• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Brendon schreef:
    Volgens mij kan ik dan nog best wel goed tegen pijn. Ik gebruik de eerste drie/vier dagen ibuprofen en het is op zich uit te houden, maar oh, wat heb ik gisteren willen janken op werk van de pijn.


    RIP, ook endo? D:
    Welkom bij de zielige mensenclub 😭


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik ben er dus achter gekomen dat 2 van de 3 medicijnen die ik elke dag gebruik als bijwerking Menstruatiestoornissen hebben, wat veel verklaard. Maar daardoor ben ik het ook heel onregelmatig en dat is echt verschrikkelijk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jezus, vanochtend ging het allemaal wel en heb ik zelfs kunnen sporten en vanmiddag lag ik in bed te janken van de pijn.


    Spinning around, I'm weightless.

    AriChibi schreef:
    (...)

    RIP, ook endo? D:
    Welkom bij de zielige mensenclub 😭

    Nee, dat gelukkig niet.
    Ik heb wel PDS, waardoor ik sowieso al elke dag pijn heb (voornamelijk na eten) en ongesteld zijn helpt daar echt niet bij.
    Het hebben van een harde buik heb ik eigenlijk zowat 24/7.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2018 - 23:12 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Brendon schreef:
    (...)
    Nee, dat gelukkig niet.
    Ik heb wel PDS, waardoor ik sowieso al elke dag pijn heb (voornamelijk na eten) en ongesteld zijn helpt daar echt niet bij.
    Het hebben van een harde buik heb ik eigenlijk zowat 24/7.


    Aah ja, RIP.
    Het klinkt misschien niet erg meelevend, maar ik leef wel met je mee want mijn darmen gaan tijdens mijn menstruatie ook aan gort (en ook aan melk). Lijkt me niet zo fijn om het dagelijks te hebben D:


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Aah ja, RIP.
    Het klinkt misschien niet erg meelevend, maar ik leef wel met je mee want mijn darmen gaan tijdens mijn menstruatie ook aan gort (en ook aan melk). Lijkt me niet zo fijn om het dagelijks te hebben D:

    Heb jij dan ook dat je hele darmritme aan de klote is en je ineens heel anders naar de wc gaat in die drie weken daarna dat je niet ongesteld bent?


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    AriChibi schreef:
    (...)

    Aah ja, RIP.
    Het klinkt misschien niet erg meelevend, maar ik leef wel met je mee want mijn darmen gaan tijdens mijn menstruatie ook aan gort (en ook aan melk). Lijkt me niet zo fijn om het dagelijks te hebben D:


    Darm en baarmoeder hier, how nice.

    @brendon Zodra ik ongesteld bent lijkt er geen einde aan te komen bij mij, de week daarna ook nog wel veel meer dan normaal en dan bouwt het weer af.. Echt niet normaal, kan me al helemaal niet voorstellen hoe het is om dat elke dag te hebben pfff


    Spinning around, I'm weightless.

    Brendon schreef:
    (...)
    Heb jij dan ook dat je hele darmritme aan de klote is en je ineens heel anders naar de wc gaat in die drie weken daarna dat je niet ongesteld bent?


    Heb dan constant de hele tijd het gevoel dat ik naar de wc moet, want ik kan de pijn niet echt plaatsen dan. Door die endometriose gaat mijn darm sowieso zelf krampen dus dan krijg je van dat paniekschijtgevoel om het even grof te noemen. Mijn echte ritme verandert niet echt denk ik, meer omdat ik dan gewoon vaak op de wc zit terwijl ik niet hoef zeg maar.

    @Peculiar heb je al geprobeerd om aan de pil of zo te gaan? Voor mij hielp het niet echt, omdat ik van de pil zelf niet erg vrolijk werd, maar het helpt wel om de menstruatie wat minder te maken (moet je wel specifieke merken hebben iirc, huisarts weet dat beter dan ik)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Heb dan constant de hele tijd het gevoel dat ik naar de wc moet, want ik kan de pijn niet echt plaatsen dan. Door die endometriose gaat mijn darm sowieso zelf krampen dus dan krijg je van dat paniekschijtgevoel om het even grof te noemen. Mijn echte ritme verandert niet echt denk ik, meer omdat ik dan gewoon vaak op de wc zit terwijl ik niet hoef zeg maar.

    @Peculiar heb je al geprobeerd om aan de pil of zo te gaan? Voor mij hielp het niet echt, omdat ik van de pil zelf niet erg vrolijk werd, maar het helpt wel om de menstruatie wat minder te maken (moet je wel specifieke merken hebben iirc, huisarts weet dat beter dan ik)


    Ben aan de pil as we speak, het helpt wel wat maar we zijn nog aan het zoeken omdat ik, net als jij, mentaal niet zo goed reageer op die dingen. Hij had het ook over een spiraaltje maar daar ben ik een beetje huiverig voor, als ik zo op de pil reageer wil ik liever niet iets met hormonen voor een paar jaar in mijn lichaam proppen


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Ben aan de pil as we speak, het helpt wel wat maar we zijn nog aan het zoeken omdat ik, net als jij, mentaal niet zo goed reageer op die dingen. Hij had het ook over een spiraaltje maar daar ben ik een beetje huiverig voor, als ik zo op de pil reageer wil ik liever niet iets met hormonen voor een paar jaar in mijn lichaam proppen


    Ja, precies, blijven toch dezelfde hormonen D:


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Elke maand ben ik weer verbaast over hoe pijnlijk mijn buikkrampen rond het begin van mijn menstruatie zijn. Je zou denken dat ik er aan wen (':
    Gelukkig heb ik de erge krampen en grote moodswings in elk geval nu zo'n drie weken niet meer, maar mijn menstruatie kan me echt gestolen worden.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Nog steeds regelmatig en ik ga met muizenstapjes dichter naar een cyclus van 28 dagen. Hopelijk wordt het nu niet meer verstoort en blijft dit zo. Nu weet ik tenminste wanneer ik het ongeveer kan verwachten en hoef ik niet een hele week in spanning te zitten of het wel of niet komt.


    Physics is awesome

    Vorige week is er besloten om de dosis van 1 van de medicijnen die ik neem te verdubbelen en 1 van de bijwerkingen daarvan is spanning en stemmingswisselingen, wat normaal dus al vervelen genoeg is, maar nu ben ik gister ook nog eens ongesteld geworden.
    Wat een feest


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Stroud schreef:
    Nog steeds regelmatig en ik ga met muizenstapjes dichter naar een cyclus van 28 dagen. Hopelijk wordt het nu niet meer verstoort en blijft dit zo. Nu weet ik tenminste wanneer ik het ongeveer kan verwachten en hoef ik niet een hele week in spanning te zitten of het wel of niet komt.


    Fijn! Ik hoop dat het zo blijft!

    @Prim Jezus, I'm sorry


    Spinning around, I'm weightless.

    Taire schreef:
    Elke maand ben ik weer verbaast over hoe pijnlijk mijn buikkrampen rond het begin van mijn menstruatie zijn. Je zou denken dat ik er aan wen (':
    Gelukkig heb ik de erge krampen en grote moodswings in elk geval nu zo'n drie weken niet meer, maar mijn menstruatie kan me echt gestolen worden.


    Ja echt hè? Waarom wen je er niet aan? +Waarom wil mijn lichaam zichzelf pijn gaan doen? Dat slaat toch nergens op? Hallo?
    Au ik heb zo’n pijn “waar komt het door?” Mezelf. -_-


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.