• Heyaa

    Blijkbaar studeer ik dit jaar - normaal gezien en als alles goed gaat haha - af aan de middelbare school en moet (yep diploma's halen) ik volgend jaar verder studeren! Blegh, meer studeren. Ik zou graag voor een academische bachelor willen gaan, dus ik denk dat een universiteit het meest geschikt zal zijn daarvoor. Ik heb nog niet echt een bepaalde universiteit op het oog (het hangt gewoon af waar ik wat kan studeren), maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de KU Leuven, Universiteit Antwerpen of de VUBrussel (maar de laatste liever niet). Gent is me wat te ver, aangezien ik niet op kot mag. Mijn grootste probleem momenteel is dat ik helemaal nog niet weet wat ik wil studeren. Jaahaaa, ik heb nog massa's tijd, maar binnenkort komen de openlesdagen en de infomomenten er weer aan en dan zou ik graag wel al willen weten bij welke faculteiten ik informatie wil halen.

    Ik heb jullie hulp dus nodig om me mee te helpen! Natuurlijk ga ik zelf kiezen, haha, maar jullie kunnen informatie geven over een bepaalde opleiding als jullie er meer over weten, omdat jullie die bijvoorbeeld volgen. Ik houd rekening met hoe geïnteresseerd ik zelf ben in de opleiding en hoe geïnteresseerd ik ben in de eventuele beroepen die uit te oefenen vallen. Ik heb al enkele stromingen opgezocht die ik wel zou zien zitten om te studeren en ook enkelen die ik helemaal niet zie zitten, oops, sorry. Voel je vrij dingen toe te voegen en me aan te smeren hahaha

    Mogelijkheden:
    - Toegepaste taalkunde *
    - Psychologie
    - Biologie
    - Fysica/wiskunde
    - Geneeskunde **
    - Revalidatiewetenschappen en kinesitherapie

    * kleine arbeidsmarkt
    ** rip ingangsexamen

    Veto's:
    - Leerkracht *
    - Rechtsgeleerdheid
    - Filosofie
    - Handel/economie
    - Ingenieurswetenschappen *
    - Architectuur
    - IT en computers
    - Administratie
    - Sport, muziek en kunst

    * over de hele lijn, nope nope nope

    Ik heb momenteel nog niet echt favorieten of uitschieters, want aan elke studie lijken telkens immens veel nadelen aan te zitten telkens en ik ben nog niet echt op de 'omfg dit is het'-studie gestuit. Dusss help me out pls hahaha ik ben he eeuwig dankbaar

    q i n g


    ps om je een idee te geven van mijn interesses

    [ bericht aangepast op 18 jan 2018 - 15:06 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    ^Ik denk niet dat het nodig is om zo'n felle discussie te voeren over wat beter is: psychiater of psycholoog. Het zijn twee broepen met verschillende aspecten en bij sommige mensen weegt het ene aspect nu eenmaal meer op dan het andere.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Catullus schreef:
    ^Ik denk niet dat het nodig is om zo'n felle discussie te voeren over wat beter is: psychiater of psycholoog. Het zijn twee broepen met verschillende aspecten en bij sommige mensen weegt het ene aspect nu eenmaal meer op dan het andere.


    Dit dus en hoewel je natuurlijk rekening moet houden met wat je later met je studie wil gaan doen, is het ook nuttig om te kijken naar de opleiding zelf. Ten slotte studeer je ook 5/6/7 jaar voor je afgestudeerd bent en dan is het ook wel van belang dat je je studie interessant vindt en kan volhouden.
    Maar aangezien je hierboven al aangaf dat je ook wel van wetenschappen houdt en geneeskunde ook één van de opties is, lijkt me het geen probleem om voor geneeskunde te kiezen en dan nadien voor psychiatrie.

    Ik studeer zelf psychologie maar dat is omdat ik me er niet aan zou kunnen zetten om eerst x aantal jaren geneeskunde te studeren voor ik aan het 'leuke' werk (in mijn ogen dan toch) zou mogen beginnen, namelijk de psychologie van de mens.


    cause i'm a little unsteady

    Het ging bij mij niet over dat maar over of de info correct was, maar dat ligt nu achter ons.
    Sorry ): ik denk dat m'n autisme wat tilt sloeg.
    En dat is een verklaring, geen excuus.


    "if the ocean can calm itself, so can you .we are both salt water mixed with air." - Nayyirah Waheed