• Hoi Q,
    Ik ben dus momenteel bezig met een offline verhaal en de beste vriend van mijn hoofdpersonage heeft een obsessie met taal. Hij is een groot liefhebber van rare/bijzondere Nederlandse woorden waar de meeste mensen nog nooit van hebben gehoord en daarom vroeg ik me af: wat zijn jullie favoriete Nederlandse woorden? Woorden die enorm grappig/bijzonder klinken of die je net enorm mooi vindt? Ik ben erg nieuwsgierig, dus brand los! (nerd)

    Oh ja, nu we toch bezig zijn, hebben jullie ook een lievelingswoord in een andere taal?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Desalniettemin!


    And then we'll see it.

    Lievelings...
    Geen idee waarom maar het klinkt zo leuk en het spreekt vlot uit.
    Oh en abnormaal maar dat vooral omdat ik er vroeger echt moeite mee had om te onthouden of dat nu net heel normaal of niet normaal betekende.


    cause i'm a little unsteady

    Gezellig, droeftoeter, skeer.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Wervelwind is mijn favoriete Nederlandse woord, ik vind dat het zo heerlijk over je tong rolt! :Y)


    The soul needs autumn.

    Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.


    oi, suzy

    Een favoriet Nederlands woord heb ik niet, maar mijn favoriete Vlaamse dialectwoord (al weet ik niet eens zeker of het dialect is) is sowieso 'dikken'. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Mierenneuken en muggenziften vind ik twee geweldige woorden.


    26 - 02 - '16

    Geitenneuker / kamelenneuker. :Y)


    oi, suzy

    ik vind onomatopee een leuk woord haha idk ik schrijf er nu een offline verhaal mee :’D

    en gesofisticeerd is zijn betekenis ook helemaal waard hahaha

    [ bericht aangepast op 17 jan 2018 - 10:28 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Om mijn lijstje nog ff aan te vullen; kattenkop, azijnzeiker, zeurpiet, ginnegappen en drommels :Y)


    26 - 02 - '16

    Koekwous

    Ik vind tof altijd zo leuk klinken

    [ bericht aangepast op 17 jan 2018 - 9:29 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Oeh ik ga er even over denken


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Heliotrope schreef:
    Mierenneuken en muggenziften vind ik twee geweldige woorden.

    Treason schreef:
    Geitenneuker / kamelenneuker. :Y)


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik houd van het woord gezellig
    Ik gebruik het best vaak en vind het echt een heel fijn iets(oké ik klink gestoord)
    Leuke dialect woorden vind ik ; Kezen, kroten,


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one