• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wiarda schreef:
    (...)
    ik heb het idee dat ik vast ook nog wel wat spotting zal hebben in de toekomst maar ik had een paar weken geleden nog dat ik anderhalve maand zo heftig aan het spotten was dat ik eigenlijk gewoon permanent die laatste dag van de ongesteldheid had waarin CONSTANT van die half bloederige afscheiding was weet je wel en ik ben vooral blij dat dat over is wat ugh, ik kon toen echt meteen vijf onderbroeken weggooien

    en de mini pil is een pil met alleen progesteron, geen oestrogeen. ik weet niet precies hoe het allemaal werkt in je lichaam, maar je moet hem iedere dag nemen (geen stopweek) en als het goed is krijg je dan een veel lichtere of helemaal geen menstruatie. Enige nadeel is wel dat voor vrouwen die regelmatig seks met (een) man(nen) hebben, je dus niet ongesteld wordt om te laten zien of je wel of niet zwanger bent als je een keer een pil vergeet. En veel vrouwen vinden het een eng idee om geen regels meer te hebben.

    Maar in alle eerlijkheid vind ik het echt HEERLIJK, want die hele hormooncyclus is er bij mij uit. Mijn hormoon drops voordat ik ongesteld werd waren dusdanig erg dat mijn mentale gezondheid er enorm onder leed, en nu ben ik gewoon van vrijwel al die klachten af


    Dat wist ik niet. Maar wel super fijn te horen dat het werkt voor jou. En goh, je zult ook wel aan andere dingen merken of je zwanger bent of niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wiarda schreef:
    (...)
    ik heb het idee dat ik vast ook nog wel wat spotting zal hebben in de toekomst maar ik had een paar weken geleden nog dat ik anderhalve maand zo heftig aan het spotten was dat ik eigenlijk gewoon permanent die laatste dag van de ongesteldheid had waarin CONSTANT van die half bloederige afscheiding was weet je wel en ik ben vooral blij dat dat over is wat ugh, ik kon toen echt meteen vijf onderbroeken weggooien

    en de mini pil is een pil met alleen progesteron, geen oestrogeen. ik weet niet precies hoe het allemaal werkt in je lichaam, maar je moet hem iedere dag nemen (geen stopweek) en als het goed is krijg je dan een veel lichtere of helemaal geen menstruatie. Enige nadeel is wel dat voor vrouwen die regelmatig seks met (een) man(nen) hebben, je dus niet ongesteld wordt om te laten zien of je wel of niet zwanger bent als je een keer een pil vergeet. En veel vrouwen vinden het een eng idee om geen regels meer te hebben.

    Maar in alle eerlijkheid vind ik het echt HEERLIJK, want die hele hormooncyclus is er bij mij uit. Mijn hormoon drops voordat ik ongesteld werd waren dusdanig erg dat mijn mentale gezondheid er enorm onder leed, en nu ben ik gewoon van vrijwel al die klachten af




    Ooooh, maar dat klinkt echt fantastisch!
    Ik heb gewoon zo'n heftige menstruatie al sinds m'n 11e, dat ik nooit alleen maandverband gebruikt heb, altijd combi tampons + maandverband. Op m'n 13e was het zo erg dat ik de super plus tampons moest gebruiken inclusief maandverband en dan lekte ik na een half uur ongeveer alsnog door. Toen ging ik aan de pil omdat ik ook om de week ongesteld werd, maar daardoor kreeg ik superpijnlijke menstruatie omdat het natuurlijk al die tijd in je lichaam blijft opbouwen door die hormonen. De menstruatie werd er wel minder heftig door, dus ik kon overstappen op de OB flexia normal. De gewone normal werkten niet, maar de flexia hebben vleugeltjes die aan de zijkanten het bloed tegenhouden en zijn een klein beetje dikker dan de normal. De pijn door de pil werd echter steeds heviger dus ik ben er 1,5 jaar geleden mee gestopt en sindsdien doet m'n menstruatie minder veel pijn, maar is het wel heviger geworden. Het is wel nog steeds regelmatig dus dat is fijn.
    Sinds kort gebruik ik de menstruatiecup, die kan ik op rustige dagen van 's ochtends voor ik naar school ga tot 's middags/'s avonds als ik thuis kom laten zitten zonder door te lekken, dus dat is perfect. Alleen op hevige dagen moet ik 'm om de 3 uur verwisselen en om dat op school te doen in zo'n klein toilethokje is heel.kut.

    De minipil klinkt wel echt geweldig :o kun je gewoon naar de huisarts gaan en zeggen: "ik wil de minipil"?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)



    Ooooh, maar dat klinkt echt fantastisch!
    Ik heb gewoon zo'n heftige menstruatie al sinds m'n 11e, dat ik nooit alleen maandverband gebruikt heb, altijd combi tampons + maandverband. Op m'n 13e was het zo erg dat ik de super plus tampons moest gebruiken inclusief maandverband en dan lekte ik na een half uur ongeveer alsnog door. Toen ging ik aan de pil omdat ik ook om de week ongesteld werd, maar daardoor kreeg ik superpijnlijke menstruatie omdat het natuurlijk al die tijd in je lichaam blijft opbouwen door die hormonen. De menstruatie werd er wel minder heftig door, dus ik kon overstappen op de OB flexia normal. De gewone normal werkten niet, maar de flexia hebben vleugeltjes die aan de zijkanten het bloed tegenhouden en zijn een klein beetje dikker dan de normal. De pijn door de pil werd echter steeds heviger dus ik ben er 1,5 jaar geleden mee gestopt en sindsdien doet m'n menstruatie minder veel pijn, maar is het wel heviger geworden. Het is wel nog steeds regelmatig dus dat is fijn.
    Sinds kort gebruik ik de menstruatiecup, die kan ik op rustige dagen van 's ochtends voor ik naar school ga tot 's middags/'s avonds als ik thuis kom laten zitten zonder door te lekken, dus dat is perfect. Alleen op hevige dagen moet ik 'm om de 3 uur verwisselen en om dat op school te doen in zo'n klein toilethokje is heel.kut.

    De minipil klinkt wel echt geweldig :o kun je gewoon naar de huisarts gaan en zeggen: "ik wil de minipil"?


    Ik weet niet precies of het in Nederland hetzelfde gaat, maar ik ging gewoon naar de dokter hier in Engeland en zei van hey, ik word borderline suïcidaal elke maand door m'n hormonen, is daar een stop knop voor? En toen gaf ze me echt een hele lijst met opties (therapie / verschillende anticonceptiepillen / antidepressiva in mijn pms week) en toen leek deze me het chilst. Engelse dokters zijn daar wel heel grondig in en laten jou het liefst kiezen ipv dat ze je meteen in een bepaalde directie schuiven. Maar ik denk dat het gewoon moet kunnen, afspraak dokter en vragen om de mini pil, hij is niet "gevaarlijker" dan andere anticonceptiepillen (zelfs minder gevaarlijk) en die kan je ook zo vragen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb het idee dat ik nu momenteel dood ga van de pijn en alles :(. Ben 2.5 maand geleden bevallen van mijn dochtertje en mijn maandelijkse moet weer normaal worden . :(


    ''We’ve all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That’s who we really are.

    Ik
    haat
    ongesteldheid
    met
    mijn
    ziel


    Amen


    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.” –Vincent Van Gogh

    yes yes het is begonnen


    oi, suzy

    Dacht ik dus dat het zo goed als over was en toen was ik heel blij dat ik thuis was en niet op werk.


    Physics is awesome

    Bij mij begint het feest ergens morgen weer. Oftewel: heel veel pijn, maar bloed is nauwelijks te bekennen. En op woensdag begint het dan écht.
    Vanaf woensdag weer naar kantoor, dus dan wil ik weer dood voor de rest van de week.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben een beetje ongerust want ik had het 10 dagen geleden al moeten worden.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    Ik ben een beetje ongerust want ik had het 10 dagen geleden al moeten worden.


    Oei, dat lijkt verontrustend. Ben je vaker onregelmatig? Heb je recent veel stress gehad misschien?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oké, hier komt even een verhaal. Vorig jaar augustus ben ik begonnen met de prikpil, dit was voor mij de eerste keer. Daarvoor zat ik aan de gewone pil, maar omdat ik die altijd vergat (en op dat moment in een relatie zat) wilde ik aan de prikpil, better safe than sorry. Helaas was dat niks voor mij. Ik werd er ongelofelijk boos en verdrietig van en de hele dag door had ik last van stemmingswisselingen dat ik gewoon gek werd van mezelf. Na de 3 maanden dat ik de prikpil heb gehad heb ik ook geen nieuwe meer genomen. Tussen die 3 maanden door ben ik 2 weken lang aan 1 stuk ongesteld geworden. Nadat ik ben gestopt met de prikpil ben ik nog 1 keer ongesteld geworden in december en daarna eigenlijk niet meer.. Nu weet ik dat het wel even kan duren totdat ik weer iets regelmatiger ben, maar ik vind dit toch wel heel erg lang duren.. Meiden die hier ervaring mee hebben?

    [ bericht aangepast op 9 april 2018 - 12:36 ]


    Life is a beautiful struggle

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oei, dat lijkt verontrustend. Ben je vaker onregelmatig? Heb je recent veel stress gehad misschien?

    Ik ben het juist heel regelmatig de laatste jaren. Ik heb wel veel stress maar dat heb ik al een poosje en nog nooit eerder zo laat geweest. Ik ben wel gestart met medicatie dus misschien heeft dat er iets mee te maken


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik denk dat ik zwanger ben van het kindje Jezus


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik zit nu gelukkig in die fase van hier en daar valt er ineens wat bloed.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Volgens mij begint het eindelijk regelmatiger te worden, het is nog niet een cyclus van 28 dagen, maar iedere keer hetzelfde aantal dagen is wel fijn. Dan kan ik beter voorspellen wanneer de volgende keer.


    Physics is awesome