• • Het Grote Cosplay Topic •

    In dit topic kan je vragen stellen over cosplayen, je progress en cosplays laten zien en meeten op conventies!

    Q's Cosplayers
    Naamsverandering doorgeven, aub.
    Verkleurd/Charmix Cosplay
    • Cosplays: The Winter Soldier, Azula, Warrior Winx Flora, Nyx goddess of the Night
    • Cosplans: Salazar Slytherin, Asami & Astrid (HTTYD)

    Darhk/Instagram
    • Cosplays: Kise Ryouta (Kuroko No Basket), Keith Kogane (Voltron: Legendary Defender), Saeran Choi (Mystic Messenger), H2O Delirious (YouTube persona), 2B (NieR: Automata)

    Ahomine/Instagram
    • Cosplays: Mukuro Rokudo (Katekyou Hitman Reborn), Genderbend Mukuro Rokudo (KHR), Edward Elric (Fullmetal Alchemist), Genderbend Edward Elric (FMA), Genderbend Dino Cavallone (Katekyou Hitman Reborn), Nakajima Atsushi (Bungou Stray Dogs), Hinamori Momo (Bleach), Midorima Shintarou (Kuroko no Basket), Aomine Daiki (Kuroko no Basket), Ten Years Later Lambo Bovino (Katekyou Hitman Reborn)

    Flugzeug

    Catmint
    • Cosplays: Esdeath, Sinon, Attack on Titan, Shura Kirigakure, Erza Scarlet, Edward Elric, (Evie Frye)

    YoRHa/Instagram
    • Cosplays: JJumin (Mystic Messenger), Midorima (Kuroko's Basketball) , Kuroko (Kuroko's Basketball), Akashi (Kuroko's Basketball), Sebastian (Black Butler), Finland (Hetalia), Kageyama (Haikyu), Yaku (Haikyu), Yamaguchi (Haikyu), Dazai (Bungou Stray Dogs), Munakata (DanganRonpa), Evie (Assassin's Creed), Seung-gil (Yuri on Ice), Viktor (Yuri on Ice), Mikasa (Attack on Titan)

    Semiramis/Maika 舞花 cosplay: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Kotori Minami (Love Live), Eli Ayase (Love Live), Nico Yazawa (Love Live), Honoka Kousaka (Love Live), Rin Hoshizora (Love Live), Hanayo Koizumi (Love Live), Umi Sonoda (Love Live), Nozomi Tojo (Love Live), Hanamaru Kunikida (Love Live Sunshine), Dia Kurosawa (Love Live Sunshine), Kanan Matuura (Love Live Sunshine), Chika Takami (Love Live Sunshine), You Watanabe (Love Live Sunshine), Nero (Fate), Scathach (Fate), Gudako (Fate), Rin Tohsaka (Fate), Okita Souji (Fate), D. Va (OW), Mercy (OW), Shinoa (OnS), Soi Fon (Bleach), Kyouko Kirigiri (Danganronpa), Yue (Avatar), Yuezheng Ling (Vocaloid), Uraraka Ochako (BNHA), Elma (Dragon maids), Oshima Yuko (AKB0048), Chieri Ogata (Idolmaster: Cinderella Girls)
    • Cosplans: Enkele Aikatsu Stars cosplays, Sansa Stark (GoT), Fate cosplays (waaronder Semiramis), alle Love Live en Love Live Sunshine meisjes

    Danvers/Sapientia Cosplay: Facebook + Instagram/The Dutch Founders of Hogwarts
    • Cosplays: Skeleton Pirate (Original Character), Pocahontas (Disney), Rowena Ravenclaw (Harry Potter), Tzipporah (The Prince of Egypt), Carol Danvers/Captain Marvel (Marvel),
    • Cosplans: Bolin (Avatar: The Legend of Korra), Anastasia (Once Upon a December) & Hiccup (How To Train Your Dragon 2)

    PluviophiIe

    HalfBloodPrince/Harley Productions

    KimTaehyung
    • Cosplays: Rem, Iki Hiyori & Hanayo Koizumi

    Aventia
    • Cosplays: Amy Pond

    Roundhouse/Thorns Productions: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Elphaba (Wicked), Amber (Sucker Punch), Bloom Warrior Winx (Winx Club), Thor (Avengers, Age of Ultron), Mega Mindy, Avatar Aang (Legend of Aang), Giselle (Enchanted), Belle (Beauty and the Beast live action), Amy Pond (Doctor Who, Impossible Astronaut), Amy Pond (Doctor Who, Time of the Angels), Ginny Weasley (Harry Potter), Hermione Granger (Harry Potter), James Potter (Harry Potter), Lily Evans (Harry Potter), Elsa (Frozen), Avatar Korra (Legend of Korra)
    • Cosplans: Godric Gryffindor (Harry Potter), Ruby Roundhouse (Jumanji: Welcome to the Jungle), Danny Phantom, Nebula (Guardians of the Galaxy), Michael Jackson (Thriller zombie version) & Anna (Olafs Frozen Adventure)

    CieI/Instagram
    • Cosplays: 707 (Mystic Messenger), Jeff the Killer, Assissins Creed & Original Character

    Denbrough/Instagram
    • Cosplays: Clementine (The Walking Dead) en Bill (IT 2017)
    • Cosplans: Stanley Uris (IT 2017), Joyce Byers (Stranger Things) en Toph Beifong (Avatar: The Legend of Aang)

    Bosphoramus
    • Cosplays: Rey (Star Wars), Luna Lovegood (Harry Potter)
    • Cosplans: Princess Zelda (Legend of Zelda: Breath of the Wild), Annabeth Chase (Percy Jackson)

    Kamerling
    • Cosplays: Margarita girl (Jurassic World)

    Chilton
    • Cosplays: Frederick Chilton (Hannibal)

    Cosplay Conventies
    3-4/03/2018 • Comic Con Rotterdam • link
          •

    10-11/03/2018 • Gothic & Fantasy Beurs • link
          •

    16-18/03/2018 • Made in Asia • link
          •

    31/03-01/04/2018 • Heroes Dutch Comic Con/De Stripdagen • link
          • Topic op Q

    07-08/04/2018 • Tomocon • link
          •

    07-08/04/2018 • F.A.C.T.S. voorjaarseditie • link
          • Barnum (misschien)

    21-22/04/2018 • Elfia Haarzuilens • link
          • Barnum - 21: Rowena Ravenclaw (Harry Potter)/22: Bolin (Avatar: The Legend of Korra)

    5-6/05/2018 • Middeleeuws Festijn Cannenburch • link
          •

    19-20/05/2018 • Middeleeuws Festijn • link
          •

    20-/05/2018 • Japanmarkt • link
          •

    26-27/05/2018 • Keltfest • link
          •


    Cosplay Sites
    CosplayNL
    Cosplaybuzz
    Coscraft
    Alles over cosplay
    Cosplay Clues






    Ik heb het topic en opzet met toestemming overgenomen van Verkleurd: Het originele topic


    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 15:48 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Kamerling schreef:
    (...)

    Ja hoor zet mij er maar bij!

    Je staat erbij! Kan ik nog cosplans noteren?


    Deep inside, I've never felt alive

    Barnum schreef:
    (...)
    Je staat erbij! Kan ik nog cosplans noteren?


    Nee op dit moment moet ik even wachten tot ik wat meer geld heb en zekerheid privé dan kan ik me storen op eventuele verdere cosplays.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    (...)

    Nee op dit moment moet ik even wachten tot ik wat meer geld heb en zekerheid privé dan kan ik me storen op eventuele verdere cosplays.

    Oh, maar je mag ook cosplans erop zetten die je verder in de toekomst gepland hebt staan hoor. Ik heb alleen mijn volledige lijst er niet opstaan om dat nogal een lijst is en ik vind het tof om ook sommige nog niet te vertellen en pas naar buiten te brengen als ik eraan ga beginnen of als ik er bijna mee klaar ben.
    En van dat geld en privé kan ik begrijpen. Ik hoop dat je je al snel iets meer zekerheid hebt (los van het kunnen cosplayen btw)!


    Deep inside, I've never felt alive

    Oké, mijn verdere cosplans zijn Joyce Byers en Toph Beifong, maar voor de rest weet ik het niet helemaal zeker.
    Ik heb wel een paar foto's van mijn Clementine op Instagram (dat is rxquet) waarvan deze het recentst is:



    ...en er is er ook één van een costest van Bill, namelijk deze. Voor de rest komen ze nog.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Denbrough schreef:
    Oké, mijn verdere cosplans zijn Joyce Byers en Toph Beifong, maar voor de rest weet ik het niet helemaal zeker.
    Ik heb wel een paar foto's van mijn Clementine op Instagram (dat is rxquet) waarvan deze het recentst is:



    ...en er is er ook één van een costest van Bill, namelijk deze. Voor de rest komen ze nog.



    Die bovenste is echt heel, heel erg gaaf gedaan! :0

    Chilton schreef:
    (...)

    Die bovenste is echt heel, heel erg gaaf gedaan! :0


    Aww, dankjewel! Ik heb best lang aan haar cosplay gewerkt, dus dat betekent veel voor me.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik heb een Fallout 4 cosplay gedaan vorig jaar, was echt gaaf om te doen. Op zo'n moment, op een conventie, voel je je een beroemdheid als mensen foto's met je willen. *blushes*


    - thank you for existing -

    Hierbij, foto's van dutch comic con'16



    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 23:37 ]


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    Ik heb een Fallout 4 cosplay gedaan vorig jaar, was echt gaaf om te doen. Op zo'n moment, op een conventie, voel je je een beroemdheid als mensen foto's met je willen. *blushes*


    Jaa, dit heb ik dus ook. Als mensen foto's met je willen is dat echt het meest geweldige gevoel ooit. Je cosplay is awesome though!


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Denbrough schreef:
    (...)

    Jaa, dit heb ik dus ook. Als mensen foto's met je willen is dat echt het meest geweldige gevoel ooit. Je cosplay is awesome though!


    Dankjee! <3

    Ik vind het mooiste moment denk ik wel dat een jongen door een paar andere jongens mijn kant op werd gedrukt, en dat hij vroeg of hij mijn wapen vast mocht houden, hahaha. Dat was echt te lief voor woorden, ookal gaan de wapen props met veel eer naar mijn vader, hij heeft ze gemaakt.


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    Dankjee! <3

    Ik vind het mooiste moment denk ik wel dat een jongen door een paar andere jongens mijn kant op werd gedrukt, en dat hij vroeg of hij mijn wapen vast mocht houden, hahaha. Dat was echt te lief voor woorden, ookal gaan de wapen props met veel eer naar mijn vader, hij heeft ze gemaakt.


    Hahah! Dat is altijd super leuk. Voor mij was het leukste moment echt wel een jongen van mijn leeftijd die naar me toe liep, helemaal trillerig en vroeg of ik een foto wilde. Toen deed ik dat, en hij ging oprecht bijna huilen en zei dat ik er echt 'enorm awesome' uitzag. Dat momentje blijft me bij.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Als er mensen zijn die STARWARS props willen en ze niet zelf willen maken, of misschien inspiratie op willen doen... dit is de instagram van mijn vader, die props maakt met 3D printers :D my awesome dad.

    Geen advertising ofzo, just a proud daughter who's showing of her dad.

    Als je ongeveer 3 kilometer naar beneden scrollt, zie je ook mij in mijn fallout suit, terwijl ik de wapens show.
    edit: of je klikt op deze link ^^ deze endeze

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 23:49 ]


    - thank you for existing -

    Denbrough schreef:
    (...)

    Hahah! Dat is altijd super leuk. Voor mij was het leukste moment echt wel een jongen van mijn leeftijd die naar me toe liep, helemaal trillerig en vroeg of ik een foto wilde. Toen deed ik dat, en hij ging oprecht bijna huilen en zei dat ik er echt 'enorm awesome' uitzag. Dat momentje blijft me bij.


    So sweet, so much pride (:


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    Als er mensen zijn die STARWARS props willen en ze niet zelf willen maken, of misschien inspiratie op willen doen... dit is de instagram van mijn vader, die props maakt met 3D printers :D my awesome dad.

    Geen advertising ofzo, just a proud daughter who's showing of her dad.

    Als je ongeveer 3 kilometer naar beneden scrollt, zie je ook mij in mijn fallout suit, terwijl ik de wapens show.
    edit: of je klikt op deze link ^^ deze endeze


    Holy.. Dat is zo cool!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Denbrough schreef:
    Oké, mijn verdere cosplans zijn Joyce Byers en Toph Beifong, maar voor de rest weet ik het niet helemaal zeker.
    Ik heb wel een paar foto's van mijn Clementine op Instagram (dat is rxquet) waarvan deze het recentst is:



    ...en er is er ook één van een costest van Bill, namelijk deze. Voor de rest komen ze nog.



    Hee ik ken jou (cat) Vind je make-up art en cosplays nog steeds geweldig!


    Medb - Pronouced as [me-èv]