• Hey allemaal, zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar ervaringen over e-readers.

    Ik overweeg al even om een e-reader te nemen, want het is makkelijk om mee te nemen en bijvoorbeeld even op de trein te lezen (waar ik toch wel 4u op spendeer iedere week). Ook zijn de boeken een stuk goedkoper en ik denk dat het ook makkelijker is om vanuit een e-reader te lezen, want als ik een boek lees vind ik het toch onhandig om het open te houden :') Ik hoop stiekem ook dat een e-reader ervoor zorgt dat ik iets meer kan lezen (het lijkt mij makkelijker om tussendoor eens te lezen enzo). Maar ik vroeg me dus af wat jullie ervaringen zijn? Wat zijn de positieve en negatieve aspecten van zo'n e-reader? In de beschrijving van een aantal e-readers lees ik dat de batterij meer dan een maand meegaat, maar is dat echt zo? Is het aangenaam om uit te lezen, of worden je ogen er snel moe van?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Romi


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb sinds kort een Ereader, een Kobo aura 2e editie.
    Na lang overwegen, net als jij, heb ik toch een Ereader aangeschaft. Tot nu toe bevalt het super goed. Het scherm is heel prettig, ik krijg totaal geen last van mijn ogen, de batterij beloofd 2 maanden mee te gaan (maar zo lang heb ik m nog niet dus dat kan ik nog niet bevestigen!) , er passen enorm veel boeken op en het is ideaal om mee te nemen.
    Als ik s'avonds in bed lees kan ik liggen en hoef ik geen lamp aan te doen omdat het scherm verlicht is. Er zijn allerlei opties die je kan instellen zoals lettergrootte, helderheid van het scherm en dat soort dingen.
    Wat mij betreft een dikke aanrader. Ik kocht die van mij met BTW korting bij Mediamarkt, dat was nog een extra bonus haha


    I was an angel living in the garden of evil

    Cami schreef:
    Ik heb sinds kort een Ereader, een Kobo aura 2e editie.
    Na lang overwegen, net als jij, heb ik toch een Ereader aangeschaft. Tot nu toe bevalt het super goed. Het scherm is heel prettig, ik krijg totaal geen last van mijn ogen, de batterij beloofd 2 maanden mee te gaan (maar zo lang heb ik m nog niet dus dat kan ik nog niet bevestigen!) , er passen enorm veel boeken op en het is ideaal om mee te nemen.
    Als ik s'avonds in bed lees kan ik liggen en hoef ik geen lamp aan te doen omdat het scherm verlicht is. Er zijn allerlei opties die je kan instellen zoals lettergrootte, helderheid van het scherm en dat soort dingen.
    Wat mij betreft een dikke aanrader. Ik kocht die van mij met BTW korting bij Mediamarkt, dat was nog een extra bonus haha

    Die overweeg in nu ook te kopen hahha (: Bedankt voor je mening c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb ook een e-reader! Echt een aanrader, al gaat die van mij nu wel wat achteruit qua sloom zijn. Als je het lezen op een e-reader eenmaal gewend bent leest het ook heel fijn (:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik had een e-reader, altijd erg tevreden over geweest en het leest zoveel fijner in bed enzo. Mijn moeder heeft hem nu omdat ik toch nog steeds teveel boeken kocht dus lees ik maar weer op papier.


    --

    Ik heb een ereader gehad maar vond het 3 x niks. Ik ben meer een boekenmens. Opp vakantie heb ik een tablet waarop ik lees. Dit vind ik fijner en je kunt er meer mee (films en internet). Maar ik denk dat dit echt wel een heel persoonlijk iets is of dat je dit wel of niet iets vind


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb een Kobo e-reader en ik ben er heel blij mee! Je kan hem veel makkelijker meenemen dan een boek en hij heeft een backlight dus ik kan 's nachts ook lezen met de lichten uit. Zelf lees ik een stuk meer sinds ik de e-reader heb.


    As travars

    Voor mij gaat er niets boven een echt boek, maar soms is een e-reader ook zo fijn. Er zijn best momenten waarop boeken meenemen niet handig is en een e-reader wel. Zelfs als je onderweg wilt lezen, dan heb je altijd maar 1 boek. Zelf ben ik iemand die graag wilt kiezen en meerdere dingen tegelijk leest. En daarbij is een e-reader veel lichter, wat fijner meenemen is.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb ook een kobo aura H2O (ideaaaaaal op vakantie! Mocht hij in het zwembad vallen). Ik ben er echt blij mee! Kan enorm veel op, batterij gaat lang mee (zeker weken) en je kan van alles zelf instellen.
    Helaas heeft die van mij af en toe kuuren en loopt hij vast. Nu ik het erover heb, ga ik mijn pa daar maar even een berichtje over doen :P

    Maar ik ben er verder heel blij mee! Zeker omdat ik met skivakantie (nu met vriendin van broertje) echt niet veel boeken mee kan hebben. Hetzelfde geldt voor vliegvakanties. Mooi niet dat ik dke boeken ga meezeulen en riscerne dat ze beschadigen! Neem lekker de e-reader mee. Licht en gemakkelijk hihi


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Dank jullie wel allemaal! Ik heb toch besloten er eentje aan te schaffen, ben benieuwd! (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik twijfel echt al drie jaar over het aanschaffen van een E-reader, echt erg eigenlijk! Telkens als ik zeg "ik doe het", krabbel ik terug als ik hem ook effectief ga kopen. Maar het lijkt me oh zoooo handig! Ik denk dat ik nog steeds boeken zou kopen als ik een E-reader had, maar dan enkel boeken waarvan ik 100 % weet dat ik ze meer dan één keer ga lezen of historische boeken of dergelijke. Vroeger kocht ik veel te impulsief boeken, gelukkig doe ik dat nu niet meer.


    The soul needs autumn.

    Bij mij komt digitaal er nooit zo goed in als op papier.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben zelf echt dolblij met mijn e-reader. Ik gebruik hem echt ook dagelijks om te lezen. Het is zo makkelijk om mee te nemen ze zijn licht dus je zit ook nooit meer gewicht mee te zeulen dan nodig.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik heb zelf ook een e-reader. Ik kan er veel boeken opzetten, en kan zelf kiezen hoe ik de helderheid van mijn scherm wil hebben. Ik vind hem wel heel fijn, maar gebruik hem niet heel vaak. Vind echte boeken toch iets leuker!


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik heb dus een e-reader gekocht en ik ben er echt mega tevreden mee! Maar wat ik me nog afvroeg: waar kopen jullie je e-books eigenlijk en hoe werkt dat? Ik heb er nu eentje via bol.com en die komt dan automatisch op mijn e-reader als ik inlog met mijn bol.com account, maar ik vraag me dus af of er sites zijn waar je goedkopere e-books kunt krijgen en hoe je die dan op je e-reader zet.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Catullus schreef:
    Ik heb dus een e-reader gekocht en ik ben er echt mega tevreden mee! Maar wat ik me nog afvroeg: waar kopen jullie je e-books eigenlijk en hoe werkt dat? Ik heb er nu eentje via bol.com en die komt dan automatisch op mijn e-reader als ik inlog met mijn bol.com account, maar ik vraag me dus af of er sites zijn waar je goedkopere e-books kunt krijgen en hoe je die dan op je e-reader zet.


    Depends on je e reader, sommige boeken zijn gratis te downloaden. (Google is je vriend). Maar je hebt ook bijvoorbeeld abbonomenten van Kobo waar je boeken kan lezen. En als je lid bent van een bibliotheek kan je daar ook e books via de website krijgen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.