• Het Makeup Appreciation Topic


    Hier kun je al je gedachtes en ervaringen kwijt die met makeup te maken hebben. Zelf ben ik best wel into makeup en vond het daarom interessant om er achter te komen hoe dat met de rest van Quizlet zat.


    Heb je een nieuwe lippenstift gekocht? Post het hier.
    Heb je goede tips & tricks? Post het hier.


    Zelf ben ik altijd wel op zoek naar nieuwe producten om uit te proberen. Ik wil daarom ook een lijst met Q's Holy Grail Products maken - producten die jij anderen aan zou raden.

    Q's Holy Grail Products:
    Vanserra:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Mac Matte lipstick in Mehr
    × NYX HD Photogenic concealer
    × Real Techniques Miracle Complexion Sponge
    × NYX Epic Ink Liner (black)
    × Estée Lauder Double Wear Stay In Place concealer in Light Cool
    Caricia:
    × I Heart Makeup Blushing Hearts
    Okoye:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    stonec0ld:
    × Yves Rocher Ultra Volume Sexy Pulp mascara
    Fonolossa:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    × Anastasia Beverly Hills Dip Brow pomade
    × L'Oreal Paris True Match foundation
    × L'Oreal Paris Infallible Mattefying Base
    × Beauty Blender
    Altomare:
    × Urban Decay All Nighter setting spray
    Stroud:
    × Etos & Essence matte lipsticks
    × Etos lipstick in Mauve-O-Holic
    Prim:
    × Maybelline SuperStay Matte Ink
    × Lush Shampoo Bar
    × Lush Lipscrub
    AdoreDelano:
    × NYX Liquid Suede Cream lipsticks
    EdensGate:
    × Rimmel Glameyes liquid liner
    Hale:
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × L.A. Girl PROconcealer (green corrector)
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × Sleek Matte Me Liquid Lipstick (birthday suit)
    × Makeup Revolution Conceal and Define Concealer (C1)
    Alleenvoorjou:
    × Yves Rocher Lipstick in Grand Rouge
    Cami:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × NYX Wonder Pencil in light
    × Mac Pro-longwear concealer
    × Mac Mineralize Blush in Warm Soul
    × Becca highlighters
    Weggooiwashand:
    × Giorgio Armani Luminous Silk Foundation
    × Laura Mercier Loose Setting Powder in Translucent
    × L.A. Girl concealers
    × Lancome Hypnose Drama mascara
    × Ciate Wonderwand mascara
    × Charlotte Tilbury Stoned Rose lipstick
    × Gerard Cosmetics Wildberry Tarte Supreme Lip Creme
    × Kylie Jenner lipliner in Posie K
    × Smashbox Photo Finish Foundation Primer
    × Kat von D Tattoo liner in Trooper
    × Chloe Morello x Ciate Pretty Fun Fearless palettes
    × Kylie Cosmetics Naughty & Nice palettes
    Pixielisje:
    × Catrice glossy jumbo pencils
    Illyrians:
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × NYX Strictly Vinyl lipglosses

    Bijgewerkt tot topic 1, pagina 16

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 13:42 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    M0NA schreef:
    Ik ben een beetje huiverig om foundation te gebruiken. Ben altijd bang dat ik het eraf zweet of veeg, of dat het too much wordt. Iemand tips??

    Ik ben zelf echt een fan van lipproducten. Van knalrode lippenstift tot roze potlood en lippenbalsem. Maakt je uitstraling en outfit echt van een totaal ander niveau.

    Voor mijn wimpers gebruik ik hema mascara en ik ben er zo blij mee. Het maakt mijn wimpers super lang en spreidt ze echt.


    Ik denk dat het een combinatie is van:
    1) Goed investeren. Niet dat je meteen 50 euro neertelt voor een foundation maar die goedkope van Essence vond ik ook 10x niks. MAC, L'Oreal en Maybelline doen het meestal wel goed bij mij.
    2) Goed blenden, met een kwast of beauty blender. Dat is soms ook weer een investering maar het zit veel mooier en blijft langer zitten dan als je het met je vingers doet.
    3) Bij mij persoonlijk werkt het als ik er nog een poeder bovenop doe. Ik doe dat dan eigenlijk zodat het echt matte blijft maar ik merk ook dat het veel langer blijft zitten dan zonder. (Bij mij dan)
    4) Primer en settingspray doet ook wonderen

    [ bericht aangepast op 25 jan 2018 - 23:54 ]


    El Diablo.

    Zijn er ook mensen die investeren in makeup organizers? Ik heb er een paar maanden terug eentje bij de primark gekocht en het werkt echt super: mijn vanity ziet er een stuk netter uit zo. Ik voel me bijna professioneel, lol.
    Ik heb mijn moeder ook een kleinere versie van de Xenos gegeven voor haar verjaardag. Man, haar bureau was pas een oorlog!

    [ bericht aangepast op 25 jan 2018 - 23:59 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    Zijn er ook mensen die investeren in makeup organizers? Ik heb er een paar maanden terug eentje bij de primark gekocht en het werkt echt super: mijn vanity ziet er een stuk netter uit zo. Ik voel me bijna professioneel, lol.
    Ik heb mijn moeder ook een kleinere versie van de Xenos gegeven voor haar verjaardag. Man, haar bureau was pas een oorlog!


    Ik heb er ook een van de Primark maar ik heb teveel make up :'D Ik wil wel een keer een grotere halen, met ook al die lades enzo.


    El Diablo.

    ^ jess me. Ook van de primark. Heb er een paar, maar kan nog steeds lang niet alles kwijt. En meer dan de helft ligt nog verspreid. Dit is bij mij niet zo erg, omdat ik een aparte station voor mijn make-up heb. vind het vooral handig dat je producten bij elkaar liggen die bij elkaar horen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Bij mij past het dus net. Maar ik heb gister nieuwe make-up besteld dus dan niet meer hihihi. Mijn kwasten en liquid lipsticks/lipliners staan te vergaan in oude starbucks bekers. Ik heb er een paar mooie glazen voor, maar dan moet ik eerst de kaarsen die er in zitten opbranden ;/ Ik had deze bij Ikea gezien, daar zouden ze ook mooi in staan.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    (...)
    Als je bang bent dat het 'too much word' kun je ook een foundation met 'light coverage' gebruiken - staat vaak ook op de verpakking. Anders is een gekleurde bb-cream ook een goede optie.
    Wat het zweten betreft: een goede primer en en poeder doen wonderen. Je kunt je foundation altijd het beste 'setten' met settingpowder om te voorkomen dat het zijn eigen leven gaat lijden. Verder moet je gewoon niet aan je gezicht zitten, haha. Als je van te veel poeder een 'poederhoofd' krijgt, kun je dat oplossen met een settingspray - dat smelt het allemaal samen. Althans, ik vind altijd dat het erna meer uit ziet als een geheel. Ik gebruik Mac Fix+ (:

    // mocht ik trouwens vaak engelse termen gebruiken: dat komt door alle YT videos die ik kijk ;p

    Ben je dan niet altijd megalang bezig 's ochtends vroeg, met al die extra poeder en settingpowder etc? Ik smeer altijd puur mijn foundation op, contour mijn gezicht, doe mijn wenkbrauwen, eyeliner op mijn oogleden, mascara op en dan ben ik klaar. Vind dat al een hele afwerklijst, lolol.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 1:00 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ben je dan niet altijd megalang bezig 's ochtends vroeg, met al die extra poeder en settingpowder etc? Ik smeer altijd puur mijn foundation op, contour mijn gezicht, doe mijn wenkbrauwen, eyeliner op mijn oogleden, mascara op en dan ben ik klaar. Vind dat al een hele afwerklijst, lolol.

    Hoe vaker je het doet, hoe sneller je wordt :Y)
    Als ik echt ALLES op m'n gezicht smeer ben ik al gauw 1,5 uur bezig. Maar dat is ook puur omdat ik het leuk vind en het goed wil doen.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Heeft iemand nog goede recommendations qua contour kits. Oh, en voor een highlighter die wel echt opvalt? ^^
    Het liefst iets wat niet meteen een vermogen kost haha


    El Diablo.

    Maluma schreef:
    Heeft iemand nog goede recommendations qua contour kits. Oh, en voor een highlighter die wel echt opvalt? ^^
    Het liefst iets wat niet meteen een vermogen kost haha

    De highlighter die ik gebruik is van makeup revolution in golden lights. Zelf gebruik ik helaas alleen bronzer


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Maluma schreef:
    Heeft iemand nog goede recommendations qua contour kits. Oh, en voor een highlighter die wel echt opvalt? ^^
    Het liefst iets wat niet meteen een vermogen kost haha


    Sleek Highlight is heel erg goed! Kost ongeveer een 15 euro ofzo voor een palette en ze gaan ook lang mee. xx

    Mijn zussen gebruiken like een contourkit van de Boozyshop. Ik weet de naam niet, maar ik kan anders wel even snuffelen in hun kamer. (krul)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 7:34 ]


    Heaven is a place that we all have

    Ik hou juist van uren bezig zijn met mijn make-up! Maar dan doe ik daarvoor ook echt maskertjes en shit.
    Mijn moeder noemt dit overigens kleuren. :x

    Maar in de ochtend zoals nu, gebruik ik ook geen setting powder en shit. Blijf liever wat langer in me bed liggen!


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ben je dan niet altijd megalang bezig 's ochtends vroeg, met al die extra poeder en settingpowder etc? Ik smeer altijd puur mijn foundation op, contour mijn gezicht, doe mijn wenkbrauwen, eyeliner op mijn oogleden, mascara op en dan ben ik klaar. Vind dat al een hele afwerklijst, lolol.

    Ik vind het juist fijn om er even tijd voor vrij te maken. Ik ben ongeveer een halfuur bezig voor mij dagelijkste make-up look en ik sta er echt voor op. Het is voordat de dag eigenlijk begint een soort van rust momentje voor mezelf.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Today we went with a perfect base, mascara only, and my fave lipstick


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Guys weet 1 van jullie misschien hoe ik erachter kan komen welke lippenstift bij me past? Ik had laatst eentje van Clinique en die vond ik mij wel mooi staan (raspberry pop 24 heettie) maar het was wel een beetje out of my comfort zone, als in dat ik de kleur best intens vond staan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Guys weet 1 van jullie misschien hoe ik erachter kan komen welke lippenstift bij me past? Ik had laatst eentje van Clinique en die vond ik mij wel mooi staan (raspberry pop 24 heettie) maar het was wel een beetje out of my comfort zone, als in dat ik de kleur best intens vond staan.

    Misschien gewoon beginnen met een kleur die lijkt op de natuurlijke kleur van je lippen en dan steeds een stapje donkerder/lichter gaan
    Ik droeg in het begin alleen maar lipkleuren die niet te veel opvielen, maar nu heb ik zo’n 20 lip producten in verschillende kleuren. Zo droeg ik gister donkerpaarse matte lip en vandaag een wat meer basic lip. Gewoon een beetje experimenteren


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one