• • Het Grote Cosplay Topic •

    In dit topic kan je vragen stellen over cosplayen, je progress en cosplays laten zien en meeten op conventies!

    Q's Cosplayers
    Naamsverandering doorgeven, aub.
    Verkleurd/Charmix Cosplay
    • Cosplays: The Winter Soldier, Azula, Warrior Winx Flora, Nyx goddess of the Night
    • Cosplans: Salazar Slytherin, Asami & Astrid (HTTYD)

    Darhk/Instagram
    • Cosplays: Kise Ryouta (Kuroko No Basket), Keith Kogane (Voltron: Legendary Defender), Saeran Choi (Mystic Messenger), H2O Delirious (YouTube persona), 2B (NieR: Automata)

    Ahomine/Instagram
    • Cosplays: Mukuro Rokudo (Katekyou Hitman Reborn), Genderbend Mukuro Rokudo (KHR), Edward Elric (Fullmetal Alchemist), Genderbend Edward Elric (FMA), Genderbend Dino Cavallone (Katekyou Hitman Reborn), Nakajima Atsushi (Bungou Stray Dogs), Hinamori Momo (Bleach), Midorima Shintarou (Kuroko no Basket), Aomine Daiki (Kuroko no Basket), Ten Years Later Lambo Bovino (Katekyou Hitman Reborn)

    Flugzeug

    Catmint
    • Cosplays: Esdeath, Sinon, Attack on Titan, Shura Kirigakure, Erza Scarlet, Edward Elric, (Evie Frye)

    YoRHa/Instagram
    • Cosplays: JJumin (Mystic Messenger), Midorima (Kuroko's Basketball) , Kuroko (Kuroko's Basketball), Akashi (Kuroko's Basketball), Sebastian (Black Butler), Finland (Hetalia), Kageyama (Haikyu), Yaku (Haikyu), Yamaguchi (Haikyu), Dazai (Bungou Stray Dogs), Munakata (DanganRonpa), Evie (Assassin's Creed), Seung-gil (Yuri on Ice), Viktor (Yuri on Ice), Mikasa (Attack on Titan)

    Semiramis/Maika 舞花 cosplay: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Kotori Minami (Love Live), Eli Ayase (Love Live), Nico Yazawa (Love Live), Honoka Kousaka (Love Live), Rin Hoshizora (Love Live), Hanayo Koizumi (Love Live), Umi Sonoda (Love Live), Nozomi Tojo (Love Live), Hanamaru Kunikida (Love Live Sunshine), Dia Kurosawa (Love Live Sunshine), Kanan Matuura (Love Live Sunshine), Chika Takami (Love Live Sunshine), You Watanabe (Love Live Sunshine), Nero (Fate), Scathach (Fate), Gudako (Fate), Rin Tohsaka (Fate), Okita Souji (Fate), D. Va (OW), Mercy (OW), Shinoa (OnS), Soi Fon (Bleach), Kyouko Kirigiri (Danganronpa), Yue (Avatar), Yuezheng Ling (Vocaloid), Uraraka Ochako (BNHA), Elma (Dragon maids), Oshima Yuko (AKB0048), Chieri Ogata (Idolmaster: Cinderella Girls)
    • Cosplans: Enkele Aikatsu Stars cosplays, Sansa Stark (GoT), Fate cosplays (waaronder Semiramis), alle Love Live en Love Live Sunshine meisjes

    Danvers/Sapientia Cosplay: Facebook + Instagram/The Dutch Founders of Hogwarts
    • Cosplays: Skeleton Pirate (Original Character), Pocahontas (Disney), Rowena Ravenclaw (Harry Potter), Tzipporah (The Prince of Egypt), Carol Danvers/Captain Marvel (Marvel),
    • Cosplans: Bolin (Avatar: The Legend of Korra), Anastasia (Once Upon a December) & Hiccup (How To Train Your Dragon 2)

    PluviophiIe

    HalfBloodPrince/Harley Productions

    KimTaehyung
    • Cosplays: Rem, Iki Hiyori & Hanayo Koizumi

    Aventia
    • Cosplays: Amy Pond

    Roundhouse/Thorns Productions: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Elphaba (Wicked), Amber (Sucker Punch), Bloom Warrior Winx (Winx Club), Thor (Avengers, Age of Ultron), Mega Mindy, Avatar Aang (Legend of Aang), Giselle (Enchanted), Belle (Beauty and the Beast live action), Amy Pond (Doctor Who, Impossible Astronaut), Amy Pond (Doctor Who, Time of the Angels), Ginny Weasley (Harry Potter), Hermione Granger (Harry Potter), James Potter (Harry Potter), Lily Evans (Harry Potter), Elsa (Frozen), Avatar Korra (Legend of Korra)
    • Cosplans: Godric Gryffindor (Harry Potter), Ruby Roundhouse (Jumanji: Welcome to the Jungle), Danny Phantom, Nebula (Guardians of the Galaxy), Michael Jackson (Thriller zombie version) & Anna (Olafs Frozen Adventure)

    CieI/Instagram
    • Cosplays: 707 (Mystic Messenger), Jeff the Killer, Assissins Creed & Original Character

    Denbrough/Instagram
    • Cosplays: Clementine (The Walking Dead) en Bill (IT 2017)
    • Cosplans: Stanley Uris (IT 2017), Joyce Byers (Stranger Things) en Toph Beifong (Avatar: The Legend of Aang)

    Bosphoramus
    • Cosplays: Rey (Star Wars), Luna Lovegood (Harry Potter)
    • Cosplans: Princess Zelda (Legend of Zelda: Breath of the Wild), Annabeth Chase (Percy Jackson)

    Kamerling
    • Cosplays: Margarita girl (Jurassic World)

    Chilton
    • Cosplays: Frederick Chilton (Hannibal)

    Cosplay Conventies
    3-4/03/2018 • Comic Con Rotterdam • link
          •

    10-11/03/2018 • Gothic & Fantasy Beurs • link
          •

    16-18/03/2018 • Made in Asia • link
          •

    31/03-01/04/2018 • Heroes Dutch Comic Con/De Stripdagen • link
          • Topic op Q

    07-08/04/2018 • Tomocon • link
          •

    07-08/04/2018 • F.A.C.T.S. voorjaarseditie • link
          • Barnum (misschien)

    21-22/04/2018 • Elfia Haarzuilens • link
          • Barnum - 21: Rowena Ravenclaw (Harry Potter)/22: Bolin (Avatar: The Legend of Korra)

    5-6/05/2018 • Middeleeuws Festijn Cannenburch • link
          •

    19-20/05/2018 • Middeleeuws Festijn • link
          •

    20-/05/2018 • Japanmarkt • link
          •

    26-27/05/2018 • Keltfest • link
          •


    Cosplay Sites
    CosplayNL
    Cosplaybuzz
    Coscraft
    Alles over cosplay
    Cosplay Clues






    Ik heb het topic en opzet met toestemming overgenomen van Verkleurd: Het originele topic


    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 15:48 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Barnum schreef:
    Ik ga het topic donderdag weer updaten! Maar voor nu wil ik even mijn Tzipporah cosplay delen, want ik ben superblij dat ik hem af heb. Ik heb alleen de armbanden helaas niet gemaakt, maar omdat ik haar alleen voor een feestje heb gemaakt en in de toekomst nog niet van plan ben haar te dragen, heb dat even gelaten voor wat het is. (;

    Referentiefoto's:





    De cosplay:




    Oooh, wat een leuk en origineel idee! Tzipporah is badass.


    ars moriendi

    Ugh Sofie u a babe


    help

    Dankjulliewel voor de complimenten (bloos)

    Sharpe schreef:
    Ik heb sinds gisterochtend mijn 2B van NieR: Automata cosplay en ik heb haar gisteren ook even snel geshoot als probeersel en ik ben er zo blij mee:


    Hier zijn de pics van 2B zelf:




    En hier zijn pics van mijn probeershoot:






    Dus 2B (NieR: Automata) kan ook aan mijn cosplaylijst toegevoegd worden! (wbw)

    Dit is zoo friggin awesome! Je ziet er echt fantastisch uit! (Heb je nog voorkeur welke foto gebruikt wordt voor de beginpost?)


    Deep inside, I've never felt alive

    Sharpe schreef:
    Ik heb sinds gisterochtend mijn 2B van NieR: Automata cosplay en ik heb haar gisteren ook even snel geshoot als probeersel en ik ben er zo blij mee:


    Hier zijn de pics van 2B zelf:




    En hier zijn pics van mijn probeershoot:






    Dus 2B (NieR: Automata) kan ook aan mijn cosplaylijst toegevoegd worden! (wbw)


    Oké ik cosplay zelf niet en ben echt stikjaloers op jullie allemaal omdat jullie allemaal zo'n FRIGGING awesome cosplays hebben.

    Maar ik kom hier toch gewoon even binnen vallen omdat ik even wil melden dat: Shan, op die laatste foto zie je er zo GODDAMN sexy uit (ja fuck it ik zeg het gewoon). Like, your legs. Oh my lord.


    •

    Barnum schreef:
    Dankjulliewel voor de complimenten (bloos)

    (...)
    Dit is zoo friggin awesome! Je ziet er echt fantastisch uit! (Heb je nog voorkeur welke foto gebruikt wordt voor de beginpost?)

    Laatste c:

    & thanks Mirts (heart2)


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Denbrough schreef:
    Oef, laat berichtje, maar ik heb afgelopen week een costest gedaan van Joyce Byers.


    Omg, ziet er tof uit zeg! Wil je deze toevoegen aan je lijst? ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Topic is weer up to date en ik heb ook weer alle cons van februari verwijderd en die van mei (although het eerder festivals zijn x'D) toegevoegd! DCC is nog een maand weg, begint bij jullie de concrunch al op te komen? x'D

    En hebben jullie iets meegekregen van de nieuwe social media app "Vero"? Meningen die gedeeld willen worden daarover? ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Dropout schreef:
    Topic is weer up to date en ik heb ook weer alle cons van februari verwijderd en die van mei (although het eerder festivals zijn x'D) toegevoegd! DCC is nog een maand weg, begint bij jullie de concrunch al op te komen? x'D

    En hebben jullie iets meegekregen van de nieuwe social media app "Vero"? Meningen die gedeeld willen worden daarover? ^^


    Lekker bezig~ Ik ben inderdaad ook van plan om naar DCC te gaan, en ik moet nog wel wat dingetjes doen daarvoor. Ik ga het Magical Girl design van Mercy van Shourca doen samen met een vriendin van me die D. Va doet. Alleen de pruik is echt een drama....... Hoe zit haar haar, help.
    En Vero zag ik ook opeens overal langs komen, ik heb er nog niet naar gekeken, maar het zal toch wel doodbloeden idk.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Sharpe > Kori


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Birmingham is Bakagami

    Also: Mijn Prompto wig is de voorbije week aangekomen : D

    [ bericht aangepast op 6 maart 2018 - 20:22 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kori schreef:
    Ik heb sinds gisterochtend mijn 2B van NieR: Automata cosplay en ik heb haar gisteren ook even snel geshoot als probeersel en ik ben er zo blij mee:


    Hier zijn de pics van 2B zelf:




    En hier zijn pics van mijn probeershoot:






    Dus 2B (NieR: Automata) kan ook aan mijn cosplaylijst toegevoegd worden! (wbw)


    Erg late reactie, maar dat is echt een vette cosplay! GG


    - thank you for existing -

    Bakagami schreef:
    Birmingham is Bakagami

    Also: Mijn Prompto wig is de voorbije week aangekomen : D


    Nice! Waar heb je die vandaan? Ik moet voor Hiccup ook nog iets fixen en zat te denken aan cosplayclues of coscraft.co.uk omdat ze daar blijkbaar lekker volle pruiken hebben, maar wil wel even verder kijken wat m'n opties zijn ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Kennen jullie dat probleem dat je niet weet wie je wilt cosplayen van een bepaalde serie/game/anime? Want dat heb ik nu ook.

    Ik heb een nieuwe anime ontdekt en ik ben echt nog steeds hyped erover en ik heb het zojuist afgekeken maar ik weet niet wie ik wil cossen, en ik twijfel ook echt tussen 4 dus het is ook niet dat ik ze allemaal even snel doe :W Ik ben ook echt verliefd op hun outfits/uiterlijk en dat maakt het echt te moeilijk om die keuze te maken man..

    [ bericht aangepast op 17 maart 2018 - 23:07 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Dropout schreef:
    (...)
    Nice! Waar heb je die vandaan? Ik moet voor Hiccup ook nog iets fixen en zat te denken aan cosplayclues of coscraft.co.uk omdat ze daar blijkbaar lekker volle pruiken hebben, maar wil wel even verder kijken wat m'n opties zijn ^^

    Ik heb hem van iemand overgekocht :'D Dus ik kan je niet helpen met een wonderbaarlijk goede pruikensite sorry :c
    Thanksies tho en ik heet nu Ahomine (was Bakagami)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kori schreef:
    Kennen jullie dat probleem dat je niet weet wie je wilt cosplayen van een bepaalde serie/game/anime? Want dat heb ik nu ook.

    Ik heb een nieuwe anime ontdekt en ik ben echt nog steeds hyped erover en ik heb het zojuist afgekeken maar ik weet niet wie ik wil cossen, en ik twijfel ook echt tussen 4 dus het is ook niet dat ik ze allemaal even snel doe :W Ik ben ook echt verliefd op hun outfits/uiterlijk en dat maakt het echt te moeilijk om die keuze te maken man..


    Meestal neig ik gelukkig wel naar 1 karakter per film/serie. Alleen als die dan meerdere leuke outfits heeft zit je ongeveer met hetzelfde probleem haha. Bij mij is dan de oplossing: wat heb ik al liggen aan matteriaal en wat kan ik het snelst vinden qua stoffen oid in winkels en dan laat ik het dus eigenlijk voor mij bepalen. Ik had trouwens wel bij Avatar legend of Aang niet echt een voorkeur maar dat ging ik met een groep cosplayen. Andere mensen hadden wel een duidelijke voorkeur en Aang was nog door niemand gekozen. Die is wel super belangrijk dus toen dacht ik van dan doe ik Aang, want die moet er wel zijn en goed herkenbaar zijn. Weet ik iig zeker dat dat sws goed komt. Dus toen besloot ik uiteindelijk aan de hand van wat de groep koos.


    At the end we're all cursed