde (:


    Wie is wij dan? Want Brabanders praten ook met een zachte G. Maar inderdaad de meeste Nederlanders praten met een harde G.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Wie is wij dan? Want Brabanders praten ook met een zachte G. Maar inderdaad de meeste Nederlanders praten met een harde G.


    Vlamingen (:


    Mhm?

    dad schreef:
    (...)

    West-Vlamingen hebben een zachte g. Gesp klinkt dus als hesp met dat accent.


    OH! Hahahahahaha zo. Die vind ik leuk.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Tad schreef:
    Er waren een keer Belgen over de vloer op mijn vorige werk en ze bestelden een broodje hesp, waarop ik hen doodleuk vertelde dat we dat niet hadden. Ze hebben vervolgens wel vrolijk van hun broodje gezond genoten verder, hoor. Met ham, uiteraard. Wist ik veel. (krul) Ze hebben me wel smakelijk uitgelachen.

    THISTHISTHIS
    Als pretparkmedewerker in de Efteling is dit heul verwarrend!


    Deep inside, I've never felt alive

    Bartok schreef:
    (...)

    Wijsneusalarm: de meeste Vlamingen hebben een zachte g. Geen idee wat de West-Vlamingen dan hebben, haha. Maar ik weet wel dat ik op school gehoord heb dat wij met een zachte G praten en de meeste Nederlanders met een harde (:


    Die spreken een g als h uit (en een h spreken ze meestal niet uit). Dus zachter dan de zachte g, haha. Het wordt echt gewoon een h.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Die spreken een g als h uit (en een h spreken ze meestal niet uit). Dus zachter dan de zachte g, haha. Het wordt echt gewoon een h.


    Ma how zeh (krul)

    [ bericht aangepast op 29 dec 2017 - 22:06 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Klaar schreef:
    (...)

    Die spreken een g als h uit (en een h spreken ze meestal niet uit). Dus zachter dan de zachte g, haha. Het wordt echt gewoon een h.


    Dat weet ik, haha, maar misschien is dat ook een speciale g met een andere benaming die ik niet ken. Of misschien ook niet haha. (want ik hoor toch nog een verschil bij sommige West-Vlamingen tbh, maar ik hoor wel vaker rare dingen, dus dat kan ook helemaal aan mij liggen (: )


    Mhm?

    Mazikeen schreef:
    (...)

    Ma how zeh (krul)


    't hoa olik hin woar zin é


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried