• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Jolllly schreef:
    (...)
    Oh wow, dat speelde ik vroeger wel eens thuis geloof ik. Nostalgie. (:

    Best een leuk idee eigenlijk om het dan dieper uit te werken op die manier!

    Yay!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    OMG IK HEB EEN BETER IDEE GEKREGEN DAN WAT IK EERST HAD!
    zo enthousiast


    all because i liked a girl

    Bechloe schreef:
    OMG IK HEB EEN BETER IDEE GEKREGEN DAN WAT IK EERST HAD!
    zo enthousiast



    At the end we're all cursed

    Yay, proloog-struggles. Wel een proloog, geen proloog. Welk personage? Een vooruitblik of een terugblik? Anderen die daar ook altijd zo mee worstelen? :'P


    Every villain is a hero in his own mind.



    Wat vinden jullie van deze cover?


    all because i liked a girl

    Ringwraith schreef:
    Yay, proloog-struggles. Wel een proloog, geen proloog. Welk personage? Een vooruitblik of een terugblik? Anderen die daar ook altijd zo mee worstelen? :'P


    🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️
    Zo vaak :’)


    all because i liked a girl

    Bechloe schreef:



    Wat vinden jullie van deze cover?

    Ik vind 'm wel tof!
    Eens lekker anders.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 19:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Yay, proloog-struggles. Wel een proloog, geen proloog. Welk personage? Een vooruitblik of een terugblik? Anderen die daar ook altijd zo mee worstelen? :'P


    Mijn proloog is bij OP's vrijwel altijd vanuit een ander personage dan de hoofdpersoon en een mysterieuze vooruitblik naar het gevaar dat mijn hoofdpersonage te wachten staat. Dat vind ik altijd wel een strategische zet, dus dat heb ik ditmaal ook weer gedaan. Met fanfics is dat voor mij altijd anders though. Dan heb ik ook moeite met beslissen hoe of wat.


    Bechloe schreef:



    Wat vinden jullie van deze cover?


    Oeh, epic. Ik ben nu heel nieuwsgierig naar je verhaal!


    At the end we're all cursed

    Ik heb het online gezet O.o
    Ik denk dat ik elke dag hier neer moet zetten wat ik heb gedaan aan het verhaal, anders ga ik het nooit afkrijgen :’)


    all because i liked a girl

    Roundhouse schreef:
    (...)
    Mijn proloog is bij OP's vrijwel altijd vanuit een ander personage dan de hoofdpersoon en een mysterieuze vooruitblik naar het gevaar dat mijn hoofdpersonage te wachten staat. Dat vind ik altijd wel een strategische zet, dus dat heb ik ditmaal ook weer gedaan. Met fanfics is dat voor mij altijd anders though. Dan heb ik ook moeite met beslissen hoe of wat.


    Ja, dat is wel een strategie. Ik weet wel iets cools maar ik ben bang dat het te veel gaat weggeven van de clue, haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Pff, ik ben echt jaloers op jullie ideeën en aargh :/ Het komt gewoon niet, ik kom echt nergens op.
    Iemand tips om inspiratie op te doen? ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik ben nog wat aan het puzzelen met mijn proloog want ik wil het best raadselachtig maken, maar dat lukt niet goed rip


    Heaven is a place that we all have

    Scipio schreef:
    Pff, ik ben echt jaloers op jullie ideeën en aargh :/ Het komt gewoon niet, ik kom echt nergens op.
    Iemand tips om inspiratie op te doen? ^^


    Ik heb mijn inspiratie ditmaal uit een hoorcollege/een begrip dat toen genoemd werd en wat ik mega cool vond en toen verder onderzocht heb, dus colleges volgen is eigenlijk nog best nuttig :') Mare, lekker het internet doorzoeken en random dingen opzoeken, onder de douche gaan staan, een stukje gaan wandelen, mooie plaatjes kijken?

    Edit: Je kan ook dingen opsommen die je super cliché en onorigineel vindt en daar iets origineels van proberen te maken. Soms kan dat ook nog wel eens tot leuke nieuwe ideeën leiden ^^

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 20:29 ]


    At the end we're all cursed

    Scipio schreef:
    Pff, ik ben echt jaloers op jullie ideeën en aargh :/ Het komt gewoon niet, ik kom echt nergens op.
    Iemand tips om inspiratie op te doen? ^^


    Heb je een pinterest?
    Ik heb oa. een board waarin ik gewoon alle random coole dingen op sla die ik heel interessant vind voor een verhaal. Interessante elementen zeg maar.
    Ik kijk ook graag naar andere schrijvers hun borden. Of bijvoorbeeld de pinterest van Sarah J Maas.

    Of wikipedia paginas vind ik ook altijd een goeie. Van oorlogen en mythologische figuren/verhalen bijvoorbeeld.
    En dan schrijf ik altijd de leuke interessante elementen op. Je weet nooit wat er van komt!

    Voor plotschrijven en ideeën kan ik deze site wel aanraden: http://www.storyplanner.com/
    Ik heb zojuist via de snowflake method op die site gewerkt. En heb een plot!
    Ik had wel al een tijdje een basisidee, maar wist nog niet zo goed wat ik er verder mee van plan was.

    Succes!


    A to the Z

    Scipio schreef:
    Pff, ik ben echt jaloers op jullie ideeën en aargh :/ Het komt gewoon niet, ik kom echt nergens op.
    Iemand tips om inspiratie op te doen? ^^

    Ehm ik kwam op het idee tijdens het redigeren van iemand anders zijn manuscript haha. Er is maar één overeenkomend element, daarna ging het een eigen leven leiden. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.