• Laatste tijd ben ik wat meer gaan letten op hoe gezond ik eet, en wat ik allemaal de hele dag door mn lichaam in prop.
    Ik heb vooral moeite met avondeten, dat lukt gewoon niet. Dus ik heb besloten om geen hele maaltijden meer te eten (geen grote lunch, niet veel avondeten) maar allemaal kleine gezonde hapjes de hele dag door te eten. Ik heb niet snel honger dus ik zou eerder te weinig dan te veel eten. Daarom heb ik samen met mijn moeder een schema gemaakt om te zorgen dat ik genoeg eet
    Zijn jullie hier ook erg mee bezig? En hoe gezond eet je?
    Zou je liever gezonder willen eten?

    [ bericht aangepast op 8 jan 2018 - 11:25 ]


    What worries you, masters you.

    Ik ben wel bezig met gezonder eten maar niet met minder. Kleine hapjes zou voor mij ook niet werken omdat ik zelf sneller honger zou hebben en met kleine hapjes ga je sneller overeten.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik snoep te veel, dat is mijn grootste probleem. Chips, pepernoten... daar moet ik echt mee stoppen want ik wil dit jaar 10 kg kwijt


    oi, suzy

    Ik ging heel lelijk hardop lachen toen ik de titel van je topic zag, dus ik geloof dat mijn onderbewuste wel weet hoe slecht ik bezig ben

    ik eet teveel op alle fronten, joepie. maar ik probeer er nu wel meer op te letten, want mijn moeder die vorig jaar om deze tijd nog morbide obesitas had, heeft ze na een jaar afvallen bijna hetzelfde bmi als ik en ik ben erg trots op haar maar ik denk dat het ook wel een keertje tijd wordt om te erkennen dat ik haar ook wel redelijk tegemoet gekomen ben :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mijn antwoord op de titel is niet. :W

    Nee, maar, ik let er eigenlijk ook nooit op. Het interesseert me niet. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik zou veel meer willen eten dan ik nu doe haha en niet willen leven op een stuk komkommer per dag.


    i wanna die with you once or twice.

    Thuis zijn we hier heel erg mee bezig, mijn broer en ik cheaten soms als we bij vrienden zijn, maar thuis is het gezond. Een kleine opsomming:
    - Wij eten als avondeten geen aardappel, pizza, patat of pasta (soms een keer patat halen als we allemaal geen zinnen hebben om te koken komt 2/3 keer per jaar voor).
    - Wij hebben zowel onze magnetron als frituurpan weggegooid (en hebben ook geen airfryer).
    - We hebben geen suiker in huis en gebruiken dit ook nooit.
    - Brood eten we nooit als ontbijt of lunch en dit hebben we ook bijna nooit in huis. Als ontbijt eten we volle yoghurt met het meeste vet. (halfvolle producten hebben we nergens).
    - Onze koelkast ligt vol met verse producten. We eten ook nooit iets uit blik en de fruitschaal ligt altijd vol.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Thuis zijn we hier heel erg mee bezig, mijn broer en ik cheaten soms als we bij vrienden zijn, maar thuis is het gezond. Een kleine opsomming:
    - Wij eten als avondeten geen aardappel, pizza, patat of pasta (soms een keer patat halen als we allemaal geen zinnen hebben om te koken komt 2/3 keer per jaar voor).
    - Wij hebben zowel onze magnetron als frituurpan weggegooid (en hebben ook geen airfryer).
    - We hebben geen suiker in huis en gebruiken dit ook nooit.
    - Brood eten we nooit als ontbijt of lunch en dit hebben we ook bijna nooit in huis. Als ontbijt eten we volle yoghurt met het meeste vet. (halfvolle producten hebben we nergens).
    - Onze koelkast ligt vol met verse producten. We eten ook nooit iets uit blik en de fruitschaal ligt altijd vol.


    Wow. Wat eten jullie dan zowel als avondeten ofzo?


    What worries you, masters you.

    Ik eet vrij gezond, dit heb ik van huis uit meegekregen en ik houd nu om heel eerlijk te zijn ook niet zo van vet eten. Ik ben van mezelf slank, dus ik hoef er niet op te letten om af te vallen ofzo, ik vind gezond ook gewoon vele malen lekkerder :)


    Vodka was easier to swallow than the fact that you were not coming back.

    Standal schreef:
    Thuis zijn we hier heel erg mee bezig, mijn broer en ik cheaten soms als we bij vrienden zijn, maar thuis is het gezond. Een kleine opsomming:
    - Wij eten als avondeten geen aardappel, pizza, patat of pasta (soms een keer patat halen als we allemaal geen zinnen hebben om te koken komt 2/3 keer per jaar voor).
    - Wij hebben zowel onze magnetron als frituurpan weggegooid (en hebben ook geen airfryer).
    - We hebben geen suiker in huis en gebruiken dit ook nooit.
    - Brood eten we nooit als ontbijt of lunch en dit hebben we ook bijna nooit in huis. Als ontbijt eten we volle yoghurt met het meeste vet. (halfvolle producten hebben we nergens).
    - Onze koelkast ligt vol met verse producten. We eten ook nooit iets uit blik en de fruitschaal ligt altijd vol.


    dit vind ik dan ook wel weer heel extreem, wow. sinds wanneer is brood slecht?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Standal schreef:
    Thuis zijn we hier heel erg mee bezig, mijn broer en ik cheaten soms als we bij vrienden zijn, maar thuis is het gezond. Een kleine opsomming:
    - Wij eten als avondeten geen aardappel, pizza, patat of pasta (soms een keer patat halen als we allemaal geen zinnen hebben om te koken komt 2/3 keer per jaar voor).
    - Wij hebben zowel onze magnetron als frituurpan weggegooid (en hebben ook geen airfryer).
    - We hebben geen suiker in huis en gebruiken dit ook nooit.
    - Brood eten we nooit als ontbijt of lunch en dit hebben we ook bijna nooit in huis. Als ontbijt eten we volle yoghurt met het meeste vet. (halfvolle producten hebben we nergens).
    - Onze koelkast ligt vol met verse producten. We eten ook nooit iets uit blik en de fruitschaal ligt altijd vol.


    Ook geen volkoren pasta of zo? Daar is (met mate) toch niets mis mee. Eet je dan niet heel eenzijdig? Geen aanval, ben oprecht geïnteresseerd!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wiarda schreef:
    (...)

    dit vind ik dan ook wel weer heel extreem, wow. sinds wanneer is brood slecht?

    ja, same.
    brood is helemaal niet slecht, veel mensen denken dan waldkorn (hele donkere brood, met veel pitten en zaden) beter is dan volkoren. eigenlijk is volkoren nog gewoon het beste. maar ik raak sowieso triggered als er gezegd wordt dat brood niet gezond is, want mijn vader is bakker haha.
    -geen aanval naar standal, ik bedoel mensen die echt menen dat brood ongezond is-


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Wiarda schreef:
    (...)

    dit vind ik dan ook wel weer heel extreem, wow. sinds wanneer is brood slecht?


    Ik heb na brood totaal geen gevuld gevoel. Al eet ik er 10, dit vult voor mij niet. Een hoger vet percentage vult veel meer voor mij.

    Als avondeten eten we soms gehakt + groente. Alle verse groenten die je ziet liggen eten we vaak ook gewoon met vlees. Op zaterdag eten we wel altijd broodjes standaard. Het is niet dat we het niet eten, maar niet als ontbijt en lunch elke dag.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Varekai schreef:
    (...)

    Ook geen volkoren pasta of zo? Daar is (met mate) toch niets mis mee. Eet je dan niet heel eenzijdig? Geen aanval, ben oprecht geïnteresseerd!


    Nee helemaal geen pasta hahaha. Ik voel me ook niet aangevallen, ik ben hier ongeveer mee opgegroeid, zo eten we al meer dan 7 jaar. Soms is het wel eenzijdig ja, soms noemen anderen het ook zo, maar ik vond het wel meevallen. Het is meer gewenning.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    ohja, terug op onderwerp.
    zoals ik zei, mijn vader is bakker dus we eten veel brood en allerlei soorten ook. echt lijnen doen we niet (behalve in januarie lol).
    wel eten we veel maaltijdpakketten van honig of knor, geen idee of het daadwerkelijk gezond is, er gaat veel groente in ig.
    wel eten we elke week wel één keer wat lekkers: patat, chinees, pizza, shoarma ofzo. ik ga er vanaf nu wel op letten dat ik niet te veel eet, want ik groei wel heel erg hard in de breedte :’)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Als ik thuis eet, eet ik relatief gezond. Niet koolhydraat vrij ofzo en cheaten mag, liefst maar 1 keer in de week. Also genoeg gezonde tussendoortjes eten is een must ^^ En ook zorgen dat je al je maaltijden hebt gehad op een dag ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque