• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Een extreem late MT haha


    obsessive rage

    Pixielisje schreef:
    Hmm, ik heb twee ideeën voor SOTY maar ik weet van beiden niet of ik ze wel afkrijg of niet.
    Wat zouden jullie doen, voor beiden een volledig plot uitdenken en dan kiezen?
    of zou ik ze beide beginnen en dan later zien welke ik indien?
    ik heb hier geen ervaring mee haha


    Ik zou aan beide beginnen met plotten en misschien al een beetje schrijven en dan kijken waar je het meeste inspiratie voor hebt. Dan zou ik mij volledig storten op dat verhaal (story openen en aanmelden en zo) en de andere in de wacht zetten. That's what I would do. Je wil namelijk niet te lang aan twee verhalen werken denk. Ik zou dat iig niet chill vinden, maar het is wel een handige manier om te kijken waar de grootste kans is dat je het afkrijgt dit jaar.


    At the end we're all cursed

    Even MT omdat ik met een idee aan het spelen ben en denk dat ik wel mee ga doen maar nog niet zeker ben :3


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Ik zou aan beide beginnen met plotten en misschien al een beetje schrijven en dan kijken waar je het meeste inspiratie voor hebt. Dan zou ik mij volledig storten op dat verhaal (story openen en aanmelden en zo) en de andere in de wacht zetten. That's what I would do. Je wil namelijk niet te lang aan twee verhalen werken denk. Ik zou dat iig niet chill vinden, maar het is wel een handige manier om te kijken waar de grootste kans is dat je het afkrijgt dit jaar.


    Ga ik doen! Lijkt mij inderdaad wel het strakste plan.
    De struggle van aan teveel dingen tegelijk te willen werken, maar dan raken ze natuurlijk nooit af.
    En ik wil toch wel wat af hebben haha


    A to the Z

    Necessity schreef:
    Wat vinden jullie van een Engelse titel bij een Nederlands verhaal?

    Zelf bedenk ik ook sneller een Engelse titel dan een Nederlandse. Toch komt dat vooral doordat er gewoon betere Engelse woorden zijn, soms zijn ze niet eens in het Nederlands te vinden, zo jammer.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Yay, mijn schema is klaar! Nu de personages nog verder uitwerken en dan kan ik beginnen met schrijven ^^
    Wat doen jullie allemaal voor je begint met schrijven? Ik moet naast deze twee punten nog verder met mijn onderzoek, maar die informatie heb ik pas nodig vanaf verdere hoofdstukken.


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    Yay, mijn schema is klaar! Nu de personages nog verder uitwerken en dan kan ik beginnen met schrijven ^^
    Wat doen jullie allemaal voor je begint met schrijven? Ik moet naast deze twee punten nog verder met mijn onderzoek, maar die informatie heb ik pas nodig vanaf verdere hoofdstukken.


    Wat ik vaak doe is gewoon beginnen schrijven.
    Wat ik eigenlijk moet doen, de ervaring heeft me dat geleerd, is: eerst gewoon random alle woorden die ik met het verhaal associeer opschrijven. Gewoon een soort van mindmap. Daarna bedenk ik de verhaallijn in een paar zinnen om op basis daarvan de achterflap te maken. Vervolgens zoek ik de namen op voor mijn belangrijkste personages en dan werk ik mijn korte samenvatting verder uit tot dat ik per hoofdstuk heb opgeschreven waar ik naartoe wil werken. Dit is niet echt uitgebreid, maar gaat eerder over dingen zie ik zeker moet aanstippen in dat hoofdstuk. Een soort van doelen per hoofdstuk eigenlijk. Dan maak ik mijn cover en pas dan begin ik te schrijven.
    Oh en ondertussen ben ik ook heel de tijd bezig met een WeHeartIt-pagina, gewoon omdat het leuk is en de afbeeldingen me inspiratie geven.^^


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    (...)

    Oké, stuur anders een pb (of zet het hier?) wat je wilt en dan kijk ik er zo snel mogelijk naar!



    OT: ik weet niet of ik enthousiaster ben om te beginnen schrijven of om mijn cover te maken haha


    Ik stuur zo wel even een pb (:


    all because i liked a girl

    Delacroix schreef:
    (...)

    Wat ik vaak doe is gewoon beginnen schrijven.
    Wat ik eigenlijk moet doen, de ervaring heeft me dat geleerd, is: eerst gewoon random alle woorden die ik met het verhaal associeer opschrijven. Gewoon een soort van mindmap. Daarna bedenk ik de verhaallijn in een paar zinnen om op basis daarvan de achterflap te maken. Vervolgens zoek ik de namen op voor mijn belangrijkste personages en dan werk ik mijn korte samenvatting verder uit tot dat ik per hoofdstuk heb opgeschreven waar ik naartoe wil werken. Dit is niet echt uitgebreid, maar gaat eerder over dingen zie ik zeker moet aanstippen in dat hoofdstuk. Een soort van doelen per hoofdstuk eigenlijk. Dan maak ik mijn cover en pas dan begin ik te schrijven.
    Oh en ondertussen ben ik ook heel de tijd bezig met een WeHeartIt-pagina, gewoon omdat het leuk is en de afbeeldingen me inspiratie geven.^^


    Hahaha, het vereist echt discipline om niet gewoon te gaan schrijven *zucht*. Wel een goede manier van voorbereiden though! Best slim ook van die weheartit pagina om dat te gebruiken om inspiratie vandaan te halen!


    At the end we're all cursed

    Hmmmmm moet ik Jera een hond of een kat geven... that's the question.


    At the end we're all cursed

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Hahaha, het vereist echt discipline om niet gewoon te gaan schrijven *zucht*. Wel een goede manier van voorbereiden though! Best slim ook van die weheartit pagina om dat te gebruiken om inspiratie vandaan te halen!


    Maar er is niets mis met gewoon aan schrijven. Ik werkte op het begin echt alles uit, bijna letterlijk zin voor zin. Maar ik kreeg door dat het veel beter is om gewoon te binnen met schrijven (natuurlijk moet je weten wát je gaat schrijven en een klein overzicht hebben voor jezelf), maar je moet niet teveel nadenken over het schrijven. Ik wilde elke zin altijd perfect hebben en mooie woorden en dure woorden en goed taalgebruik en van alles en nog wat. Maar als ik gewoon ga schrijven en ik gebruik simpele zinnen en woorden, dan gaat het. Dus de beste tip: gewoon schrijven! De rest komt vanzelf.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Maar er is niets mis met gewoon aan schrijven. Ik werkte op het begin echt alles uit, bijna letterlijk zin voor zin. Maar ik kreeg door dat het veel beter is om gewoon te binnen met schrijven (natuurlijk moet je weten wát je gaat schrijven en een klein overzicht hebben voor jezelf), maar je moet niet teveel nadenken over het schrijven. Ik wilde elke zin altijd perfect hebben en mooie woorden en dure woorden en goed taalgebruik en van alles en nog wat. Maar als ik gewoon ga schrijven en ik gebruik simpele zinnen en woorden, dan gaat het. Dus de beste tip: gewoon schrijven! De rest komt vanzelf.


    Ik loop dan meestal vast of moet ontzettend uitkijken dat mijn personages geloofwaardig blijven, dus bij mij werkt dat niet (dat geldt natuurlijk voor mij persoonlijk), dus ik heb echt een overzichtje nodig van wie er precies in mijn verhaal voorkomen en wie dat precies zijn en een rode draad die ik wil volgen.


    At the end we're all cursed

    Ik heb geen inspiratie voor een cover. Normaal helpt WeHeartIt me altijd op zulke momenten, maar nope niet vandaag...


    The soul needs autumn.

    Ik heb een tof idee voor een plot, helaas werken pinterest en weheartit niet echt mee bij 't maken van een cover. :/


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    ^
    Ik ben naar royalty free images gaan zoeken op sites als Unsplash. Ze hebben daar echt de mooiste foto's. Misschien helpt dat? (:


    Caution first, always.