• Helloooow!

    Dus ik heb een debatexamen voor Nederlands dat ik moet halen om voor mijn paraveterinaire diploma te slagen en hiervoor heb ik een stelling gekregen waarover ik moet debateren met een ander klasgenootje. Ik krijg pas vlak voor het examen te horen of ik voor of tegen ben, dus ik heb voor allebei de kanten genoeg argumenten nodig. Het gaat om de stelling:

    Pesten moet strafbaar worden

    Persoonlijk vind ik dit een rotstelling, maar het was wie het eerst komt, wie het eerst maalt, en ik was niet de eerste :( De rest ging over politiek en dat ligt niet echt in mijn straatje.

    Dus please, ik hoor graag jullie argumenten (zowel mening als goed onderbouwd door feiten en onderzoeken), zowel voor als tegen. Don't be shy, reageer lekker op elkaar, daar helpen jullie mij het meest mee!

    Dank jullie wel alvast voor alle moeite en tijd! Ik ga alle argumenten/informatie opschrijven en daar gaan mijn klasgenoot en ik iets moois van maken! ^^ (flower)

    [ bericht aangepast op 12 jan 2018 - 13:11 ]

    Pesten moet strafbaar worden

    75.0% (30 stemmen)
     
    Eens

    25.0% (10 stemmen)
     
    Oneens


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Oh wauw wat super zeg! Mag ik jou dan ook lastig valen met vragen als ik die heb? Dat zou echt mega helpen. Heb we betogen geschreven enzo maa nog nooit een debat gevoerd haha

    Mag ik je al onze voor en tegenargumenten sturen die we hebben? Kijken of die volgens jou sterk genoeg zijn?


    Van mij mag je hoor, hoewel je echt niet veel fout kan doen met debatteren op school, dus het komt vast helemaal goed.


    For those I love, I will sacrifice

    https://nos.nl/artikel/2212214-onderzoek-pestkoppen-op-middelbare-school-populairder.html

    Dit kwam ik zojuist tegen, misschien heb je er wat aan!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    https://nos.nl/artikel/2212214-onderzoek-pestkoppen-op-middelbare-school-populairder.html

    Dit kwam ik zojuist tegen, misschien heb je er wat aan!


    Oh wat super! Dankjewel! Ga ik zeker naar kijken, ale soorten onderzoeken met pesten zijn welkom! Tof!! (flower)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.