• Ja, hoi, jeugdig Quizlet - even een vraagje, hoe doe je huiswerk? :')

    Ik doe tegenwoordig een Creative Writing cursus op dinsdagavond. Vet leuk en zo, maar het is in het Engels, en ik moet toegeven dat ik echt literair schrijven in het Engels (dus geen leuke fanfic) nog best pittig vind. Dus nu zit ik al een uur met een leeg document voor mijn neus, en de opdracht moet letterlijk maar honderd woorden lang zijn, maar fuck zeg, dat is nog best lastig.

    Hoe zetten jullie jezelf tot je huiswerk/leerwerk?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik zou zeggen: begin gewoon te schrijven tot je honderd woorden hebt, hoe vreselijk het ook is en ga daarna gaan nalezen. Vervang woorden, pas je zinsbouw aan, je tekststructuur en doe dat enkele keren. Ik denk dat dat de beste manier is. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Computer uit, muziekie op mobiel weg en jezelf overtuigen dat je het ergens voor doet. Al is het maar de docent waar je een glimlach wil zien.

    Veel succes!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik stel huiswerk of leerwerk meestal net zo lang uit tot ik wel móet beginnen, omdat ik het anders niet af krijg oeps. Wat bij mij ook werkt is alles wat kan afleiden, zoals telefoon of tv, aan de kant schuiven en niet meer aanraken. Dan een soort doel stellen van wat ik af wil hebben en gewoon beginnen, met een beloning voor mezelf als ik klaar ben - koekje ofzo. :')


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Academisch/ formeel engels schrijven is zo naar...
    Meestal probeer ik ergens te beginnen en pas ik het daarna wel qua stijl aan bij opdrachten o.i.d., maa rik doe het vaak enorm last minute. Deadlines werken voor mij et beste I guess.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Bij grote verslagen maak ik altijd eerst een opzetje, van wat ik waar wil hebben en wat erin moet staan.
    Bij kleinere dingen kijk ik op youtube motivatiefilmpjes hahahha het werkt


    What worries you, masters you.

    Huiswerk, tja dat is gewoon gaan met die banaan voor mij. Gewoon doen.
    Maar kan me voorstellen dat voor iets wat je graag doet, je het wel ook echt goed wilt doen


    You were born original, don't die as a copy.

    Zeg tegen jezelf dat je een beloning krijgt als het af is. Bij mij werkt een planning toch ook wel het beste: 'van 11:00 tot 12:00 doe ik dit, dan neem ik pauze tot 12:30 en dan ga ik verder met dat'


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Omg jongens ik heb het gedaan!!!

    het was niet helemaal de opdracht maar wat zou het, het is een vrijetijdscursus en ik heb er 117 pond voor betaald dus whO CARES


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ikke... heb dat probleem zelf ook-oeps. Ik ben te verslaafd en quizlet, met al deze gezellige kindjes. Maar ik heb heel vaak “nu aan de slag of ik krijg er echt spijt van” Dat werkt voor mij wel. Een soort van dan...


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik heb hetzelfde probleem, maar op de een of andere manier heb ik het toch tot het derde jaar van de universiteit geschopt, waarop ik mezelf regelmatig afvraag hoe ik dat gedaan heb als het me niet eens lukt om mezelf aan het werk te krijgen :') maar wat voor mij best wel werkt is net zo lang uitstellen tot ik wel móét beginnen en soms mezelf als het ware in een 'studieachtige' omgeving neerzetten (jezelf opsluiten in de bibliotheek of zo), hoewel dat ook niet altijd werkt.


    "Take my advice; I don't use it anyway."