• Het Makeup Appreciation Topic


    Hier kun je al je gedachtes en ervaringen kwijt die met makeup te maken hebben. Zelf ben ik best wel into makeup en vond het daarom interessant om er achter te komen hoe dat met de rest van Quizlet zat.


    Heb je een nieuwe lippenstift gekocht? Post het hier.
    Heb je goede tips & tricks? Post het hier.


    Zelf ben ik altijd wel op zoek naar nieuwe producten om uit te proberen. Ik wil daarom ook een lijst met Q's Holy Grail Products maken - producten die jij anderen aan zou raden.

    Q's Holy Grail Products:
    Vanserra:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Mac Matte lipstick in Mehr
    × NYX HD Photogenic concealer
    × Real Techniques Miracle Complexion Sponge
    × NYX Epic Ink Liner (black)
    × Estée Lauder Double Wear Stay In Place concealer in Light Cool
    Caricia:
    × I Heart Makeup Blushing Hearts
    Okoye:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    stonec0ld:
    × Yves Rocher Ultra Volume Sexy Pulp mascara
    Fonolossa:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    × Anastasia Beverly Hills Dip Brow pomade
    × L'Oreal Paris True Match foundation
    × L'Oreal Paris Infallible Mattefying Base
    × Beauty Blender
    Altomare:
    × Urban Decay All Nighter setting spray
    Stroud:
    × Etos & Essence matte lipsticks
    × Etos lipstick in Mauve-O-Holic
    Prim:
    × Maybelline SuperStay Matte Ink
    × Lush Shampoo Bar
    × Lush Lipscrub
    AdoreDelano:
    × NYX Liquid Suede Cream lipsticks
    EdensGate:
    × Rimmel Glameyes liquid liner
    Hale:
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × L.A. Girl PROconcealer (green corrector)
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × Sleek Matte Me Liquid Lipstick (birthday suit)
    × Makeup Revolution Conceal and Define Concealer (C1)
    Alleenvoorjou:
    × Yves Rocher Lipstick in Grand Rouge
    Cami:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × NYX Wonder Pencil in light
    × Mac Pro-longwear concealer
    × Mac Mineralize Blush in Warm Soul
    × Becca highlighters
    Weggooiwashand:
    × Giorgio Armani Luminous Silk Foundation
    × Laura Mercier Loose Setting Powder in Translucent
    × L.A. Girl concealers
    × Lancome Hypnose Drama mascara
    × Ciate Wonderwand mascara
    × Charlotte Tilbury Stoned Rose lipstick
    × Gerard Cosmetics Wildberry Tarte Supreme Lip Creme
    × Kylie Jenner lipliner in Posie K
    × Smashbox Photo Finish Foundation Primer
    × Kat von D Tattoo liner in Trooper
    × Chloe Morello x Ciate Pretty Fun Fearless palettes
    × Kylie Cosmetics Naughty & Nice palettes
    Pixielisje:
    × Catrice glossy jumbo pencils
    Illyrians:
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × NYX Strictly Vinyl lipglosses

    Bijgewerkt tot topic 1, pagina 16

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 13:42 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    MacGyver schreef:
    Hoe krijgen jullie je eyeliner er goed op? Is het gewoon een kwestie van oefenen of zijn er ook trucjes? Want ik wilde alleen een lijntje boven mijn oog zonder wing en dat ging niet helemaal goed. Overigens heb ik het met potlood en een echte eyeliner met een soort stiftje geprobeerd.

    Ik heb veel geoefend en een trucje. Voor de vleugel trek ik eerst een schuine lijn, om zo een rechte vleugel te hebben. En dan trek ik de rest van de eyeliner. Ik gebruik wel liquid eyeliner, maar het is ongeveer deze truc:


    Seasons will change, but I shall remain

    Eomer schreef:
    Ik wil echt graag foundation gaan gebruiken omdat ik mijn huid eigenlijk niet zo tof vind (ontzettend snel rood et cetera). Alleen: where to start? Ik vind het al moeilijk om de kleur te vinden die bij me past (en het trucje: smeer het op de binnenkant van je pols, geeft me ook niet veel wijsheid HAHA).


    Het ultieme is om de kleur in je nek te testen, maar als er geen spiegel in de buurt is gaat dat lastig.
    Ik ben begonnen met hele simpele van de Hema en daarna ben ik door gegaan met Catrice die bij de Kruidvat te koop is, en die overigens achteraf te donker was. Tussendoor nog wat andere foundations geprobeerd, maar weet niet allemaal meer precies welke. Ik heb ook nog de Maybelline Fit Me Foundation geprobeerd, maar voor mij is die niet dekkend genoeg ondanks dat de kleur top was, dus je zou met een 'light coverage' foundation kunnen beginnen om te kijken of je het überhaupt wel fijn vindt. Ik heb na heel wat jaren eindelijk een goede en fijne foundation gevonden, dus het kost soms echt even zoeken. Zorg er wel voor dat je uitsmeert naar je nek anders krijg je zo'n hele charmante foundation streep op je kaaklijn, haha.
    Je kan zelf kiezen of je er nog poeder over heen doet, maar die keuze is helemaal aan jou.

    Oh, ik gebruik ook al een paar jaar green colour correctors om het rode wat meer te camoufleren, ook daar heb ik verschillende producten voor gebruikt voordat ik een hele fijn had gevonden.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2018 - 18:07 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Mijn holy grail eyeshadow palette is Chocolate bar van Too Faced, hele fijne kleurtjes en je kunt veel variëren.
    Een goedkoper product wat ik echt super fijn vind is de liquid eyeliner van CATRICE, de waterproof versie, heel dun kwastje voor perfecte lijnen die niet vervagen.
    In mijn waterlijn (net boven mijn onderste wimpers) gebruik ik altijd wonderpencil van NYX in light, zorgt voor een frissere blik.
    Mijn favoriete concealer is Mac pro long wear, dekt en puistjes en mijn donkere kringen (:
    Mijn mooiste blush is warm soul, een mineralize skinfinish van Mac. Natuurlijke, vrij lichte kleur die goed bij mijn lichte huid staat.
    Tot slot zijn de highlighters van BECCA echt geweldig, best prijzig maar als je wil proberen kun je een klein setje kopen bij Douglas.


    I was an angel living in the garden of evil

    Eomer schreef:
    Ik wil echt graag foundation gaan gebruiken omdat ik mijn huid eigenlijk niet zo tof vind (ontzettend snel rood et cetera). Alleen: where to start? Ik vind het al moeilijk om de kleur te vinden die bij me past (en het trucje: smeer het op de binnenkant van je pols, geeft me ook niet veel wijsheid HAHA).

    Weet je welke kleur ondertoon je huid heeft? Dat kan heel erg helpen met het kiezen van een juiste foundation. Ik heb zelf een gele ondertoon, dus ik heb meestal de kleur 'vanilla' (en meeste merken verkopen dat nauwlijks :c). Voor roodheid kan je een groenige primer gebruiken voor onder de foundation.


    Seasons will change, but I shall remain

    Dissonant schreef:
    (...)
    Ik doe bijna altijd een heel dun lijntje de truc is om een vaste hand the hebben en heel dicht tegen de wimperrand aan te zitten (: Een winged liner Kan ik helaas niet :/


    Dat wil ik dus ook, een dun lijntje. Winged liner lijkt me nu nog iets te moeilijk voor mij.


    Physics is awesome

    Kent iemand een goede matte lippenstift (niet al te duur) die een fatsoenlijke dag blijft zitten met eten etc. Want zelfs Mac kan dat niet waarmaken.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Kent iemand een goede matte lippenstift (niet al te duur) die een fatsoenlijke dag blijft zitten met eten etc. Want zelfs Mac kan dat niet waarmaken.


    Die van Douglas blijven bij mij goed zitten, maar ik eet geen eten met lipstick op.


    Physics is awesome

    Standal schreef:
    Kent iemand een goede matte lippenstift (niet al te duur) die een fatsoenlijke dag blijft zitten met eten etc. Want zelfs Mac kan dat niet waarmaken.


    De Kylie Jenner liquid lipsticks blijven geweldig zitten ook met eten en drinken, maar die zijn toch wel prijzig en je zit met bezorgingstijden.


    El Diablo.

    Standal schreef:
    Kent iemand een goede matte lippenstift (niet al te duur) die een fatsoenlijke dag blijft zitten met eten etc. Want zelfs Mac kan dat niet waarmaken.

    Ik heb Maybelline Colordrama Intense Velvet Lip Pencil 510 Red Essential, maar die smeer ik er met een lipkwast op (wat sowieso al 10x wonderen doet voor de duurbaarheid lipstick/lippotlood), tap ik vervolgens af met mn blush (of iets anders rood/roze), hap hem vervolgens af en smeer er dan nog een laag erop. Ik ben gisteren wezen uiteten en ik heb géén afdrukken op mijn glazen gezien, maar hij liep aan de zijkanten van mn mond wel een ietsiepietsiebeetje uit. Dat zou je eventueel kunnen fixen door eerst lipliner te gebruiken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Standal schreef:
    Kent iemand een goede matte lippenstift (niet al te duur) die een fatsoenlijke dag blijft zitten met eten etc. Want zelfs Mac kan dat niet waarmaken.

    De matte lipsticks van smashbox blijven (althans, die ene die ik heb (stylist)) lang zitten. of de liquid lipsticks van ofra

    [ bericht aangepast op 27 jan 2018 - 13:44 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Mijn nieuwe aankopen! De ecotools sponge, Wet 'n Wild Photofocus foundation (soft beige), Morphe E30 & Morphe Y18! De highlighter brush van Boozyshop kreeg ik er gratis bij c: De foundation wilde ik al heel lang proberen, alleen was ie best donker toen ik 'm op mijn hand swatchte daarnet. De lichtere shades waren al weer uitverkocht. Ook wil ik al suuuuper lang morphe brushes (en oogschaduws, maar die zijn al-tijd uitverkocht). Anyways, ik ga ze straks allemaal lekker uitproberen ^^


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Guys ik heb net wimperextensions laten zetten en ze zijn echt de bomb. Heb ook voor het eerst highlighter poeder gekocht. Geen idee wat ik er mee moet maar heb dat en een brush gehaald. c:


    The truth is out there.

    Dissonant schreef:

    Mijn nieuwe aankopen! De ecotools sponge, Wet 'n Wild Photofocus foundation (soft beige), Morphe E30 & Morphe Y18! De highlighter brush van Boozyshop kreeg ik er gratis bij c: De foundation wilde ik al heel lang proberen, alleen was ie best donker toen ik 'm op mijn hand swatchte daarnet. De lichtere shades waren al weer uitverkocht. Ook wil ik al suuuuper lang morphe brushes (en oogschaduws, maar die zijn al-tijd uitverkocht). Anyways, ik ga ze straks allemaal lekker uitproberen ^^


    Ik heb de Soft Ivory van die foundation omdat er bij de reacties stond "heb je de kleur 110 van de Maybelline Fit Me Foundation, dan is dit de perfecte kleur".
    Ik heb tijdje terug meteen 2 ervan ingeslagen, gezien het huidige flesje toch bijna leeg was en afgezien van de verf-achtige geur, vind ik het wel een hele fijne/goede coverage.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2018 - 14:18 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    (...)

    Ik heb de Soft Ivory van die foundation omdat er bij de reacties stond "heb je de kleur 110 van de Maybelline Fit Me Foundation, dan is dit de perfecte kleur".
    Ik heb tijdje terug meteen 2 ervan ingeslagen, gezien het huidige flesje toch bijna leeg was en afgezien van de verf-achtige geur, vind ik het wel een hele fijne/goede coverage.

    Die reactie heb ik ook gezien! Alleen heb ik 105 van de Fit Me, dus ik wist nogsteeds niet wat dat zou betekenen haha. Ik heb de foundation net geprobeerd, maar hij is wel echt te donker. Ik moet eerst flink tannen wil hij op zichzelf goed staan (cool) Ik heb hem nu gemixt met de fit me, en ik vind de coverage zo wel mooi!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    In Rome kocht ik (met dikke korting) dit prachtige blush, bronzer en highlighter palette van BECCA


    I was an angel living in the garden of evil