• Nummero 2! Klaag lekker verder iedereen.

    Aangezien Q voor het grootste gedeelte bestaat uit menstruerende vrouwen, en menstruatie nu eenmaal geen ritje over de regenboog is, leek het mij wel interessant om een topic te openen waarin we kunnen klagen over onze pijntjes, ongemakken en de oneerlijkheid. Last van PMS en de daarbij behorende stemmingswisselingen en pijnlijke borsten, of hulp nodig met het aanpakken van het wassen van bebloede kleding? Zoek niet verder!
    De reden dat ik dit topic open, is omdat ik merkte dat ik zelf graag wilde klagen over mijn regels, en nog wat vragen had over hoe dingen aan te pakken, of puur om ervaringen uit te wisselen. Dus laat je gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben het eindelijk geworden, zo’n 2 weken kater dan verwacht. Nog nooit zo blij geweest om het tenzijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijn baarmoeder denkt echt dat ze grappig is ofzo. :( Vorige maand echt zo weinig bloeden dat het leek alsof het alleen maar 's nachts was en vandaag letterlijk twee maandverbanddingen nodig hebben, omdat ik anders doorlek. Whut? Hebben jullie dit ook al eens gehad?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    Mijn baarmoeder denkt echt dat ze grappig is ofzo. :( Vorige maand echt zo weinig bloeden dat het leek alsof het alleen maar 's nachts was en vandaag letterlijk twee maandverbanddingen nodig hebben, omdat ik anders doorlek. Whut? Hebben jullie dit ook al eens gehad?


    Ja, soms meerdere keren om en om... ik heb echt óf enorme krampen en weinig bloed óf minder krampen en een hele stormvloed. Het is nooit goed met die baarmoeders.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Hoi ik ben ongesteld en ik ben op dieet en ik haat endo en het leven en ik wil een hele grote dikke vette reep chocola naar binnen werken en huilen

    @ristridin nooit gehad, ben je aan de pil oid? Misschien dat dat 't enigszins kan verhelpen?


    Spinning around, I'm weightless.

    Ristridin schreef:
    Mijn baarmoeder denkt echt dat ze grappig is ofzo. :( Vorige maand echt zo weinig bloeden dat het leek alsof het alleen maar 's nachts was en vandaag letterlijk twee maandverbanddingen nodig hebben, omdat ik anders doorlek. Whut? Hebben jullie dit ook al eens gehad?


    Dat heb ik een keer gehad. Toen was het minder dan ik gewend was, maar toen kwam het ook wel overdag. Misschien dat je minder gestresst/gespannen bent en/of anders bent gaan eten of drinken?


    Physics is awesome

    @peculiar: Ik heb vandaag een halve reep chocola opgevroten. :Y) oeps. Ik ben niet aan de pil oid, dus dat zou het niet kunnen zijn.

    @Stroud: Qua stress zou t best kunnen, ik heb nu vakantie en heb heel weinig gedaan en dus ook zeer weinig stress.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    @peculiar: Ik heb vandaag een halve reep chocola opgevroten. :Y) oeps. Ik ben niet aan de pil oid, dus dat zou het niet kunnen zijn.

    @Stroud: Qua stress zou t best kunnen, ik heb nu vakantie en heb heel weinig gedaan en dus ook zeer weinig stress.


    Ik ben jaloers wow, mijn broertjes hebben soesjes gemaakt maar ik ben 5 kilo afgevallen en ik hoop dat 't nog meer wordt dus ik moet me sterk houden D:


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Ik ben jaloers wow, mijn broertjes hebben soesjes gemaakt maar ik ben 5 kilo afgevallen en ik hoop dat 't nog meer wordt dus ik moet me sterk houden D:


    Ah, naar! D: Veel succes!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Waarschijnlijk reageert je lichaam daar op. Mocht je het vaker zo gaan hebben, minder bloed en vooral s'nachts en je maakt je zorgen dan kan je altijd naar je huisarts gaan.


    Physics is awesome

    AriChibi schreef:
    (...)

    Ja, soms meerdere keren om en om... ik heb echt óf enorme krampen en weinig bloed óf minder krampen en een hele stormvloed. Het is nooit goed met die baarmoeders.

    Dit heb ik dus zo erg nu.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Update: ik heb mijn gewicht in chocola gegeten <3

    Als iemand nog op zoek is naar een goede pijnstiller: naproxen! Naproxen is een werkende stof die ook in aleve feminax zit maar als je bij de apotheek of je huisarts zielig doet krijg je de variant met 550 mg en dat werkt zo veel beter - naar mijn ervaring


    Spinning around, I'm weightless.

    Brendon schreef:
    (...)
    Dit heb ik dus zo erg nu.


    RIP, mijn condoleances, echt. Ik ben er gelukkig net vanaf.

    @Peculiar, handig om te weten! Ik heb Aleve feminax uitgeprobeerd, maar het is echt te zwak voor mijn krampen (ook last van endo). Zelf krijg ik altijd diclofenac van mijn huisarts, maar die maagbeschermers zijn dan weer net een pil teveel voor mijn doen.

    Heeft er overigens iemand Nurofen female gebruikt? Een vriendin van me zegt dat het goed werkt, maar zij heeft echt minimale klachten dus wil het graag horen van iemand die ook iedere maand op sterven ligt voordat ik weer een pak andere pijnstillers koop, haha.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    RIP, mijn condoleances, echt. Ik ben er gelukkig net vanaf.

    @Peculiar, handig om te weten! Ik heb Aleve feminax uitgeprobeerd, maar het is echt te zwak voor mijn krampen (ook last van endo). Zelf krijg ik altijd diclofenac van mijn huisarts, maar die maagbeschermers zijn dan weer net een pil teveel voor mijn doen.

    Heeft er overigens iemand Nurofen female gebruikt? Een vriendin van me zegt dat het goed werkt, maar zij heeft echt minimale klachten dus wil het graag horen van iemand die ook iedere maand op sterven ligt voordat ik weer een pak andere pijnstillers koop, haha.


    Fijn om een lotgenootje te horen, haha. Kreeg ik inderdaad ook maar heb hetzelfde probleem, plus ik heb ooit te veel met elkaar gecombineerd en toen zag ik opeens wespen vliegen? Dus beetje trauma's. Nurofen nooit gebruikt nee, maar met naproxen gaat 't nu echt beter bij mij


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Fijn om een lotgenootje te horen, haha. Kreeg ik inderdaad ook maar heb hetzelfde probleem, plus ik heb ooit te veel met elkaar gecombineerd en toen zag ik opeens wespen vliegen? Dus beetje trauma's. Nurofen nooit gebruikt nee, maar met naproxen gaat 't nu echt beter bij mij


    Dan zal ik daar ook eens naar vragen! En ja, ik word ook echt ziek van al die pillen, omg, maar ik heb nog nooit echt teveel genomen gelukkig. Vind het wel speciaal dat je wespen hebt gezien door pijnstillers, had niet gedacht dat je daarvan een bad trip kon krijgen, haha

    Tegenwoordig begin ik altijd met het slikken van die 400mg ibuprofen voordat ik het echt word, want meestal krijg ik van dat vuile slijm zo'n 2-3 uur voordat de krampen beginnen. Vaak is het dan wel te verdragen, maar heb liever dat het helemaal weg is natuurlijk. Ik slik niet voor niks. :')
    Het helpt ook wel dat mijn pijngrens best hoog is, want ik merk er niet zo heel veel van totdat ik van die koude rillingen krijg en mijn knie zo begint te trillen D:


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Volgens mij kan ik dan nog best wel goed tegen pijn. Ik gebruik de eerste drie/vier dagen ibuprofen en het is op zich uit te houden, maar oh, wat heb ik gisteren willen janken op werk van de pijn.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."