• • Het Grote Cosplay Topic •

    In dit topic kan je vragen stellen over cosplayen, je progress en cosplays laten zien en meeten op conventies!

    Q's Cosplayers
    Naamsverandering doorgeven, aub.
    Verkleurd/Charmix Cosplay
    • Cosplays: The Winter Soldier, Azula, Warrior Winx Flora, Nyx goddess of the Night
    • Cosplans: Salazar Slytherin, Asami & Astrid (HTTYD)

    Darhk/Instagram
    • Cosplays: Kise Ryouta (Kuroko No Basket), Keith Kogane (Voltron: Legendary Defender), Saeran Choi (Mystic Messenger), H2O Delirious (YouTube persona), 2B (NieR: Automata)

    Ahomine/Instagram
    • Cosplays: Mukuro Rokudo (Katekyou Hitman Reborn), Genderbend Mukuro Rokudo (KHR), Edward Elric (Fullmetal Alchemist), Genderbend Edward Elric (FMA), Genderbend Dino Cavallone (Katekyou Hitman Reborn), Nakajima Atsushi (Bungou Stray Dogs), Hinamori Momo (Bleach), Midorima Shintarou (Kuroko no Basket), Aomine Daiki (Kuroko no Basket), Ten Years Later Lambo Bovino (Katekyou Hitman Reborn)

    Flugzeug

    Catmint
    • Cosplays: Esdeath, Sinon, Attack on Titan, Shura Kirigakure, Erza Scarlet, Edward Elric, (Evie Frye)

    YoRHa/Instagram
    • Cosplays: JJumin (Mystic Messenger), Midorima (Kuroko's Basketball) , Kuroko (Kuroko's Basketball), Akashi (Kuroko's Basketball), Sebastian (Black Butler), Finland (Hetalia), Kageyama (Haikyu), Yaku (Haikyu), Yamaguchi (Haikyu), Dazai (Bungou Stray Dogs), Munakata (DanganRonpa), Evie (Assassin's Creed), Seung-gil (Yuri on Ice), Viktor (Yuri on Ice), Mikasa (Attack on Titan)

    Semiramis/Maika 舞花 cosplay: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Kotori Minami (Love Live), Eli Ayase (Love Live), Nico Yazawa (Love Live), Honoka Kousaka (Love Live), Rin Hoshizora (Love Live), Hanayo Koizumi (Love Live), Umi Sonoda (Love Live), Nozomi Tojo (Love Live), Hanamaru Kunikida (Love Live Sunshine), Dia Kurosawa (Love Live Sunshine), Kanan Matuura (Love Live Sunshine), Chika Takami (Love Live Sunshine), You Watanabe (Love Live Sunshine), Nero (Fate), Scathach (Fate), Gudako (Fate), Rin Tohsaka (Fate), Okita Souji (Fate), D. Va (OW), Mercy (OW), Shinoa (OnS), Soi Fon (Bleach), Kyouko Kirigiri (Danganronpa), Yue (Avatar), Yuezheng Ling (Vocaloid), Uraraka Ochako (BNHA), Elma (Dragon maids), Oshima Yuko (AKB0048), Chieri Ogata (Idolmaster: Cinderella Girls)
    • Cosplans: Enkele Aikatsu Stars cosplays, Sansa Stark (GoT), Fate cosplays (waaronder Semiramis), alle Love Live en Love Live Sunshine meisjes

    Danvers/Sapientia Cosplay: Facebook + Instagram/The Dutch Founders of Hogwarts
    • Cosplays: Skeleton Pirate (Original Character), Pocahontas (Disney), Rowena Ravenclaw (Harry Potter), Tzipporah (The Prince of Egypt), Carol Danvers/Captain Marvel (Marvel),
    • Cosplans: Bolin (Avatar: The Legend of Korra), Anastasia (Once Upon a December) & Hiccup (How To Train Your Dragon 2)

    PluviophiIe

    HalfBloodPrince/Harley Productions

    KimTaehyung
    • Cosplays: Rem, Iki Hiyori & Hanayo Koizumi

    Aventia
    • Cosplays: Amy Pond

    Roundhouse/Thorns Productions: Facebook + Instagram
    • Cosplays: Elphaba (Wicked), Amber (Sucker Punch), Bloom Warrior Winx (Winx Club), Thor (Avengers, Age of Ultron), Mega Mindy, Avatar Aang (Legend of Aang), Giselle (Enchanted), Belle (Beauty and the Beast live action), Amy Pond (Doctor Who, Impossible Astronaut), Amy Pond (Doctor Who, Time of the Angels), Ginny Weasley (Harry Potter), Hermione Granger (Harry Potter), James Potter (Harry Potter), Lily Evans (Harry Potter), Elsa (Frozen), Avatar Korra (Legend of Korra)
    • Cosplans: Godric Gryffindor (Harry Potter), Ruby Roundhouse (Jumanji: Welcome to the Jungle), Danny Phantom, Nebula (Guardians of the Galaxy), Michael Jackson (Thriller zombie version) & Anna (Olafs Frozen Adventure)

    CieI/Instagram
    • Cosplays: 707 (Mystic Messenger), Jeff the Killer, Assissins Creed & Original Character

    Denbrough/Instagram
    • Cosplays: Clementine (The Walking Dead) en Bill (IT 2017)
    • Cosplans: Stanley Uris (IT 2017), Joyce Byers (Stranger Things) en Toph Beifong (Avatar: The Legend of Aang)

    Bosphoramus
    • Cosplays: Rey (Star Wars), Luna Lovegood (Harry Potter)
    • Cosplans: Princess Zelda (Legend of Zelda: Breath of the Wild), Annabeth Chase (Percy Jackson)

    Kamerling
    • Cosplays: Margarita girl (Jurassic World)

    Chilton
    • Cosplays: Frederick Chilton (Hannibal)

    Cosplay Conventies
    3-4/03/2018 • Comic Con Rotterdam • link
          •

    10-11/03/2018 • Gothic & Fantasy Beurs • link
          •

    16-18/03/2018 • Made in Asia • link
          •

    31/03-01/04/2018 • Heroes Dutch Comic Con/De Stripdagen • link
          • Topic op Q

    07-08/04/2018 • Tomocon • link
          •

    07-08/04/2018 • F.A.C.T.S. voorjaarseditie • link
          • Barnum (misschien)

    21-22/04/2018 • Elfia Haarzuilens • link
          • Barnum - 21: Rowena Ravenclaw (Harry Potter)/22: Bolin (Avatar: The Legend of Korra)

    5-6/05/2018 • Middeleeuws Festijn Cannenburch • link
          •

    19-20/05/2018 • Middeleeuws Festijn • link
          •

    20-/05/2018 • Japanmarkt • link
          •

    26-27/05/2018 • Keltfest • link
          •


    Cosplay Sites
    CosplayNL
    Cosplaybuzz
    Coscraft
    Alles over cosplay
    Cosplay Clues






    Ik heb het topic en opzet met toestemming overgenomen van Verkleurd: Het originele topic


    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 15:48 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Roundhouse schreef:
    (...)

    Meestal neig ik gelukkig wel naar 1 karakter per film/serie. Alleen als die dan meerdere leuke outfits heeft zit je ongeveer met hetzelfde probleem haha. Bij mij is dan de oplossing: wat heb ik al liggen aan matteriaal en wat kan ik het snelst vinden qua stoffen oid in winkels en dan laat ik het dus eigenlijk voor mij bepalen. Ik had trouwens wel bij Avatar legend of Aang niet echt een voorkeur maar dat ging ik met een groep cosplayen. Andere mensen hadden wel een duidelijke voorkeur en Aang was nog door niemand gekozen. Die is wel super belangrijk dus toen dacht ik van dan doe ik Aang, want die moet er wel zijn en goed herkenbaar zijn. Weet ik iig zeker dat dat sws goed komt. Dus toen besloot ik uiteindelijk aan de hand van wat de groep koos.


    Hmm, ja dat is het ook ja: ik wil er niet teveel van 1 serie/anime/film/game doen, want ik wil gewoon verandering hebben, dus daarom is het moeilijk, maar ik heb de keuze verkleint naar 2 dus ik ga gewoon kijken voor wie ik het eerst de supplies kan vinden, en die gaat het worden c:

    Also Kori > Darhk

    + een klein weetje: ik zit eraan te denken om een mashup van twee characters te doen c: Ik wilde ze namelijk beiden al heel graag doen, maar ik twijfelde dus heel erg omdat het beiden echt vaak gecosplayde chars zijn, dus ik ga ze beiden wel gewoon doen, maar de een in de ander's outfit (en de ander dan in de andere outfit weer) en ik heb er heel erg zin in. Wanneer ik deze ga doen is nog niet zeker, maar ik ben het wel van plan. Ooit. als ik niet tussentijds bedenk om het weer niet te doen haha want ik ken mezelf


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik heb zojuist mijn Instagram account naam veranderd naar planetary.cos c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Sorry guys, voor mijn afwezigheid. Ik ga morgen/woensdag het hele topic updaten en op iedereen reageren. Ben alleen vet hyped voor DCC omdat ik nog maar één element voor mn secret cosplay moet afmaken en de riem even goed moet fixen EN DAN ISSIE KLAAR OMG. Khad hem gisteren al bijna helemaal aan en het voelde zo goed, hihi. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben zo niet klaar voor DCC. Ik moet nog aan mijn pruik beginnen en donderdag nog een groot tentamen maken. Help.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2018 - 23:36 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    BWAAAAAAAAAAAAAH, IK HEB MIJN SECRET COS AF EN IK BEN ZO BLIJ
    (Ben alleen medium teleurgesteld in mijn lenzen, want ik heb waarschijnlijk een ooginfectie waardoor ik geen lenzen met DCC kan dragen.)





    Hoi, dit is Carol Denvers aka Captain Marvel. :3


    @Iedereen die dingen heeft gezegd en wijzigingen heeft, ik ga ze nu fixen, maar ik móést dit even delen hihi


    Deep inside, I've never felt alive

    Alles is (als het goed is) weer geupdated! *O*

    Darhk schreef:
    (...)

    Hmm, ja dat is het ook ja: ik wil er niet teveel van 1 serie/anime/film/game doen, want ik wil gewoon verandering hebben, dus daarom is het moeilijk, maar ik heb de keuze verkleint naar 2 dus ik ga gewoon kijken voor wie ik het eerst de supplies kan vinden, en die gaat het worden c:

    Also Kori > Darhk

    + een klein weetje: ik zit eraan te denken om een mashup van twee characters te doen c: Ik wilde ze namelijk beiden al heel graag doen, maar ik twijfelde dus heel erg omdat het beiden echt vaak gecosplayde chars zijn, dus ik ga ze beiden wel gewoon doen, maar de een in de ander's outfit (en de ander dan in de andere outfit weer) en ik heb er heel erg zin in. Wanneer ik deze ga doen is nog niet zeker, maar ik ben het wel van plan. Ooit. als ik niet tussentijds bedenk om het weer niet te doen haha want ik ken mezelf

    Ah, suuuupertof idee, dat vind ik echt heel origineel ^^

    Semiramis schreef:
    Ik ben zo niet klaar voor DCC. Ik moet nog aan mijn pruik beginnen en donderdag nog een groot tentamen maken. Help.

    Ohjee, ik hoop dat het allemaal gaat lukken!


    Deep inside, I've never felt alive

    Ooh awesome! Ik ben geen hardcore cosplayer maar toch twee keer per jaar doe ik mijn best om toch iets leuks te doen op FACTS c:
    7 & 8 april naar Facts. Dag één als Spongebob en dag 2 als Archie van Riverdale (met de hele squad heheh)



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    WheeIer schreef:
    Ooh awesome! Ik ben geen hardcore cosplayer maar toch twee keer per jaar doe ik mijn best om toch iets leuks te doen op FACTS c:
    7 & 8 april naar Facts. Dag één als Spongebob en dag 2 als Archie van Riverdale (met de hele squad heheh)



    Omg, suuuupertof, haha ^^
    Wil je in de lijst? (:


    Deep inside, I've never felt alive

    Danvers schreef:
    (...)
    Omg, suuuupertof, haha ^^
    Wil je in de lijst? (:


    Yess !! Het is leuk om iedereens cosplay's te zien! c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Danvers schreef:
    BWAAAAAAAAAAAAAH, IK HEB MIJN SECRET COS AF EN IK BEN ZO BLIJ
    (Ben alleen medium teleurgesteld in mijn lenzen, want ik heb waarschijnlijk een ooginfectie waardoor ik geen lenzen met DCC kan dragen.)





    Hoi, dit is Carol Denvers aka Captain Marvel. :3


    @Iedereen die dingen heeft gezegd en wijzigingen heeft, ik ga ze nu fixen, maar ik móést dit even delen hihi


    Gaaf!

    Ik ben trouwens de zaterdag op Elfia van de partij als een (soort van) warrior chick.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 23:36 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik moet echt lessen gaan nemen in het aanpassen van kostuums/maken van kostuums. Net met mams hulp gelukkig het jurkje voor 2B iets kunnen innemen bij mijn middel, waar deze te groot viel. Zelf de handschoenen op maat gemaakt, dus ik heb toch iets zelf gedaan! Babysteps!!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    De vriendin waarmee ik een duo-cosplay ging doen, is helaas ziek geworden. Dus ik doe morgen voor de laatste keer mijn D. Va (classic skin) cosplay aan ^~^ Ik hoop dat ik nog iemand van Quizlet zie!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ahomine schreef:
    Birmingham is Bakagami

    Also: Mijn Prompto wig is de voorbije week aangekomen : D


    Even off topic, maar je ziet er echt superleuk uit! Die pruik zou trouwens ook geweldig werken voor een Tracer cosplay als hij bruin was geweest!


    ars moriendi

    Semiramis schreef:
    De vriendin waarmee ik een duo-cosplay ging doen, is helaas ziek geworden. Dus ik doe morgen voor de laatste keer mijn D. Va (classic skin) cosplay aan ^~^ Ik hoop dat ik nog iemand van Quizlet zie!

    Awwhh, waarom doe je hem weg :c


    — Inner peace, it's hard to find. —