• Hey,

    Ik heb even veel vrije tijd en wil graag lezen, maar heb al zoveel goede boeken gelezen dat ik niet echt weet waar ik nu moet beginnen.
    Ik had graag een aantal aanraders gekregen op basis van boeken die ik zelf heel goed vond en die jullie ook goed vonden eventueel.

    Een aantal van mijn favoriete boeken:
    - Game of Thrones
    - De Hongerspelentrilogie
    - Een lied voor Achilles
    - Een hof van Doorns en Rozen-serie

    Ik ben dol op fantasie, geschiedenis en mythologie. Dus boeken in dat thema zijn een aanrader.
    Ik lees ook graag John Green, maar ik wil liefst geen boeken met waargebeurde verhalen deze keer. :p

    Heel erg bedankt!


    A to the Z

    Ik heb ze geen van allen gelezen, maar de boeken over Percy Jackson en de boeken van Maze Runner kunnen wellicht iets zijn?
    Wat ik wél heb gelezen is de Noorderlicht Trilogie. Het eerste boek (The Golden Compass/Het Gouden Compas) is verfilmd. De rest zal niet verfilmd worden, maar ik heb het altijd heerlijke boeken gevonden. ^^

    Succes met je zoektocht!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Alles van de Mortal Instruments serie <3


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Throne of glass!
    echt heel goed boek (serie eigenlijk)

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 21:02 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Percy Jackson heb ik er drie gelezen, maar was er niet zo fan van dus ben ik gestopt.
    Idem The Maze Runner, ben ik ook niet tot de tweede geraakt (het sprak me minder aan gewoon, maar het was wel goed geschreven. Alleen verraste het verhaal me niet echt.)
    Noorderlicht trilogie heb ik vroeger al eens gelezen met school, vond hem ook wel goed!

    Mortal instruments heb ik de eerste gelezen, maar vond hem iets te cliché naar mijn smaak.

    Nu lijk ik echt iemand die heel moeilijk doet, maar sommige boeken zuigen me gewoon er niet zo in en als ik dat mis, dan haak ik al snel af :(
    Hof van Doorns en Rozen was soms ook een beetje cliché, maar dat had wel zo een charm dat ik het niet echt erg vond haha
    Maar ik hou ook echt gewoon van boeken met harde plottwists haha


    A to the Z

    Snapple schreef:
    Throne of glass!
    echt heel goed boek (serie eigenlijk)


    Ik heb het eerste boek gelezen! Maar ik vroeg me af of het verhaal veel veranderd zoals bijv bij Hof van Doorns en Rozen dat het geval is?
    Want puur de storyline van boek 1 vind ik niet zo interessant imo (maar ik heb wel al gemerkt dat er blijkbaar een heeeeele hoop nieuwe personages bijkomen doorheen de reeks)


    A to the Z

    Acotaaaar <3

    Alrighty mijn aanraders
    • The Raven Cycle
    • The Book Thief
    • Vampire Academy
    • Bloodlines
    • The Wrath and the Dawn
    • Ember in the Ashes
    • The Testing
    • Endgame
    • Shadow and Bone
    • Covenant
    • Between Shades of Gray
    • Maze Runner
    • Inkworld


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hmmm, ooit al eens van de geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel serie gehoord? (Van Michael Scott)
    Ik denk dat je dat wel wat vindt!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    JimmyPalmer schreef:
    Ik heb ze geen van allen gelezen, maar de boeken over Percy Jackson en de boeken van Maze Runner kunnen wellicht iets zijn?
    Wat ik wél heb gelezen is de Noorderlicht Trilogie. Het eerste boek (The Golden Compass/Het Gouden Compas) is verfilmd. De rest zal niet verfilmd worden, maar ik heb het altijd heerlijke boeken gevonden. ^^

    Succes met je zoektocht!


    Deze kan ik beamen! Ik lees ze nu en zit in boek één. Kan er heerlijk in wegdromen. De schrijver, Philip Pullman, heeft net een nieuw boek geschreven die zich in hetzelfde universum afspeelt, maar dan nog voor deze trilogie. Die ben ik zelf ook van plan te gaan lezen! The Book of Dust heet het.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 21:23 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik wil dit even volgen, want ik heb weer nieuwe boeken nodig.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik heb het eerste boek gelezen! Maar ik vroeg me af of het verhaal veel veranderd zoals bijv bij Hof van Doorns en Rozen dat het geval is?
    Want puur de storyline van boek 1 vind ik niet zo interessant imo (maar ik heb wel al gemerkt dat er blijkbaar een heeeeele hoop nieuwe personages bijkomen doorheen de reeks)


    Ja het wordt echt heel gaaf na boek 1, in boek een zijn zoveel dingen nog niet duidelijk of gewoon niet vermeld. Maar in de verdere boeken kom je meer over Celeana's verleden te weten en dan wordt het wel echt leuk.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Miss Peregrine's Home for Peculiar Children. (:

    Als je Engels leest, kan je ik je de Shades of Magic series van VE Schwab aanraden, die zijn zo goed! Over vier verschillende Londens en magie.
    Daarnaast is Vicious van VE Schwab ook heel leuk!


    As travars

    Ik lees op dit moment The Memoirs of Lady Trent - misschien dat je dat als fantasy/geschiedenis fan ook wel interessant vind? Basically een soort fantasyversie van de Victoriaanse tijd, met draken : D Wel in het Engels though (ik geloof tenminste niet dat ze naar het Nederlands vertaald zijn). (Er gebeuren verder niet echt veel typische fantasy dingen though, het zijn een soort reisverhalen).

    Also, ken je Cloud Atlas? Dat vind ik zelf ook een geweldig boek lol, met verschillende verhalen door de geschiedenis heen (in verschillende genres!) die op een soort van magische manier aan elkaar gelinkt zijn. Idk hoe ik het moet uitleggen lol maar het is awesome : D

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 23:48 ]


    There is freedom in the dark.

    Ik raad The Mortal Instruments aan van Cassandra Clare. In principe zijn al haar boekenseries heel awesome.
    Verder ben ik op het moment ook groot fan van de Touching Juliette boeken.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    The Wrath & the Dawn + The Rose & the Dagger van Renee Ahdieh ♡♡♡

    De Harry Potter series (her)lezen is ook altijd leuk!


    The soul needs autumn.