• GENOCIDE
    The sun will rise and we will try again.

    INFORMATIE
    Ik heb hier een story voor gemaakt, anders werd dit te lang en onoverzichtelijk. Moet je alles onthouden? Nee. Moet je alles lezen? Liefst wel, maar zeker het stukje van Dubhaile en de geschiedenis bij de vampiers, want dat is de kern van deze RPG. Zo veel is het niet, eigenlijk. De rest is voor specifieke situaties, zodat daar geen onenigheid over kan bestaan (:

                                                                                 
    DE MIDDELEEUWEN
    • Dingen die echt niet kunnen: elektriciteit, vuurwapens, gemotoriseerde voertuigen, kunstmatige stoffen ...
    • Dingen waar je rekening mee moet houden: De Kerk (en geloven, zelfs Jagers doen dat en veel vampiers ook), De minder verborgen grote kloof tussen arm & rijk, er zijn niet veel steden, landbouw is de belangrijkste bezigheid van de mensen, vrouwen dragen in het algemeen geen broek (tijdens de Jacht soms wel), uitingen van holebi, atheïsme of andere religies, queer zijn of andere rariteiten zijn niet ok, heksen- en andere vervolgingen gebeurden heel zelden (maar het bijgeloof is er wel), wapens dragen is niet verboden (maar wel meestal weggelegd voor rijkere mensen), mensen kenden muziek en feesten (middeleeuwers maakten evenveel plezier als wij), Op handelaars en oude vampiers na (en dan meestal niet perfect) spreken de meesten maar 1 taal ...

                                                                                 
    REGELS
    • De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    • Maximum 2 rollen
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Geen ruzie OOC
    • OOC duidelijk aangeven
    • (Liefst) in post vermelden: wie? waar? Wezen? Interactie met wie?
    • Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    • Veel plezier!!

                                                                                       
    Jagers 5 - 4
    • Bosphoramus - Nora Quill - 21 - Field - Starlie Smith - 1
    • _Iridescent - Maria "Mia" Lavely - 21 - Field/Zwaard - Faceclaim - 3
    • Roosje_8 - Elisabeth 'Lilly' Quill - 16 - Longshot/p&b, messen - Selena Gomez - 2
    • Azlain - Deirdre Quill - 18 - Field - Faceclaim - 4
    • Ziegler - Audrey Chambers - 19 - Nomaad - Faceclaim - 6
    • Bartok - Jack Ackerman - 20 - Longshot/p&b - Adrien Sahores - 3
    • Igster - Holden Ackerman - 30 - Specialiteit - Cillian Murphy - 1
    • Tad - Ashton Quill - 15 - Scout/zwaard - Faceclaim - 3
    • Winona - Rónán Ferguson - 24 - Field - Alexander Ludwig - 4

    Vampiers 4 - 6
    • Virago - Séraphine - 23 / 62 - Faceclaim - 5
    • purplelove - Amaly "Alera" - 17 / 317 - Claire Estabrook - 4
    • Winona - Freydís - 19 / 60 - Nastya Kusakina - 4
    • Hivju - Naam - Leeftijd / Echte Leeftijd - Faceclaim - Pagina
    • Ziegler - Briar - 20 / 174 - Faceclaim - 5
    • Bartok - Thorne - 17 / 298 - Anton Lisin - 2
    • Inktzwart - Puck (Sine)/Carolus - 16/17 / 200-ish - Robbie Kay - 3
    • Obeah - Célestin - 23 / 62 - Faceclaim - 4
    • Hephaistion - Alastair - 22 / 164 - Alexander Zambrano - 5
    • Bosphoramus - Helias - 22 / 49 - Niclas Gillis - 6


    Het is een koude, stille en donkere december.

    Maar niet in Dubhaile! Het dorp is gehuld in licht en warmte van alle vuurtjes die bij de kraampjes branden. Kinderen en volwassenen proberen lachend de ringen over die net iets te grote houten blokken te werpen en marktkramers van overal in het land proberen om ter luidst hun goederen te verkopen. Kunstenaars, speelmannen, freakshows en andere talenten tonen hun kunnen en laten in ruil voor een centje hier en wat eten daar. Pas lang na zonsondergang wordt het weer stil in de straten, om de volgende dag opnieuw te beginnen:

    Het is het Midwinterfeest!

    Een week lang duren de festiviteiten, met op het einde van de week niet één, maar twee feestmalen in de burcht op het eiland! Het is tenslotte ook de verjaardag van de huidige kasteelheer. Iedereen feest mee: boer, dame heer, maar ook weerwolf, Jager en vampier! Wie houdt er nu niet van al die gezelligheid?
          Maar er valt al meteen na de eerste dag een domper op het feest: in de vroege ochtenduren wordt een lijk gevonden. De keel is duidelijk met een keel doorgesneden en het bloed ligt overal, maar lijkt het niet wat weinig bloed? Wat is er gebeurd? Wie is de dader? Wat is de dader? Hoewel het feest gewoon doorgaat en de gewone dorpeling het lugubere gebeuren al ver achter zich laat - het lijk is tenslotte toch een vreemde - blijven anderen op hun hoede. Er verblijven de komende week tenslotte nog heel veel mensen in het dorp...

    Extra info:
    • De vampiers verblijven nu ongeveer een maand in Dubhaile, maar hebben zich erg weinig in het dorp getoond, omdat vreemdelingen vaak meteen opvallen, zeker als ze langer blijven. Daarvoor heeft hun groepje enkele maanden in het leen rondgereisd. Het is echter niet de eerste keer dat ze in het leen zijn. Zo'n drietal jaar geleden waren ze er ook op doorreis en tien jaar geleden zaten ze er ook al, al was dat enkel Thorne, Freyja en de tweeling (zie Nora's geschiedenis).
    • Thorne's regel/afspraak/idee:
          - Je drinkt niet in Dubhaile.
          - Je drinkt niet meer dan twee keer na elkaar in hetzelfde dorp.
          - Je gebruikt je tanden niet, maar een mes. Zo lijkt de moord menselijk. Je drinkt de lijken ook niet helemaal leeg.
    De jongen heeft niets gezegd over wat er gebeurt wanneer iemand zich hier aan houdt, maar het is wel duidelijk dat hij het gevaarlijk vindt wanneer je het niet doet, en hij heeft de neiging om gevaar te elimineren...
    • De moordenaar is Alera. Niemand weet dit. Thorne niet, de andere vampiers niet en zeker de Jagers niet. In feite weet niemand zelfs (zeker) dat de moordenaar een vampier is.
    • De Jagers zijn wel wat op hun hoede, vooral de adellijken, omdat er een moordenaar in hun midden is. Dit wil echter niet zeggen dat ze iedereen verdenken als moordenaar of als vampier. Enkel wanneer iemand zich verdacht gedraagt zullen ze het onderzoeken. Ze kennen de meeste dorpelingen wel, maar door het feest zijn er heel veel vreemden in het dorp, en die allemaal goed in de gaten houden is heel vermoeiend en eigenlijk onmogelijk.
    • De vampiers zijn (nog) niet op de hoogte dat er een feest wordt georganiseerd in hun huidige verblijfplaats. En de Jagers weten niet dat hun andere kasteel als verblijfplaats voor hun vijanden dient.

    • ER LIGT SNEEUW: in het dorp is het platgetrapt en wat aan de kant geschoven (dus nogal drabbig), maar buiten het dorp ligt er toch een goede 40-50 centimeter. En het is koud.
    • Er zijn veel andere Jagers en een tweetal extra vampiers in de RPG, maar dat zijn NPC's. Je mag ze dus gewoon verzinnen en iedereen mag hen besturen, maar zie wel dat de namen en gebeurtenissen in de posts overeen komen.
    • Er is een groep andere Jagers, de nomaden, in de buurt. Zij verblijven aan de rand van het bos, niet zo heel erg ver van het dorp, maar toch op een redelijke afstand. Iets dichter bij het dorp en meer op het veld is het kamp van de andere reizigers die voor het feest zijn gekomen. De nomadengroep van Jagers zit er ongeveer een maand.
    • Het dorp heeft één hoofdstraat, breed genoeg voor anderhalve kar. Daar staan de meeste kraampjes, dus er is niet zo heel veel plek om er langs te lopen, maar wel genoeg. Een paard past net. In het midden van de hoofdstraat is een plein, dat leeg is, tenzij er een voorstelling is van muzikanten, vuurspuwers of andere leuke dingen. Langs de hoofdstraat staan houten huizen, enkel de smidse en de twee herbergen zijn van steen gemaakt. De herbergen zijn ook de enige gebouwen met verdiepingen. Om de hoofdstraat heen zijn nog een aantal kleine straatjes en steegjes, en de andere huizen.

    • De vampiers van deze RPG kunnen tussen de week en de drie weken zonder bloed voor ze in een Tantrum terechtkomen.
    • Spiegels in die tijd waren wazig en ontzettend duur, dus de meeste Jagers gebruiken gewoon een ander glimmend object. Het blijft wel moeilijk om daarin deftig te zien.
    • Nog wat extra uitleg over die mentale connectie tussen para's en subs:
          - Enkel mogelijk tussen een para en zijn sub. Niet tussen andere vampiers, zelfs al zijn ze subs van dezelfde para.
          - Om berichten te sturen en te ontvangen, moet je een mentale deur openzetten. Dit geeft een tamelijk akelig, maar pijnloos gevoel, waardoor dit nooit lang aan een stuk gebeurt. De para kan zijn gedachten niet opdringen en kan ook niet ten alle tijden de gedachten van zijn sub horen. Het enige wat de para kan opleggen, is een mentale pijn: alsof je hoofd ontploft.
          - De connectie is tamelijk primitief: je kan enkele woorden aan elkaar doorgeven, een gevoel of heel kort een beeld. Alles bij elkaar kan het nooit langer dan vijf seconden duren, voor de connectie wegvalt en de deuren dichtslaan. Daarna is er weer een halve minuut nodig. Dit gaat wel beter, langer en efficiënter naarmate de connectie vaker wordt geopend.
          - Als een sub hier niet van weet, zal deze de deur nooit opendoen. Het is iets waar je je actief op moet concentreren. Je voelt het namelijk niet wanneer de andere zijn of haar deur open zet, enkel als je de verbinding echt zoekt.
          - Als een para zijn deur openzet, kunnen al zijn subs verbinding maken.
    Je hoeft niet op modern of oud taalgebruik te letten. Gebruik gerust 'Fuck' als scheldwoord en laat je personages elkaar 'dude' noemen. Geen probleem. Let er gewoon op dat je niet te veel met God scheldt of het plots over computers hebt. Veel plezier iedereen!


    Rollentopic      •      Praattopic      •      Speeltopic


    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 19:05 ]


    Mhm?

    Yasssss bitches, I'm excited (excuse my language :Y))


    Big girls cry when their hearts are breaking

    MT.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Yo


    help

    Imma be a nerd, cuz I already kinda wrote a post...


    Mhm?

    Thorne
    Pain changes people.

    Thorne was aan het doezelen. Hij zat op een stukje grond dat hij niet eerst had drooggemaakt, maar dat nu wel was. Verder had hij wel wat tactisch nagedacht, want hij had zich in een smal steegje gezet, zodat zijn benen - hoe kort ze ook waren - niet in de weg lagen van de stroom mensen die langs de kraampjes wandelden. En hij zat dichtbij een vuurtje, zodat hij de warmte op zijn gezicht kon voelen. Hij had zich in zijn mantel gewikkeld en leunde met zijn rechterschouder tegen de stenen muur van herberg De Blauwe Kip.
          Het had dus niet lang geduurd voor hij half in slaap lag en al helemaal niet meer lette op wat mensen in zijn schoot wierpen. Nochtans leken de dorpelingen erg gul op deze eerste dag van het Midwinterfeest. Toen hij weer wakker werd, vond hij tussen de stukjes brood en enkele afgekloven kippenbotjes, zowaar drie zilverstukken. Of misschien waren ze wel gewoon van ijzer, want het verschil kon hij toch niet zien.
          Thorne veegde de kippenbotjes van zich af, stak een stuk brood in zijn mond - hij hoopte dat er niet al te veel schimmel op zat - en stak de drie munten in een broekzak. Zodra zijn voeten de grond raakten, kreeg hij de indruk dat er toch sneeuw was bijgevallen. De meeste sneeuw in het dorp was dan wel platgestampt, gesmolten of weggeveegd, hij had toch de indruk dat zijn omgeving nogal... fluffy aanvoelde. Vaag nam hij de gebouwen om hem heen, de kraampjes en de bewegende vormen van mensen in zich op.
          Het lukte hem zelfs om zich tussen de meeste mensen te manoeuvreren, met hier en daar een botsende schouder of elleboog. Maar het lage uithangbord van één van de kraampjes ontging hem volkomen.
          "Hé, ben je blind of zo?" hoorde hij iemand roepen, terwijl hij nog probeerde te achterhalen wat er net gebeurd was en waarom hij nu op de grond lag en zijn neus zo'n pijn deed. Hij antwoordde niet - het was tamelijk duidelijk dat hij blind was met die doek rond zijn hoofd - en ging rechtop zitten. Zijn neus was aan het bloeden, maar het was niet gebroken. Na een minuut zou niemand er nog iets van merken, maar Thorne had verschrikkelijk veel zin om de eigenaar van het uithangbord er zelf tegen te smijten. Hij was helemaal niet één van de grootsten, dus als hij er al tegenliep, dan hing dat ding zeker te laag.
          Uiteindelijk deed hij niets, behalve wat sneeuw tegen zijn pijnlijke gezicht houden en blijven zitten - maar dan wel met ingetrokken benen.

    Hoofdstraat            Outfit            Alleen            Vampier            17/298


    Mhm?

    MT

    Mt


    "All monsters are human"

    MT


    Stenenlikker

    Mt


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bartok schreef:
    Imma be a nerd, cuz I already kinda wrote a post...

    MT gif


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    -- Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mt


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    DEIRDRE QUILL

    field hunter • 18 • with ronan
    Met mijn hand verstrengeld met die van Ronan, loop ik door de drukte in de hoofdstraat. Ik ben dol op het Midwinterfeest, alle lichtjes overal, de voorstellingen die gegeven worden, alle gezellige kraampjes. Als het niet zo vol was met mensen overal, dan mocht het van mij elke week wel Midwinterfeest zijn. Ik houd van mensen, maar van deze drukte word ik wat benauwd, met iedereen zo druk op elkaar. Normaal weet ik het wat opzij te drukken, maar met het lijk dat vanochtend gevonden is, voel ik me nerveuzer dan normaal. Het enige is voordeel van zoveel mensen bij elkaar, is dat het net ietsjes warmer voelt in de koud.
          Ik ben net aan het kijken bij een kraampje waar kettingen liggen, als ik achter me iemand iets hoor zeggen over vuurspuwers op het plein. Gelijk lichten mijn ogen op en vergeet ik de kettingen. "Oooh, laten we gaan kijken," zeg ik, mijn stem vol enthousiasme.
          Onderweg raak ik nog enkele keren afgeleid door andere kraampjes, maar uiteindelijk komen we toch aan bij het feest. Boven de hoofden van andere toeschouwers zie ik het vuur al. We staan eerst achteraan, al schuiven we steeds meer naar voren, tot ik het goed kan zien. Met grote ogen kijk ik toe hoe de artiesten met alle gemak van de wereld jongleren met vlammende fakkels,
          "We zouden vuurspuwers moeten hebben op de bruiloft," stel ik voor aan Ronan, terwijl ik mijn blik niet afwend van de voorstelling.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MT


    obsessive rage


    21 y/o ✦ Hunter ✦ Field ✦ Main street square ✦ Alone

    De vrolijke stemmen van de dorpelingen kon Mia vanaf het bos horen. Het Midwinterfeest was weer aangebroken. Dat betekende luide mensen, krijsende kinderen, drukte en nog eens luide mensen. Een lichte zucht ontsnapte uit haar mond, waardoor er rook in de lucht vormde. Het was koud, maar dat deerde de helft van Dubhaile niet. Van jong tot oud stonden ze buiten te genieten van de fuif. Iets waar Mia totaal geen zin in had. Enige pluspunt vond ze het eten. Al wist ze dat ze vanavond van haar buik een afgod zal maken. Ze was in de ochtend nog op jacht gegaan om de vleesliefhebbers te verblijden en om wat munten bij te verdienen. Op zulke dagen had ze zeker wat extra’s nodig.

    Mia negeerde de vrolijke gezichten en slenterde naar de markt. Ze liep langs de brullende marktkramers en vond haar weg naar de voedselkramen. Al ging dit wat lastig door de dosis mensen om haar heen. Het leek alsof het drukker was dan vorige jaren. Ze greep een appel uit de draagmand en nam een hap. Tussen deze menigte had de marktkramer toch haar actie gezien, wat Mia een blik opleverde. “Wat?” voegde ze quasi onwetend toe. Gerust at ze verder terwijl ze haar blik niet van de man afwendde. Haar act duurde niet lang, want al snel maakte ze de marktkramer iets rijker.

    Terwijl ze een blokje omging, kocht ze van tijd tot tijd kleine tussendoortjes. Uiteindelijk vertrok ze met een tevreden gevoel van de voedselkramen. Af en toe keek Mia om haar heen of alles wel goed ging. Met zoveel mensen kon er elk moment wel iets misgaan. Pas wanneer ze niks verkeerds zag, liep ze met een beker wijn in haar hand richting de muzikanten toe. Het plein was gevuld met mensen die naar de voorstellingen keken. Zigzaggend bewoog Mia langs de menigte voort en stopte voor de muzikanten. Een heerlijk warm gevoel verspreidde door haar lichaam toen ze een slok van haar wijn nam. De melodieuze stemmen voelde goed in haar oren, waardoor ze een munt uit haar zak pakte en in de basket mikte.


    Get knocked down,
    get back up


    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 12:52 ]